نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، مهندس فرزاد ارزانی مدیر عامل فولاد هرمزگان  اظهار داشت: در امر صادرات بحث کیفیت، رقابت و قیمت خیلی مهم است و این اهمیت در فولاد حساس تر است چرا که ایران با کشور های CIS نظیر روسیه و اوکراین رقیب بوده و این رقابت اکنون  شدت بیشتری نیز یافته است و  از این رو  فولاد سازان در تلاش هستند تا سهم خود در بازار های صادراتی را حفظ نمایند.
وی هم چنین افزود: انتظار می رود بخشی از این محرک ها از طریق مشوق ها و تسهیلات صادراتی دولت فراهم شود و در شرایط فعلی بهتر است شاهد پر رنگ تر شدن این مشوق ها نیز باشیم تا فولاد سازان با اطمینان خاطر بیشتری به صادرات بپردازند.
ارزانی در ادامه بیان کرد: موضوع مهم دیگر در امر صادرات، جابجایی و نقل و انتقال پول است. اگر شرایطی فراهم شود که موضوع جابجایی پول نیز تسریع شود انگیزه صادراتی واحدها افزایش خواهد یافت. به عبارت دیگر به دلیل تحریم، مشکلاتی در نحوه بازگشت ارز ایجاد شده و بهتر آن است در کنار اقداماتی که شرکت ها در این زمینه انجام می دهند، شاهد تشکیل ستادی در وزارت صنعت، معدن و تجارت باشیم.
وی در ادامه در خصوص حمایت های دیگر انجمن ها بیان کرد: به نظر می رسد با این اقدام و حمایت های انجمن تولید کنندگان فولاد، روند فعلی مدیریت خواهد شد. موضوع مهم دیگر بازگشت ارز حاصل از صادرات به داخل کشور و ثبت در سامانه نیما می باشد. در واقع شرکت ها نیاز های ارزی دارند و بخشی از ارز بازگردانده شده به کشور می بایست صرف تامین نیاز های ارزی خودشان شود و باید به آنها این اجازه داده شود که البته این اجازه تا حدودی داده شده است.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، در حال حاضر بهترین راه حل و مهمترین ابزار که برای کاهش قیمت مسکن می‌ تواند موثر باشد، افزایش دادن ساخت و ساز ها و تزریق هر چه بیشتر مسکن به بازار است. این سیاست علاوه‌ بر اینکه می‌ تواند نقش مثبتی در کاهش قیمت مسکن داشته باشد، سبب رونق صنایع مختلفی مانند فولاد، سیمان، آجر و… نیز می شود.

طبق گفته برخی کارشناسان، مسکن می‌تواند به همراه خود ۲۵۰ شاخه صنعتی را هم حرکت دهد که این موضوع نشان می‌ دهد با راه افتادن قطار تولید مسکن، میزان‌اشتغال هم افزایش چشمگیری می‌ یابد.

بدین ترتیب هر اقدام مثبتی در بازار مسکن علاوه‌ بر تاثیرگذاری در کاهش قیمت مسکن، بسیاری از صنایع وابسته به ساخت و ساز را رونق می بخشد و هم چنین کمک بزرگی به امر  اشتغالزایی  کشور می کند.

نکته بسیار مهم دیگری که در این میان وجود دارد، عدم وابستگی کشور ایران در زمینه ساخت و ساز به خارج است؛ به عبارت دیگر، با اعمال سخت‌ ترین تحریم ‌ها و وارد آوردن انواع و اقسام فشار های خارجی، ساخت مسکن می‌ تواند در داخل کشور بدون محدودیت ‌هایی که برای صنایع دیگر وجود دارد، به کار خود ادامه دهد. نمونه بارز این مسئله هم اجرای طرح مسکن مهر بود که توانست در ابعاد میلیونی مردم را صاحب خانه کند.

