نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، بانک مرکزی نحوه ی بازگشت ارز صادراتی را در اطلاعیه ای ابلاغ داشته است. که این طرح برایصنعت فولاد کشور دارای مزیت ها و مشکلاتی می باشد. در این ابلاغیه ها، مشکل اساسی در بازگشت ارز به دولت و معافیت های آن در حاشیه قرار دادن اصل موضوع و توجه و تاکید به تبصره ها می باشد.

با وجود تحریم های اعمالی صادرات با تناژ  بالا به راحتی قابل شناسایی و واکنش هایی همراه است بدین ترتیب صادرات با حجم پایین به علت عدم شناسایی، ریسک کمتر و عدم وجود ال سی می تواند به عنوان بهترین گزینه در شرایط پرخطر فعلی باشد. تا قبل از تحریم ها نیازی به وجود کارت های بازرگانی برای صادرات توسط تولیدکنندگان نبود ولی اکنون وجود این کارت ها ابزاری برای دور زدن تحریم ها، تجارت تاجران و سرمایه گذاری آن ها در چرخه صادراتی شده است.

برای تداوم صادرات در این شرایط سخت و پر ریسک، دولت در بخشنامه اخیر خود به شیوه هایی از معافیت بازگشت ارز صادراتی برای صادرات کمتر ازسقف یک میلیون یورو اشاره داشته است اما این احتمال وجود دارد تا عده ای بخواهند از این کارت های معافیت ها سوء استفاده کنند. چرا که تقاضا برای یافتن کارت های اجارهای از این طیف بسیار بالا رفته است و هر تولیدکننده‌ای که صادرات دارد، می‌تواند به تعداد کارکنانش کارت دریافت کند وتا سقف یک میلیون یورو با هر کارتی صادرات انجام دهد و متعهد به بازگشت ارز نباشد که این موضوع می‌تواند سبب فساد ‌شود. که اگر قیمت‌های داخلی و خارجی ارز با همدیگر همخوانی داشته باشد و از سوی دیگر کارت‌های یک میلیون یورویی مورد تایید باشد، فساد از این کارت‌ها نیز به حداقل خواهد رسید و کسانی که از این طریق بخواهند پول کلانی به دست آورند، حذف خواهند شد و بدین ترتیب ارز می‌تواند به داخل کشور بازگردد.

با رعایت نکاتی چون نخست معرفی صراف‌ها از طریق بانک مرکزی، دوم قیمت‌گذاری واقعی ارز و سوم بحث جلوگیری از معافیت کارت‌های زیر یک میلیون یورویی در مقطع زمانی کوتاهی با یک جهش بزرگ صادراتی روبه‌رو خواهیم شد که منافع آن به کشور بازمی‌گردد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 

 

 


:: بازدید از این مطلب : 312
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن؛ روز گذشته جو روانی حاکم بر بازار موجب شد تا شوک بزرگی به مصرف کنندگان وارد شود. روند عرضه در بورس کالا طی روز گذشته به شکلی پیش رفت که بازار آهن با افزایش نجومی قیمت ها همراه بود. میزان عرضه فولادسازان بزرگ در بورس کالا نقش مهمی در تنظیم هیجان بازار دارد؛ از این رو هر چند فاصله میان عرضه ها کمتر باشد، التهاب در بازار کاهش پیدا خواهد کرد. البته نا گفته نماند که میزان عرضه ها در بورس بسته به میزان فعالیت آنها در بازارهای صادراتی بر می گردد و هر چقدر که فعالیت آنها در بازارهای صادراتی افزایش یابد، توجه به بازار داخلی بصورت چشمگیری کاهش می یابد.

در کل نوسانات بازار داخلی متأثر از عوامل متعددی می باشد از جمله نوسانات نرخ ارز و تقاضای بازار که بر قیمت آهن آلات اثر چشمگیری می گذارد؛ اما در نهایت باید به این نکته توجه کرد که چه بر سر مصرف کنندگان می آید؟

آیا این افزایش نجومی قیمت ها به ضرر مصرف کنندگان نیست؟ آیا نباید فکری به حال مصرف کنندگان واقعی کرد؟ با افزایش نجومی قیمت ها چگونه می توانند از پس مخارج ساخت و ساز خود برآیند؟ در این میان چه بر سر مستأجران می آید؟

تمام این موارد سوالاتی است که مصرف کنندگان در ذهن خود می پرورانند اما در مقابل پاسخ صحیحی دریافت نمی کنند. چطور پس از عرضه محصولات در بورس کالا قیمت ها با افزایش چشمگیری همراه می شود؟ مگر غیر از این است که روزنه های صادراتی باز شده و توجه به بازار داخلی به حداقل رسیده است؟  اما در تحلیل های حاصل از وضعیت بازار آهن به این امر اشاره ای نمی شود!

بازار داخلی نیاز به توجه بیشتری دارد و برای حمایت از حقوق مصرف کنندگان باید تدابیری اندیشیده شود؛ چراکه در نهایت این سمت تقاضا است که می تواند سمت و سوی بازار را مشخص نماید بدین معنی که یا با تحریم خرید، در مقابل زورگویی بایستند یا با سرمایه گذاری در این بخش به افزایش قیمت های بیش از پیش دامن زنند!

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 



:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، با گذشت سال ها از ساخت مسکن مهر در بسیاری از مناطق هم چنان با مشکل زیر ساخت و انشعابات مواجه می باشیم به طوری که از ۲۰۰هزار واحد مسکن مهر هنوز تحویل ۵۰۰هزار واحد آن محقق نشده است و تداوم مشکلات عنوان شده پرونده این نوع ساخت و ساز ها را با چالش روبرو کرده است. چالشی که وعده و وعیدهای مسئولین سال ۹۸ را برای تکمیل و رفع نواقص نشان می دهد که البته شدت کمبود و کاستی ها بیانگر زمان بیشتری برای ایجاد زیرساخت و سایر نیاز های این پروژه بزرگ برای اسکان متقاضیان است. چرا که وعده جشن اتمام مسکن مهر، دو سه سالی است که اعلام می شود، اما خشکی منابع دولتی برای ایجاد زیرساخت های طرح مانع از تحقق این هدف شده است.

اگر چه کارشناسان اذعان داشتند که هدف اولیه مسکن مهر کاهش قیمت مسکن نبوده است و در تورم ۴۰درصدی ایجاد شده و جهش سه برابری نرخ ارز در دولت های نهم و دهم نیز بی تاثیر بوده است.اما واقعیت چیز دیگری را نشان می دهد. حتی اگر هدف ایجاد این چنین پروژه هایی خانه دار شدن اقشار ضعیف جامعه بوده است می توان با جرأت گفت که موفقیت آمیز نبوده و بیش از اینکه مشکلی را از دوش این اقشار بردارد مشکلات عدیده ای را برایشان ساخته است.

روند صعودی قیمت هر متر مربع مسکن مهر از سال ۸۶ با وسوسه ورود مستقیم دولت برای خانه دار کردن مردم مواجه گشت که نتیجه ای جز اینکه پس از ۱۱ سال هنوز پروژه ها به طور کامل تکمیل نشده اند  و تعداد مستاجران نیز از ۲۶ درصد در سال ۱۳۹۱ به ۳۱ درصد در سال ۱۳۹۵ افزایش یافته است،در بر نداشته است.

 احمد اصغری مهرآبادی، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی اذعان داشت که دولت به تن هایی قادر به حل همه مشکلات این طرح نخواهد بود و باید طبق نظر وزیر راه و شهرسازی تفاهم نامه ای با استانداران تهیه شود تا تعهدات وزارت راه و شهرسازی و استانداران برای اتمام هرچه سریع تر مسکن مهر در کشور مشخص شود.

 شما می توانید به منظور اطلاع از آخرین پیش بینی وضیعت بازار آهن، تحلیل بازار آهن و خرید آهن آلات به سایت آهن پرایس مراجعه نمایید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

 



:: بازدید از این مطلب : 211
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، یک خطر جدی برای سال های آینده بازار آهن را تهدید می کند که آن هم کاهش سرانه مصرف آهن و فولاد در کشور است. در حال حاضر سرانه مصرف فولاد کاهش چشمگیری داشته و پیش بینی می شود اگر این شرایط به همین منوال پیش رود، رقم مصرف سرانه به پایین ترین حد خود برسد.

مهرداد اکبریان رئیس انجمن سنگ آهن در خصوص کاهش مصرف سنگ آهن بیان کرد: ما در حوزه سنگ آهن نیز مشکلاتی داریم ولی باید این نکته را یادآور باشیم که یکی از عوامل مهم که می تواند کشور را از شرایط فعلی حفظ کند، تولید است. از این رو نمی توان یک بخش را نجات داد اما در مقابل بخش های زیرساختی و مهم را که استخوان بندی اقتصاد هستند، نادیده گرفت؛ بنابراین دولت باید ارجحیت را به حفظ تولید بدهد و درآمدهایی که مربوط به بخش خصوصی واقعی هستند را واقعی سازی کند.

وی در ادامه افزود: نهاده های تولید در این شرایط دچار ضعف خواهند شد، بدین معنی که تولید و فروششان بطور چشمگیری به مشکل بر خواهد خورد که این امر به سایر بخش های تولیدی در کشور نیز منتقل خواهد شد. بهترین راهکار برای رهایی از وضعیت فعلی و گذر از رکود در کشور اهمیت به بخش تولید است که می تواند موجب رونق در بازار و کاهش التهابات شود. متأسفانه تمامی تولیدات سنگ آهنشرایط مناسب و بهینه ندارند؛ از این رو بهتر است به قسمتی از تولیدات در کشور که ارزش نگه داشتن و توسعه را دارند، توجه بیشتری گردد.

کاهش مصرف سرانه فولاد و آهن در داخل کشور می تواند تهدیدی برای اقتصاد داخلی باشد. برای رهایی از رکود باید اهمیت بیشتری به بخش تولید داده شود تا تعادل به بازار باز گردد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 



:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، با ورود به سال جدید کارشناسان معتقدند که اقتصاد کشور در بسیاری از ابعاد نیازمند یک تغییر ساختاری جدی است و با توجه به تحریم‌های پی در پی اقتصادی که در بیش از یک دهه گذشته متوجه کشور بوده استفاده از پتانسیل‌های داخلی برای عبور از این چالش‌ها ضروری به نظر می‌رسد.

اکنون زمان آن فرارسیده است تا بیش از پیش به دو بازار متمرکز بااستاندارد جهانی که همان بورس کالا و انرژی است توجه شود.این دو بازار در اقتصاد های توسعه یافته جهان دو هدف استراتژیک می باشند اما در کشور ما تحت تاثیر سیاست های محدودکننده دولتی قرار گرفته اند.گرچه این دو دو بازار دارای پتانسیل فراوانی تحول اقتصادی در بلند مدت برای کشور می باشند که راه اندازی بورس کالا در یک دهه گذشته توانست به صنعت پتروشیمی، فولاد و فلزات کمک شایانی کند و در شفافیت عرضه و مسیر مبادلاتی اثری پر رنگ بر جای گذاشته است اثری که با وجود تمام مشکلات توانسته است در بورس کالا به یک سازماندهی منسجم در قیمت گذاری اقلام برسد.البته ضعف هایی در بخش عرضه و تقاضا در بورس نیز وجود دارد اما با این وجود برای صنایع این اطمینان را حاصل می کند که تغییرات قیمتی، تغییرات تقاضا، تقاضای کاذب، کاهش احتمالی عرضه و تمام موضوعات از طریق کانال بورس کالا قابل نظارت می باشد.

 در چند ماه گذشته بوسیله بورس در تابلوی  اعلانات آن وجود رانت در بازار فولاد مشخص و توسط دولت پیگیری شد و با اقدام به موقع وآزاد سازی قیمت ها توسط دولت تداوم رانت بازی متوقف شد.

