نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، طی روز های اخیر خبری مبنی بر ممنوعیت افزایش قیمت فولاد تا پایان سال 95 منتشر گردید. این خبر نیز به استناد صورت جلسه پایش وضعیت تامین، توزیع و بازار فلزات که در تاریخ 6 اسفند ماه برگزار شده بود، منتشر گردید. این جلسه با حضور 4 معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و همچنین انجمن تولید کننگان فولاد کشور برگزار شد. در این صورت جلسه 5 بند وجود دارد که بر خلاف خط مشی اعلامی دولت که گفته بود دولت به اقتصاد دستوری ورود نخواهد کرد، پر است از دستور ها و همچنین راه حل هایی که امکان اجرای آن ها با ابهاماتی همراه می باشد. به دور از این مهم که تمام دستور های موجود در این صورت جلسه بصورت کلی با واقعیات اقتصادی بازار فولاد تفاوت دارد، به ببرسی هر یک از بند های ان می پردازیم.      

در بند اول حاضرین را موظف به ارائه گزارشاتی مبنی بر آمار، فرصت ها و راهکار ها پیشنهادی کوتاه مدت و بلند مدت نموده که این امر نشان دهنده عدم انسجام نقطه نظرات بخش های مختلف وزارت صنعت، معدن و تجارت در مورد صنعت فولاد می باشد.

بند دوم این جلسه که موجب رسانه ای شدن آن نیز شده است، این است که عرضه محصولات در بورس کالا باید حداکثر باشد. همچنین مورد دیگری که تمام بخش ها را در فکر فرو برده است، عدم افزایش قیمت ها به هر صورتی، حتی اگر قیمت های جهانی افزایش یافت! به این معنی که چنانچه قیمت های جهانی، نرخ ارز و قیمت های نهاده های تولید فولاد افزایش یافت، تولید کننده فولاد نمی تواند قیمت های خود را افزایش داده و افزایش قیمت نهایی محصولاتش را باید از جیب پرداخت کند! این موضوع یک امر غیر عادلانه می باشد که موجب شده تا میزان پایبندی به این دستورات به طور قابل توجهی کاهش یابد. زیرا شاید برخی از شرکت ها برای کوتاه مدت بتوانند ضرر ناشی از این امر را متحمل شوند اما بخش های خصوصی واقعی از این معادلات بدور بوده و بر اساس اقتصاد بازار عمل خواهند کرد. البته طی گذشت زمان سهامداران همان شرکت هایی که متحمل زیان شده اند به دلیل افزایش میزان ضرر به اعتراض برخواهند امد.

بند سوم و چهارم این صورت جلسه که قابل توجه قرار گرفت، این است که تمامی تولید کنندگان شمش و میلگرد باید محصولاتشان را در بورس کالا عرضه کرده، به نحوی که افزایش میزان عرضه موجب کاهش قیمت ها در بورس شود! در این مورد هم باید گفت الزامی برای حضور همه تولید کنندگان در بورس کالا وجود ندارد و ثانیا انتظار برای کاهش قیمت ها در بورس کالا کاملا غیر منصفانه می باشد چراکه قیمت های داخلی حدود 15 درصد کمتر از نرخ هیای صادراتی می باشد. همین دوعلت موجب خواهد شد تا عمل به این دو بند کاهش یابد.  

بند پنچم هم در مورد عرضه شمش و ورق فولادی به صنایع پایین دستی می باشد که قرار است در قالب سامانه بهین یاب صورت گیرد که این بند نیز با توجه به عدم ثبت نام اکثریت واحد های تولیدی در این سامانه و بروز مشکلات فنی و نرم افزاری، امکان اجرایی شدن ان بسیار کم می باشد.

اگرچه در همین بند دوماه به حضار فرصت داده شده به واحد پایین دستی این صورت جلسه را ابلاغ کرده و در جهت بروز رسانی و تکمیل این سامانه اقداماتی را صورت دهند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازارآهن؛ با توجه به رشد قابل توجه قیمت دلار و تک نرخی شدن قیمت ارز، پیش بینی می شود در سال 97 با رشد قیمت آهن آلات مواجه باشیم اگرچه هر ساله در ابتدای سال و شروع کار بازارها پس از تعطیلات نوروزی به دلیل محدودیت های به وجود آمده در عرضه و تقاضا رشد چشمگیری در ابتدا نخواهیم داشت.
از سوی دیگر خریداران پس از شروع کار مجدد بازارآهن، به صورت مرحله ای وارد بازار می شوند بنابراین ورود افراد به بازار به صورت لایه لایه خواهد بود. با توجه به روزهای نخستین سال جدید و تعداد کم مشتریان و متقاضیان در این دوره، تمام عرضه و تقاضا به صورت کامل پاسخ داده می شوند اما با وجود این برخی از افراد و خریداران فقط نظاره گر خواهند بود تا زمانی که قیمت به ثبات نسبی برسد.
لازم به ذکر است که ورود این افراد به بازار می تواند تأثیر بسزایی در رشد و متحول سازی قیمت آهن داشته باشد. در هفته های اول این امکان وجود دارد که حجم خرید و فروش بالا باشد اما به دلیل اینکه خریدها به صورت ترکیبی انجام میشود، بیشتر بازار به سمت برطرف سازی نیاز ها سوق پیدا میکند. البته از دلایل دیگری که ممکن است در سال 97 بر روی قیمت آهن آلات از جمله قیمت میلگرد و قیمت تیرآهن تأثیر داشته باشد، محدودیت عرضه از سوی کارخانه های تولید است. بسیاری از کارخانه ها به دلیل تعمیرات و بهبود استانداردهای خط تولید عرضه محصولات خود را محدود می کنند. همین امر موجب افزایش قیمت آهن آلات ساختمانی در یک برهه زمانی می شود که می تواند بر تمام بخش ها از جمله مسکن تأثیرگذار باشد و باعث ایجاد تب و تاب در این بخش شود.
بر اساس پیش بینی های صورت گرفته از وضعیت بازارآهن آلات در سال 97 امیدواریم شاهد رونق این بازار باشیم.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد؛ چالش هایی پیش روی صنعت فولاد کشور وجود دارد که برای برطرف کردن آنها میتوان راهکارهایی را دنبال کرد. موضوع جدیدی که در کشور ما بیان شده، استفاده از پساب ها است. بیشتر واحدهای بزرگ تولیدی به استفاده از پساب به جای آب خام روی آورده اند. در واقع چالش اصلی که در کشور ما مطرح است کمبود آب می باشد. البته نقش صنعت در مصرف آب مانند بخش کشاورزی نیست بطوری که بخش کشاورزی حدود 90 درصد سرمایه آبی کشور را مصرف میکند اما بخش صنعت 10 درصد مصرف آب دارد.
متاسفانه در رابطه با این طرح ها مدیریت منابع مالی ما ایراد دارد و امروزه صنایع فولاد ما که بیشتر در مراکز استانها متمرکز هستند مانند ذوب آهن و فولاد مبارکه دچار مشکل کمبود آب شده اند. در صورتی که اگر ما می توانستیم مدیریت مناسبی در خصوص مصارف و هدر رفت آب ارائه دهیم، هیچ مشکلی برای این کارخانه ها بوجود نمی آمد. اما در شرایط فعلی در این بخش دچار مشکل هستیم و راهکاری که می تواند در حال حاضر کمک بزرگی برای تأمین آب مورد نیاز این کارخانه ها انجام دهد، نگاه دقیق تر به استفاده از پساب ها است. 
نا گفته نماند که در بخش تأمین مواد اولیه نیز دغدغه هایی وجود دارد و بخشی از درگیری های صنایع فولادی به همین موضوع بر می گردد. چرا که کارخانه های احیای مستقیم نیاز به گندله دارند و از واحدهای دیگری این ماده را تأمین می کنند. در خصوص این موضوع، امسال از چند طرح استانی بهره برداری شده است که یکی از آنها فولاد شادگان است. امیدواریم بخش آهن اسفنجی بافت هم در ماه های نخستین سال 97 راه اندازی شود به دلیل آنکه فولاد بافت هم گندله دارد و می توانند نیاز واحد های مذکور را برطرف کند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازارآهن، در روز گذشته شاهد افزایشقیمت قوطی پروفیل از سوی کارخانه های تولیدکننده بودیم. با توجه به ثبات قیمتی حاکم بر بازارآهن در چند هفته گذشته، ادامه ی روند افزایشی قیمت از سوی کارخانه ها ممکن به نظر نمی رسید. برخلاف تصور روز گذشته شاهد افزایش یکباره قیمت ها در بخش قوطی فلزی ها بوده ایم که در ادامه به آن می پردازیم.

کارخانه پروفیل جهان با افزایش لحظه ای قیمت های اعلامی خود، اقدام به فروش قوطی پروفیل های خود با قیمت بالاتری نسبت به هفته ی گذشته کرد. از این سو این کارخانه قیمت قوطی های ضخامت 2 میل خود را 3200 تومان اعلام کرد. در همین راستا کارخانه های دیگر نیز اقدام به افزایش قیمت های خود کردند به صورتی که کارخانه ی هیربد نیز با 40 تومان افزایش، اقدام به فروش محصولات خود کرد. این کارخانه قیمت پروفیل ضخامت 2 میل خود را 3000 تومان اعلام کرد.

با توجه به تب و تاب افزایش قیمت در این بخش، کارخانه های دیگر از جمله کارخانه ی گل نرده ، یاران ، یزد و نورد میلاد نیز قیمت های خود را افزایش دادند. در این میان کارخانه هایی نیز بودند که قیمت های خود را همراه با ثبات نسبی اعلام کردند. از جمله کارخانه پروفیل صابری که همچون روزهای گذشته در ثبات بود و قیمت پروفیل ضخامت 2 میل خود را 3020 تومان اعلام کرد.

از سوی دیگر کارخانه هایی نیز روز گذشته اعلام قیمتی نداشتند و یا فروش خود را بسته بودند. کارخانه ی پروفیل تهران شرقو پایا اصفهان جزء این گروه بودند که فروش خود را در روزهای پایانی سال 96 بسته اعلام کردند. با توجه به روند افزایش قیمتی در دو روز پایانی سال، نمی توان اشاره ای دقیقی به ادامه ی افزایش قیمت ها در سال آینده داشت. وضعیت بازارآهن، خرید و فروش آهن و قیمت های اعلامی از سوی کارخانه ها در سال جدید قابل پیش بینی نیست.

شما می توانید برای اطلاع از آخرین اخبار بازاراهن و بررسی وضعیت آهن آلات کشور به بخش تحلیل بازار در سایت آهن پرایس مراجعه کنید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 337
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن؛ تب و تاب خرید مسکن از سوی متقاضیان فروکش کرده است. با وجود افزایش تعداد معاملات در چند ماه گذشته، هیچ اتفاق مثبتی در روند ساخت و ساز و افزایش خانه های نوساز رخ نداده است. با توجه به این موضوع احتمال کمبود واحدهای نوساز در ماه های نخستین سال 97 و در نتیجه افزایش قیمت این واحدها وجود دارد.

از سوی دیگر آمارها نشان می دهد که بر خلاف دیگر بازارها مانند ارز و سکه که کاهش تقاضا موجب کاهش قیمت به صورت لحظه ای می شود، در بازار مسکن چنین رخدادی وجود ندارد و مالکانی که چند ماه پیش اقدام به فروش واحدهای خود با قیمت بالا کرده بودند، حاضر به کاهش قیمت نیستند. بنابراین با متوقف شدن روند افزایشی قیمت که در دو ماه گذشته رخ داده بود، اما مالکان با وجود کاهش تقاضا قیمت مورد نظر خود را کاهش نمی دهند.

علی قائدی کارشناس اقتصاد مسکن، در رابطه با وضعیت موجود در این بازار اظهار کرد: هر ساله با رسیدن سال نو و با قرار گرفتن در ماه های پایانی سال، شاهد کاهش معاملات هستیم. امسال نیز با رسیدن روزهای پایانی اسفند ماه با کاهش معاملات مواجه شده ایم و این در صورتی است که مالکان با توجه به آمارهای بدست آمده از اخبار بازار مسکن، منتظر افزایش قیمت در ماه های ابتدایی سال 97 هستند. 

وی در ادامه افزود: این کاهش معاملات در بخش مسکن به معنای بازگشت دوباره رکود در این بازار نیست. به طور معمول قیمت مسکن به این صورت است که پس از هربار افزایش قیمت، به سختی می توان این روند افزایشی را جبران کرد یا نرخ مسکن را به دوره ی قبل از گرانی برگرداند. اجرای برخی سیاست ها از سوی بانک عامل بخش مسکن در خصوص کنترل بازار سبب شد تا کل بخش مسکن متضرر شود ولی با وجود این شاهد بازگشت قیمت ها نخواهیم بود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 434
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، پس از انقلاب، میزان تولید محصول استراتژیک فولاد کشور با رشد 4 برابری که استاندارد جهانی می باشد، 600 برابر شده است و این میزان افزایش تولید در حال حاضر ادامه دار می باشد. براساس این میزان تولید، کشور ما طی سال 2017 به عنوان سیزدهمین تولید کننده جهانی شناخته شده است.