طبق بیانات مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر به صورت نیمه‌کاره در سطح کشور وجود دارد که باید هرچه سریع‌تر تکلیف آن مشخص شده و به بازار عرضه شود. این موضوغ به قدری برای جامعه حیاتی بوده که مقام معظم رهبری در این باره می فرمایند: رشته‌ ی مسکن از جمله رشته ‌های کار آفرین در کشور است. یکی از غفلت‌ هایی که در این چند سال صورت گرفت، عدم توجه به حوزه ی ساخت مسکن بوده است. چرا که تولیدِ مسکن، صنایع زیادی را به کار می‌اندازد و به خدمت می گیرد، به عبارت دیگر  هم کار آفرین و هم تولید آفرین است.



:: بازدید از این مطلب : 168
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنابر گزارش میدانی آهن پرایس پیرامون اتفاقات جاری در  بازار آهن مشخص شد که فعالان حاضر در این بازار از وضعیت فعلی حاکم بر آن و عدم وابستگی نوسانات به معیار های اقتصادی  بسیار گله مند هستند، چرا که بعد از اعلام  فاز جدید تحریم ها، انتظار می رفت تا با اعمال محدودیت های صادراتی بتوان تولیدکنندگان را توجیح به کاهش پلکانی قیمت محصولات تولیدی خود نمود اما پرونده سیر نزولی قیمت ها آنطور که می بایست پیش نرفت و مجددا  در چند روز اخیر شاهد شیب ملایم  افزایش قیمت ها در اکثر مقاطع فولادی بوده ایم، که البته کارشناسان معتقدند  که این امر بیشتر جنبه ی روانی دارد  تا بتواند صف تقاضای خرید آهن را با وارد کردن شوک های قیمتی تحریک به خرید نماید.

از سوی دیگر به علت کاهش توان خرید در جامعه و وجود تورم بالای اقتصادی استفاده از این نوع اهرم ها کارآمد نبوده و نتوانسته بازدهی مورد نظر اعمال کنندگانش را کسب کند. عامل دیگری که فعالان بازار آهن برای  فراز و فرود های قیمتی در بازار مطرح می کنند نوسانات نرخ ارز می باشد که البته با بررسی های بیشتر مشخص شد که میان این دو عامل ( نرخ ارز و قیمت آهن آلات) نمی توان همبستگی معنا داری یافت چرا که تا زمانی که نرخ ارز سیر صعودی را طی می کند جمع کثیری معتقدند که افزایش بهای آهن آلات مصرفی در داخل کشور  متاثر از آن است اما به محض کاهشی شدن نرخ ارز و رویت عدم تغییر محسوس قیمت ها  در بهای اعلامی محصولات کارخانه ها تنها سکوت معناداری باقی می ماند. از این رو عدم وجود نظارت کافی بر قیمت گذاری محصولات و هم چنین عدم شفافیت در بیان برنامه ها و تصمیم گیری مدیران را می توان یکی دیگر از عوامل موثر در بی نظمی های بازار آهن و سایر بازار های فعال در کشور دانست.



:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، بر اساس بررسی‌ ها، صنعت فولاد ایران در طول ۱۰ سال گذشته، بالغ بر چند میلیارد دلار قرار داد خارجی با شرکت‌ های غیر اروپایی امضا کرده است که این موضوع از محروم ماندن اروپاییان از حضور در بازارفولاد ایران حکایت دارد. در گذشته و قبل از تحریم ‌های امریکا، اکثر صنایع فولادی در ایران، توسط شرکت ‌های اروپایی تامین و راه ‌اندازی می‌ شدند. اما امروز به دلیل تحریم ‌ها، این تقاضا از اروپا به سمت سایر بازارها هدایت شده است و در این میان شرکت‌ های اروپایی بازار خود را از دست داده‌ اند. بنابراین باید همت کرده و تهدید ها را به فرصت تبدیل  کنیم. بومی ‌سازی یکی از این فرصت‌ هاست که باید تقویت شود. در جهت نیل به این هدف بزرگ باید شرکت‌ های دانش‌ بنیان را بیشتر درگیر زنجیره تولید کنیم و برای تحقیقات و مطالعات علمی و تکنولوژیک برنامه‌ ریزی ویژه، دقیق و بلند مدتی روی مواد معدنی استراتژیک کشور داشته باشیم.