از دیگر اثرات بورس کالا می توان به تامین مالی برای صنایع مهم و استراتژیک با انتشار اوراق مختلف و رشد جایگاه صنایع پایه کشور، بهبود دسترسی صنایع پایین‌دستی به مواد اولیه، ایجاد توازن نسبی بین مصرف داخلی و صادرات، رصد شکاف‌های تولید و مصرفو...اشاره داشت. با این حال کارشناسان معتقدند سهم این بازار در مقایسه با کل اقتصاد چندان قابل قبول نیست و انتظار می‌رود در دهه جدید نقش این بازار در اقتصاد ملی تقویت شود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 



:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار آهن، شواهد و تجربه حاکی از این است که معمولا هر ۴ یا ۵ سال در اثر جهش ارز، رشد نرخ تورمی در بازار رخ می دهد و در نتیجه حجم نقدینگی در بازارهای کالایی افزایش می یابد. این موج افزایشی مرحله به مرحله به بازارهای مختلف سرایت می کند که معمولا از بازار ارز آغاز می گردد و در نهایت به بازارهایی همچون گوشت و مرغ ختم می شود. در چنین مواقعی شاهد آن هستیم که دولت به جای چاره اندیشی به صورت سطحی اقدام به سرکوب قیمت ها می کند.

این روند معیوب در چند سال اخیر بارها تکرار شده است که معمولا اثر معکوس دارد و موجب خراب تر شدن اوضاع می گردد؛ نمونه این وضعیت را می توان در کنترل دستوری قیمت مرغ و گوشت در دوماه اخیر دید.

در مورد بازار فولاد نیز بطور مکرر شاهد ورود دولت به بورس کالا بودیم که حاصلی جزء سو استفاده و رانت خواری میلیاردی و تشکیل هزاران پرونده مالیاتی نداشت. طی دو روز اخیر پس از افزایش قیمت های نجومی محصولات، زمزمه ی ورود دولت به این بخش را می شنویم بطوری که ظاهرا قرار بر این است در بورس کالای هفته جاری سقف محدودیت خرید ۴۴۰ تن باشد.

در ادامه این را هم نباید فراموش کرد که صنعت فولاد کشور از معدود صنعت هایی می باشد که در شرایط اقتصادی جامعه متکی به خود بوده است و ارز آوری قابل توجهی برای اقتصاد کشور دارد. بنابراین فعالان این صنعت نیازی به کمک دولت ندارند و قیمت ها باید بر اساس عرضه و تقاضا تعیین گردد؛ اما با توجه به باز شدن روزنه های صادراتی طی ماه جاری و از سرگیری مجدد صادرات ریالی باید دید که ورود دولت به این بخش حاصلی دارد یا خیر؟

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 



:: بازدید از این مطلب : 429
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، وضعیت بازار معاملات زمین و املاک مسکونی کلنگی شهر تهران بر پایه تحقیقات میدانی و همچنین استناد به آمارهای رسمی نشان می‌دهد میانگین قیمت هر مترمربع زمین و املاک مسکونی کلنگی در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران در حالی پاییز امسال به ۱۰ میلیون تومان رسید که این میزان در مقایسه با یک فصل قبل-تابستان ۹۷-معادل ۲۵ درصد و در مقایسه با فصل مشابه سال قبل ۹۱ درصد جهش کرده است. بدین منظور افزایش بهای املاک کلنگی و یا به عبارت دیگر زمین طی زمان متمادی از عوامل اصلی افزایش قیمت به خصوص واحدهای نوساز در بازار مسکن بوده است افزایشی که این بازار را به سمت رکود و انجماد هدایت کرد.

ایجاد رکود بی سابقه در بخش مسکن سبب خروج خریداران املاک کلنگی از این حوزه شد به طوری که در فصل سرمای هر سال شاهر رشد معاملات در این حوزه بوده ایم اما در سال جاری حجم معاملات نسبت به تابستان حدود ۳۰ درصد افت را نشان می دهد. که در بررسی های صورت گرفته این میزان افت نسبت به سال های گذشته شدت بیشتری را نشان می دهد.

شدیدترین نوسان قیمتی در بازار معاملات زمین و املاک مسکونیِ کلنگی در یک فصل نسبت به فصل مشابه سال قبل، طی حدود ۵ سال اخیر تجربه شده است.پاییز امسال در حالی میانگین قیمت هر مترمربع زمین و ملک مسکونی کلنگی به ۱۰ میلیون تومان رسید که در همین بازه زمانی میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در شهر تهران ۹ میلیون تومان بود.

به رغم آنکه سرعت رشد قیمت مسکن در پایتخت کند شده است و تورم ماهانه قیمت مسکن در حال نزدیک شدن به عدد صفر است و نوعی از علائم عبور از جهش قیمتی به فاز ثبات قیمت در بازار معاملات خرید آپارتمان رصد می‌شود، تحقیقات میدانی نشانگر آن است که در بازار معاملات زمین افزایش قیمت ها در فصل زمستان نیز تداوم یافته است. نکته قابل توجه در این آشفته بازار این است که هر گونه التهاب و جهش قیمت در بازار معاملات زمین اولین اثر خود را بر بازار معاملات مسکن در گروه واحدهای مسکونی نوساز برجای می‌گذارد؛ طی ماه‌های اخیر التهاب قیمتی در بازار معاملات زمین واملاک مسکونی کلنگی منجر به افت معاملات واحدهای مسکونی نوساز در بازار مسکنِ شهر تهران و کاهش میزان فروش نوسازها در مقایسه با دوره‌های زمانی قبلی آن ها شد.

 شما می توانید به منظور اطلاع از آخرین پیش بینی وضیعت بازار آهن، تحلیل بازار آهن و خرید آهن آلات به سایت آهن پرایس مراجعه نمایید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، محدودیت های صادراتی آهن آلات در کشور به عوامل متعددی بستگی دارد. مهم ترین محدودیت حال حاضر که بسیاری از فعالان بر آن معتقد هستند در خصوص تحریم های ثانویه اقتصادی آمریکا علیه ایران است که این امر موجب شده تا اجازه معاملات ایران با سایر کشورها محدود شود چراکه آمریکا با هر کشوری که طرف معاملاتی ایران باشد، برخورد خواهد کرد.

اما در کنار این موضوعات محدودیت های دیگری نیز وجود دارد که از جمله آن می توان به الزام دولت در برگشت ارز حاصل از صادرات و عدم مجوز صادرات محصولات میانی توسط تجار اشاره کرد؛ بدین معنی که صادرات محصولات میانی از قبیل شمش و تختال تنها توسط خود تولیدکننده یا نماینده رسمی آن امکان پذیر است.

در آذرماه سال جاری به دلیل قطع کامل صادرات آهن آلات، جو بازار وارد فاز جدید شد که طی آن شاهد رکود و کاهش معاملات در بازار آهن بودیم؛ اما این رکود در ادامه نه تنها موجب کاهش قیمت آهن آلات نشد، بلکه افزایش قیمت ها را در پی داشت. البته ناگفته نماند که عمده دلیل نوسانات قیمتی در بازار تغییرات نرخ ارز و قیمت های جهانی محصولات می باشد که به طبع آن قیمت های داخلی نیز تحت تأثیر قرار گرفته است.

شرایط فعلی بازار دلیل بر آن نیست که نتوان قیمت ها را کنترل کرد. برای حمایت از حقوق مصرف کنندگان باید دولت راه حل های ارائه دهد و به آن نیز عمل کند تا نوسانات قیمتی کنترل شود. بنابراین باید با تدابیر مناسب شرایطی را فراهم آید تا مصرف کنندگان از این نوسان قیمتی لطمه نبینند، از این رو با عرضه هر چه بیشتر محصولات فولادی در بورس کالا می توان امیدوار بود که بازار آزاد کنترل شود و آرامش و تعادل به حوزه آهن و فولاد بازگردد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 



:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، طی دو سه دهه تلاش وهمت فراوان صنعت فولادرشد چشم گیری را تجربه می کند و تولید محصولات با کیفیت بالا و مطابق استاندارد های بین المللی از موفقیت های چند دهه تلاش در کشور می باشد.

فولاد در هر کشوری از پایه های مهم اقتصادی بوده و مصرف سرانه آن نیز در جهش ارزیابی صنعتی محاسبه می شود بدین منظور نباید این صنعت بزرگ و حاکمی را درگیر چالش های صادراتی نمود.کشوری که غنی از ذغایر سنگ آهن و دارای کارخانجات بسیاری در عرصه تولیدمحصولات فولادیاست، صنعت فولاد را از عناصر مهم در صنایع استراتژیک قلمداد می کند.

این صنعت با پشتکار و خودکفایی توانست از تولیدی با ظرفیت تولید ۵۰۰هزار تن در چند دهه گذشته به تولید ۲۵ میلیون تن در سال جاری دست یابد که قرار گرفتن در جایگاه دهم دنیا نشانگر این افتخار بزرگ می باشد البته این صنعت به این رتبه ی جهانی اکتفا نخواهد کرد و با برنامه ریزی ومدیریت کارا قطعا جایگاه بهتری را هدف قرار داده است. بدین ترتیب در پیش بینی آینده صنعت فولاد نکته حائز اهمیت این است که با توجه به شرایط اقتصادی، تقاضای فولاد در کشور کاهش داشته و مصرف فولاد در کشور به کمتر ۱۳ میلیون تن در سال نزدیک شود که تقریبا با تولیدی دو برابر نیاز بازار داخل مواجه می شویم و اگر نتوان مازاد تولید را روانه بازارهای صادراتی کرد، حتما با چالش جدی در آینده ای نه چندان دور مواجه خواهیم شد.
البته در کسب این موفقیت ها نباید تنها به نقاط قوت پرداخت بلکه نقاط ضعف و قوت را در کنار هم معنا پیدا خواهند کرد تا با درک مشقت های طی شده در این عرصه دریابیم کسب این میزان افتخار سختی های زیادی داشته است.

ضعف های مدیریتی و اتخاذ راهبرد های بدون تمرکز در احداث پروژه هایی مثل شرکت فولاد مبارکه در سال های گذشته در شهر اصفهان به جای بندر عباس به دلیل امنیت بالاتر در زمان  جنگ با عراق سیاست صحیحی نبوده؛ اما در آن دوران تامین امنیت کارخانه و دوری از حملات دشمن موجب اتخاذ چنین تصمیمی شد. نتیجه این تصمیم نادرست، مشکلات زیست محیطی و کم آبی در شهر اصفهان بوده است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 



:: بازدید از این مطلب : 304
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

روز گذشته در بورس کالا سه عرضه اصلی میلگرد آجدار به ثبت رسید. به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، طی روز اخیر در بورس کالا عرضه های اصلی میلگرد با جذابیت خرید بیشتری نسبت به قبل مورد معامله قرار گرفت. میزان ۱۲ هزار و ۱۳۰ تن سبد میلگرد عرضه و معامله شد؛ در حالی که بیش از این میزان تقاضا در بورس کالا درج شد. برتری محسوس تقاضا بر عرضه ها نشان می دهد که معاملات رونق محسوسی داشته که دلیل آن قیمت های بالای میلگرد آجدار در بازار آزاد است.

بازار آزاد فولاد در روزهای اخیر به دلایل مختلفی افزایش قیمت چشمگیری داشت؛ از جمله به دلیل افزایش قیمت های جهانی و افزایش تقاضای سنتی در بازار که با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال رخ می دهد. برای تحلیل دقیق تر باید به شرایط بازار طی هفته آینده نگاهی انداخت؛ از این رو فعالان فولاد بر این باورند که بازار پس از هیجانات و با پشت سر گذاشتن این جو، توقفی خواهد داشت. فعالان این حوزه با اشاره به افزایش نجومی قیمت آهن الات بیان کردند: نتیجه این افزایش ها کم شدن سرمایه های فولادی است، در واقع وقتی که بهای هر کیلو میلگرد از ۳ هزار و ۵۰۰ تومان به ۴ هزار تومان می رسد بدین معنی است که با یک سرمایه ثابت مقدار کمتری فولاد را می توان معامله کرد.

از طرفی هم باید به این نکته توجه داشت که بازار با این افزایش قیمت ها موافق نیست چراکه پس از این افزایش ها، فضای تقلیدی در بازار پدیدار می شود و تولیدکنندگان به تبعیت از یکدیگر قیمت های اعلامی محصولات خود را افزایش می دهند. با توجه به اینکه حجم تقریبا زیادی از معاملات فولادی ها در بورس کالای ۲۰ اسفند صورت می گیرد، می توان انتظار داشت که بازار با تقاضای بیشتری همراه باشد اما اینکه قیمت ها با افزایش همراه باشد یا با ثبات و کاهش، مربوط به نحوه آزادسازی کالاها از سوی کارخانه ها می باشد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 



:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، انتظار تغییر رفتار در تقاضای مصرفی از آغاز سال جاری دور از انتظار نبود به خصوص در شش ماهه دوم که رشد افسار گریخته قیمت ها سبب کاهش چشمگیر حجم معاملات ملکی شده بود.