کشور ما طی سال 2017 حدود 21 میلیون 726 هزار تن فولاد خام را تولید کرده و توانسته رشد 21.4 درصدی را در مقایسه با سال گذشته به ثبت رساند. پس از این میزان رشد، ایران با یک رتبه رشد جهانی توانست عنوان سیزدهم تولید کننده فولاد جهان را به ثبت رساند.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی انجمن جهانی فولاد، کشور ما در سال 2017 توانست 20 میلیون و 540 هزار تن آهن اسفنجی تولید کند که با کسب این میزان تولید جایگاه دوم جهانی را در تولید اهن اسفنجی پس از کشور هند  به خود اختصاص داد.

این در شرایطی اتفاق افتاده است که میزان تولید این محصول پیش از انقلاب اسلامی فقط 36 هزار تن گزارش شده و کشور ما توانسته طی این سال ها رشد 600 درصدی را در تولید این محصول استراتژیک به ثبت رساند.

تاثیر صنعت فولاد در پیشرفت کشورها

فولاد به عنوان یک محصول بسیار کاربردی می باشد که در جهان از آن به عنوان صنعت مادر یاد می شود. این صنعت بقدری اهمیت دارد که ان را یکی از مهم ترین دلایل پیشرفت کشور ها می شناسند.

این محصول علاوه بر کاربرد در صنعت راه و ساختمان، کاربرد بسیاری در تامین ماده اولیه دستگاه ها و محصولات صنعتی نیز دارد. این محصول بقدری مهم است که تصور حذف آن از صنایع تقریبا غیر ممکن می باشد.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی انجمن جهانی فولاد، تعداد کشور هایی که در حوزه فولاد فعالیت دارد کمتر از 70 کشور می باشند. کشور هایی که از این صنعت مهم بی بهره اند، باید از پیشرفت چشم پوشی کرده و یا به کشور های تولید کننده فولاد وابسته شوند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، در اخرین روز های سال جاری قرار داریم و روز ها بسرعت در حال گذر می باشد. با رسیدن به روز های پایانی سال، پرونده کاری بازار مقاطع فولادی 96 کم کم بسته خواهد شد. هفته های پایانی سال جاری در بازار آهن و فولاد در حالی رو به پایان است که طی این روز ها عنصری به نام ارز رهبری این بازار ها را بر عهده گرفته بود و هر روزه با نوسانات قیمتی ارز، قیمت ها در بازار آهن آلات نیز با افت و خیز مواجه می شد.  طی این روز ها فعالان بازار مقاطع به دنبال بازگشت تقاضا و آغاز عرضه های اساسی و رونق بازار بوده اند، اما با وجود پیش بینی های امیدوارانه ای که از هفته های قبل در این بازار وجود داشت، این مهم صورت نگرفت تا بازار مقاطع تا همچنان بازار مقاطع وضعیت پیش بینی نشدنی خود را حفظ کند و کارشناسان نتوانند به پیش بینی بازار آهن بپردازند.

خبرهای بازار آهن حاکی از این است که از جمله دلایل افزایش تمایل به صادرات در بین تولید کنندگان فولاد، بالا رفتن نرخ ارز می باشد. این در شرایطی است که سه عامل مهم در بازار مقاطع را می توان از اتفاقات مهم در این بازار دانست که این سه عامل عبارتند از؛ «بهبود قیمت فولاد در بازارهای جهانی»، «افزایش قیمت دلار در بازار داخلی» و «رکود داخلی در بازار فولاد».

در ادامه با بررسی وضعیت آهن و افزایش تمایل تولیدکنندگان به صادرات می توان به این مهم اشاره کرد که عواملی همچون بهبود قیمت فولاد در بازارهای جهانی و بالا رفتن نرخ دلار در بازار داخلی باعث شده این تمایل در بین تولیدکنندگان بوجود آید. میزان صادرات فولاد طی شش ماهه ابتدایی سال جاری بدلیل افزایش نرخ های جهانی رشد مطلوبی را تجربه نمود. بصورتیکه طبق گفته کارشناسان بازار صادرات طی شش ماهه ابتدایی بهتر از شش ماهه دوم سپری شده است.

دومین اتفاقی که در اخبار آهن آلات طی ماه های اخیر مشاهده کردیم، بالا رفتن قیمت دلار بوده است که این امر موجب شد تا کارخانه های فولاد با توجه به فروش محصولاتشان به دلار و افزایش قیمت این ارز بین المللی، تمایلشان به صادرات بیشتر شده و فروششان را در بازارهای داخلی کاهش دهند.

 

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش اهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، طبق آمار بدست آمده، طی یازده ماه نخست سال 96 شاهد رشد 32 درصدی خرید مسکن نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده ایم.

از ماه های نخست سال 96 تا پایان بهمن ماه تعداد 150 هزار و 867 فقره تسهیلات از طریق بانک ها در سراسر کشور برای خرید مسکن به متقاضیان پرداخت شده است. از این رو طبق مشاهدات انجام شده 32 درصد رشد نسبت به ماه های مشابه در سال قبل داشته ایم. همچنین در ساخت و ساز مسکن نیز شاهد افزایش 43 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده ایم که این نیز به دلیل رشد ارائهتسهیلات ساخت مسکن به متقاضیان بوده است.

طبق گزارشات بانک مسکن، طی ماه های نخستین سال 96 مجموعا 34 هزار و 674 فقره تسهیلات برای ساخت مسکن به سازندگان در قالب عقد قرار داد مشارکت مدنی پرداخت شده است. در مدت ذکر شده تسهیلات اعطایی به سازندگان معادل 3 هزار و 846 میلیارد و 133 میلیون و 400 هزار تومان بوده است که این مقدار نشان دهنده رشد نسبی پرداخت تسهیلات است که در همین مدت ذکر شده تعداد معاملات نیز 13 درصد افزایش پیدا کرده است. در این میان بیشترین معاملات انجام شده در شهر تهران بوده است که به 168/9 واحد مسکونی رسیده است.

پیش بینی های صورت گرفته از سوی کارشناسان حاکی از ان است که بازار مسکن بدون جهش قیمت و با روند ملایمی به حرکت خود ادامه دهد.

مصطفی قلی خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران در این باره بیان کرد:  قیمت مسکن در سال 97 تنها 2 درصد از نرخ تورم پیشی خواهد گرفت و صندوق پس انداز برای مسکن اولی ها بیشترین رقم و طولانی ترین مدت باز پرداخت تسهیلات را به خود اختصاص داده است و امیدواریم روزی برسد که شاهد افزایش 50 درصدی این تسهیلات در سال آینده باشیم.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش اهن پرایس در اخبار بازار آهن، روز گذشته بازار ورق ها در آرامش سپری شد. بررسی های صورت گرفته بر روی قیمت روز ورق گالوانیزه حاکی از ثبات قیمت این مقطع فولادی می باشد.

طی روز گذشته قیمت ورق گالوانیزه کاشان ثابت اعلام شد. این کارخانه از حدود یک هفته قبل نوسانی در قیمت هایش ایجاد نکرده و روز گذشته نیز با ثابت نگه داشتن قیمت ها اقدام به فروش نمود. در حال حاضر قیمت ورق گالوانیزه ضخامت 4/0، 4050 تومان اعلام شده است.

ورق گالوانیزه هفت الماس نیز همانند کارخانه کاشان، روز گذشته را در ثبات بسر برد. کارخانه مذکور از حدود یک هفته گذشته قیمت هایش را ثابت نگه داشته است و در حال حاضر با همان قیمت های پیشین اقدام به معامله می کند. هم اکنون قیمت ورق گالوانیزه ضخامت 4/0 هفت الماس با قیمت 4360 تومان خرید و فروش می شود.

ورق گالوانیزه شهرکرد نیز از این ثبات قیمت ها مستثنا نبوده است. کارخانه شهرکرد نیز همانند دو کارخانه یاد شده از حدود یک هفته گذشته قیمت هایش را ثابت نگاه داشته است. در شرایط فعلی قیمت ورق گالوانیزه شهرکرد ضخامت 4/0 ، 3815 تومان می باشد.

در این میان کارخانه هایی از قبیل تاراز هم وجود داشتند که اقدام به اعلام قیمت نکرده اند و روز گذشته فروش خود را بسته بودند.

خبرهای بازار آهن حاکی از ثبات قیمت اکثر مقاطع در روز های پایانی سال جاری می باشد. وضعیت آهن کشور در حال حاضر مناسب می باشد و جو بازار آهن آلات مطلوب تلقی می شود. پیش بینی قیمت آهن در سال آینده خبر از افزایش قیمت در اکثر مقاطع فولادی می دهد که همین امر موجب شده تا اکثر متقاضیان اقدام به خرید کنند.

برای اطلاع از آخرین اخبار بازار اهن و بررسی وضعیت اهن الات کشور، می توانید به سایت آهن پرایس بخش تحلیل بازار آهن مراجعه کرده و یا با عضویت در کانال تلگرامی مجموعه از قیمت ها مطلع شوید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، از ابتدای تاسیس کارخانه فولاد خوزستان، در برنامه کاری این شرکت تکملیل زنجیره فولاد قرار داشت، زیرا تکمیل این زنجیره موجب خواهد شد تا هزینه ها بصورت کاملا چشمگیر  کاهش پیدا کند.

مهندس محمد کشانی مدیر عامل شرکت فولاد خوزستان با اشاره به عملکرد این مجموعه گفت: طی سال جاری برای صادرات این کارخانه هدف گذاری هایی شده است. طبق این هدف گذاری دو میلیون و 200 هزار تن صادرات صورت خواهد گرفت.

وی در ادامه درباره هدف گذاری تولیدات این مجموعه نیز افزود: بر اساس هدف گذاری های صورت گرفته برای چشم انداز 1404، قرار است تا سال 1404 میزان تولید فولاد کشور به 55 میلیون تن رسد که از این میزان 13 میلیون و 600 هزار تن سهم فولاد خوزستان می باشد. کارخانه فولاد خوزستان از سال گذشته تا کنون حدود سه میلیون و 600 هزار تن شمش و اسلب تولید کرده که هدف گذاری امسال تولید این محصولات سه میلیون و 700 هزار تن می باشد. در صورتی که شرکت فولاد شادگان راه اندازی شود، ظرفیت تولید فولاد خوزستان به 8 میلیون تن در سال خواهد رسید. 

کشانی در باره استراتژی این مجموعه در بالا دست و پایین دست گفت: در راستای برنامه تکمیل زنجیره تولید فولاد که از ابتدای تاسیس این مجموعه در دستور کار قرار گرفته است،  قرار است معدن هایی خریداری شده و یا مشارکت در واحد های کنسانتره سازی برای تکمیل حلقه های بالادستی و همچنین احداث یا خرید کارخانجات نوردی از جمله نورد، ورق و میلگرد در راستای توسعه پایین دستی را در دستور کار خود قرار دهد.

محمد کشانی مدیر عامل فولاد خوزستان در آخر خاطر نشان کرد:در شرایط فعلی شرکت های بسیاری در استان خوزستان وجود دارند که امکان تولید محصولات با ارزش افزوده بالا همانند ورق را دارند اما بخاطر عدم نقدینگی تنها به تولید ورق معمولی پرداخته اند. ما می توانیم با خرید این واحد های تولیدی و یا ادغام آن ها با مجموعه فولاد خوزستان موجب رفع این مشکلات شده و ارزش افزده بالایی در سطح استان ایجاد کنیم. 

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار آهن، بازار میلگرد ها در روز گذشته در آرامش بسر برد. قیمت روز میلگرد در بازار آهن الات حدود یک هفته ای است که ثابت اعلام می شود و در حال حاضر شاهد جو آرامی در بازار هستیم. با توجه به نوسانات بسیار زیادی که طی یکی دو ماه اخیر در بازار آهن الات رخ داد، این ثبات قیمت موجب می شود تا خریداران با خیال راحت تری اقدام به خرید کنند.

با توجه به قیمت های اعلام شده در روز گذشته، قیمت میلگرد پرشین2450 تومان، میلگرد آریا ذوب 2400 تومان و میلگرد ابهر 2410 تومان می باشد. میلگرد دیگر کارخانه ها نیز همانند سه کارخانه مذکور ثبات بوده است.

در این میان با بررسی های بیشتر کارخانه آریان فولاد را مشاهده می کنیم که در روز گذشته قیمت های خود را 5 تومان افزایش داده است. این کارخانه که از سه روز گذشته مدام در حال کاهش قیمت هایش بود، با این افزایش قیمت دوباره به نرخ های قبلی خود نزدیک شد. میلگرد سایز 14 اریان فولاد پس از افزایش قیمت 2400 تومان خرید و فروش شد.