طی ٤٠ سال گذشته، میزان و سرعت پیشرفت در بعضی اقتصادها به مراتب بزرگ‌ تر و بیشتر از ایران بوده که نیاز به تامل جدی در نحوه گزینش، اولویت‌ دهی و اجرای سیاست‌ های اقتصادی و اصلاحات ساختاری در این بازه دارد. در سال١٩٨٠، تولید ناخالص داخلی ایران تقریبا مشابه ترکیه و اندونزی بود، اما در سال ٢٠١٨، پس از٤٠ سال، تولید ناخالص داخلی ایران با فاصله معنا داری از کشور های ترکیه و اندونزی پایین تر است. این در حالی است که طی این مدت، تولید ناخالص داخلی مالزی، تقریبا ١٣ برابر شده در حالی ‌که ایران تنها ٥ برابر افزایش داشته است. با توجه به مشکلات و سختی ‌های موجود در صادرات محصولات فولادی، سیاست‌ گذاران باید موانع داخلی موجود بر سر راه صادرات را برطرف کنند تا در سال رونق تولید، زمینه برای تقویت صادرات و تولیدات داخل فراهم شود. مشوق ‌های صادراتی و ایجاد بستر مناسب برای صادرات از جمله این پیشنهاد ها  می باشد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 408
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، عضو هیات مدیره کانون انبوه سازان اظهار داشتند که : اگر در قیمت‌ مصالح ساختمانی ثبات ایجاد شود، یقینا افزایش قیمت آن‌چنانی در حوزه نرخ مسکن رخ نمی‌ دهد، اگر اقلام ساختمانی تنها مقدار نا چیزی نوسان داشته باشد، به تبع آن قیمت ساختمان نمی‌ تواند بی‌ رویه بالا رود. با اشاره به اینکه وجود قیمت مسکن در برخی سایت‌ ها از یک سو سبب ایجاد ناامنی و بی‌اخلاقی هایی  در جامعه  و از سوی دیگرباعث افزایش بی پایه و اساس قیمت های زمین و ساختمان به خصوص در برخی مناطق کشور شده است.در حقیقت وقتی قیمت‌ ها بی ‌رویه به این شکل بالا رود اعتقاد کارشناسان بر این است که هم قدرت خرید مردم تضعیف و هم بازار راکد می‌ شود. افزایش قیمت ها باعث می شود مردمی که واقعا نیازمند مسکن  در آینده هستند در این جریانات به تله افزایش قیمت مسکن بیافتند و خرید هایی را انجام دهند که به صورت حباب می باشد . در نتیجه با کاهش احتمالی قیمت ها با ضرر قابل توجهی مواجه خواهند شد.

مدیر کانون انبوه سازان اظهار داشت وقتی یک شرایط اقتصادی تا حدودی از یک نظم  نسبی برخوردار نباشد کنترل بحران ها  سخت می ‌شود  از این رو می  بایست شرایط  در یک چارچوب کاملا از پیش تعریف شده حرکت کند تا کنترل محقق شود.
بدین ترتیب زمانی که در کشور نرخ دلار افزایش یابد با افزایش قیمت اقلام تاسیساتی یا سایر ملزمات ساختمان مواجه می گردیم و در پی آن تولید کنندگان و فروشندگان قیمت املاک خود را افزایش خواهند داد و به ناچار این افزایش نرخ دلار در قیمت تمام شده مسکن خود را نشان می‌دهد .تا زمانی که دامنه نرخ دلار در همین حدود باشد تغییری در قیمت‌ های حوزه مسکن رخ نخواهد داد و تنها بهانه‌ هایی را برای  برخی سودجویان مهیا میکند تا به افزایش بی رویه قیمت ها  دامن بزنند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در  اخبار بازار آهن، یکی از علل اعمال فشار و تحریم صنایع «آهن»، «فولاد»، «آلومینیوم» و «مس» توسط دولت آمریکا را می توان ضربه زدن به بزرگترین منبع درآمد غیر نفتی ارزی کشور و سخت تر کردن معشیت مردم با اخلال در زمینه اشتغال زاییصنایع فولادی در داخل کشور دانست. مطالب اشاره شده باعث جذابیت تحریم این رشته‌ها به‌عنوان اهرم فشار بیش از پیش بر کشور شده است.