با وجود افزایش سقف وام خرید مسکن به میزان ۱۶۰میلیون تومان هم چنان شاهد عدم وجود قدرت خرید در بازار مسکن می باشیم چرا که این میزان وام کمتر از ۲۰درصد بهای مسکن را پوشش می دهد.

اتفاقاتی از این طیف با شدت کمتر در سال های گذشته سبب شده بود تا دولت به اجرای طرح صندوق پس انداز یکم اقدام کند تا بتواند گام بزرگی برای کمک به خانه اولی ها بردارد.

بدین ترتیب متقاضیان با با سپرده‌گذاری دراین صندوق می‌توانند پس از یکسال به ازای هر زوج ۸۰ میلیون تومان و در مجموع ۱۶۰ میلیون تومان با نرخ سود ۸ درصد دریافت کنند. نرخ سود پایین این نوع تسهیلات و مبلغ قابل توجه آن باعث شد تا در سال‌های ابتدایی راه‌اندازی این صندوق استقبال زیادی از این سازوکار برای خانه دار شدن شود.

اما گرانی های غیر منطقی کنونی سبب گشته است که حتی با افزایش مبلغ تسهیلات پرداختی جمع کثیری از سپرده گذاران در این صندوق انصراف خود را به بانک عامل اعلام بدارند چرا که   طبق تازه‌ترین آمار اعلامی بانک مرکزی در دی ماه سال جاری متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در شهر تهران به ۹ میلیون و ۸۰۰ هزارتومان رسیده است که براین اساس برای خرید یک واحد ۷۵ متری باید ۷۳۵ میلیون تومان پرداخت کرد که، وام خرید مسکن تنها ۱۶۰ میلیون تومان، که چیزی کمتراز ۲۲ درصد بهای اعلامی را پوشش می دهد و خریداران باید ۷۸ درصد مابقی را از آورده خود تأمین کنند. که این قیمت برای واحد های نوساز به مراتب بالاتر می باشد.

 با نگاهی به روند منابع این صندوق در کنار ۳۴ هزار سپرده‌گذاری که در ۱۰ ماهه امسال از دریافت این تسهیلات انصراف داده‌اند حاکی از تأثیر منفی رشد بیش از حد قیمت‌ها در بازار مسکن است.

 شما می توانید به منظور اطلاع از آخرین پیش بینی وضیعت بازار آهن، تحلیل بازار آهن و خرید آهن آلات به سایت آهن پرایس مراجعه نمایید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 261
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس دراخبار بازار آهن، بی توجهی مسئولین به وضعیت نابسامان بازار آهن همچنان  ادامه دارد چراکه شمار زیادی از متقاضیان مصرفی آهن آلات تاکنون موفق به تصمیم گیری راجع به خرید قطعی نشده اند. این افزایش های نجومی موجب شده تا موجی از نا امیدی در بازار پدیدار شود و در صورت ادامه دار بودن این روند شاهد صدمات جبران ناپذیری در بازار آهن خواهیم بود.

جو روانی ایجاد شده در بازار نه به نفع مصرف کننده خواهد بود و نه به نفع تولیدکنندگان فولادی! بسیاری از مصرف کنندگان بر این باورند که با افزایش قیمت های آهن آلات سود به جیب تأمین کننده و تولیدکنندگان می رود اما باید به این نکته توجه داشت که با توجه به سپری شدن روزهای پایانی سال جاری، این نوسانات قیمتی می تواند تولیدکنندگان را نیز متضرر کند چراکه انباشت محصولات در انبارها و کمبود تقاضا موجب می شود تا نتوانند جوابگوی هزینه های جاری خود باشند. شاید در نگاه اول انباشت محصولات فولادی در انبارها تنها به ضرر مصرف کنندگان باشد اما ادامه دار بودن این روند موجب تحمیل هزینه های متعددی برای تولیدکننده و تأمین کنندگان نیز می گردد.

 اما با تمام این مسائل باید این را در نظر گرفت که مصرف کنندگان نیز حق اعتراض دارند چراکه این افزایش قیمت ها موجب شده تا پروژه های بسیاری نیمه کاره رها شوند و یا شمار زیادی از متقاضیان مصرفی به دلیل نوسانات بازار توان اجرای پروژه های خود را نداشته باشند. قطعا این میزان نگرانی در جامعه ای که هر لحظه با شوک قیمتی درخور است و موجب می شود که تمام ابعاد زندگی دچار تحول شود، دور از انصاف بوده و بیش از پیش توجه و تلاش مدیران و مسئولین را می طلبد؛ چرا که در روزهای پایانی سال کسادی و رکود در معاملات بازار آهنو فولاد تأثیر چشمگیری در شرایط متقاضیان در سال جاری خواهد گذاشت.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 



:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، ذوب آهن اصفهان از مهم ترین ابعاد توسعه کشور در بخش صنعت فولاد می باشد که با تجویل ۶/۵ میلیون تن سنگ آهن به ذوب آهن می توانیم شاهد بازگشت آن به روزهای اوج خود باشیم. روزهایی که با تلاش نیروهای انسانی کوشای این نهاد رقم خورده است بدین منظور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست اخیر خود که پیرامون بررسی عملکرد و مشکلات ذوب آهن اصفهان برگزار شده بود اذعان داشت که بسیار علاقه مند بوده که با حضور در ذوب آهن اصفهان، مادر صنعت فولاد کشور، قدردان زحمات تلاشگران این شرکت باشد و قطعاً در اولین فرصت در بین تلاشگران این شرکت حاضر خواهد  شد.

ذوب آهن اصفهان در رسیدن به ظرفیت تولید ۲۵ میلیون تن فولاد کشور و هم چنین در افزایش بهره وری و امنیت شغلی نیروی انسانی، نقش بسزایی را ایفا کرده است که با بی مهری مسئولین هم اکنون با نیمی از توان و ظرفیت خود مشغول به فعالیت می باشد.

استاندار اصفهان با اشاره به مشکلات ذوب آهن در تامین مواد اولیه گفت: اقدامات مختلفی برای حل این مشکل در دست اقدام است، پروژه دو بانده شدن راه آهن بافق، اصفهان که ردیف بودجه نیز دارد، می تواند در این امر، موثر باشد و هزینه های ذوب آهن را نیز کاهش دهد.

مدیر عامل هلدینگ شستا در جهت حل مشکلات ذوب آهن افزود: برای تامین مواد اولیه ذوب آهن، تفاهم نامه ای در دست امضاء است تا ۶ و نیم میلیون تن سنگ آهن برای این شرکت تامین گردد.

احمد زمانی مدیرعامل شرکت صدرتامین اذعان داشت که ذوب آهن اصفهان اگر چه در اصفهان است اما تاثیرات و اهمیت ملی دارد و قطعاً مشکلات و مسائل آن هم در سطح ملی قابل تحلیل است که با خصوصی سازی های غیر کارشناسی صورت گرفته، متاسفانه، بخش مهمی از این آسیب ها متوجه ذوب آهن اصفهان گردیده و باعث شده است که این شرکت امروز با مشکل تامین مواد اولیه مواجه باشد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 



:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، طی روزهای اخیر در بازارهای جهانی شاهد به وقوع پیوستن اتفاقاتی بودیم که موجب اثرگذاری در بازارهای داخلی نیز شد. چند روز قبل از بسته شدن بازار چین به مناسبت عید شکوفه ها، بطور ناگهانی سد باطله واله تخریب شد؛ (سد باطله در اصطلاح معدنکاران یعنی احداث بنایی برای جمع آوری باطله های حاصل از معدنکاری به منظور کاهش هزینه ها) که این اتفاق تأثیرات چشمگیری در بازارهای جهانی سنگ آهن گذاشت.

تخریب شدن سد واله موجب شد تا قیمت سنگ آهن و گندله بطور ناگهانی افزایش چشمگیری داشته باشد، حتی در زمانی که بازار چین در تعطیلات رسمی به سر می برد. نکته جالب آن است که تأثیر قیمت سنگ آهن بر فولاد از پیش بینی ها پیشی گرفت و در سریع ترین زمان ممکن به بازارهای جهانی سرایت کرد.

در بازارهای جهانی انتظارات مبنی بر این بود که افزایش قیمت ها با فاصله یک ماهه اعمال شود ولی در طول تعطیلات عید شکوفه ها، کشورهای استقلال یافته قیمت شمش فولاد صادراتی خود را افزایش دادند. با این وجود فولادسازان چینی از افزایش قیمت های سنگ آهن و گندله خوشحال نیستند چراکه حاشیه سودشان کاهش یافته است.

کیوان جعفری یکی از کارشناسان صنعت فولاد در رابطه با این موضوع بیان کرد: بررسی ها حاکی از آن است که روند مثبت بازارهای جهانی سنگ آهن تا پایان ماه مارس ادامه خواهد داشت و چشم انداز بازار پس از این ماه غیر قابل پیش بینی است و تا زمانی که فولادسازان به یک تعادل قیمتی دست پیدا نکنند، قیمت ها همچنان افزایشی خواهد بود. چنانچه به عقیده برخی از فعالان بازار آهن، مقاطع فولادیتولید شده از سنگ آهن و گندله در زمان ارزانی بوده اما برای خرید در برهه زمانی کنونی، طبیعتا تولیدکنندگان قیمت ها را افزایش خواهند داد که این موضوع به عرضه و تقاضا باز می گردد. در واقع در خصوص اینکه قیمت ها تا چه زمانی افزایشی خواهد بود باید گفت که این روند تا پایان ماه مارس ادامه خواهد داشت اما در ادامه روند بازار قابل پیش بینی نخواهد بود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 



:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، با وجود قرار گرفتن روز جاری میان تعطیلات رسمی کشور، افزایش قیمت ها در بازار آهن دور از انتظار بود اما  با گذشت چند ساعت از آغاز روز کاری شاهد افزایش قیمت های اعلامی اغلب کارخانه ها هستیم. بازاری که انتظار می رفت روند افزایش قیمت ها در آن بعد از چند روز تعطیلی با کاهش همراه باشد؛ همچنان میل به افزایش قیمت دارد.

از این رو کارخانه های تولیدکننده مقاطع فولادی نیز متأثر از یکدیگر، قیمت ها اعلامی خود را کیلویی ۴۰ الی ۱۰۰ تومان افزایش دادند. کارخانه میلگرد آجدار سیرجان پس از ۸۰ تومان افزایش در هر کیلو، قیمت میلگرد آجدار سایز ۱۴ خود را کیلویی ۴۳۵۰ تومان اعلام کرد. کارخانه میلگرد آجدار ابهر و امیرکبیر با ۴۰ تومان افزایش و کارخانه میلگرد اجدار حسن رود با کیلویی ۵۰ تومان افزایش آغازگر روند افزایشی روز جاری بودند.

کارخانه های تولیدکننده نبشی و ناودانی در حال حاضر اقدام به اعلام قیمت نکردند اما در این میان کارخانه نستا با کیلویی ۱۰۰ تومان افزایش لیست محصولات تولیدی خود را اعلام کرد. از سوی دیگر کارخانه های تولیدکننده پروفیل از اعلام قطعی قیمت محصولات تولیدی خود خودداری کردند که این نشان از روند نا معلوم قیمت گذاری در این حوزه دارد.
ادامه این روند افزایشی در روزهای نیمه تعطیل بازار آهن، سمت تقاضا را نیز سردرگم کرده است چراکه آنها دلیل خاصی را برای این افزایش قیمت های ناگهانی پس از تعطیلات رسمی نیافته اند. در حال حاضر نیز بسیاری از تأمین کنندگان در بازار آهن تهران فروش را بسته اند و یا قیمت هایی بالاتر از حد انتظار به متقاضیان مصرفی اعلام می کنند. روند بازار آهن با توجه به وضعیت پیش رو نامشخص می باشد و نمی توان بطور یقین خبر از افزایش یا کاهش قیمت ها طی روزهای آینده داد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 



:: بازدید از این مطلب : 192
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، طبق آخرین آمارهای اعلام شده از صنعت فولاد کشور شاهد دو پله صعود و اخذ رتبه یازدهم در تولید فولاد جهان می باشیم که این امر در شرایط بحرانی محصولات نفتی و ارزی کشور می تواند نقطه ی عطفی در ورود ارز به اقتصاد کشور باشد.