با توجه به این که در روز های پایانی سال جاری بسر می بریم، قیمت روز اهن آلات در اکثر مقاطع ثابت می باشد و با بررسی های صورت گرفته به این مهم دست یافتیم که تا پایان سال احتمال افزایش قیمت ها خیلی ضعیف می باشد. همچنین بدلیل افزایش قیمت ها در سال آینده، فعالان در بازار آهن  به متقاضیان خرید پیشنهاد می کنند تا خریدشان را تا پایان سال به ثبت رسانند تا با افزایش قیمت سال اینده مواجه نشوند.

آهن پرایس مرجعی معتبر برای اطلاع رسانی قیمت روز اهن الات می باشد. همچنین برای خرید اهن الات صنعتی و ساختمانی می توانید با شماره های 54103-021تماس حاصل نمائید و از مشاوره های آن ها در زمینه آهن آلات بهره مند شوید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 187
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن؛ پیش بینی های صورت گرفته در خصوص آینده  بازار مسکن حاکی از آن است که این روند مثبت همچنان ادامه دار خواهد بود. نیمه ی دوم امسال شاهد افزایش سرعت رشد معاملات بودیم که به طبع با افزایش قیمت مسکن همراه بوده است. البته در دو ماه دی و بهمن معاملات با کاهش نسبی رو به رو شد اما قیمت همچنان به روند صعودی خود ادامه داد.
اما در اسفند ماه شرایط قدری متفاوت پیش می رود. التهاب بازار ارز و رسیدن قیمت دلار به 4800 تومان موجب شد تا سرمایه گذاران بازار مسکن به سمت بازار ارز سوق پیدا کنند به همین دلیل معاملات افت کرد. پیش بینی های  مطرح شده از سوی کارشناسان این است که تورم بازار ارز در بلند مدت تأثیر خود را در بخش مسکن نشان می دهد. از این سو این سوأل مطرح می شود که آیا افزایش قیمت مسکن ادامه دار خواهد بود؟
جهش قیمت در سال 97 با توجه به خانه های خالی از سکنه، غیر معقول به نظر می رسد. با این وجود طی چند سال اخیرساخت و ساز مسکن افت چشمگیری داشته است و پیش بینی می شود که سال آینده با کمبود واحدهای متراژ پایین روبه رو باشیم. افزایش ناگهانی قیمت در بهمن ماه به دلیل رکود مداوم طی سال های متوالی و کاهش رفتارهای سفته بازانه بوده است به همین دلیل این پرش قیمتی در سال آینده ادامه دار نیست.
از سوی دیگر در صورتی که سرمایه گذاران بخش مسکن به نیاز اصلی متقاضیان توجه نکنند، بازار مسکن دچار التهاب می شود و این در صورتی است که هنوز هم در بازار مسکن واحدهای تجاری و لوکس دارای حباب قیمتی است. اما با وجود این مسائل، تحلیل های صورت گرفته بر روی اخبار بازار مسکن طی این روزها نشان دهنده ی آن است که شوک قیمتی در سال آینده ممکن نیست زیرا با فروکش التهابات ارزی سرمایه وارد این بازار می شود و دوباره شاهد افزایش حجم معاملات خواهیم بود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار آهن، طبق بررسی های صورت گرفته بر روی قیمت روز ورق سیاه در بازار اهن آلات، به این مهم دست یافتیم که قیمت این مقطع فولادی طی یک ماه گذشته نوسانات بسیاری داشته است. با توجه به نوسانات نرخ ارز طی یک ماهه اخیر، شاهد نوسان در قیمت ورق سیاه  نیز بوده ایم. نوسانی که به عقیده برخی فعالان و کارشناسان در این حوزه بی سابقه تلقی می شود، چرا که تحت تاثیر قیمت ارز، هر روزه شاهد تغییر قیمت مقاطع فولادی بوده ایم.

قیمت ورق ضخامت 2 میلیمتر روس طی یک ماهه گذشته در انبار تهران فراز و نشیب های بسیاری را طی کرده است. طی یک ماهه اخیر قیمت ورق روس تنها در یک یا دو روز ثابت اعلام شده و در دیگر روز های نوسان داشته است. با شروع اسفند ماه قیمت ورق روس روند نزولی را در پیش گرفت. قیمت این ورق آهن که در بهمن ماه سال جاری بسیار افزایشی بوده ، در اسفند ما تغییر رویه داده و کاهش یافته است. تنها در هفته اول اسفند ماه قیمت ورق 2 میلیمتر روس 40 تومان افزایش یافت و پس از آن بطور میانگین حدود 10 تا 30 تومان با کاهش قیمت مواجه گردید. در حال حاضر پس از کاهش 20 تومانی در روز گذشته، قیمت ورق آهن روسیه 2930 تومان می باشد.

ورق فولاد مبارکه نیز طی یک ماهه اخیر دستخوش تغییراتی بوده است. این کارخانه نیز در اسفند ماه سال جاری قیمت های خود را کاهش داده است. با شروع ماه اسفند قیمت ورق آهن فولاد مبارکه درب انبار 10 تا 30 تومان کاهش یافت. اما این کاهش قیمت ها تنها مربوط به هفته اول نمی شد و در هفته دوم و سوم هم شاهد کاهش 10 تا 50 تومانی قیمت این مقطع فولادی بوده ایم. در آخرین هفته از اسفند ماه قیمت ورق سیاه مبارکه تنها در برخی سایز ها افزایش یافت. در روز گذشته قیمت ورق سیاه 6*1/5 فولاد مبارکه در برخی سایز ها ثابت برخی کاهش و برخی دیگر افزایش یافت.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن؛ مسائل مختلفی وجود دارد که موجب کاهش کیفیت ساخت و سازهای شهری می شود. در دو دولت اخیر تلاش های زیادی برای کاهش این مشکلات انجام شده است اما همیشه نواقصی که وجود دارد توجه ما را جلب می کند. از جمله تلاش هایی که توسط وزارت راه و شهرسازی صورت گرفته تدوین پیش نویس آیین نامه کنترل ساختمان است. 
طبق شواهد این تلاش های صورت گرفته برای اصلاحات نتیجه مطلوبی نداده و آیین نامه کنترل ساختمان دارای چند مشکل اساسی است. از جمله این مشکلات شفاف نبودن مسئولیت کنترل ساختمان بین شهرداری و سازمان نظام مهندسی است. چندپارگی در میان مسئولیت ها می تواند موجب کاهش نظارت مناسب بر روی ساخت و سازهای شهری شود. در این میان موضوع مهم دیگری که وجود دارد، چگونگی انجام این اصلاحات است. کارشناسان حوزه علوم اجتماعی به انجام امور با گام های کوچک و پیاپی تأکید می کنند تا موجب برهم زدن نظم نشود. در هر حال با وجود این تلاش ها برای اصلاحات باز هم شاهد کیفیت نامطلوب ساخت و سازهای شهری هستیم.
علت های کاهش کیفیت ساخت و ساز متعدد هستند. بخش عمده ای از فعالان در حوزه ساخت و ساز متخصص نیستند به طوری که هم اکنون از اصناف مختلف به بخش ساخت مسکن ورود کردند و این نشان دهنده ی عدم نظارت صحیح بر روند ساخت وسازها است. در این حوزه باید خطوط قرمز ضوابط و استانداردها جدی گرفته شود و مطابق با قانون باید نوع مصالح مورد استفاده از کیفیت لازم برخوردار باشد. استفاده از مصالح ساختمانی نامطلوب، آهن آلات غیر استاندارد، نقشه بدون رعایت ضوابط قانونی می تواند تهدید جدی برای کاهش کیفیت ساختمان ها باشد.
با توجه به آیین نامه اصلاحات، شهرداری زیر نظر وزارت کشور مجری انجام اصلاحات و مسئول کنترل و نظارت بر روی اجرای ساختمان ها است. از این سو چرخه انجام امور و اصلاح مقررات به درستی شکل نمی گیرد زیرا نهاد اجراکننده نظر مخالف و بعضا متعارض با تجربه خود را نمی پذیرد. با تمام این کم و کاستی ها شاهد کاهش کیفیت ساخت و سازها هستیم به طوری که در زلزله های اخیر کاملا قابل مشاهده برای عموم مردم بوده است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، شرکت های بزرگ معدنی کشور سال جاری میزان تولید سنگ آهن دانه بندی شده را با 10 درصد رشد نسبت به سال گذشته به 6 میلیون و 25 هزار و 101 تن رسانده اند. بیشترین میزان تولید را مجتمع سنگ آهن سنگان داشته که حدود یک میلیون و 949 هزار و 644 تن ثبت کرده است و پس از این مجموعه سنگ آهن مرکزی رتبه دوم را با تولید یک میلیون و 698 هزار و 750 تن کسب کرد.

طی مدت مذکور، شرکت های بزرگ معدنی کشور توانسته اند حدود 33 میلیون و 884 هزار و 226 تن کنستانره آهن را به تولید برسانند که امار بدست آمده حاکی از افزایش 15 درصدی ان در مقایسه با سال گذشته می باشد. شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با تولید حدود 12 میلیون و 121 هزار و 118 تن کنستانتره آهن توانسته بیشترین میزان تولید کنستانتره را داشه باشد. پس از این کارخانه، مجتمع سنگ آهن چادرملو با تولید حدود 7 میلیون و 786 هزار و 670 تن در رتبه دوم قرار دارد.

طی یازده ماه ابتدایی سال جاری، میزان تولید گندله از سوی شرکت ها بزرگ معدنی کشور با افزایش 24 درصدی در مقایسه با سال گذشته به حدود 29 میلیون و 134 هزار و 240 تن رسید. کارخانه گل گهر با تولید حدود 10 میلیون و 197 هزار و 861تن گندله در رتبه اول تولید گندله قرار دارد و پس از آن شرکت فولاد مبارکه می باشد که 6 میلیون و 971 هزار و 995 تن گندله تولید کرده است و رتبه دوم را در کشور به خود اختصاص داده است.

در حوزه اهن اسفنجی نیز شاهد افزایش میزان تولید بوده ایم . بطوری که در مجموع تولیدات با 15 درصد رشد به 17 میلیون و 406 هزار و 706 تن آهن اسفنجی دست یافتیم.  در این بین دو شرکت فولاد مبارکه و فولاد خوزستان به ترتیب در رتبه های اول و دوم تولید آهن اسفنجی قرار گرفته اند. فولاد مبارکه توانست  6 میلیون و 694 هزار و 575تن اهن اسفنجی را تولید کند. همچنین فولاد خوزستان به  3 میلیون و 708 هزار و 940 تن آهن اسفنجی دست یافت.

طبق اخرین آمار بدست آمده از شمش فولاد، به این مهم دست یافتیم که طی 11 ماه نخست سال جاری شرکت های معدنی کشور توانسته اند 15 میلیون و790 هزار و 296 تن شمش فولاد تولید کنند که نشان از افزایش 20 درصدی تولید آن می باشد. همچنین در این مدت شاهد افزایش 6 درصدی تولید محصولات فولادی بوده ایم که در مجموع به 9 میلیون و 704 هزار و 144 تن رسید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار آهن، طبق اطلاعات بدست امده ازقیمت روز پروفیل ها در بازار آهن، شاهد کاهش قیمت ان ها در روز گذشته بوده ایم. پروفیل ها که چند صباحی است در ثبات نسبی بسر می برند، روز گذشته با کاهش قیمت مواجه شدند. این روند نزولی قیمت ها حدود 10 تا 40 تومان گزارش شده است.

کارخانه پروفیل هیربد روز گذشته قیمت قوطی پروفیل های خود را 10 تومان کاهش داد. این کاهش قیمت ها در شرایطی رخ داد که این کارخانه در آخرین روز از هفته گذشته نیز قیمت هایش کاهشی گزارش شده بود و همچنان در حال ادامه روند کاهش قیمت هایش می باشد. در حال حاضر قیمت پروفیل هیربد ضخامت 2/5، 2970 تومان می باشد.

کارخانه پروفیل یزد نیز قیمت های خود را کاهش داد. این کارخانه نیز همانند کارخانه هیربد، از اواخر هفته گذشته اقدام به کاهش قیمت های خود کرده است. قیمت قوطی اهن یزد با 20 تومان کاهش در روز گذشته، به 2960 تومان رسید. این قیمت مربوط به قوطی ضخامت 5/2 می باشد.

کارخانه پروفیل یاران هم از آن دسته از کارخانه هایی بود که قیمت های خود را در روز گذشته کاهش داد. اما این کارخانه بر خلاف دو کارخانه مذکور، طی اواخر هفته گذشته در ثبات بسر می برد و با شروع هفته جاری اقدام به کاهش قیمت هایش نمود. در حال حاضر قیمت پروفیل یاران برای ضخامت 2/5 میلیمتر 2980 تومان گزارش شده است.