سوالی که در این روزها در بازار بسیار شنیده می شود این است که اعمال تحریم‌های جدید تا چه میزان بر قیمت آهن آلاتدر بازار داخل می تواند موثر باشد؟ که برای پاسخ به این سوال توجه به ابعادی چون توانایی مدیران داخلی در مدیریت شرایط جدید، سطح همکاری کشورهای ثالث ( همسایه) و مهم تر از همه کیفیت عکس‌العمل سیاست‌گذار داخلی باید مورد توجه قرار بگیرد.

کارشناسان معتقدند بیشترین نگرانی از بابت محدودیت های صادراتی کشور مربوط به هزینه های حمل مبادلات،  تامین مواد اولیه، ملزومات تولید و نیز نگاه داشتن ظرفیت‌های ایجاد شده در سطح بهینه و بالای نقطه سربه سر است تا علاوه بر حفظ سطح اشتغال، سرمایه‌های درگیر این صنعت همچنان در دامنه بازدهی  اقتصادی عمل کنند. باتوجه به مطالب ذکر شده در بالا که تنها گوشه ای از جریانات داخلی برای مقابله با تحریم ها می باشد، پیش بینی شرایط بازار آهن با توجه به تورم لحظه ای حاکم بر کشور و سیر صعودی قیمت تمامی محصولات مصرفی در داخل کشور بسیار سخت شده است و تلاش برای جلوگیری از ورود هیجان و انگیزه‌های سوداگرانه در همه بازارها در شرایط کنونی کاملا قابل درک و الزامی است؛ اما سرکوب افراطی قیمت داخلی و ایجاد اختلال در جریان صادرات که هدف مستقیم تحریم قرار گرفته صحیح نیست؛ چرا که با تضعیف بنگاه‌های داخلی در کوتاه مدت به جای تثبیت شرایط تولید و عرضه برای حمایت از مصرف‌کننده داخلی که هدف اصلی سیاست‌های تنظیم بازار دولت است، نتیجه عکس حاصل خواهد شد.