با جابجایی های ایجاد شده در شاخص تولیدی فولاد جهان، شمارش معکوس برای تک رقمی شدن جایگاه فولاد کشور آغاز شده است که افزایش ۱۸ درصدی تولید فولاد کشور در مقایشه با افزایش ۶ درصدی فولاد دنیا، دلیل محمکی برای این ادعا می باشد.

با توجه به تحولات نیمه ابتدایی سال، و بد قولی های اتفاق افتاده از جانب غربیان غالب صنایع کشور، در مسیر پر فراز و نشیبی قرار داشته اند. که مسیر ناهموار با وجود اثرات روانی حاکم بر جامعه  توانست ضربات سنگینی را به اقتصاد جامعه وارد کند. به عنوان مثال از خودروسازی که به صنعت مادر کشور شهرت دارد ماههای زیادی اخبارهای موثق و ضد و نقیض در اقتصاد  شاهد بودیم و موج نارضایتی هر روز گسترش پیدا می کرد. در واقع آنچه در چندماهه ی گذشته بر حال و روز اقتصاد کشور گذشت هرگز چیزی نبود که مردم منتظر آن باشند زیرا بعد از مهار قیمت ارز که به حباب ۲۰ هزار تومان رسیده بود همگی انتظار داشتند که دیگر به وضعیت قبل بر نگردیم اما آنچه اتفاق افتاد نشان داد تدبیر بسیاری از مدیران بازار و تصمیم گیران اقتصادی با وضعیت موجود سازگاری ندارد و یا بهتر بگوییم درک درستی از اتفاقات پیش رو ندارند.

با توجه به شرایط فعلی جامعه اقتصاد مقاومتی بنای تغییر در سیستم مدیریتی را مورد توجه قرار داده است و شاکله ی این نگاه از دل کارخانجانت و بخشهای خصوصی می گذرد. فولاد مبارکه در بین شرکت های پیشرو در اقتصاد مقاومتی در چندسال گذشته سیاست نوآوری را در پیش گرفته و بسیاری از تولیداتی که در سایر صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد در مجموعه ی فولاد مبارکه با هزینه ی بسیار کمتری بومی سازی شده که این موضوع به ارز آوری و تکیه بر دانش محلی کمک می کند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 



:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، آمارها حاکی از آن است که طی روزهای اخیر برخی از متقاضیان خرید مسکن که بسیاری از آنها خانه اولی به شمار می روند، به دلیل جهش ناگهانی قیمت مسکن مجبور شدند از معاملات خارج شده و با محک زدن بازار پیش فروش ها اقدام به خرید خانه های نیمه ساخت کنند. فعالان بازار مسکن می گویند این روزها شاهد افزایش تعداد مراجعات از سوی عمدتا دو گروه از متقاضیان مسکن برای اطلاع از شرایط پیش‌خرید واحدهای مسکونی هستیم در حالی که این امر در بازار مسکن طی ماه های اخیر به ندرت دیده میشد.

علاوه بر این گروه از خانه اولی ها که به دلیل جهش قیمت مسکن توان خرید خود را از دست داده بودند، گروه دیگری نیز به سمت خانه های نیمه ساخت سوق پیدا کردند که می توان نام آنها را سرمایه گذاران ملکی نامید طی روزهای اخیر درحالی مراجعه این دو گروه از متقاضیان مسکن برای اطلاع از شرایط قیمتی و وضعیت بازار پیش‌فروش مسکن افزایش یافته است که ازآگهی‌های مربوط به پیش ‌فروش آپارتمان نیز در سایت‌های مجازی به چشم می‌خورد؛ این در حالی است در سال ۹۳ با ابلاغ آیین نامه قانون پیش فروش ساختمان، در آگهی‌های مربوط به پیش‌فروش واحدهای مسکونی عبارت پیش‌فروش حذف شد. بدین معنی که سازندگان برای پیش فروش ملک های خود در صورت تمایل به انتشار آگهی به‌صورت غیرمستقیم این واحدها را به متقاضیان معرفی می‌کردند. اما طی روزهای اخیر همزمان با پررنگ تر شدن متقاضیان پیش خرید املاک، آگهی هایی به عنوان «پیش‌فروش» نیز در برخی از سایت‌های مجازی معرفی فایل‌های فروش مسکن مشاهده می‌شود که نشان از نیاز مالی سازندگان برای تکمیل پروژه ها دارد.

به نظر می رسد که طی ماه های اخیر با افزایش میزان آگهی های مربوط به پیش فروش، بازار این نوع املاک داغ شده و تعداد این نوع معاملات نیز در حال افزایش باشد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس، مهندس بنی اسدی راد اذعان داشت: خانواده بزرگ مس با تمام توان خود در صدد تبدیل تهدید ها به فرصت در شرایط فعلی کشور می باشند.

امسال گرید کشور را در تولید جهانی مس، از رتبۀ ۲۴ به رتبۀ ۲۰ ارتقاء یافته است و قصد دارد که تا افق ۱۴۰۴ جزو ۱۰ کشور برتر دنیا باشد که لازمه ی این اتفاق تلاش و همت روز افزون در اجرای تمام طرح‌های توسعه‌ای، برنامه ریزی شده است.

شرکت ملی مس در طول چهار دهه از فعالیت اقتصادی خویش طرح های زیادی برای حمایت از محیط زیست را در دستور کار خویش قرار داده است و در سال گذشته با تاکید بر سرعت  بهره برداری از تکنولوژی روز فلش در کارخانه، تاثيرگذاري شركت مس بر محيط‌زيست به پايين‌ترين سطح ممكن خواهد رسید؛ به‌طوري‌كه مي‌توان بعد از راه‌اندازي كارخانۀ اسيد، از صنعت مس به‌عنوان يك «صنعت سبز» ياد كرد. ای کاش سایر صنایع فولادی و فعال در کشور نیز به جای توجه صرف به بعد اقتصادی خود به سلامت جامعه خود نیز ذره ای توجه داشتند.

 در کنار تولید و رشد اقتصادی توجه به سلامت محیط زیست نیز اهمیت فراوانی برخوردار است امری که کمتر توجه ای را در حال حاضر به خود اختصاص داده است و تداوم این غفلت می تواند آسیب های جدی به سلامت انسان ها و حیات موجودات برساند. امری تا مدت ها قبل به دلیل عدم وجود تلکنولوژی به روز با بی مهری مسئولان مواجه گشته است و اکنون شرکت مس با بهره‌برداري از كارخانۀ اسيد سولفوريك قطعا می تواند به یک صنعت سبز تبدیل ‌شود، دوم این‌که توازن بین فعالیت‌های اقتصادی، محیط‌زیست و فعالیت اجتماعی در شركت مس برقرار می‌گردد. شرکت ملی مس، یک بنگاه بزرگ اقتصادی است که درتولید ناخالص داخلی GDP کشور تأثیر دارد. سهم صنعت کشور در GDP هفت است که مس، یک از هفت را پوشش خواهد داد. بنابراین، اگر بخواهيم به سهم مطلوب‌تري در GDP كشور دست يابيم صرفاً نبايد نگاه حداكثري به توليد داشته باشيم، بلكه بايد هم‌زمان الزامات زیست‌محيطي در صنعترا نيز رعايت كنيم.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 



:: بازدید از این مطلب : 186
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

طی هفته های اخیر در مورد احتمال افزایش قیمت آهن آلات  در ماه های پیش رو گفتیم که این رشد قیمت نیز دلایل مختلفی دارد. از جمله این دلایل می توان به رشد نرخ قراضه در خارج و داخل، احتمال گشایش بازارهای صادراتی و افزایش پله ای نرخ ارز اشاره کرد اما نکته ی مهم تری در هفته جاری مورد توجه قرار گرفت.

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار آهن، با افزایش قیمت ورق و بلیت در حوزه Cis، اخبارها حاکی از عقد قرارداد شماری از فولادسازان دولتی در جهت صادرات شمش فولاد با قیمتی حدود ۳۵۰ دلار دارد؛ البته ناگفته نماند که در این میان نباید نقش واسطه ها را در جهت دور زدن تحریم ها نادیده گرفت. این خبری بود که بازار شمش داخل را هم متأثر کرد بطوری که طی روز گذشته قیمت شمش القا در کارخانجات تولیدکننده به مرز ۳۷۵۰ تومان رسید.

در این میان نکته جالب آن است که امکان صادرات شمش دولتی با قیمت های بالاتر از قیمت مقاطع تولید داخل وجود دارد در حالی که صادرات مقاطع از جمله میلگرد آجدار با قیمت های زیر ۳۵۰ دلار از طریق مرزهای زمینی به سختی امکان پذیر است؛ اما از سوی دیگر صادرات شمش از طریق  حمل دریایی حدود ۳۵۰ دلار، مقرون به صرفه و در حال انجام است. بنابراین می توان نتیجه گرفت که در شرایط فعلی احتمال تداوم رشد قیمت شمش و به طبع آن رشد قیمت مقاطع فولادی در داخل بعید به نظر نمی رسد.

از طرفی هم نباید این نکته را فراموش کنیم که، صادرات مقاطع بخصوص میلگرد به سختی و حتی با قیمت پایین تر از قیمت شمش امکان پذیر است و این روند موجب می شود تا تولیدکنندگان با مشکلاتی مواجه باشند. ذوب آهن اصفهان به عنوان بزرگترین تولیدکننده دولتی که به علت تحریم با مشکل صادرات مقاطع مواجه است، چاره ای جز تولید و عرضه به بازار داخل را ندارد؛ بنابراین سطوح قیمتی فعلی محصولات ذوب آهن در بازار، از قیمت اکثر تولیدکنندگان داخلی پایین تر است. به عبارت دیگر به دلیل آنکه شرکت های خصوصی توانایی عبور از تحریم را به روش های گوناگونی دارند، امکان صادرات میلگرد برای آنها مهیا است اما این امکان  از مبادی رسمس ذوب آهن سلب شده است.



:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، عوامل متعددی در رشد میزان تقاضای موثر محصولات فولادی دخیل هستند. طی دو روز گذشتهمعاملات بورس کالا با عرضه انواع ورق های فولاد مبارکه پیگیری شد. در حالی که تابلوی اعلان لحظه ای قیمت با اختلال در نتایج مواجه شده بود، باز هم آمارها حاکی از حضور قدرتمند تقاضا برای این محصولات بود.

عوامل متعددی در رشد تقاضا برای محصولات فولادی دخیل هستند که از جمله آنها می توان به بازگشت قیمت محصولات صادراتی کشور از کف های حساس قیمتی و انتظار برای بهبود وضعیت بازارهای جهانی اشاره کرد. معاملات روز دوشنبه ۱۵ بهمن ماه در بورس کالا با عرضه ۵ دسته از ورق های تولیدی فولاد مبارکه اصفهان پیگیری شد. حجم عرضه ورق گرم B بیش از ۸۱ هزار تن و حجم تقاضا برای این محصول نزدیک به ۱۲۰ هزار تن بود. همین امر نشان می دهد که رقابت برای این محصول سبب شده تا قیمت پایانی آن در محدوده کیلویی ۴۴۸۹ تومان قرار بگیرد. قیمت این محصول نسبت به معاملات یکم بهمن ماه ۴,۵ درصد رشد داشته است.

معاملات ورق گرم C، ۲۵۵۲۰ تن با قیمت پایه ۳۷۱۹ تومان بود که در جبهه تقاضا با حجم ۴۳۶۷۰ تنی مواجه شد. با مقایسه این محصول طی روز اخیر و معاملات قبل از آن به این نتیجه می توان رسید که قیمت پایانی این محصول ۱۱ درصد رشد داشته است. در این جلسه همچنین محصولات دیگری همچونورق گالوانیزه و قلع اندود مورد معامله قرار گرفت که حجم عرضه ورق گالوانیزه ۴ هزار تن و ورق قلع اندود ۱۸۰۰ تن بود. در پایان کل مبلغ حاصل از فروش محصولات فولاد مبارکه در جلسه  بورس کالا رقمی بالغ بر ۶۲۵ میلیارد تومان بوده است که این ارقام به صورت مجزا از هم در گزارش‌های مالی سال آینده لحاظ خواهند شد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 



:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، طبق آخرین اطلاعات از ثبت معاملات مسکن ، حجم معاملات  در شهرهای بدون احتساب شهر تهران ۲۲ درصد افت را در دی ماه امسال نشان می دهد و در بررسی جداگانه ای از  معاملات شهر تهران در این بازه زمانی شاهد ۶۵ درصد  کاهش تعداد معاملات می باشیم.