با توجه به رسیدن روز های آخر از سال جدید و همچنین اخرین روز های کاری بازار اهن آلات، پیش بینی می شود تا پایان سال دیگر قیمت ها افزایش پیدا نکند. اگرچه نوسانات قیمتی آهن الات وابسته به نرخ شمش می باشد اما طبق پیس بینی های صورت گرفته انتظار می رود بازار رو به کاهش و در برخی مواقع شاهد ثبات در ان باشیم. کارشناسان و فعالان این بخش پیش بینی می کنند با آغاز سال جاری قیمت ها در بازار با افزایش مواجه خواهد شد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، در کل جهان از صنعت فولاد به عنوان صنعت مادر یاد می شود. به طوری که اکثر کشور های توسعه یافته و در حال توسعه در رتبه های بالایی تولید کننده و مصرف کننده فولاد دنیا قرار دارند.

یکی از پر مصرف ترین فلز ها در دنیا، فولاد می باشد که برای بازسازی و ایجاد زیر ساخت های یک کشور استفاده می شود. به همین علت ارتباط مستقیمی بین سرانه مصرف یک کشور با توسعه یافتگی ان وجود دارد. در حال حاضر بخش صنایع هیچ گونه بودجه ای از دولت دریافت نمی کند و نحوه تخصیص بودجه در قسمت های مختلف به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم بر صنایع اثر می گذارد. از قسمت های تاثیر گذار بودجه بر صنایع کشور می توان به بودجه در نظر گرفته شده برای بخش عمرانی نام برد. در صورتی که در هدف گذاری های دولت توجه مناسبی به بخش عمران و زیر ساخت های کشور شود، صنایع کشور از جمله صنعت فولاد در مسیر رشد قرار خواهند گرفت.

طی سال 1396 میزان بودجه بخش عمران زیاد نبود و دولت به بخش های عمرانی کشور توجه قابل ملاحظه ای نداشت که همین امر موجب ایجاد رکود و بروز مشکلاتی برای تولید کنندگان شد. طبق لایحه سال 97، میزان بودجه عمرانی در مقایسه با سال گذشته با کاهش مواجه خواهد شد که همین موضوع موجب ادامه دار شدن رکود بازار خواهد شد. در این لایحه، میزان نرخ حامل های انرژی، تغییر نرخ حمل و نقل و دیگر موضوعات مشخص خواهد شد که تمام این آیتم ها بصورت مستقیم باعث بالا رفتن قیمت نهایی محصولات تولید خواهد شد.
بالا رفتن قیمت ها برای قشر مصرف کننده مشکلاتی و فشار هایی را بوجود خواهد آورد. این بالا رفتن قیمت ها یه مرور زمان سبب کاهش قدرت خرید و ایجاد رکود در بازار خواهد شد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، آمار بدست امده از قیمت روز ناودانی ها حاکی از روند صعودی آنها طی یک ماه گذشته در بازار آهن آلات می باشد. طبق بررسی های صورت گرفته، شاهد افزایش قیمت ناودانی ها در یک ماه گذشته بوده ایم، قیمت این مقطع فولادی در تمام روز ها افزایشی بوده و در برخی روزها ثابت اعلام شده است. طی یک ماهه اخیر تنها در دو روز قیمت ناودانی با کاهش اعلام شده است و این امر نشان دهنده بازار پر نوسان یک ماه گذشته می باشد.

کارخانه ناودانی ناب تبریز در یک ماه گذشته قیمت ناودانی هایش را افزایش داد. طبق امار بدست امده از قیمت ناودانی ناب تبریز، به این مهم دست یافتیم که این کارخانه طی یک ماه اخیر حدود 10 تا 50 تومان اقدام به افزایش قیمت مقاطع خود کرده است. اگرچه در این بین روز هایی را هم در ثبات گذرانده است. همچنین طی دو روز اقدام به کاهش قیمت کرده که بطور میانگین 40 تومان قیمت خود را کاهش داده است. در حال حاضر با توجه به اعلام قیمت این کارخانه در اخرین روز هفته گذشته، قیمت ناودانی سایز 10 ناب تبریز 2570 تومان می باشد که نسبت به روز گذشته خود ثابت بوده است.
کارخانه ناودانی شکفته نیز همانند ناب تبریز یک ماه پر نوسان را پشت سر گذاشت.قیمت ناو شکفته در طول یک ماهه اخیر حدود 10 تا 40 تومان افزایش یافت. البته در یک روز پر نوسان این کارخانه، شاهد افزایش 110 تومانی ناودانی هایش بوده ایم. این کارخانه نیز همچون ناب تبریز در یک ماهه گذشته در برخی روز ها قیمت هایش ثابت بوده و تنها در دو روز اقدام به کاهش قیمت 40 تومانی کرده است. در حال حاضر قیمت ناودانی شکفته سایز 10، 2510 تومان می باشد. کارخانه شکفته از اواسط هفته گذشته قیمت هایش ثابت اعلام شده است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 261
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش اهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، چند سالی است که بر اقتصاد کشور رکود حاکم شده است که این رکود عوامل متعددی از قبیل اعمال تحریم ها، بالا رفتن تورم، ایجاد حجم گسترده‌ای از تعهدات دولت، مناسبات بین‌المللی و تاثیرپذیری از اقتصاد جهانی، را داراست.بازار مسکن یکی از بخش های اقتصاد کلان کشور می باشد که طی سال های اخیر همواره متحمل رکود شده و هزینه های بسیاری را در ابعاد اقتصادی و اجتماعی پرداخت کرده است.

بازار مسکن با بیش از 150 رشته دیگر فعالیت دارد که در اقتصاد به عنوان یک بخش کلیدی و در بعد اجتماعی به عنوان یک مولفه اثر گذار می باشد. به همین دلیل است که در هر شرایطی تغییرات آن در هر دو بعد اقتصادی و اجتماعی مورد توجه قرار می گیرد. فعالان و کارشناسان در این حوزه بر این عقیده اند که در تحلیل بازار مسکن همواره باید به ویژگی ساختاری این بازار توجه بسیاری داشته باشیم.
بازار مسکن بر خلاف دیگر بازار ها دارای خاصیت های دوگانه می باشد که همین امر موجب تغییر مسیر حرکت این بازار از دیگر بازار ها می شود. به عبارتی دیگر مسکن از یک طرف بخاطر این که یک سرپناه محسوب می شود، یک کالای مصرفی به حساب می آید، و از طرفی دیگر یک کالای بادوام محسوب می شود که استهلاک آن زمان بر است که این خاصیت جنبه سرمایه ای بازار مسکن را بیشتر نشان می دهد. از یک سو ممکن است با بالا رفتن قیمت ارز، ورود تقاضا با تاخیر صورت گیرد یعنی تقاضا منتظر ارام شدن جو بازار بماند. و از سویی دیگر  می تواند موجب سریع شدن این روند شود و تقاضای مصرفی که با تفکر کاهش قیمت دچار تعویق شده بود، به سرعت اقدام به خرید کند که در این شرایط موضع فروشنده نیز تعیین کننده می باشد. در صورتی که فروشنده در سطح فعلی بخواهد معامله کند، انگاه ممکن است خرید و فروش رونق یابد اما در صورتی که همانند خریدار این اقدام را انجام ندهد، ممکن است با تغییر سطح قیمت اسمی به حالت انتظار دامن زند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، بر اساس اطلاعات بدست امده از سوی موسسه اعتبار سنجی مودی، اعمال تعرفه 25 درصدی واردات فولاد و همچنین 10 درصدی برای آلومینیوم امریکا تنها می تواند طی مدت کوتاهی موجب سود تولید کنندگان این کشور باشد و در صنعت آلمینیوم از خود تاثیرات متفاوتی نشان خواهد داد که موجب ضرر مصرف کنندگان صنایع پایین دستی می شود. در نتیجه اعمال این تعرفه ها موجب زیان کارخانه های تولیدی خواهد شد. این تعرفه روز پنجشنبه توسط رئیس جمهور امریکا اعلام شد اما هنوز جزئیات آن مشخص نشده است که انتظار می رود طی روز های آتی این تعرفه اعمال شود.

طبق گزارشات این موسسه، این اتفاق احتمال در کوتاه مدت موجب سود دهی تولید کنندگان داخلی امریکا خواهد شد چرا که با افزایش تعرفه واردات، میزان تقاضای داخلی افزایش می یابد. اما نمی توان گفت این رخداد در بلند مدت هم عواقب روشنی دارد. چندی پیش قیمت فولاد در کشور امریکا به علت کاهش میزان واردات به این کشور و در مقابل افزایش میزان تقاضا، روندی صعودی را پیش گرفت. که اعمال تعرفه واردات 25 درصدی در آینده از این روند صعودی قیمت ها حمایت خواهد کرد و در کوتاه مدت سود نسبتا خوبی برای کارخانه های تولید کننده خواهد داشت.     

در این میان، باید به این مهم توجه د اشت که بالا رفتن نرخ فولاد می تواند رقابت را در صنایع مصرف کننده فولاد  افزایش دهد چراکه هزینه های تولید افزایش می یابد و به دنبال آن بالا رفتن قیمت برای مصرف کننده می تواند موجب کاهش سرعت رشد اقتصاد امریکا شود و حتی می تواند موجب بیکاری بسیاری از کارگران کارخانه ها شود.

با توجه به گزارش منتشر شده از سوی انجمن آهن و فولاد امریکا، صنعت فولاد امریکا دارای 140 هزار نیروی کار می باشد که صنایع مصرف کنننده این کشو رتنها 6.5 میلیون نفر آن ها را به کار گرفته اند که افزایش قیمت فولاد می تواند موجب بیکاری این تعداد کاگر نیز بشود. در نتیجه پیش بینی می شود در بلند مدت صنایع مصرف کننده فولاد برای کاهش هزینه هایشان به سمت واردات قطعات فولادی روند، که نتیجه این کار کاهش مصرف داخلی می باشد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار آهن، اطلاعات بدست آمده از قیمت روز نبشی ها حاکی از ان است که طی یک ماه گذشته همزمان با نوسانات قیمت دلار، قیمت این مقطع فولادی هم با نوساناتی مواجه شده است. پس از افزایش ناگهانی قیمت دلار در بازار ارز، در این سمت نیز شاهد افزایش ناگهانی قیمت مقاطع در بازار آهن آلات بودیم. این افزایش قیمت ها به گونه ای بود که خرید آهن آلات را برای متقاضی و فروش را برای بنکدار دشوار کرده بود، چراکه این نوسانات موجب شده بود تا دیگر هیچکس در انجام معامله ریسک نکند و همه منتظر ثبات قیمت ها بودند.

طی یک ماه اخیر، قیمت نبشی ها در بیشتر کارخانه ها افزایشی گزارش شده است. هر روزه شاهد افزایش 5 تا 70 تومانی قیمت ها بوده ایم.

کارخانه ناب تبریز طی یک ماهه گذشته قیمت های خود را افزایشی اعلام نمود. این کارخانه در روز های متفاوت از یک ماه اخیر  قیمت نبشی هایش را 20 تا 70 توامن افزایش داد. اگرچه این میزان افزایش قیمت در تمام روز ها نبوده و در چند روز مختلف صورت گرفته است. تنها یک روز در این ماه شاهد کاهش قیمت های این کارخانه بوده ایم که 30 تومان کاهش قیمت اعلام کرده بود، مابقی روز ها قیمت های خود را افزایش داده و در برخی موارد ثبات قیمت اعلام نموده است.

 روز گذشته مورخ 96/12/16 قیمت های کارخانه ناب تبریز کاهش یافت. نبشی ناب تبریز بطور میانگین در سایز های مختلف بین 10 تا 60 تومان با کاهش مواجه شد. در حال حاضر قیمت نبشی ناب تبریز به این صورت گزارش شده است. نبشی سایز 4 این کارخانه 2590 تومان می باشد. همچنین نبشی 5 ناب تبریز 2560 تومان، نبشی 6 هم 2560 تومان و نبشی 8، 2570 تومان اعلام شده است.

اما این افزایش قیمت ها طی یک ماهه اخیر تنها به کارخانه ناب تبریز ختم نمی شد و تمام کارخانه ها همین شرایط را سپری کردند.

کارخانه نبشی آریان فولاد در یک ماه گذشته 20 تا 50 تومان قیمت هایش را افزایش داد. این کارخانه طی سه روز در ماه گذشته قیمت هایش را 15 تا 20 تومان کاهش داد و مابقی روز های ماه را در افزایش گذراند.

در کنار این افزایش قیمت ها شاهد ثبات قیمت در کارخانه اریان فولاد نیز بوده ایم. اما این ثبات قیمت تنها در برخی روز ها رخ داد. روز گذشته از روز های ثبات قیمتی کارخانه آریان فولاد بود. این کارخانه روز گذشته قیمت نبشی های خود را ثابت اعلام کرد. در حال حاضر قیمت نبشی سایز 4 کارخانه آریان فولاد 2540 تومان گزارش شده است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 247
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، کشور ما بدلیل در اختیار داشتن مزایای بسیاری، در تولید فولاد دارای شرایط مطلوبی می باشد. ای مزایا شامل موارد زیر می باشد.