:: بازدید از این مطلب : 293
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، بنا بر اظهارات نایب رئیس انجمن تولید کنندگان فولاد ایران مهندس بهادر احرامین: از عمده دلایل کاهش واردات محصولات فولادی را می توان افزایش تولید و کاهش تقاضا در بازار داخلی دانست.که با بررسی های انجام گرفته در حوزه ی تولید و فروش کشور در سال گذشته ۱۷۲ هزار تن ورق پوششدار صادر شده است که این میزان صادرات  رشد ۱۸۲ درصدی نسبت به سال ۹۶ را نشان می دهد، برخلاف واردات که  در سال گذشته با افت ۳۹ درصدی عددی در حدود ۲۵۳ هزار تن  را به ثبت رسانیده است.که از دلایل کاهش واردات این محصول می توان به افزایش تولید و کاهش تقاضا اشاره داشت
مهندس احرامیان هم چنین اظهار داشت که : به دلیل ارتقایی که در شرکت فولاد مبارکه اصفهان ایجاد شده ،آینده ی این محصول  نوید افزایش تولید را می دهد. از دیگر  دلایل کاهش می توان به میزان تقاضای این محصول در داخل کشور نیز اشاره داشت .
احرامیان در ادامه یادآور شد که : واردات “محصولات فولادی”  در طی سال گذشته یک میلیون و ۲۶ هزار تن بوده  که حاکی از افت ۵۸ درصدی نسبت به سال ۹۶  می باشدکه دلیل آن نیز کاهش تقاضا در مقابل  افزایش تولید ذکر شده است.
وی همچنین از کاهش واردات تیرآهن خبر داد و اظهار کرد: طی مدت یاد شده، صادرات تیرآهن به ۲۴۴ هزار تن رسید که حاکی از رشد ۴۵ درصدی نسبت به سال ۹۶ بوده است ؛ در حالی که واردات این محصول ۴۰ درصد کاهش تجربه و به عدد ۲۴ هزار تن رسید. نایب رئیس انجمن فولاد با رد ادعا هایی مبنی بر تاثیر افزایش نرخ دلار در کاهش واردات محصولات فولادی بیان کرد: محصولات فولادی بسیار متنوع هستند و عمده تولیدات داخل مربوط به محصولات تجاری فولاد هایی که مصرف عام دارند می‌ شود.. فولادی‌های وارداتی محصولات خاصی هستند که شرایط تولید آنها در کشور مهیا نبوده و یا این میزان تولید صرفه اقتصادی ندارد
احرامیان با بیان اینکه تولید برخی از محصولات فولادی با این میزان کم و مصرف کننده خاص، برای کشور توجیه اقتصادی ندارد، عنوان کرد که واردات آنها همچنان ادامه خواهد داشت.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، از مهم ترین فاکتور موثر بر تغییرات نرخ رشد اجاره‌ بها در سال ‌جاری خانه اولی ها می باشد؛ از دو سال قبل، بخشی از خانه‌ اولی‌ های متقاضی مسکن با استفاده از وام مسکن اندکی برای خرید آپارتمان تجهیز شده اند، اما به دنبال جهش قیمت مسکن در سال ۹۷ هم‌ اکنون قدرت خرید این وام برای پوشش هزینه خرید واحد های مسکونی به‌ شدت کاهش یافته است و عملا این وام به وامی ناکار آمد برای خرید مسکن در شهر تهران تبدیل شده است.

از آنجا که در شرایط فعلی دولت ومسئولان نظام بانکی نیز هیچ برنامه‌ ای برای افزایش سقف این تسهیلات ندارند بنا براین به‌ طور قطع بخشی از خانه ‌اولی ‌هایی که هم‌ اکنون در قالب خانوارهای جدید به جمع متقاضیان بازار مسکن افزوده شده‌ اند به فهرست اجاره‌ نشین‌ های شهر تهران اضافه خواهند شد.

جریان ساخت وساز مسکن از  فاکتور های اثر گذار بر نرخ رشد اجاره‌ بهای آپارتمان‌ ها در سال ۹۸ است با توجه به اینکه ازهر ۵ واحد مسکونی جدید، ۲ واحد در نتیجه تخریب و نوسازی واحد های قدیمی ایجاد می ‌شود، رونق ساخت وساز در کوتاه‌ مدت

می‌ تواند منجر به کسر تعداد بیشتری از موجودی مسکن شهر تهران از بازار برای تخریب و نوسازی شود، این در حالی است که افزایش ساخت وساز ها موجب شرایطی می‌ شود که در پی آن تعداد بیشتری از مالکان واحد های فرسوده که واحد های آنها در دست تخریب و نوسازی قرار گرفته‌ به جمع متقاضیان قطعی بازار اجاره افزوده می‌ شوند؛ بنا براین رونق ساخت وساز در کوتاه‌ مدت فشار بر بازار اجاره از ناحیه افزایش تعداد متقاضیان بازار اجاره حداکثر به مدت دو سال و کاهش موجودی مسکن با هدف تخریب واحد های قدیمی ‌‌ساز و نوسازی را افزایش می‌ دهد