این اعداد و ارقام رکود کشوری را در وضعیت بهتری از شهر تهران قرار می دهد.رکودی که در  بازار مسکن اتفاق افتاده است از دو علت نشأت می گیرد که در اولین مورد می توان به شرایط اقتصادی جامعه که شدیدا  قدرت خرید مردم را کاسته است اشاره داشت که سبب شده تقاضای مصرفی از این بخش عقب نشینی کند، در دومین مورد می توان به کاهش تقاضای سرمایه ای اشاره داشت که به افتحجم معاملات مسکنمنجر شده است.

میانگین معاملات مسکن در دی ماه بدون احتساب شهر تهران با ریزش ۴۷درصدی نسبت به تابستان مواجه بوده و روند افت خرید و فروش مسکن در استان‌ها که از آبان آغاز شده، در دی ماه به اوج خود رسیده است.

سیکل رونق و رکود در بازار مسکن به صورت تکرار شونده و در دوره های زمانی پی در پی شکل می گیرد به این صورت که با رونق معاملات مسکن حضور تقاضای سرمایه ای و قیمت مسکن سیر صعودی را طی می کنند وتا جایی ادامه می یابد که از توان خرید متقاضیان مصرفی خارج می شود و بازار اندک اندک وارد فاز رکودی می شود.

در شهر تهران دو متغیر «شوک‌های وارد شده به قیمت ارز از سال گذشته تا میانه امسال» و «انتظارات تورمی در جامعه ناشی از بدبین شدن مردم به آینده ی وضعیت اقتصادی» بود که توانست موجب تشدید میزان و سرعت افزایش قیمت مسکن شود و به دنبال آن از طول دوره رونق بکاهد و بازار را از وضعیت شبه رکود به رکود عمیق در حال حاضر سوق دهد. آمارهای کشوری حاکی است از اواخر پاییز با بازگشت نسبی ثبات به بازار ارز از یک‌ سو و کاهش متقاضیان مسکن تحت تاثیر جهش قیمت‌ها از سوی دیگر، به تدریج از میزان عطش خرید سرمایه‌ای مسکن در تمام شهرها کاسته شده است.

 شما می توانید به منظور اطلاع از آخرین پیش بینی وضیعت بازار آهن، تحلیل بازار آهن و خرید آهن آلات به سایت آهن پرایس مراجعه نمایید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

 

 


:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، از شاخص های مهم حال حاضر بازار آهن می توان به انتظار، بیم و امید، سرگردانی و رفتار های شتاب زده خریداران اشاره کرد. طی روز اخیر قیمت ها در بازار فولاد در حالی با افزایش همراه بود که که تنها در بازار میلگرد آجدار شاهد افزایش ۵۰ الی ۱۵۰ تومانی بودیم. تحرکات قیمتی که بصورت یکی در میان کاهشی و افزایشی می باشد در حالی است که فعالان بازار رفتار کنونی آن را ناشی از انتظارات خریداران غیر حرفه ای در زمان تعطیلات هفته آینده می دانند؛ بطوری که نشانه های ثبات قیمتی برای فعالان این بازار بیشتر در حوزه ی سرمایه گذاری می باشد نه مصرف واقعی!

بررسی آمارها طی برهه های مختلف بهمن ماه نشان از آن دارد که کف قیمت میلگرد آجدار در این زمان به کف ۳۷۰۰ تومان نرسیده و حتی زمان هایی به قیمت بالاتر یعنی ۵۰۰۰ تومان نیز رسیده است؛ اما با استفاده از اهرم هایی مانند بخشنامه های متعدد در مقابل این افزایش قیمت ها در بازار ایستادگی شده و همین روند موجب شده تا بهای محصولات در این بازار کاهش پیدا کند. پس از این امر کارخانه های تولید شمش محصول باید تنها محصول خود را به کارخانه های تولید میلگرد عرضه می کردند و کسی نباید خارج از این چارچوب عمل می کرد. از سوی دیگر افزایش قیمت ها در بورس هم موجب شد که باری مصنوعی بر دوش تولیدکنندگان فولاد بیفتد و قیمت های واقعی مشخص نباشد.

طی روزهای گذشته بخشنامه ای صادر شد مبنی بر اینکه کارخانه های تولیدکننده فولاد تنها اجازه صادرات به کشورهای عراق و افغانسات را خواهند داشت و از سوی دیگر افت پروانه های ساخت و ساز در حوزه مسکن نشان می دهد که همچنان مصرف واقعی کلانی در این بازار وجود ندارد و بازار در سرگردانی به سر می برد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 



:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، قیمت آهن آلات بر روی نمودار سینوسی در حرکت است که همین امر موجب شده تا پیش بینی قیمت آهن طی روزهای آینده مشکل باشد. پس از اوج گیری حدود ۱۵ درصدی میانگین شاخص قیمت میلگرد آجدار در بازار، مجددا شاهد بازاری سرد در روز گذشته بودیم. با وجود اینکه طی روز گذشته قیمت اکثر مقاطع فولادی با ثبات و یا کاهش اندکی اعلام گردید اما باز هم حجم معاملات تا حد قابل توجهی متوقف گردید.

اکثر فعالان بازار فولاد با توجه به قیمت قراضه آهن در بازار داخلی و مشکلاتی که برای دسترسی به این مواد اولیه دارند، انتظار کاهش قابل توجه قیمت آهن در این برهه زمانی را ندارند.

از اواسط روز گذشته، روند کاهشی در برخی از مبادی شدت گرفت بطوری کهقیمت میلگرد آجدار اکثر کارخانه ها با کاهش ۵۰ الی ۲۰۰ تومان در هر کیلو همراه بود که حتی با اعلام این قیمت ها نیز خرید و فروش قابل توجهی صورت نگرفت. این کاهش قیمت ها تنها طی روز گذشته بود و با شروع روز جاری کارخانه ها قیمت محصولات تولیدی خود را با افزایش اعلام کردند. قیمت اعلامی پروفیل کارخانه ها با ۵۰ الی ۱۰۰ تومان افزایش در هر کیلو همراه بوده است؛ از این رو کارخانه جهان قیمت پروفیل ضخامت ۲ میل را کیلویی ۵۳۵۰ تومان اعلام کرد.

کارخانه های تولیدکننده میلگرد آجدار نیز قیمت های محصولات خود را افزایش دادند. کارخانه فایکو با کیلویی ۱۵۰ تومان افزایش، کارخانه سیادن ابهر با کیلویی ۳۰ الی ۵۰ تومان افزایش اعلام قیمت کردند. مدت زمانی است که بازار آهن با حرکت بر روی نمودار سینوسی، مصرف کنندگان را کلافه کرده است. این نوسانات قیمتی موجب شده تا بازار آهن در آخرین ماه های پایانی سال سرد و بی رمق باشد و معاملات تا حد زیادی کاهش یابد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 



:: بازدید از این مطلب : 202
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، آمارهای بدست آمده از تولید واحدهای بزرگ فولادسازی در سال جاری نشان از رشد تولید در برخی از واحدهای فولادسازی دارد. مختار بخشیان معاون بهره برداری شرکت فولاد مبارکه در اینباره بیان کرد: تولید فولاد مبارکه در همه واحدها طی سال جاری تاکنون نسبت به برنامه ریزی هایانجام شده جلوتر بوده بطوری که نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز رشد داشته است. در حال حاضر نیز زنجیره کاملی از تولید را در فولاد مبارکه از اسلب تا ورق رنگی داریم.

وی در ادامه افزود: تولید گندله به ۶,۵ میلیون تن رسیده که این مقدار نیز یک درصد جلوتر از برنامه ریزی های انجام شده می باشد اما تولید آهن اسفنجی به حدود ۶ میلیون تن رسیده که مقداری از برنامه در این حوزه عقب هستیم چراکه به دلیل محدودیت شدید در تأمین آب مجبور به کاهش میزان تولید شدیم. تولید ورق گرم در سبا و فولادمبارکه ۴.۵ میلیون تن شده که بالاترین رشد را نسبت به برنامه داشته است؛ آن هم به دلیل اینکه توانستیم فراتر از پیش بینی ها از توسعه سبا بهره برداری کنیم.

بخشیان با اشاره به تولید محصولات با ارزش افزوده بالا عنوان کرد: امسال مطابق سال های قبل تولید ۱۵ نوع محصول با ارزش افزوده بالاتر مد نظر بوده است. آزمایش‌ها و تولیدات اولیه نشان می‌دهد که پتانسیل تولید این محصولات در فولاد مبارکه وجود دارد و امیدواریم به‌زودی به تولید تجاری هم برسد چون یکی از گلوگاه‌های تحریمی کشور است و می‌توانیم با تولید این محصولات کشور را از واردات بی ‌نیاز کنیم.

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه اصفهان در ادامه خاطر نشان کرد: هدف اصلی  سال آینده سبا و فولاد مبارکه رسیدن تولید به ۶.۵ میلیون تن ورق گرم و ۶.۸ میلیون تن اسلب است؛ البته نا گفته نماند که برنامه تولید اسلب وابستگی زیادی به شرایط بازار هم دارد یعنی اگر صادرات رونق بگیرد برنامه تولید از این مقدار نیز بیشتر خواهد شد و اگر مشکل صادرات حل نشود، ممکن است برنامه تولید از این رقم هم پایین‌تر بیاید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 

 

 


:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، سیاست ایجاد شهر های جدید بعد از سه دهه مطالعه و تلاش هم چنان دارای نواقض جدی می باشد این در حالی است که در پایان دی ماه سال جاری جمعیت ساکن در این شهر ها به ۹۱۰ هزار نفر رسیده است، شهرهایی که هنوز از نظر امکانات زیرساخت و حمل و نقل با مشکلات عدیده ای مواجه اند.

با توجه به شرایط اقتصادی جامعه و عدم هماهنگی میان دخال و خرج مردم مهاجرت از کلان شهرها به این مناطق افزایش یافته است که این امر همت بالای مدیران را در جهت تکمیل رفاه افراد ساکن در این پروژه ها را می طلبد و تنها ایجاد ساختمان و واحد های مسکونی بدون توجه به نیازهای اصلی و اولیه سکونت در یک مکان نمی تواند کارنامه درخشانی از مدیریت مدیران مسئول ارائه دهد.

در کشوری که اهداف اصلی نظام آن، گسترش و تعمیق عدالت در همه عرصه‌ها و تأمین نیازهای اساسی مردم بخصوص مسکن می باشد، ضرورت ایجاد شهرهای جدید را می توان به عنوان یکی از راهبردهای اساسی توسعه شهری در آن عنوان داشت.

طبق برآورد های اعلام شده بیشترین جمعیت در شهر های جدید به ترتیب در پرند، اندیشه، فولادشهر و صدرا ساکن شده‌اند و در آینده نزدیک هفت شهر بزرگ مقیاس با جمعیت بیش از ۱۰۰ هزار نفر خواهیم نیز به لیست این شهرها افزوده می گردد. رسیدن جمعیت به حدود ١٠٠هزار نفر بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، هنری و ورزشی را مواجه با صرفه‌های حاصل از مقیاس می‌کند که امیدواریم با فعال کردن ظرفیت بخش خصوصی تحولی جدی در عرضه خدمات عمومی در شهرهای جدید را شاهد باشیم چرا که شهرهای جدید برای اسکان بخش قابل توجهی از جمعیت مناطق کلان‌شهری برنامه‌ریزی شده است ولی هم چنان با گذشت زمانی طولانی از احداث بخشی از آن ها  شاهد عقب‌ماندگی در خصوص تأمین خدمات زیرساختی و روبنایی نسبت به واحدهای مسکونی می باشیم، که برای رفع این مشکل دولت تمام ظرفیت و منابع داخلی شرکت عمران به کار گرفته ‌و بدین ترتیب از دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز انتظار می رود تا  به وظایف خود در قبال شهرهای جدید عمل کنند.

 شما می توانید به منظور اطلاع از آخرین پیش بینی وضیعت بازار آهن، تحلیل بازار آهن و خرید آهن آلات به سایت آهن پرایس مراجعه نمایید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 261
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

با گذشت دو هفته از ماه بهمن، هنوز هم بازار آهن در سردرگمی بسر می برد. به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، طی دو هفته اخیر شاهد افزایش بی وقفه قیمت آهن آلات بودیم. در این میان افزایش قیمت میلگرد آجدار اعلامی کارخانه ها بیش از هر محصولی به چشم می خورد؛ اما شرایط به همین منوال پیش نرفت و پس از یک هفته نوسانات بازار میلگرد به دیگر محصولات فولادی نیز سرایت کرد.