اولین مزیتی که ایران در تولید فولاد داراست، وجود 2.7 میلیارد تن ذخایر قطعی سنگ آهن از کل 170 میلیارد تن ذخایر کشف شده می باشد.  به معنی دیگر این میزان حدود 1.5 درصد از مجموع ذخایر جهان می باشد.

دومین مزیت منابع غنی گاز طبیعی بوده که ظرفیت بیش از 33.5 تریلیون متر مکعب از کل 188 تریلیون متر مکعب گاز طبیعی جهان می باشد. و سومین مزیت دسترسی راحت به اب های آزاد جهان، نیروی انسانی جوان، و انواع تکنولوژی های فولاد سازی و همچنین وجود نیرو های مجرب می باشد.

با وجود این قضیه که سیکل تبدیل سنگ آهن به فولاد با استفاده از استخراج  این ماده اولیه شروع شده و سپس به کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی و در نهایت فولاد تبدیل می شود، در ادامه به بررسی ظرفیت های هریک از این محصولات در داخل کشور می پردازیم.

سنگ آهن

طبق بررسی های صورت گرفته و با توجه به ذخیره و مالکیت معادن، ذخایر قطعی سنگ آهن کشور برای کمتر از 1 میلیون تن در بخش خصوصی، 1 درصد از ذخایر می باشد که میزان حدود 29 میلیون تن گزارش شده است. همچنین برای ذخایر 1 تا 10 میلیون تن در بخش خصوصی، 4 درصد از ذخایر بوده که این میزان هم 114 میلون تن می باشد. با توجه به مالکیت های عنوان شده، به عبارتی کل ذخایر سنگ آهن 2676 میلیون تن محاسبه شده است.

کنسانتره

با بررسی ظرفیت تولید کنسانتره در کشور، به این مهم دست یافتیم که با تعداد 10 تولید کننده در سال 94، میزان تولید کنسانتره 29 میلیون تن گزارش شده است که بر اساس چشم انداز 1404 ، قرار است این میزان با افزایش تعداد تولید کننده ها به 66 میلیون تن رسد.

گندله

گندله نیز هدف گذاری شده است و با توجه به اینکه در سال 94 دارای 4 مالک بوده است و ظرفیت تولید در کشور 22 میلیون تن گزارش شده، قرار است در 1404 میزان ظرفیت آن به 71 میلیون تن افزایش یابد.

آهن اسفنجی

آهن اسفنجی نیز همانند گندله هدف گذاری شده است . با توجه به اینکه در سال 94 دارای 8 مالک بوده است و ظرفیت تولید در کشور 24 میلیون تن گزارش شده، قرار است در 1404 میزان ظرفیت آن به 49 میلیون تن افزایش یابد.

فولاد خام

اخرین پروسه تولید فولاد، فولاد خام می باشد که مالکان این محصول در سال 94، 36 مالک بوده است و دارای ظرفیت تولید 24 میلیون تن، اما بر اساس چشم انداز 1404 قرار است میزان تولید این محصول به 55 میلیون تن رسد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 181
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار آهن، آمار بدست آمده از قیمت روز تیرآهن حاکی از ثبات نسبی در این بازار پر تقاضا می باشد. از حدود یک ماه گذشته بازار تیرآهن ها در اکثر سایز ها شاهد ثبات بوده اند و هر روزه قیمت اعلامی از سوی بنگاه های تهران ثابت می باشد. اما این ثبات قیمت تنها در برخی سایز ها بوده و در برخی دیگر شاهد نوسانات قیمتی بوده ایم.

طی یک ماه گذشته قیمت سایز هایی که نوسان داشته ، بطور میانگین 5000 هزار تومان افزایش یافته است. این در شرایطی است که در برخی روز ها شاهد کاهش اندک قیمت ها نیز بوده ایم. اما این میزان کاهش بقدری ناچیز بوده است که روز بعد با افزایش مجددا قیمت، آن کاهش جبران شد.

طبق بررسی های صورت گرفته، قیمت تیرآهن در روز گذشته نیز همانند دیگر روز های یک ماهه گذشته، تقریبا ثابت بوده است. اگرچه این ثبات قیمت ها بیش تر در سایز های ریز اتفاق افتاد و در سایز های درشت در برخی کارخانه ها شاهد نوسان بوده ایم. قیمت تیرآهن ذوب آهن اصفهان روز گذشته درب بنگاه حدود 5000 هزار تومان کاهش یافت. البته این کاهش قیمت را نمی توان به معنی پایین آمدن قیمت ها در بازار تلقی کرد و تنها یک نوسان کوچک محسوب می شود چراکه یکی دو روز بیش تر به طول نمی انجامد و دوباره قیمت ها بالا خواهد رفت.

قیمت تیرآهن فایکو و تیرآهن ماهان روز گذشته درب بنگاه ثابت اعلام شد. این دو کارخانه تقریبا در طول یکماه گذشته قیمت هایشان ثابت بوده است و بیش ترین مدت زمان را در بین دیگر کارخانه ها طی یک ماه گذشته در ثبات بسر برده اند.

بازار آهن آلات طی روز های جاری بسیار پر تلاطم می باشد. بطوری که تمام قیمت ها درب بنگاه و کارخانه ها با تایید بوده و در این شرایط خرید اهن از سوی خریداران و فروش آهن الات از سوی بنکداران و تولید کنندگان با مشکلاتی مواجه شده است. اما تنها یک هفته کاری از برای خرید و فروش در بازار مقاطع فرصت باقیست و خریداران باید در همین یک هفته باقی اقدام به معامله کنند چراکه طبق پیش بینی های صورت گرفته سال آینده قیمت ها با افزایش مواجه خواهد شد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، برای دستیابی به تولید 55 میلیون تن فولاد در کشور، باید بتوانیم زیر ساختی را ایجاد کنیم تا به وسیله آن در مسیر بهبود کیفیت فولاد ایران حرکت کرده و فولاد کشور را به عنوان یک برند خوش نام در جهان معرفی کنیم.

بهرام سبحانی، مدیر عامل فولاد مبارکه  در بیستمین همایش فولاد ایران گفت: این موضوع که فولاد در کدام یک از شرکت های ایرانی تولید شود، مهم نیست و موضوع مهم این است که بازار های جهانی بر فولاد با کیفیت ایرانی حساب باز کنند زیرا باید در آینده ای نه چندان دور سالانه حدود 25 میلیون تن فولاد را صادر کنیم.

بهرام سبحانی در ادامه افزود: در کشور ما وجود نیروی جوان، نیاز به اشتغال‌ زایی، استفاده از معادن غنی و مواهب خدادادی از جمله سنگ‌آهن و زمینه‌های مناسب توسعه برای تامین نیاز بازار داخل و حضور در بازارهای صادراتی، توسعه صنعت فولاد را مستعد و توجیه‌پذیر کرده است. مدیر عامل فولاد مبارکه با اشاره به اهمیت توسعه پایدار و حفظ محیط زیست، افزود: توسعه صنعت فولاد در کشور هیچ ضرری برای محیط زیست ندارد. در حال حاضر اتحادیه اروپا بدون کوچک ترین لطمه ای به محیط زیست، توانسته سهم بزرگی از یک میلیارد و 600 میلیون تن فولاد در جهان را داشته باشد. برخی گفته اند که کشور های پیشرفته صنعتی تولیدات خود را در صنعت فولاد محدود کرده اند و تولیداتشان را در کشور های ثالت پی می گیرند. اما در حال حاضر شاهد هستیم که بعضی از این کشور های پیشرفته برای حمایت از صنعت فولادشان اقدام به وضع تعرفه های سنگینی بر واردات فولاد به کشورشان کرده اند. این در شرایطی است که اگر در این کشور ها روند تولید افزایشی هم نباشد، کاهشی هم نیست.

 بهرام سبحانی در اخر با اشاره به تعویض قطب تولید فولاد، خاطر نشان کرد: در حال حاضر اکثر کشورهای بزرگ تولیدکنندهفولاد که از مواد اولیه و زیرساخت حمل‌ونقل دریایی محروم هستند، نسبت به کشورهایی که از مزیت سنگ‌آهن، زغال‌سنگ، منابع انرژی، گاز و نیروی انسانی برخوردارند با محدودیت‌های بیشتری مواجه هستند. در شرایط فعلی به تولید فولاد بدون ضایعات توصیه می شود و با این روش ذیگر در صنعت فولاد پسماند و ضایعات وجود ندارد؛ تا جایی که از بازیافت ضایعات فولاد در صنایع مختلفی ازجمله صنعت سیمان استفاده می‌شود؛ در نتیجه باید در توسعه صنعت فولاد کشور به این موارد مهم توجه بسیاری شود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش اهن پرایس در تحلیل بازار آهن، روز گذشته مورخ 96/12/14  قیمت روز پروفیل ها در بازار آهن آلات ثابت اعلام شد. از اواسط هفته گذشته، پس از حدود یک ماه نوسان در قیمت قوطی پروفیل ها، کارخانه های پروفیل سازی اقدام به ثبات قیمت هایشان کردند. روز گذشته نیز تقریبا تمام کارخانه های پروفیل در ثبات بسر می بردند و تنها دو کارخانه جهان و پایا قیمت های خود را کاهش دادند.

کارخانه پروفیل جهان که از ابتدای هفته جاری قیمت هایش را ثابت نگاه داشته بود، روز گذشته با 40 تومان کاهش اقدام به فروش محصولاتش کرد. پروفیل کارخانه جهان ضخامت 2/5 روز گذشته با قیمت 2970 تومان به فروش رسید.

کارخانه پروفیل پایا اصفهان نیز همانند کارخانه جهان قیمت هایش را کاهش داد. این کارخانه در اولین روز هفته جاری قیمت پروفیل خود را 50 تومان کاهش داد و روز گذشته نیز 50 تومان دیگر قیمت های خود را پایین اورد. در حال حاضر قیمت پروفیل پایا اصفهان ضخامت 2/5 ، 2950 تومان معامله می شود.

در این بین تنها کارخانه پروفیل گل نرده بود که قیمت های خود را افزایش داد. این کارخانه که در اولین روز هفته قیمت های خود را کاهش داده بود، در روز گذشته اقدام به افزایش قیمت کرد و پس از 30 تومان افزایش قیمت، پروفیل ضخامت 2/5 را با قیمت 3030 تومان به فروش رساند.

آمار بدست امده حاکی از بسته شدن فروش برخی کارخانه ها در روز گذشته می باشد. کارخانه هایی همچون یاران، و هیربد جزء آن دسته از کارخانه هایی بودند که اقدام به قیمت گذاری نکرده و فروش خود را بسته بودند.

به غیر از کارخانه های مذکور، دیگر کارخانه ها روز گذشته را در ارامش سپری کردند. کارخانه هایی از قبیل پروفیل تهران شرق، پروفیل صابری، پروفیل نورد میلاد یزد و چندین کارخانه دیگر از جمله کارخانه هایی بودند که قیمت هایشان از حدود یک هفته گذشته ثابت اعلام شده است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 279
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، در بد ترین شرایط بازار مسکن، بازهم میزان سهم آپارتمان های نوساز در معاملات مسکن شهر تهران از دیگر اپارتمان های سن دار بیش تر می باشد. به همین دلیل در شرایط فعلی رونق در آپارتمان های نوساز از دیگر آپارتمان ها بیش تر دیده می شود.

علی رغم گفته مشاوران املاک که طی ماه های دی و بهمن بیش ترین افزایش قیمت در گروه ساختمان های نوساز اتفاق افتاد و آپارتمان های کلید نخورده بعضا تا 20 درصد افزایش قیمت هم داشته اند، آمار بدست امده حاکی از تقاضای بیش تر در این گروه ساختمان ها می باشد.

با توجه به این موضوع که میزان بودجه تقاضای مصرفی اکثرا برای خرید واحد های کوچک و یا میان متراژ مطلوب می باشد، طی هفته های اخیر، بیش تر واسطه ها بر روی فروش و بازاریابی آپارتمان های 50 تا 100 متر مربعی تمرکز کرده بودند به همین دلیل میزان معاملات واحد های کوچک متراژ یعنی زیر 50 متر و بزرگ متراژ یا بالای صد متر مربع آن ها چشمگیر نبوده است. اگر چه واحد هایی که دارای متراژ پایین تر هستند بیشتر مورد توجه متقاضیان قرار می گیرند و قیمت های پیشنهادی بیش تری نسبت به دیگر معاملات صورت گرفته، دارند.

در شرایطی که مالکان واحد های نوساز در بازار انتظار افزایش قیمت را دارند، نیاز است متقاضیان به این امر بسیار توجه داشته باشند که امکان دارد قیمت های اعلامی از سوی فروشندگان واحد های کلید نخورده و نوساز قدری بیش تر از آخرین قیمت آپارتمان با موقعیت مشابه در همان منطقه باشد. با توجه به این موضوع، در اولین جلسه برای انجام معامله بر روی گرفتن تخفیف از خریدار بسیار حساب کنند و در خرید خود نهایت توجه را داشته باشند تا ضمن خرید موفق، از مبلغ خریداری شده نیز اطمینان حاصل شود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، از سال آینده تعاونی صادرات محصولات فولادی با هدف صادرات تولیدات نوردکاران شروع به کار خواهد کرد.

