نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، تحقیقات میدانی درباره آخرین وضعیت بازار معاملات خرید و فروش واحدهای مسکونی شهر تهران نشان می‌دهد در شرایطی که بازار معاملات مسکن عملا به دو دلیل عمده در حالت تعطیل یا در خوش ‌بینانه ‌ترین حالت در وضعیت نیمه‌ تعطیل قرار گرفته است اما یک گروه شاخص از متقاضیان بازار مسکن را می‌توان به‌ عنوان متقاضیان منتظر بازار مسکن بهار ۹۹ معرفی کرد.

یک روال معمول بازار مسکن در فروردین است که هر ساله به‌ دلیل تعطیل بودن ۱۵ روز از فروردین ماه، بازار مسکن درشرایط نیمه‌ تعطیل قرار می‌گیرد و معمولا معاملاتی که در این ماه انجام می‌شود تا چند برابر کمتر از میانگین تعداد معاملات انجام شده در سایر ماه‌ های سال است.  از سوی دیگر شیوع بیماری کرونا که منجر به تعطیلی بسیاری از فعالیت‌ های اقتصادی و صنفی در کشور شده است شامل حال بازار مسکن نیز شده است. طوری‌که عملا همه بنگاه‌ های مسکن یا اکثریت آنها فروردین‌ ماه به‌ طور کامل تعطیل بودند. هر چند در برخی از سایت‌ های مجازی برخی از فروشنده‌ ها اقدام به معرفی فایل فروش به متقاضیان کرده ‌اند.

در میان متقاضیان مختلف بازار مسکن عقب‌ نشینی یک گروه از متقاضیان از بازار بیش از سایرین محسوس است. این دسته از متقاضیان افرادی هستند که یا در زمستان موفق به خرید آپارتمان نشدند و جست‌وجوی آنها برای یافتن واحد مورد نظرشان در بازار زمستانه طولانی شد و در نتیجه تقاضای آنها برای خرید مسکن به بهار سال‌جاری انتقال یافت یا افرادی که قبل از سال بخشی از جست‌وجو را در بازار انجام داده و قصد داشتند عملا در سال جدید و پس از فروکش کردن بحبوحه مربوط به قرار گرفتن در مقطع زمانی شب عید و فروکش کردن سطح تقاضا، وارد بازار شده و خرید خود را در سال جدید انجام دهند. مهم‌ترین مشخصه این متقاضیان تقاضای آنها برای تبدیل به احسن کردن واحدهای مسکونی محل سکونتشان است. هم ‌اکنون به‌ دلیل شیوع بیماری کرونا از بازار عقب‌ نشینی کرده و به‌ عنوان گروه منتظر بازار مسکن معرفی می ‌شوند.



:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

گزارشات ارسالی از اصفهان حاکی از این است که قیمت ورق گرم ضخامت ۲ میلیمتر رول، در روز شنبه به ازای هر کیلو ۸۷۵۰۰ بود که تا چهارشنبه هفته گذشته به رقم ۷۳۰۰۰  ریال هم رسید، هم چنین ورق های گرم ضخامت ۳ تا ۱۵ میلیمتر روز شنبه ۱۰۳۵۰۰ ریال قیمت داشت ولی تا چهارشنبه به ۸۵۳۷۵ ریال رسید. طبق آمار منتشر شده از بورس فلزات در سال گذشته آخرین قیمت فروخته شده ورق گرم B ۵۸۴۱۵ ریال بوده اما در سال جاری با طی روند نزولی خود به ۵۲۱۶۰ ریال تنزل کرده است. ورق اکسین ضخامت ۱۰ تا ۴۰ میلیمتر  روز شنبه ۱۰۶۶۰۰ ریال قیمت داشت ولی تا چهارشنبه به ۱۰۰۲۰۰ ریال افت کرد در حالیکه قیمت های کمتر از این هم در بازار عنوان می شد. 

کارشناسان دلایل کاهش قیمت ورق را در بحث قیمت و عرضه  شمش و سایر  مقاطع عنوان می کنند اما  دانستن یک نکته در مورد ورق بسیار حایز اهمیت است که آن، کاهش قیمت جهانی اسلب است. از این رو فولاد مبارکه در سال گذشته حجم عمده ای از اسلب تولیدی خود را صادر کرده است اما در سال جاری به علت بسته بودن بازارهای خارجی تقاضای اسلب همچنان رو به نزول است. علیرغم آنکه در هفته گذشته شاهد بهبود محدود قیمت شمش بوده ایم اما روند کاهشی اسلب همچنان ادامه دارد که  دلیل آن را در مصرف چندگانه اسلب می دانند که نه تنها  ماده اولیه تولید ورق است بلکه فقط در کارهای ساختمانی مصرف می شود که برای تولید اتومبیل و کالاهای خانگی هم مورد استفاده قرار می گیرد.

در رابطه با ورق های اکسین با توجه به شرایط خاص تولید این کارخانه که هنوز با تقاضا فاصله دارد آنچه باعث کاهش قیمت تولیدات محصولات اکسین شده است  را در درجه اول می توان در افت قیمت اسلب و در درجه دوم نگرانی صاحبان کالا از کاهش تقاضا در بازار و کنترل های دولت بر این بازار دانست.

 



:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش  آهن پرایس در اخبار بازار آهن،  تاثیر کرونا بر صنعت خودرو پس از گذشت حداقل سه ماه از آغاز بحران کرونا در ایران و سایر نقاط جهان  به حدی گسترده بوده است که بدنه اقتصاد کشور ها را به لرزه در آورده است و اکثر صنایع را رو به تعطیلی کشانده است؛ البته تدابیر دولتی نیز برای جلوگیری و کنترل شیوع ویروس کرونا تمامی صنایع از جمله صنعت خودرو را متوقف کرده است،تا جایی که اکثر خودروسازها و تولید کنندگان قطعات خودرو تولید و سفارشات خود را کاهش یا قطع کرده اند.

از این حیث کارشناسان ۵ آسیب کرونا را برای صنعت خودرو معرفی کرده اند که به شرح ذیل می باشد:
کاهش یا تعلیق تولید، کاهش تقاضا، مشکل در زنجیره تامین قطعات، مشکل در فروش و مشکل در ثبت نام خودرو بر اساس پروتکل های بهداشتی، تولیدکنندگان برای حفظ سلامت کارمندان، فعالیت های خود را متوقف کرده اند؛ همچنین در بخش تامین قطعات نیز با وجود اینکه ۸۰ درصد تامین قطعات خودرو توسط چین انجام می شود، با توجه به تعطیلی کارخانه های قطعه ساز در چین، تامین قطعات مورد نیاز از این کشور دشوار شده است و اکثر کارخانه ها تا ۱۱ مارس تعطیل بوده اند و به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده اند.

با این وجود فقط آغاز به تولید نمی تواند مشکل در تامین قطعات را رفع کند چرا که اکثر کشورها همچون ایران درگیر شیوع ویروس کرونا هستند و بر همین اساس محدودیت هایی برای واردات محصولات غیرضرروری وجود دارد که باعث کاهش سفارشات و در نهایت کاهش تولید شده است. در ایران نیز در حدود ۷۰۰ هزار نیروی کار در بخش قطعه سازی و تولید خودرو اشتغال دارند که شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر صنعت خودرو باعث افزایش نگرانی ها در این رابطه شده است. به همین دلیل کارخانه های تولیدکننده خودرو در ایران فعالیت خود را با رعایت اصول بهداشتی به صورت محدود از ۲۳ فروردین ماه آغاز کرده اند .



:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 فروردين 1399 | نظرات ()