طی هفته اخیر شاهد افزایش قیمت اکثر مقاطع فولادی بودیم که از جمله آن می توان به قیمت تیرآهن اشاره کرد که بطور میانگبن در هر شاخه ۱۵ الی ۳۰ هزار تومان افزایش را تجربه کرد. نوسانات قیمت آهن در بازار ورق ها به شکل دیگری خود را نشان داد چراکه طی چند روز اخیر شاهد بسته شدن فروش کارخانه های تولیدکننده انواع ورق از جمله ورق گالوانیزه بودیم و به طبع آن شمار زیادی از تأمین کنندگان نیز ترجیح دادند فروش محصولات خود را بسته اعلام کنند.

با توجه به وضعیت موجود در بازار آهن، سوال اکثر مصرف کنندگان این است که آیا قیمت میلگرد کاهش می یابد؟ برای پاسخ به این سوال ابتدا باید آمارهای بدست آمده از وضعیت بازار آهن و علل افزایش قیمت آهن آلات را طی ماه های اخیر بررسی کنیم. در تحلیل های قبلی به چند مورد از این دلایل اشاره کردیم از جمله نوسان قیمت ارز، عدم وجود تقاضای واقعی و ...

اما بررسی ها نشان می دهد که کاهش قیمت میلگرد در روزهای آینده وابسته به عرضه تولیدکنندگان بزرگ در بورس کالا و افزایش حجم تقاضای واقعی می باشد. طی روز گذشته نیز اثراتی از کاهش قیمت میلگرد آجدار در بازار دیده شد که از این رو کارخانه پرشین فولاد و آریان با کیلویی ۱۵۰ تومان کاهش، کارخانه میانه با کیلویی ۱۰۰ تومان کاهش و کارخانه ابهر نیز با کیلویی ۵۰ الی ۲۰۰ تومان کاهش، قیمت محصولات خود را اعلام کردند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 



:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، امروز در جلسه شورای شهر تهران به بررسی لایحه گنگ فعلی در تعیین هزینه صدور مجوز ساختمانی پرداخته می شود چرا که در معادله موجود امکان بروز فساد و سلیقه ای اعمال شدن قانون وجود دارد.

با ایجاد لایحه جدید در این جلسه و رفع نواقص فرمول قدیم در پرداخت عوارض ساخت و ساز رابطه ی مالی میان سازنده و شهرداری اصلاح می گردد و در اصلاحیه به شفافیت و قابل فهم بودن نرخ عوارض ساختمانی برای سازندگان و فعالانبازار مسکن، واقعی شدن عوارض ساخت و تغییر در نرخ پایه محاسبات ارزش ملک پرداخته می شود.

بعد از جلسه امروز تحول رابطه مالی میان شهرداری تهران با سازنده‌ها، به چهار شکل رقم خواهد خورد.

شکل اول آن است که پایه انواع عوارض ساخت‌وساز(ارزش معاملاتی املاک) که توسط کمیسیونی در سازمان امور مالیاتی تعیین و در قالب دفترچه تقویم املاک منتشر می‌شود قرار است از سال ۹۳ به سال ۹۶ تغییر کند. دفترچه فعلی با فرمول پایه ی محاسبات میانگین ارزش معاملاتی  املاک درشهر تهران را ۳۶ هزار تومان تعیین می کند که در دفترجه ارزش معاملاتی سال ۹۶ که از سال ۹۸ اجرایی می شوود این میانگین  با ۸۰درصد افزایش نسبت به سال ۹۳ به مبلغی در حدود ۶۵ هزار تومان می رسد.

شکل دوم فرمول ارائه شده به سازنده‌ها برای عوارض ساخت‌وساز به قدری گنگ، پیچیده و نامفهوم بود که امکان محاسبه راحت و آسان بابت رقمی که باید به شهرداری پرداخت کنند را از آنها سلب می‌کرد و این امکان برای شهرداری‌های مناطق فراهم می کرد که در محاسبهعوارض ساخت‌وساز به جای تبعیت از یک فرمول مشخص و ثابت، سلیقه و نظر فردی را مدنظر قرار دهند.

سومین تحول ناشی از اجرای این فرمول در صورت تصویب، مبلغ عوارض در نظرگرفته شده ناشی از ارزش بهینه اجرای طرح‌های توسعه شهری است. یک نکته مهم درخصوص این تحول آنکه، املاکی که وضعیت کاربری آنها قبل و بعد از اجرای طرح تفصیلی تغییر نکرده مشمول پرداخت این نوع عوارض نخواهند بود اما اگر یکملک مسکونی یا اداری و خدماتی پس از اجرای طرح تفصیلی کاربری آن به تجاری تغییر کند؛ با ضرایب ۴/ ۰ تا ۸/ ۰ به فرمول پایه عوارض ارزش بهینه آن محاسبه می‌شود.

چهارمین تحول ناشی از تغییر فرمول محاسبه عوارض ساختمانی در سال ۹۸، مربوط به ساخت‌وسازهایی می‌شود که به دلایل فنی، چاره‌ای جز حذف پارکینگ برای آنها وجود ندارد.

 شما می توانید به منظور اطلاع از آخرین پیش بینی وضیعت بازار آهن، تحلیل بازار آهن و خرید آهن آلات به سایت آهن پرایس مراجعه نمایید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

 

 


:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، صادرات کشور با موانعی مواجه  است که تأثیر مستقیمی در حوزه فولاد دارد. مدیرعامل فولاد مبارکه معتقد است که مقررات و مشکلات داخلی بر صادرات این مجتمع فولادی ثأثیر گذاشته است اما قبل از آن تحریم های حمل و نقلی و بیمه ای صدمه اصلی را به صادرات فولاد مبارکه وارد کرده است. شرکت های بزرگی مانند فولاد مبارکه نیازهای ارزی فراوانی دارند و برای پیشرفت بیشتر باید بانک مرکزی به دنبال تسهیل مقررات در این زمینه باشد.

بهرام سبحانی با اشاره به قوانین و مقررات سیستم های نظارتی بیان کرد: شرایط فعلی بازار ایجاب می کند که تمام صنعتگران و دولت با یکدیگر همکاری کنند. صادرات شرکت ما نه به خاطر دستور العمل ها و بخشنامه ها، بلکه بخاطر تحریم های آمریکا متوقف شده است. فولاد مبارکه در حال حاضر نمی تواند محصولات را به نام خود صادر کند و اگر همه این مشکلات نیز حل شود، ارز حاصل از صادرات نمی تواند به کشور وارد گردد. اکنون مذاکراتی با وزیر صمت و بانک مرکزی صورت گرفته تا بتوانیم صادرات را از سر گرفته و توسعه دهیم.

وی در ادامه افزود: در گذشته ۱۵ الی ۲۰ درصد محصولات فولاد مبارکه صادر میشد و از این طریق نیازهای ارزی این واحد تأمین می گردید اما مشکل این است که وقتی خودمان ارز حاصل از صادارت نداریم، سیستم های بانکی نیز با تنگناهایی مواجه می شود. امید به آن داریم که بتوانیم در ماه های آینده از طریق کانال های دیگری صادرات خود را دوباره فعال کنیم. البته برای مقابله با تحریم ها راهکارهایی در این حوزه پیدا کرده ایم و در نظر داریم برای تأمین لوازم و قطعات موردنیاز خود از طریق تمرکز بر تولیدات داخلی و استفاده از بومی‌سازی کالاها وارد عمل شویم و از این ظرفیت قانونی استفاده کنیم.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 

 

 


:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، بررسی های حاکی از آن است که نوسانات قیمت آهن آلات بخصوص قیمت تیرآهن و میلگرد آجدار از چند عامل اصلی تأثیر می پذیرد که این عوامل می تواند موجب کاهش یا افزایش قیمت ها در بازار گردد. اولین دلیل مهمی که اکثر فعالان بازار و مصرف کنندگان به آن اعتقاد دارند، افزایش یا کاهش سطح تقاضا و عرضه می باشد. به اعتقاد بسیاری از مشتریان، زمانی قیمت ها کاهش پیدا خواهد کرد که سطح تقاضا نسبت به عرضه کمتر باشد اما در حال حاضر با توجه به برقراری این امر، باز هم قیمت ها روند صعودی را طی می کند.

عامل سومی که کم و بیش می تواند تأثیر خود را بر نوسانات قیمتی در بازار بگذارد، افزایش قیمت ارز است؛ اگرچه این امر چندان ارتباطی با بازار آهن و فولاد ندارد اما ما شاهد تأثیرگذاری آن در بازار هستیم. دلیل اصلی که معقول تر به نظر می رسد، افزایش قیمت مواد اولیه می باشد که غیر از این عامل، موارد دیگر نقش چندان مهمی  را در تغییر قیمت آهن آلات ایفا نمی کنند.

طی یک ماه اخیر هیچ دلیل منطقی و مشخصی برای افزایش قیمت آهن آلات وجود نداشت و کارشناسان و فعالان بازار انتظار داشتند که افزایش قیمت ها همگام با افزایش نرخ تورم یعنی حدود ۲۵ الی ۳۰ درصد باشد اما با بررسی روند بازار به این نتیجه می رسیم که قیمت ها طی سال جاری بیش از این مقدار افزایش را تجربه کرده است. هر چند که در حال حاضر به دلیل قیمت های نجومی شاهد کاهش میزان تقاضا هستیم اما اخبار حاکی از وجود پتانسیل بالا برای خرید طی هفته های آتی می باشد. بنابراین به نظر می رسد که شرط تثبیت قیمت ها، ورود بیشتر تقاضای داخلی به بازار باشد؛ به همین دلیل باید حجم تقاضای موثر در بازار تقویت گردد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 



:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، بازار اجاره نشین ها در پایتخت طی سال آینده شرایط سختی را تجربه خواهد کرد. در بازار مسکن هر زمان که معاملات ملک وارد دوران رکود می شود، بدین معناست که به دلیل جهش قیمتی قدرت خرید مسکن کاهش پیدا کرده است؛ به همین دلیل تقاضای مسکن برای تأمین نیاز خود مجبور به انتخاب اجباری و اجاره نشینی خواهد شد. البته ناگفته نماند که با وضعیت فعلی بازار نیز برخی خریداران مسکن در تهران از خرید منصرف نشده اند و به سوی اطراف شهر برای خرید مسکن سوق پیدا کرده اند.

اما غالب متقاضیان مسکن که تا پیش از افزایش ناگهانی قیمت ها در حجم معاملات انجام شده شهر تهران نقش داشتند، حدود یک ماه پس از افزایش نجومی قیمت ها از بازار خرید خارج شدند به همین شاهد رکود حاکم بر بازار مسکن هستیم. با کاهش معاملات ناشی از رکود خرید و فروش، روند رشد قیمت  در بازار مسکن برای مدتی متوقف می شود؛ اما در بازار اجاره مسکن، همواره حجم معاملات به میزان قابل توجه برقرار است، بنابراین اجاره بها نیز طی سال های گذشته رو به افزایش بوده است.

آمار ها نشان می دهد که طی سال های گذشته به رغم آنکه حداقل سالی ۶۰ هزار واحد مسکونی جدید در تهران ساخته شده اما سهم خانوارهایی که با خرید خانه، در آن ساکن شده اند نه تنها افزایش پیدا نکرده که تعداد مالکان از ۵۲ درصد در سال ۹۰ به کمتر از ۴۹ درصد در حال حاضر رسیده است و به دلیل شرایط سخت اقتصادی توان خرید مسکن ندارند و به اجبار اجاره نشین هستند. اگر سازندگان ساختمانی بخشی ازملک های نوساز خود را در ماه های آینده به بازار اجاره تزریق کنند تا با رهن دادن آنها، نقدینگی برای ساخت و سازهای جدید به دست بیاورند در این صورت، اوضاع اجاره نشین ها به نسبت، بهبود پیدا می کند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 



:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، طبق تازه ترین ارزیابی صورت گرفته توسط موسسه معتبر اعتبار سنجی فیچ چشم انداز صنعت فولاد جهان در سال ۲۰۱۹ باثبات را  اعلام شده است. گزارش های اعلام شده از شرایط فعلی بازار فولاد جهان حاکی از این است که از یکسومحدودیت های صادراتی فولاد چین و کاهش تقاضای داخلی در آن کشور شرایط نامطلوبی را رقم زده است و از سوی دیگر طمع حاشیه سود بیشتر تحت تاثیر تقاضای قدرتمند، شرایط مطلوبی را برای تولید کنندگان آمریکایی مهیا کرده است.