حمیدرضا طاهری‌زاده نایب رئیس انجمن تولید‌کنندگان فولاد در این باره گفت: این تعاونی از بین تمامی نوردکاران داخل کشور با هدف تعادلقیمت محصولات فولادی تشکیل خواهد شد. طی هفته اینده با تمامی تولید کنندگان محصولات فولادی برای انجام هماهنگی های مورد نیاز و رسیدن به انسجام جلسه ای برگزار خواهیم کرد و اهداف این تعاونی را در این جلسه به همراه کارشناسان مورد بررسی قرار خواهیم داد. حمید رضا طاهری زاده در ادامه با اشاره به پایین بودن قیمت شمش و محصولات داخلی نسبت به قیمت های جهانی، افزود: در حال حاضر قیمت شمش و محصولات داخلی از قیمت های بازار جهانی پایین تر است. در صورتی که رونق به بازار برگردد و میزان تقاضای شمش و همچنین میلگرد افزایش یابد، قیمت ها نیز با افزایش مواجه خواهد شد؛ در نتیجه با تشکیل این تعاونی قیمت ها متعادل خواهد بود.

نایب رئیس انجمن تولید‌کنندگان فولاد با بیان این که صادرات مواد خام کاری بسیار اشتباه می باشد، عنوان کرد: در صورتی که تعاونی مذکور تشکیل شود، تولید کنندگان داخلی برای رقابت با تولید کنندگان خارجی باید نسبت به ارتقای کیفیت محصولات تولید خود تلاش کرده و تدابیر لازم را در این زمینه بیندیشند.

 حمیدرضا طاهری‌زاده نایب رئیس انجمن تولید‌کنندگان فولاد کشور در مورد بازار های صادراتی نیز گفت: بجز کشور های عراق و افغانستان، دیگر کشور ها از جمله تایلند، چین و کره، جزء اهداف صادراتی این تعاونی می باشد. طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، قرار است در اولین سال فعالیت این تعاونی 600 هزار تن محصول فولادی صادر شود. نایب‌رئیس انجمن تولید‌کنندگان فولاد در آخر خواستار تسریع در استرداد ارزش افزوده و همچنین اتخاذ تدابیر لازم برای«تسهیل صادرات محصولات فولادی» از سوی تعاونی مذکور از دولت شد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار آهن، عملکرد مطلوب بورس سنگ آهن در اینده، باعث افت بسیار واسطه گری در زمینه خرید و فروش سنگ آهن خواهد شد.

عده بسیاری از تولید کنندگان سنگ آهن داخل کشور از برخی شرایط از جمله تعویق وصول بدهی هایشان از سوی کارخانه های فولاد گلایه دارند. از این رو انجمن سنگ آهن کشور و مسئولان معدنی مربوطه در این زمینه، اقدام به فعال سازی بورس سنگ آهن در کشور کرده اند که بدین وسیله بتوانند برخی از مشکلات موجود در بخش سنگ آهن را حل کرده و دست واسطه ها را از این بازار پر سود کوتاه کنند.

یکی دیگر از مشکلاتی که در حوزه سنگ آهن وجود دارد، تعرفه گذاری بر روی این محصول می باشد. تعرفه گذاری بر روی سنگ آهن، نه تنها بخش تولید، بلکه با ارسال علامت‌های منفی، سرمایه‌گذاری در معادن و صنایع معدنی را نیز تحت تاثیر خود قرار می دهد. مسئله ای که درباره وضع تعرفه صادراتی برای سنگ‌آهن از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح می‌شود، تامین مواد اولیه داخل کشور می باشد. زیرا طبق این نظریه که با وجود ایجاد ظرفیت‌های داخلی برای فرآوری سنگ‌آهن و راه‌اندازی واحدهای جدید که ظرفیت تولید کنسانتره را به ۱۹ میلیون تن و گندله را به ۵/ ۱۷میلیون تن می رساند، دیگر صادرات سنگ آهن نیاز نمی باشد.

هادی گلزار عضو انجمن سنگ‌آهن ایران در این باره می گوید: بازار های کل دنیا از دلالان پاک شده است اما در کشور ما این قشر بیشتر به سوی بخش های دولتی نفوذ کرده اند؛ چرا که در بخش های دولتی هم پول بیشتری وجود دارد و هم از این طریق می توانند منابع مورد نیاز شرکت های دولتی را تامین کنند. وی در ادامه افزود: روندی مطلوب بازار سنگ آهن ایران و ورود این بازار در بورس، باعث بهتر شدن فعالیت های اقتصادی این بازار معدنی شده وهمین امر در آینده نه چندان دور موجب کوتاه شدن دست دلالان از این بازار خواهد شد. هادی گلزار گفت: در گذشته نقش دلالان بسیار پر رنگ تر از شرایط فعلی بوده است، چرا که می توانستند با سرمایه بالا و ریسک پایین به راحتی بازار را در دستانشان گیرند.

عضو انجمن سنگ‌آهن ایران در اخر خاطر نشان کرد: در حالت کلی، دلالان به معادن ضعیف تر حمله می کردند و معادنی که بدهکارن بسیاری داشتند را خریداری می کردند.  در این راستا،انجمن سنگ آهن ایران در مسیر حل این مشکل و کوتاه کردن دست دلالان از معادن کوچک، گروه حمایت از معادن کوچک را تشکیل داد. این انجمن وظفیه دارد کارخانه های بزرگ را با معادن کوچکی اشنایی داده تا هم از این طریق معادن کوچک بتوانند محصولات خود را بدون واسطه به این کارخانه‌ها بفروشند و هم از طرف دیگر کارخانه‌های بزرگ با مشکل تامین مواد اولیه مواجه نشوند.

آهن پرایس سامانه ای برای اطلاع رسانی و فروش انلاین اهن الات ساختمانی و صنعتی می باشد. برای اطلاع از آخرین قیمت اهن الات اعم از قیمت تیراهن، قیمت میلگرد اجدار، قیمت قوطی پروفیل، قیمت نبشی، قیمت ناودانی، قیمت ورق،قیمت لوله و همچنین اخبار بازار اهن میتوانید وبسایت ما را بررسی کنید و در صورت نیاز به خرید اهن با کارشناسان ما در ارتباط باشید. در آهن پرایس تضمین و اطمینان از کیفیت محصول در هنگام خرید را متعهد می شویم.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 358
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، سید رسول خلیفه سلطانی دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در گفتگویی درباره کاهش تعرفه واردات گفت: در شرایطی در قیمت های داخلی از نرخ های جهانی کمتر است و در کارخانه هم ظرفیت خالی وجود دارد، کاهش تعرفه واردات هیچ تاثیری بر قیمت فولاد نخواهد گذاشت و دولت را به اهداف مد نظرش نمی رساند.

خلیفه سلطانی در ادامه افزود: در میان تمام کشور های فولاد ساز در دنیا، تعرفه فولاد ایران پایین سطح را دارد که این موضوع یک تهدید بسیار بزرگی برای صنعت فولاد که یک صنعت مادر بشمار می رود، است. زیرا درصورتی که تعرفه های اخیر دولت امریکا که توسط ترامپ گذاشته شده، اجرایی شود شاهد افزایش بی رویه صادرات محصولات فولاد چین به کشور هایی که دارای تعرفه صادرات پایین هستند از جمله ایران خواهیم بود.  با توجه به این موضوع، دولت علاوه بر صیانت از تعرفه های فعلی که در چند سال اخیر نظم خوبی پیدا کرده باید مکانیسم های safe guard و اقدام فوری را نیز تدوین نماید.

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران درباره بالا رفتن قیمت فولاد عنوان کرد: در حال حاضر دولت در پی کنترل قیمت ها در بازار است اما در مورد فولاد باید به این موضوع توجه داشت که مبنای قیمت در صنعت فولاد چه برای کشور های تولید کننده و چه کشور های صادر کننده و وارد کننده، قیمت های جهانی است و در شرایط فعلی قیمت فولاد در کشور از نرخ جهانی پایین تر است که این وضعیت برای اولین بار است که در کشور ما رخ داده است.

سید رسول رخلیفه سلطانی در اخر با اشاره به میزان تولید فولاد در کشور، خاطر نشان کرد: در حال حاضر ظرفیت تولید فولاد در کشور 32 میلیون تن می باشد که این میزان تا پایان سال جاری از مرز افزایش 20 میلیون تن خواهد گذشت. همچنین در برخی از محصولات شاهد تولید بیش تر از نیاز داخل هستیم که مازاد این تولیدات به دیگر کشور ها صادر خواهند شد به همین دلیل پیش بینی می شود تا پایان سال جاری به صادرات 8 میلیون تنی در زنجیره فولاد دست یابیم.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار آهن، طی هفته ابتدایی اسفند ماه بازار اهن آلات با نوسانات بسیاری همراه بود که در نهایت به افزایش قیمت تیرآهن ختم شد. بروز این شرایط در حالی است که بازار تیراهن ها دارای یک سر گروه قوی است که همه کارخانه ها الگو بودن آن را قبول کرده اند.

کارخانه ذوب آهن اصفهان این لیدر قوی در بازار تیرآهن ها می باشد. او می داند در صورتیکه فاصله قیمتی اش را با دیگر رقبا افزایش دهد، بازارش را از دست خواهد داد. اما این کارخانه این اهرم قدرت را داراست که متکی به مواد اولیه خودش می باشد. با صعودی شدن نرخ شمش تولید کنندگان کوچک تیرآهن از بازار کنار گیری خواهند کرد و شرایط برای افزایش قیمت تیرآهن ذوب آهنمهیا خواد شد. قطعا طی هفته آینده شاهد تقاضای چند برابری در مقابل عرضه ذوب آهن خواهیم بود اما این کارخانه میزان عرضه خود را افزایش نخواهد داد تا قیمت به مرز 3 هزار تومان رسد.

بازار میلگرد ها کاهش بود. علت این کاهش قیمت ها این است که انبار ها از محصول زیر 2500 تومانی انباشته شده است. از طرفی بنکدار ها از جا به جایی محصول می ترسند و با افزایش قیمت میلگرد، تن به فروش میلگرد های انبار می دهند  و روند صعودی را باور ندارند. این موضوع موجب شده تا بازار میلگرد ها دچار رکود شود. این " باور بازاری " ریشه در این تفکر دارد که سال آینده بودجه عمرانی صفر است.

مالی سالی بدتر از سال های 94 و 5 نداشته ایم. چرا که طی این سال ها مجموع مصرف میلگرد در سال 94 حدود  6.2 میلیون تن و سال 95 معادل6.5 میلیون تن بوده است در نتیجه در بدترین شرایط ما یک حداقل مصرف را که سالانه 5 تا 6 میلیون تن میلگرد برآورد میشود داریم . بنابراین مصرف صفر نخواهد شد اما میزان داد و ستد در بازار داخلی کاهش خواهد یافت. اما با این تفاوت که، کارخانه هایی که توانایی صادرات دارند قدرتشان بیشتر خواهد و کارخانه هایی که جنس جور دارند در بازار باقی خواهند ماند، چرا که متقاضیان ابتدا به این کارخانه ها برای خرید اهن آلات مراجعه خواهد کرد. نشانه هائی از این استدلال را هفته قبل در بازار آهن آلات شاهد بودیم. بسیاری از کارخانه ها برخی از سایزها را نداشتند، برخی دیگر مشکل مواد اولیه داشتند که این گروه در خطر هستند، برخی از آنها هم صادرات دارند که آن را بر فروش به بازار داخل ترجیح میدهند.

مشکل بازار مقاطع به" باور ذهنی بنکدارها" بر میگردد. شکی نیست با افزایش نرخ شمش ، قیمت میلگرد تا مرز 3000 تومان جا دارد، آنهایی که بر این باورند، برنده اند اما آنهایی که منتظر می مانند از بازار جا خواهند ماند. افزایش قیمت ها این بار بسیار جدی و پایه ای است چراکه ریشه در افزایش قیمت مواد اولیه دارد. بحث مصرف، حجم پول، نرخ ارز یا بهره فرع قضیه می باشد.    

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، حسام عقبایی رئیس سابق اتحادیه مشاوران املاک با پیش بینی وضعیت بازار مسکن تا تابستان سال آینده بیان کرد: میزان رشد اجاره بها باید متناسب با حقوق مردم باشد تا آنها بتوانند در زنجیره ی مخارج خود توازن ایجاد کنند.
وی در ادامه افزود: تقریبا هرسال 10 تا 12 درصد حقوق افزایش می یابد که این رقم باید در بین تمام سبد خانوار از جمله اجاره بها پخش شود. این پیش بینی میشود که تا پایان تابستان سال آینده، معاملات مسکن با رشد 10 درصدی مواجه باشد البته به شرطی که اتفاق خاصی در دیگر بخش های اقتصادی از جمله دلار ، ارز و طلا رخ ندهد.
وی در رابطه با وضعیت اجاره بهای مسکن در سال آینده تصریح کرد : از اردیبهشت ماه نقل و انتقالات در بازار اجاره بها آغاز می شود و مستأجران در ماه های خرداد تا شهریور اقدام به جابه جایی می کنند. از این رو پیش بینی می کنیم که میزان رشد اجاره بها مطابق با رشد قیمت مسکن باشد و اگر بیشتر از این رقم پیش برود، منطقی نیست.