از نتایج سیاست های صنعتی می توان به تغییر مزیت نسبی کشورها در طول زمان اشاره داشت این درست همان اتفاقی است که برای دو قطب قدرتمند جهان چین و آمریکا در حال وقوع می باشد. بدین ترتیب طراحی سیاست های صنعتی در شرایط اقتصادی حاکم بر جهان از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که می تواند در ایجاد مزیت نسبی موثر عمل کند.

کسب بالاترین تکنولوژی تولید در صنایع فولادی، توجه به بخش خدمات وسایر فعالیت ها چون کیفیت  در انبار داری و فروش در آینده ای نزدیک از مهم ترین فاکتورهای رشد صنعتی و اقتصادی می باشد. بنابراین ارتباط بین خدمات و کالا در زنجیره ارزش جهانی، بسیار تنگاتنگ بوده و در سیاست‌های صنعتی اتخاذ شده باید مناسبات هر دو در نظرگرفته شود. هم چنین سیاست‌های صنعتی باید همپوشانی سایر بخش‌های اقتصاد از جمله تجارت، سرمایه‌گذاری، زنجیره ارزش (داخلی و جهانی)، خدمات، ظرفیت‌های تکنولوژی و استانداردها را در نظر بگیرد.

امروزه با ایجاد مفهوم جدیدی چون زنجیره ارزش جهانی و مشارکت کشورها در تولیدات صنعتی زمینه ای برای ارتباط میان زنجیره ارزش داخلی و خارجی  مهیا شده است تا کشور ها بتوانند بر سهم خود را با اتخاذ سیاست های صنعتی صحیح و کارآمد در زنجیره ارزش جهانی بیافزایند. برای محقق شدن این ارتباط کشور باید بتواند اطلاعات بازارهای جهانی و مناسبات اقتصادی را با سرعت و دقت به دست آورد، مدیریت خلاقانه را تسهیل کند، به زمان‌بندی‌های انجام شده پایبند باشد، شرایط را برای دستیابی بنگاه‌های داخلی به استانداردها و شرایط بازارهای جهانی فراهم کند و به‌طور کلی با تقویت زیرساخت‌ها و ظرفیت‌ها سهم کشور را در زنجیره ارزش جهانی افزایش دهد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 

 



:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، بازار در حال حاضر در مسیری افزایشی گام بر می دارد که این روند در نگاه اول برای فعالان بازار جذاب به نظر می رسد اما زمانی که از سمت تقاضا در روزهای آینده مورد حمایت قرار نگیرد، موجب چالش های جدید در بازار خواهد شد. اگر به تاریخ فعالیت بازار فولاد طی سالهای اخیر توجه کنیم، عمیق ترین دوره ابهام در اواخر سال ۹۴ رخ داد که موجب رشد نجومی قیمت ها و تغییر فاز بازار آهن شد.

طی سال ۹۴ در اواخر دی ماه شاهد روند افزایشی قیمت ها بودیم که تا پایان سال بازار آهن و فولاد رشدی بیش از ۵۰ درصد را تجربه کردند. درنهایت این روند افزایشی دوام نیاورد و ابتدای سال ۹۵ شاهد سقوط آزاد قیمت ها بودیم. در آن بازه زمانی بسیاری از فعالان بازار و واحدهای تولیدی سودهای خود را از دست دادند و به طبع آن به شدت متضرر شدند. بنابراین با توجه به شباهت بازه زمانی حال حاضر بازار آهن به مدت زمان ذکر شده در سال ۹۴ امکان دارد که باز هم تاریخ بازار تکرار شود.

تجربه آن دوران یادآوری می کند که دو دلیل اصلی برای رشد قیمت ها در سال ۹۴ اعلام شد. یکی سرازیر شدن نقدینگی از سمت بازار ارز بهبازار فولاد و دیگری رشد شدید قیمت های جهانی در شرایطی که تقاضای داخلی با کاهش چشمگیری همراه بود. در شرایط فعلی امکان مهاجرت سرمایه از بازار ارز به بازار آهن و فولاد وجود ندارد اما با توجه به رکود نسبی در اغلب بازارها، مهاجرت سرمایه کلی به سمت بازار فولاد دور از انتظار نیست. البته ناگفته نماند که بازار تاکنون با دو پله رشد قیمت روبه رو شده و موجودی انبارها هم به نسبت قبل بالاست اما ضعف تقاضا به عنوان امری مهم در مقابله با این رشد قیمت ها بشمار می رود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 

 

 


:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، شایعاتی که پیرامون کاهش قیمت خودرو در منابع خبری به گوش می رسد با آنچه در واقعیت در حال رخ دادن است کاملا متضاد می باشد چرا که روزانه لیست جدیدی از افزایش قیمت ها از سوی کارخانه دار ها منتشر می شود.

به تحلیل کارشناسان بورس ،علت افزایش قیمت خودرو های داخلی در صورتی که هیچ تغییری در کیفیت و کمیت آن ها رخ نداده است را می توان در افت شدید فروش در صنایع فولادی جست و جو کرد.

افزایش قیمت همواره در دوران رکود اقتصادی بدون اینکه فکری برای افزایش قدرت خرید مصرف کننده بکنیم باعث افت شدید فروش می شود و عملا اتفاقی که در صنایع فولادی رخ داده است که عدم تقاضا داخل برای خرید محصولات وابسته به فولاد سبب گشته که انبارها مملو از مواد اولیه و یا محصولات تولیدی شده است که با قدرت خرید جامعه هماهنگی نداشته است.

در چنین شرایطی تنها راه برای جبران تقاضای منفی داخل افزایش روند صادرات کشور می باشد تا بدین وسیله هم از انباشت تولید جلوگیری شود و هم در شرایط تحریم از بهترین گزینه های ورود ارز به کشور می باشد.

البته شعار تحریم خرید برای افت قیمت محصولات همیشه آن طور که انتظار می رود کارساز نمی باشد چرا که به طور مثال صنعت خودروسازی در کشور ما وابسته به دولت است و در شرایط تحریم و گرانی مواد اولیه که سبب افزایش بهای تمام شده آن ها می شود به سرعت به سمت استقراض از منابع بانکی و یا پیش فروش محصولات خود می روند تا کمترین ضرر را متحمل شوند و هم چنین وجود متقاضیانی که با وجود نرخ های نجومی اعلامی هم چنان برای خرید محصولات انگیزه بالایی نشان می دهد نیز از عاملان  اصلی عدم افت قیمت محصولات فولادی و سایر محصولات در شرایط تورمی موجود در کشور می باشند.  

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 

 



:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، قیمت آهن متأثر از عوامل متعددی مشخص می شود که شماری  از این عوامل جهانی و شماری نیز مربوط به عوامل داخلی هستند. عوامل خارجی تأثیرگذار بر قیمت آهن شامل قیمت جهانی سنگ آهن به عنوان مواد اولیه، قیمت نفت، حجم عرضه و مصرف بازار چین به عنوان بزرگترین تولیدکننده فولاد و مصرف کننده سنگ آهن و موارد دیگری از جمله سرانه مصرف جهانی و داخلی فولاد و آهن، قیمت قراضه در بازارهای جهانی، رشد اقتصادی کشورهای مصرف کننده و تولیدکننده می باشد.

عوامل داخلی که بر قیمت ها تأثیرگذار هستند نیز متنوع می باشند از جمله این موارد می توان به قیمت مواد اولیه، حجم مصرف که متناسب با فصل های مختلف در نوسان است، وضعیت بازار مسکن، قیمت دلار، قیمت طلا، تصمیمات بانکی در سطح کلان مانند تبدیل سود روز شمار به ماه شمار که حجم نقدینگی را به سمت کالای سرمایه ای می برد و تحولات سیاسی که همیشه از عوامل مهم و دخیل در قیمت گذاری محصولات بوده اشاره کرد. البته ناگفته نماند که حجم صادراتی و موجودی انبارها نیز بر افزایش قیمت آهن تأثیر گذار است؛ هر چند که پیش بینی ها حاکی از کاهش مصرف داخلی در سال ۹۸ می باشد و رکود حاکم بر بازار مسکن نیز گواه این ادعاست اما در روزهای اخیر شاهد افزایش غیرمنطقی قیمت ها هستیم که موجی از نا رضایتی مصرف کنندگان را به دنبال دارد.

در حالی که اکثر مصرف کنندگان بر این باورند که این افزایش قیمت ها به نفع تولیدکننده است، اما عدم نظارت کافی، موثر و حساب شده مسلما در نهایت امر به ضرر تولیدکنندگان و مصرف کنندگان تمام خواهد شد. هر چند که در حال حاضر مصرف کنندگان بیشتر متضرر شده اند اما این مسیر دو طرفه می باشد که بر وضعیت تولیدکنندگان نیز تأثیر می گذارد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 

 

 


:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، ایران پس از کسب رتبه دهم و مطرح شدن در میان تولید کنندگان بزرگ فولاد جهان در سال ۲۰۱۸ ، بیش از پیش  باید نسبت به آینده صنعت فولاد خود توجه کند و هر لحظه در اندیشه رفع چالش هایی باشد که ابعادی چون: تولید، ساختار، بازار و صادراتش را تهدید می کند. غفلت از این  چالش ها می تواند ضربات بزرگ و مهلکی بر تداوم حیات صنعت فولاد کشور بگذارد. برخی تحلیلگران در بررسی های خویش نقاط ضعف و تیره ای در این بخش شناسایی کرده اند که در اثر اخذ سیاست های اشتباه حاصل شده اندکه  اگر  مسئولین در صدد اصلاح و رفع آن ها نباشند خطرات جدی فولاد را تهدید می کند.

نقاط ضعفی که خود را در قالب،  پراکندگی واحد های دور از امکانات زیربنایی مناسب، جایابی نامناسب و افزایش هزینه های زیر بنایی، بهره وری اندک نیروی انسانی و ضعف در تحقیق و توسعه و تولیدات کیفی نشان می دهد .

در بُعد بین‌المللی نیز ظرفیت‌های مازاد تولید فولاد در کشور در آینده‌ای نه چندان دور، فولادسازان ایرانی را با دغدغه‌ها و معضلات دیگری روبه‌رو خواهد کرد. این دغدغه‌ها از آنجا قوت بیشتری می‌گیرد که سیاست‌گذاران در نظر دارند تا افق ۱۴۰۴ ظرفیت تولید فولاد در کشور را به ۵۵ میلیون‌تن برسانند. کارشناسان پیشنهاداتی برای خروجصنایع فولادی از بحران مطرح کرده اند.

راه هایی چون( ادغام واحدهای در دست ساخت، کمک به سرمایه‌گذاری دراحداث زیرساخت‌ها به‌خصوص ریلی، افزایش راندمان و کاهش هزینه‌ها برای رقابت در بازار جهانی، ، تسهیل صادرات فولاد و حذف مجوزهای با مقیاس کم و در نقاط نامناسب از نظر دسترسی به مواد اولیه، انرژی، آب و حمل‌ونقل) در دستور کار سیاست‌گذاران برای پیشگیری و حل بحران قرار گرفته است.

که در نهمین همایش چشم انداز صنعت فولاد و معدن ایران که در روز گذشته برگزار شد، حذف خلاء های موجود در این صنعت و رسیدن به چشم انداز ۱۴۰۴ از مهم ترین عناوین مطرح شده در این جلسه بوده است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 



:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس دراخبار بازار مسکن، طی ۱۰ ماه گذشته حدودا ۱۵ هزار میلیارد تومان وام به سازندگان پرداخت شده است.محمد حسن علمداری مدیر امور اعتباری بانک مسکن با استناد بر آمار بانک مسکن، این موضوع را تایید کرد و گفت:از ابتدای امسال تا پایان دی ماه بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان وام در اختیار سازندگان قرار گرفته است و در بخش پرداخت وام خرید به لحاظ مبلغی ۳۲ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته ایم.

ایشان هم چنین اذعان داشتند، که در طول این مدت تنها ۹۳ هزار میلیارد ریال وام خرید مسکن به متقاضیان پرداخت شده است که این امر نشان از کاهش وام در بخش ساخت و ساز نسبت به سال گذشته دارد. کارشناسان میزان این کاهش را حدودا ۱۲ درصد تخمین زده اند.

فعالان این بازار علت اصلی این امر را، پرداخت متمم ۱۰ میلیون تومانی وام مسکن مهر به پیمانکاران می دانند.در واقع با افزایش وام مسکن مهر از ۳۰ میلیون تومان به ۴۰ میلیون تومان، پیمانکاران کماکان کسری خود را از طریق این ۱۰ میلیون تومان برطرف نموده و تقاضای وام کمتری برای ساخت داشته اند. ایشان افزودند: در حوزه پرداخت تسهیلات مسکن به لحاظ تعدادی ۴۰ درصد و به لحاظ مبلغی ۳۲ درصد افزایش نسبت به ۱۰ ماه سال گذشته داشته ایم.

مدیر امور اعتباری بانک مسکن در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد نحوه پرداخت تسهیلات در دو ماه پیش رو گفت: طبق روال همیشه افزایش حجم تسهیلات را خواهیم داشت.

ایشان افزودند: در دو ماه پایانی سال تقریبا به اندازه ۴ ماه وام برای پرداخت در نظر گرفته شده است، اما به دلیل اینکه بازار مصالح ساختمانی قیمت مشخصی ندارند و مدام در حال نوسان هستند، سازندگان تمایلی برای دریافت وام ساخت از خودشان نشان نمی دهند. ایشان هم چنین یاد آور شدند:که پرونده های وام ساختمانی آماده دریافت هستند، منتهی این سازندگان می باشند که برای دریافت وام به آنها مراجعه نکرده و در حال حاضر عقب نشینی کرده اند.

 شما می توانید به منظور اطلاع از آخرین پیش بینی وضیعت بازار آهن، تحلیل بازار آهن و خرید آهن آلات به سایت آهن پرایس مراجعه نمایید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

سالی که نکوست از بهارش پیداست، هرچند که هنوز به بهار سال ۹۸ نرسیده ایم اما در ظاهر تولیدکنندگان با افزایش قیمت ها به استقبال بهار رفته اند. قیمت هایی که همخوانی با وضعیت بازار مسکن ندارد و با توجه به تقاضای ضعیف در بازار مشخص نیست بر چه مبنایی اعمال شده است.

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار آهن، افزایش قیمت دلار و ورود به بهمن ماه از عواملی بودند که بر قیمت آهن تأثیر گذاشته اند. افزایش قیمت دلار به دلیل بار روانی که همیشه در بازار ایران داشته و مورد دوم نیز طبق سنت هر ساله فصل بهار و آغاز یا افزایش ساخت و ساز بر روند بازار تأثیرگذار هستند چراکه آهن فروشان برای تکمیل موجودی انبارهای خود اقدام می کنند و این افزایش تقاضا، افزایش قیمت ها را نیز در پی دارد.

اما با توجه به رکود تورمی در بازار مسکن و افت شدید حجم معاملات به علت جهش قیمت مسکن و همچنین مشکلات فراوان در بخش صادرات، مشخص نیست که مبنای افزایش قیمت چند روز اخیر بر کدام منطق استوار است. شاید ورود بخشی از نقدینگی بانکها به سمت این بازار تا حدودی تأثیرگذار باشد اما باز هم دلیل کافی و قانع کننده ای برای این روند افزایشی نیست.

برای سال ۹۸ با توجه به کم شدن حجم مصرف داخلی در صورت عدم رفع موانع و مشکلات صادرات باید شاهد تعدیل قیمت ها باشیم؛ البته شرایط سیاسی و موارد مربوط به آن همیشه کار پیش بینی قیمت آهن را سخت می کند. در صورت عدم تصویب لایحه پالرمو و FATF و عدم برقراری SPVاز طرف اتحادیه اروپا شاید قیمت دلار باز هم افزایش پیدا کند که این امر نیز موجب افزایش قیمت ها می شود. بازارهای عراق، افغانستان و سوریه و حجم صادرات به آنها نیز بر قیمت ها تأثیرگذار خواهد بود. در صورت عدم بهبود شرایط، کاهش تقاضا پررنگ ترین عامل برایکاهش قیمت ها در سال ۹۸ خواهد بود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 

 

 


:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس دراخبار بازار مسکن، قیمت مسکن در طول یک سال گذشته افزایشی حدودا صد در صدی را به خود دیده است. در این میان بیشترین سود نصیب کسانی شده است که در دی ماه سال گذشته اقدام به خرید مسکن کرده اند. کارشناسان بر این باورند که رکود به بازار مسکن برخواهد گشت. آنها ساخت و ساز سنتی و رشد بی رویه قیمت ها رااز دلایل اصلی این رکود می دانند.

آمارهای ارائه شده از سوی بانک مرکزی نشان می دهد که متوسط قیمت خرید و فروش در شهر تهران در دی ماه امسال ۹ میلیون و ۷۹۷ هزار تومان بوده است، که این رقم در مقایسه با دی ماه سال گذشته افزایشی حدودا ۹۰ درصدی را نشان می دهد. فعالان بازار مسکن در اتحادیه مشاورین املاک پیش بینی کرده اند که قیمت مسکن در این ماه اندکی کاهش می یابد و احتمال کاهش قیمت های خانه های مجلل و لوکس بیشتر می باشد.

حسام عقبائی نائب رئیس اتحادیه املاک اذعان داشت که: احتمال کاهش ۲۵ درصدی قیمت خانه های مجلل  و لوکس در شهر تهران وجود دارد.

گزارش های میدانی حاکی از این است که تفاوت بین گران ترین منطقه و ارزانترین منطقه تهران مبلغی در حدود ۱۸ میلیون تومان است. به همین علت کارشناسان تهران را یک شهری یکپارچه نمی بینند، آن را مجموعه ای از شهرهای کوچک می دانند که در یک شهربه نام تهران جمع شده اند.ارزان ترین خانه ها در منطقه ۱۸ وجود دارند که با قیمت متری ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله می شوند، این در حالی است اخرین معامله ی ثبت شده در منطقه اختیاریه با قدمت ۲۵ سال ساخت متری ۱۳ میلیون تومان معامله شد.

منطقه ۹ که در مجاورت فیزیکی با منطقه ۱۸ قرار دارد بالاترین میزان رشد قیمت ها را از دی ماه سال گذشته تا دی ماه امسال به خود اختصاص داده است.در دی ماه سال گذشته خانه ها در این منطقه حدودا متری ۳ میلیون و۴۱۳ هزار تومان معامله می شد که در دی ماه امسال به متری حدودا ۷ میلیون ۱۷۳ هزار تومان رسید، که این امر موید رشد ۱۱۰ درصدی است.کمترین رشد قیمت  در این دوره یک ساله به منطقه ۱۲ اختصاص می یابد، که در سال گذشته مسکن در این منطقه متری ۳ میلیون ۵۲۳ هزار تومان معامله می شد که در دی ماه امسال به متری ۴ میلیون ۸۴۶ هزار تومان رسید. کارشناسان عواملی هم چون کشش منطقه و میزان تقاضا و .... دراین امر دخیل می دانند.

 

 


:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار آهن، طبق بررسی های صورت گرفته، بازار میلگرد از آبان ماه سال جاری بر مدار سینوسی کاهش و افزایش قیمت در حرکت بود بطوری که یک مرحله کاهش شدید قیمت را تجربه کرد و پس از آن با دو مرحله افزایش قیمت مواجه شد. کاهش قیمت میلگرد آجدار از آبان ماه سال جاری تا آذر ماه بقدری بود که فعالان بازار آهن و فولاد پیش بینی قیمت میلگرد در سال ۹۷ را بر پایه کیلویی ۳۰۰۰ تومان بنا کردند و این پیش بینی قیمت میلگرد نیز در مدت زمان کوتاهی به وقوع پیوست. از این رو در آذر ماه سال جاری قیمت میلگرد آجدار از کانال ۴ هزار تومان به کانال ۳ هزار تومان رسید.

اما این کاهش قیمت تا دی ماه بیشتر دوام نیاورد و در یک جهش دو هفته ای وارد کانال ۳۵۰۰ تومان شد. این افزایش قیمت ها تا بهمن ماه نیز ادامه یافت و در مرحله دوم قیمت میلگرد از کانال ۳۵۰۰ تومان به ۳۷۰۰ تومان جهش پیدا کرد. طبق تجربه پیش بینی می شود که بازار در کانال ۳۷۰۰ الی ۳۸۰۰ تومان با مقاومت و اصلاح جزئی مواجه شود بنابراین با توجه به التهابات بازار و مقاومت مصرف کنندگان پیش بینی قیمت میلگرد آجدار در انتهای سال ۹۷ کمی مشکل به نظر می رسد.اما از شواهد امر اینطور برداشت می شود که تولید کنندگان چشم به کف قیمت میلگرد ۴۰۰۰ تومانی دارند!

با توجه به تجربه های کسب شده طی سال های اخیر می توان به این نتیجه رسید که آذرماه هر سال به دلیل کاهش مصرف میلگرد، منحنی قیمت میلگرد به کف می رسد و وارد فاز کاهشی می شود و با ورود به ماه های بعد به دلیل افزایش قیمت مجدد، ۵۰ درصد فاز زیان جبران می گردد؛ اما در این مرحله بازار از خود مقاومت نشان می دهد بنابراین احتمال می رود که در چند روز آینده قیمت میلگرد در کانال ۳۷۰۰ تومانی متوقف گردد. با ادامه این روند پیش بینی قیمت میلگرد در سال ۹۸ سخت خواهد بود و امکان دارد بار دیگر مجددا قیمت ها به قله منحنی یعنی قیمت پایه ۴ هزار تومان برسد اما با توجه به وضعیت بازار آهن برای رسیدن به این مرحله راه سخت و پیچیده ای در پیش است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 

 

 


:: بازدید از این مطلب : 228
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، فرمول کرایه حمل بارهای فولادی که بر حسب تن و کیلومتر ابلاغ شده است هنوز در مبادی و مسیر های زیادی رعایت نمی گردد و قیمت گذاری در باربری ها خارج از این فرمول محاسبه می شود. در سومین جلسه رسته نورد که در چند روز گذشته  برگزار گردید تاکید فراوانی در پیگیری مشکلات نوردکاران و عملی شدن دستور العمل محاسبه کرایه بر حسب تن و کلیومتر  شده است.

همچنین درباره نسبت های قیمتی در زنجیره فولاد مخصوصا در رسته نورد و در تعیین فاصله قیمت میان شمش و میلگرد موضوعاتی مطرح گردیدکه به اعتقاد اعضا با توجه به اینکه هزینه ها به صورت ساختاری تغییر کرده و افزایشی شده است، این نسبت نیز باید مجددا  مورد بازنگری قرار گرفته و تعدیل شود.

در این جلسه به تاکید اهمیت صادرات پرداخته شد تا از تمام راهکار های موجود برای حفظ و تداوم روند صادراتی و رفع موانع آن همچون قیمت های پایه گمرکی، نحوه بازگرداندن ارز و تعرفه های ضد دامپینگی بر روی محصولات فولاد که از سوی کشورهای منطقه بر روی فولادکشور وضع شده است به نحو احسن به استفاده شود. چرا که کشور به جهت اعمال تحریم های همه جانبه و افزایش فشار های اقتصادی توام با افزایش نرخ ارز و کاهش توان خرید در شرایط سخت به سر می برد و با افزایش هزینه ها تمرکز تولید کشور بر روی صادرات گذاشته شده است.

که شاید در نگاه اول تاکید بر صادرات عدم توجه به فشار داخلی و مصرف کننده داخلی باشد اما با محدود شدن مصرف در بازار داخل، قیمت ها کمتر از بهای تمام شده تولید می شود و شرکت ها در ضرر و زیان قرار می گیرند و حتی منجر به تعطیلی واحدها بسیاری خواهد شد. لذا بهتر آن است که بر روی صادرات متمرکز بود تا با تولید بالا، هزینه های تمام شده واحد کاهش یافته و ارز وارد کشور گردد.

که وجود کارت های اعتباری سبب شده قیمت های صادراتی فولاد ایران نزولی و به قیمت ارزان فروخته شود و در نتیجه منجر به اعمال تعرفه های آنتی دامپینگ بر روی محصولات کشور شده است و همین امر وجهه فولادساز ایرانی را تخریب می کند. که بهتر است تعاونی صادراتی تشکیل شود تا هم هزینه های صادراتی کمتر شود و هم اعتبار قیمت ها بالاتر رود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 

 

 


:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 بهمن 1397 | نظرات ()