عقبایی با تأکید بر اینکه باید اقداماتی صورت گیرد تا مستأجران قدرت پرداخت اجاره بها را داشته باشند، تصریح کرد: میزان رشد اجاره بها در سال باید متناسب با حقوق پایه و رشد دستمزدها باشد. در هر سال تقریبا 10 تا 12 درصد حقوق افزایش می یابد و این رقم باید در بین تمام سبد خانوار از جمله اجاره بها تقسیم شود. از این رو باید اقداماتی صورت گیرد تا مستأجران توانایی پرداخت اجاره بها را داشته باشند.

گزارشات از اخبار بازار مسکن حاکی از آن است؛ زمانی نرخ اجاره بها افزایش می یابد که توازن در بین عرضه تقاضا وجود نداشته باشد. عقبایی در رابطه با این موضوع بیان کرد : رشد معاملات مسکن نباید تأثیر بر روی اجاره بها داشته باشد و این رشد نباید به حدی باشد که برای مردم تبدیل به دغدغه شود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار آهن، قیمت میلگرد ها روز گذشته در برخی کارخانه ها افزایش یافت. با توجه به بررسی ها صورت گرفته بر رویقیمت روز اهن آلات، به این مهم دست یافتیم که قیمت روز میلگرد ها در برخی کارخانه ها با افزایش مواجه شده است. اگرچه در این بین کارخانه هایی هم وجود داشتند که قیمت هایشان را ثابت اعلام نموده و یا در برخی کارخانه ها شاهد کاهش قیمت ها بوده ایم.

کارخانه میلگرد آناهیتا روز گذشته قیمت های خود را 10 تومان افزایش داد. این کارخانه پس از افزایش قیمت هایش، میلگرد سایز 14 را با قیمت 2510 تومان به فروش رساند.

کارخانه میلگرد اریا ذوب در روز گذشته روند صعودی را تجربه نمود. این کارخانه هم همانند کارخانه آناهیتا، پس از 10 تومان افزایش قیمت اقدام به فروش میلگرد هایش کرد. قیمت میلگرد آریا ذوب روز گذشته 2400 تومان اعلام شد.

در سمتی دیگر شاهد ثبات قیمت میلگرد ها نیز بوده ایم. کارخانه میلگرد ابهر روز گذشته را بدون نوسان گذراند. قیمت میلگرد ابهر در روز گذشته ثابت اعلام شد و این کارخانه با قیمت 2400 تومان اقدام به معامله کرد.

همچنین در شرایطی که شاهد افزایش و ثبات قیمت ها در بازار اهن آلات بودیم، با بررسی های بیشتر به این مهم دست یافتیم که کارخانه نیشابور 20 تومان قیمت هایش را کاهش داده است. این کارخانه که از اول هفته جاری در حال افزایش قیمت هایش بود، روز گذشته قیمت هایش را با کاهش اعلام کرد.

اهن پرایس مرجعی معتبر برای اطلاع رسانی قیمت روز اهن الات می باشد. شما می توانید با عضویت در کانال تلگرامی این مجموعه از قیمت روز میلگرد ها، قیمت نبشی، قیمت تیرآهن،قیمت ناودانی، قیمت لوله و قیمت انواع ورق مطلع شده و یا با شماره گیری 54103-021 با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، صنعت فولاد شامل صنایع بالادستی و پایین دستی می باشد. از صنایع بالا دست این صنعت مادر می توان استخراج و بهره‌برداری معادن و تبدیل سنگ‌آهن به کنسانتره، گندله و آهن‌اسفنجی اشاره نمود. صنایع پایین دست نیز شامل بخش‌هایی مانند آهن‌آلات ساختمانی، لوله و پروفیل، خودروسازی، انتقال سیالات، صنایع بسته‌بندی و... است که هر کدام به نوبه خود می تواند زمینه ساز اشتغال در کشور باشد. میزان اشتغال زایی صنایع پایین دستی از صنایع بالا دستی بیشتر است.
قدرت اشتغالزایی در صنعت فولاد

 صنعت فولاد، صنعتی مادر است که به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم در ایجاد شغل نقش بسیار زیادی دارد. منظور از تاثیر مستقیم، مشاغلی هستند که در کارخانه های فولاد ایجاد می شود و منظور از مشاغل غیر مستقیم، آن دسته از مشاغلی است که برای تامین مواد اولیه کارخانه و تسهیل خرید و فروش محصولات کارخانه و... ایجاد می شوند.

مسعود محمد، کارشناسان صنعت فولاد درباره ظرفیت اشتغالزایی صنعت فولاد، اظهار داشت: در صنعت فولاد برای اشتغال زایی استاندارد خاصی  وجود دارد. به این صورت که به ازای هر هزار تن تولید فولاد در کارخانه، بای یک نفر ایجاد شغل می شود. بدین معنی که یک واحد تولیدی که 500 هزار تن تولیدات دارد، برای 500 نفر  ایجاد شغل می کند.

اگر چه در برخی از واحد های تولیدی کشور که دارای ظرفیت تولید بالایی هستند نیز استثناء وجود دارد و بیش از حد استاندارد ایجاد شغل می کنند. هرچند این میزان اشتغال زایی برای واحد های فولادی مطلوب نمی باشد چرا که منجر به هزینه های اضافی برای آن واحد تولید کننده می شود. به همین دلیل واحد هایی که قصد دارند هزینه هایشان از نظر اقتصادی بصرفه باشد، باید از بکار گیری نیروی اضافی خود داری کنند.

 مسعود محمد در ادامه با اشاره به میزان اشتغال زایی غیر مستقیم  در واحد های فولادی، عنوان کرد: در هر واحد فولادی به ازای هر نفر که به طور مستقیم اشتغال زایی می شود، برای 15 نفر اشتغال زایی غیر مستقیم صورت می گیرد.

محمد در ادامه با اشاره به میزان اشتغالزایی غیرمستقیم در واحدهای فولادی، عنوان کرد: در واحدهای فولادی به ازای هر نفر که به‌طور مستقیم اشتغالزایی می‌شود برای ۱۵ نفر اشتغالزایی غیرمستقیم داریم. بعضی از شرکت ‌های تامین‌کننده و بعضی از شرکت های خدماتی و همچنین برخی شرکت‌ها نیز که خریدار محصول هستند مشاغل غیرمستقیم واحدهای فولادی به شمار می‌روند. از این‌رو، به‌طور میانگین یک کارخانه فولاد ۱۵ برابر کارکنان خود قدرت اشتغالزایی غیرمستقیم دارد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار آهن، در هفته گذشته قیمت شمش روند ارامی را طی کرد. قیمت شمش سایز 150 میلیمتر، در روز شنبه 22100 ریال و سایز 125 میلیمتر آن با قیمت 22000 ریال خرید و فروش شد. اما روز چهار شنبه قیمت ها کاهش ناگهانی پیدا کرد بطوری که فروشندگان عقب نشینی کرده و اقدام به اعلام قیمت نکردند. این کاهش قیمت پس از فروش اسلب در بورس رخ داد. روز چهارشنبه قیمت شمش سایز 150 میلیمتر بطور میانگین 21900 و سایز 125 میلیمتر 21700 ریال اعلام شد. پس از این اتفاق، نگرانی ها برای میلگرد افزایش یافت. چراکهبازار مقاطع در رکود بسر می برد و تقاضای واقعی در آن وجود نداشت، اما این وضعیت نا پایدار بود. قیمت شمش تا رسیدن به بازار جهانی حداقل 2000 ریال فاصله دارد و باید این فاصله را پر کند.

با محدود شدن آهن اسفنجی طی هفته گذشته، بسیاری از کارخانه های تولید کننده شمش که ظرفیت تولید زیر 500 هزار تن دارند، متوقف شدند. به همین دلیل عرضه شمش به شدت محدود شد و این محدودیت همچنان پا بر جاست. کارخانه های بزرگی همچون فولاد مبارکه و چادرملو بیشتر مصرف آهن اسفنجی را دارند و همین امر موجب می شود تا ظرفیتی برای کارخانه های کوچک تر باقی نماند. این موضوع برای گندله هم وجود دارد. میزان عرضه گندله در دوماه پایانی سال با کمبود مواجه است. معضل حمل و نقل هم که همیشه وجود داشته و در این شرایط بیشتر شده است.

توقف تولید شمش توسط تولیدکننده های کوچک

این موضوعات در آینده بر روی اهن اسفنجی نیز تاثیر گذار خواهد بود و موجب افزایش قیمت اهن اسفنجی خواهد شد. طی ماه های آینده این روند از ریشه شدید تر خواهد شد. شمش 2200 تومانی امروز بر مبنای آهن اسفنجی 1000 تومانی تولید شده است. با افزایش قیمت شمش و بالا رفتن قیمت آهن اسفنجی به 1100 تا 1150 تومان دوباره شمش باید هر کیلو حداقل 100 تومان بالا برود تا همین حاشیه سود برای تولیدکننده شمش تکرار شود. این مشکلات تنها در دو صورت حل خواهد شد. راه اول توقف صادرات می باشد و راه حل دوم توقف تولید شمش توسط تولید کننده های کوچک می باشد. چراکه باعث افزایش عرضه آهن اسفنجی به واحد های فعال می شود.

راه حل اول تقریبا طی سه ماه اینده غیر قابل اجراست چراکه قیمت سنگ آهن بر پایه 75 دلار به بالا می باشد و تقاضای چین نیز همچنان ادامه دارد. توقف صادرات چین به امریکا هم بر روی صادرات ما اثر گذار نخواهد بود زیرا ما تفاوت قیمت را با نرخ ارز تا پایان سال آینده جبران شده می بینیم.

اما راه دوم در صورتی قابل اجرا می باشد که حجم شمش خارج شده از تولید بسیار بیشتر از افزایش صادرات باشد. چنانچه بر فرض در طول یکسال یک میلیون تن از ظرفیت تولید شمش صادر نگردد آن وقت باید به ثبات قیمت آهن اسفنجی امیدوار بود.

در هر حال تا پایان فروردین ماه با افزایش میزان صادرات، قیمت ها صعودی خواهد بود باید فاصله قیمت شمش در بازار داخلی  با بازار جهانی پر شود بنابراین راهی جز بالا رفتن قیمت شمش در بازار داخلی وجود ندارد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش اهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، در شرایطی که آمار منتشر شده از سوی دولت حاکی از نرخ تورم 18 درصد می باشد، قیمت مسکن به عنوان مهم ترین موضوع در سبد هزینه اکثر خانوار ها با 22 درصد افزایش مواجه شد.
امار ها حاکی از افزایش قیمت مسکن در یازدهمین ماه از سال جاری می باشد. روندی که بر خلاف پیش بینی های صورت گرفته در ابتدای سال، در حال طی شدن است. در ابتدای سال جاری کمتر کارشناس و فعالی در بازار مسکن وجود داشت که خبر از افزایش قیمت ها در این بازار را طی سال جاری بدهد. 
اینطور که معلوم است، بازار مسکن هم به جمع بازار های غیر قابل پیش بینی اقتصاد اضافه شده و در کنار دو بازار ارز و طلا قرار گرفته است.
مسعود نیلی، دستیار ویژه اقتصادی رئیس‌جمهور در این باره گفت: رکودی طولانی که در این مدت بر بازار مسکن حاکم شده ، در چند دهه گذشته بی سابقه بوده است. این امر موجب شده تا قیمت مسکن برای یک مدت تقریبا طولانی ثابت بماند. در صورتی که قرار باشد شرایط مطلوبی در بازار مسکن بوجود آید، به این صورت است که ابتدا میزان معاملات افزایش می یابد، سپس قیمت ها بالا می روند و پس از این دو سرمایه گذاری ها شروع می شوند. از لحاظ تعداد معاملات، ما شاهد افزایش خرید و فروش از مرداد ماه سال جاری بوده ایم. به عبارتی دیگر هم تعداد معاملات افزایش یافته و هم انعکاس آن در افزایش قیمت مسکن دیده می شود. با مقایسه افزایش قیمت مسکن در شهر تهران با رشد نقطه به نقطه تورم طی چند ماه اخیر متوجه  می‌شویم که رشد شاخص قیمت مسکن در تهران بیش از نرخ تورم می باشد. باید به این موضوع توجه داشت مادامی که رشد قیمت مسکن کمتر از رشد نرخ تورم است، سرمایه گذاری در بخش مسکن هیچ توجیه اقتصادی نخواهد داشت.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

 



:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، در حال حاضر تامين زنجيره توليد فولاد (کنسانتره سنگ آهن، گندله، اهن اسفنجي و شمش) همسو با برنامه های فولاد سازی صورت می گیرد.

صنعت فولاد کشور در مسیر رسیدن به اهداف سند چشم انداز 1404 و همچنین رسیدن به ظرفیت تولید 55 میلیون تنی در حال حرکت است  و در این راه مجتمع فولاد خراسان رضوی برای تاسیس رسمی کارخانه گندله سازی خود با ظرفیت تولید 2.5 میلیون تنی آمده شده است.
طبق اهداف تعیین شده برای این کارخانه تولیدی، قرار است افتتاح واحد نورد سبک فولاد ساختماني به ظرفيت 550 هزار تن، فولادسازي بيلت به ظرفيت 630 هزار تن و 2 واحد احياء مستقيم هر يک به ظرفيت 800 هزار تن در سال، فولادسازي شماره 2 به ظرفيت 720 هزار تن صورت گیرد تا از این طریق  با اجرای واحد های توسعه خود شامل واحد گندله سازی با ظرفیت 2.5 میلیون تن و کنستانتره 2.5 میلیون تن و همچنین برنامه احداث توسعه فولادسازي و نورد، بتواند جایگاه بالایی در شرق کشور کسب کند.

در حال حاضر، مجتمع فولاد خراسان در سال حدود 200 میلیارد تومان سرويس هاي توليد اجتماعي، مالياتي، تامين اجتماعي و شبکه بانکي را داراست و تعداد کارکنان این واحد تولیدی به حدود 5 هزار نفر می رسد. که این 5 هزار نفر شامل نیرو های کار مستقیم و شرکت های پیمانکاری و حمل و نقل است.
بر اساس اهداف سند چشم انداز 1404 قرار است ظرفیت تولید کنسانتره سنگ آهن این واحد تولیدی به 5 میلیون تن رسد، همچنین ظرفیت تولید واحد گندله سازی نیز به 5 میلیون تن خواهد رسید، و آهن اسفنجي 3.5 ميليون تن، شمش فولادي 3.5 ميليون تن و محصولات نوردي هم به 1.3 ميليون تن افزایش یابد

سيد حسين احمدي مديرعامل مجتمع مزبور در جمع مديران ارشد شرکت هاي کارگزاري، مشاوره سرمايه گذاري، سبدگرداني، سرمايه گذاري و کانون نهادهاي سرمايه گذاري و اصحاب رسانه ضمن تشریح ظرفيت هاي اين مجتمع و برنامه چشم انداز آن در صنعت فولاد، اظهار داشت: بر اساس اطلاعات بدست امده، سالانه  بیش از چهار ميليون تن مواد اوليه و تجهيزات در اين واحد صنعتي مورد استفاده قرار مي گيرد
احمدی ميزان توليد ساليانه اين مجتمع را 1.5 تا 2 ميليون تن محصول ذکر کرد که اکنون به عنوان چهارمين مجموعهفولادسازي بزرگ کشور محسوب مي شود

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش اهن پرایس در تحلیل بازار آهن، با توجه به پیش بینی های صورت گرفته دو هفته گذشته از سوی کارشناسان صنعت فولاد مبنی بر افزایش قیمت های مخرب و ورود حباب قیمتی در بازار آهن، در هفته گذشته ورق برگشت و خرید هایی که با افراط به امید کسب سود زیاد در بازار رخ داده بود، متوقف شد.

افزایش قیمت در بازار فولاد در حالی اتفاق افتاد که تقریبا تقاضای واقعی در بازار وجود نداشت و بازار فولاد به دنبال حباب قیمتی که در گذشته گرفتار آن شده بود، به تقاضاهای مخرب و سفته بازانه تن داد. اما به دنبال این ماجرا پیش بینی شد، این خرید ها بزودی در صف فروش قرار خواهد گرفت و حباب قیمتی به سرعت کاهش می یابد که همین اتفاق نیز رخ داد.

طی هفته گذشته شاهد کاهش قیمت ارز بوده ایم که به دنبال این کاهش قیمت ارز، حباب قیمتی نیز در بازار آهن کاهش یافت. درباره این موضوع بسیاری از فعالان بازار گفته بودند که هرگونه افراط و تفریط در قیمت ها به ضرر فعالان و کلابازارآهن آلات خواهد بود، زیرا نرخ ارز به زودی به حالت طبیعی خود باز خواهد گشت و اثرات ارزی ناشی از آن بر بازار فولاد آثار و نتایج منفی بر میزان عرضه و تقاضا به همراه خواهد آورد. به معنی واقعی، افزایش بی رویه قیمت ها از یک طرف تجار و خریداران را متضرر می کند و از طرفی دیگر کاهش بی رویه قیمت نیز باعث ضرر کارخانه ها خواهند شد.اما با کاهش قیمت دلار و تثبیت نسبی آن، قیمت اهن و فولاد هم ثابت خواهد ماند.

در روز دوشنبه هفته گذشته، باآغاز اسفند ماه و ایجاد روند گردش های مالی و پولی ماهانه، به آرامی زنجیره خرید و فروش در بازار شکل گرفت که این امر موجب شد حباب ناپایدار افزایش قیمت در بازار فولاد از بین رود و قیمت ها در این بازار با کاهش مواجه گردد.  

با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال جاری، انبار دارها و خریداران در تلاش برای انجام خریدهایشان هستند، به همین دلیل پیش بینی می شود هفته جاری، هفته ای با ثبات و همراه با خرید باشد و افزایش بی رویه قیمت همانند هفته گذشته وجود نداشته باشد. از طرفی دیگر پیش بینی می شود در بازار های جهانی نیز شاهد روندی مثبت باشیم که به دنبال این موضوع بازار فولاد نیز تحرکاتی خواهد داشت.

آهن پرایس سامانه ای برای اطلاع رسانی و فروش انلاین اهن الات ساختمانی و صنعتی می باشد. برای اطلاع از آخرینقیمت اهن الات اعم از قیمت تیراهن، قیمت میلگرد اجدار، قیمت قوطی پروفیل، قیمت نبشی، قیمت ناودانی، قیمت ورق،قیمت لوله و همچنین اخبار بازار اهن میتوانید وبسایت ما را بررسی کنید و در صورت نیاز به خرید اهن با کارشناسان ما در ارتباط باشید. در آهن پرایس تضمین و اطمینان از کیفیت محصول در هنگام خرید را متعهد می شویم.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، محد آزاد رئیس اتحادیه آهن فروشان با اشاره به هزینه های گزاف تولید فولاد در کشور گفت: با توجه به افزایش قیمت زغال سنگ و مواد اولیه، و به دنبال آن افزایش قیمت فولاد در بازار های جهانی و افزایش مقدار دستمزد کارگران، احتمالا در سال آینده قیمت محصولات فولادی بطور میانگین حدود 20 تا 30 درصد افزایش خواهد یافت.

محمد آزاد در ادامه به بررسی مهم ترین عوامل افزایش قیمت فولاد در بازارهای جهانی پرداخت و گفت: یکی از مهم ترین عوامل در بالا رفتن قیمت فولاد در بازار های جهانی، کشور چین می باشد. کشور چین به عنوان بزرگترین  تعیین کننده قیمت فولاد در جهان می باشد که در حال حاضر تصمیم به باز سازی و همچنین مدرن سازی بازار فولاد کشور می باشد، به همین دلیل میزان صادرات فولادش را به شدت کاهش داده است و این موضوع باعث شده قیمت محصولات فولادی در بازار های جهانی افزایش یابد. اما با توجه به بررسی های صورت گرفته، این احتمال نیز وجود دارد که این کشور به هر دلیلی از تصمیم خود صرف نظر کرده و روند ساخت وسازش را متوقف کند و در پی آن مجددا محصولات فولادی را به بازار روانه کرده و موجب کاهش شدید قیمت ها شود.
رئیس اتحادیه آهن‌ فروشان در ادامه افزود: کشور چین در سال گذشته حدود 110 تا 120 میلیون تن صادرات محصولات فولادی داشته که در حال حاضر این میزان را به 10 تا 15 میلیون تن ورق فولادی رسانده است و بخش اعظمی از مقاطع اهنی خود را برای ساخت و ساز عمرانی داخل کشور صرف کرده و صادر نمی کند.

محمد آزاد در پایان با بیان اینکه تولیدکنندگان کشور باید میزان تولیدشان را افزایش دهند، اظهار داشت: علیرغم شرایط بوجود آمده در بازارهای جهانی، در برنامه های دولتی، فولادسازان موظفند تولید خود را افزایش دهند و باید میزان تولید مقاطع آهنی را از حدود ۲۱ میلیون تن فعلی به بیش از ۲۵ میلیون تن برسانند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار آهن، پس از عبور از روز های بالا رفتن بی حد و مرز قیمت ها در بازار مقاطع فولادی از قبیل لوله، طی هفته گذشته معاملات مطلوبی در بازار آهن صورت گرفت. طی روز های پنجشنبه و شنبه ثبات ناشی از پر شدن انبار ها و عدم کشش بازار و همچنین توقف نوسانات قیمت ارز در  بازار اهن آلات  حاکم شد. در روز گذشته اکثر نورد کاران قیمت های خود را کاهش دادند. این روند نزولی قیمت برای محصولاتی از قبیل قیمت لوله، قیمت میلگرد و قیمت تیرآهن رخ داد. اگرچه این کاهش قیمت ها با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال جاری و همچنین نیاز شرکت ها به نقدینگی قابل پیش بینی بود.

با توجه به رخداد های چند روز اخیر، روز گذشته قیمت میلگرد در اکثر کارخانه ها ثابت بوده و تنها در برخی کارخانه ها بطور میانگین 20 تا 50 تومان کاهش قیمت داشته ایم. همچنین قیمت شمش نیز با کاهش حدود 30 تومانی مواجه شد. در حال حاضر شمش در بازار با قیمتی حدود 2170 تا 2210 تومان  خرید و فروش می شود. اطلاعات بدست امده حاکی از کاهش قیمت ورق ها در برخی مبادی می باشد. قیمت ورق اکسین و ورق رنگی فولاد مبارکه حدود 30 تا 80 تومان کاهش یافت.

با توجه به تعطیلی پیش رو، احتمالا فعلا شاهد اتفاق قابل توجهی در بازار فولاد داخلی کشور نخواهیم بود، هرچند ممکن است عرضه سبد میلگرد ذوب اهن اصفهان و همچنین سبد میلگرد آذربایجان در قیمت های اعلامی تا حدی تاثیر گذار باشد. طی هفته جاری شاهد عهد شکنی در قیمت محصولات فولادی بوده ایم و با توجه به کاهش نرخ دلار و به دنبال آن افت قیمت شمش و کاهش میزان تقاضا در بازار داخلی کشور، قیمت محصولات فولادی از قبیل لوله فولادی روندی نزولی را  در پیش گرفت.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، محمد ازاد رئیس اتحادیه آهن فروشان با اشاره به تاثیر ساخت و ساز بر قیمت فولاد و محصولات وابسته به آن اظهار داشت: حدود 20 درصد از قیمت تعیین شده مسکن، وابسته به قیمت آهن و فولاد می باشد. به همین علت این موضوع نمی تواند تاثیر شایانی بر افزایش قیمت وساختمان ها داشته باشد چرا که با استفاده از سازه های بتنی می توان میزان استفاده از آهن الات را کاهش داد که به دنبال آن هزینه ساخت و ساز نیز کاهش می یابد.

محمد آزاد در ادامه درباره تاثیرات قیمت فولاد بر قیمت مسکن گفت: طی ماه های اخیر بازار مسکن بهبود یافته و  شاهد رونق در این بخش بوده ایم. طبق بررسی های صورت گرفته در سال آینده میزان ساخت و ساز در کشور افزایش می یابد و این امر سبب می شود میزان مصرف فولاد و به دنبال آن قیمت این محصول در بازار های داخلی با افزایش مواجه شود.

رئیس اتحادیه آهن‌فروشان با بیان اینکه در سال آینده احتمال افزایش قیمت فولاد وجود دارد، گفت: با توجه به رونق بازار مسکن طی ماه های اخیر، احتمالا در سال اینده میزان ساخت و ساز با افزایش مواجه شده و این موضوع باعث می شود میزان مصرف اهن و فولاد در کشور افزایش یافته و به دنبال آن قیمت ها نیز در بازار داخلی صعودی شود.

وی در آخر خاطر نشان کرد: تا کنون بازار اهن و بازار فولاد چندان افزایش قیمت نجومی نداشته و تنها طی ماه های اخیر 100 تومان به قیمت هر کیلو اضافه شده است که دلیل این افزایش هم نوسانات نرخ ارز در بازار می باشد زیرا اکنون دلار 3700 تومانی به 4700 تا 4800 تومان رسیده است و این افزایش قیمتی که متاثر از  بازار ارز بوده، با کاهش نرخ ارز قیمت ها نیز دربازار اهن و بازار فولاد کاهش خواهند یافت.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 اسفند 1396 | نظرات ()