امید بر این است که مسئولان با کنترل قیمت مسکن وضعیت زندگی زوج های جوان خانه اولی را تحت کنترل قرار دهند.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به تحلیل آهن پرایس در اخبار بازار آهن، روز گذشته بازار آهن مجددا دچار بی نظمی های اخیر خود گشت به طوری که در آغازین ساعات کاری روز سه شنبه جز در معدود کارخانه هایی که  افزایش قیمت در  محصولات خود را اعلام داشتند، سایر مبادی ثبات قیمت را در پیش گرفته بودند اما این ثبات بسیار زودتر از آنچه انتظار می رفت تبدیل به سیر صعودی قیمت ها در بازار گشت و در ادامه موجب بسته شدن فروش زود هنگام کارخانه ها گردید.

اتفاقی که بار دیگر باعث تعجب فعالان بازار گشت و مشتریانی که درحال راستی آزمایی و انتظار سطوح قیمت های پایین تر در محصول پر تقاضایی همچون میلگرد آجدار  در بازار بودند را با نگرانی های جدیدی مواجه کرد. البته کارشناسان معتقدند که بار دیگر تولید کنندگان و سودجویان متوسل به حربه ی قدیمی خود که همان افزایش بی دلیل قیمت ها برای متشنج کردن جو روانی بازار است، می باشد چراکه اقدامات سیاسی طرف آمریکایی دیگر حساسیت مردم را بر نخواهد انگیخت و به عبارت دیگر، آن ها همه برگ های خود را رو کرده اند و حتی  اخبار و شایع پراکنی های اخیر  در خصوص اعزام ناو، بمب افکن و حوادث بندر فجیره هم اثر چندانی در اوضاع داخلی ایران نخواهد گذاشت و با توجه به موضع  اتحادیه اروپا در مقابل تصمیم  اخیر کشورمان  و در خواست زمان ۱۲۰ روزه در روزهای پیش رو انتظار بهبود اوضاع سیاسی به نفع ایران و در پی آن شاهد کاهش جو روانی تحریم ها، جنگ و نوسان بازار ارز به عنوان شاخصه اقتصاد فعلی ایران باشیم.

طبق آخرین اخبار شنیده شده، تعرفه‌های انبارداری بنادر و گمرکات با تصمیم ستاد تنظیم بازار مورد بازنگری قرار گرفته  و بر هزینه های آن افزوده شده است. به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، با هدف رفع مشکلات بخش خصوصی، تغییر قیمت انبارداری در بنادر و گمرکات به نحوی که تغییرات قیمتی محسوسی در قیمت کالاهای اساسی ایجاد نشود، مورد موافقت قرار گرفته است که البته اگر این قوانین با نظارت همرا ه نباشند نه تنها مشکلی را رفع نمی کنند بلکه بر حجم مشکلات کشور نیز می افزایند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنابر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوصوضعیت بازار فولاد، وزارت خزانه‌ داری آمریکا دستور اجرایی جدید ترامپ برای تحریم بخش آهن، فولاد را صادر و ابلاغ کرد. بنابر دستور اجرایی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا صادر کرده، بخش فلزات و معادن ایران مشمول تحریم شده و این تحریم‌ ها ممکن است بازار داخلی فولاد را دچار تغییر و تحول کند. ترامپ در این دستور به اشخاص حقیقی و همه کشور ها هشدار داده است که هر گونه معامله با ایران در بخش فلزات یا اجازه دادن به ورود محصولات این بخش به بندر های این کشور ها برای آنها پیامد های وخیمی از جمله مصادره اموال و قرار گرفتن در لیست تحریم‌ های آمریکا به دنبال خواهد داشت و ناقضان این تحریم از ورود به آمریکا منع می ‌شوند.

تحلیل ‌های داخلی و جهانی، پیرامون موضوع تحریم فلزات ایران اعم از فولاد، آهن و فلزات غیرآهنی نشان می‌دهد دو نگاه متناقض در این زمینه وجود دارد که هر یک بر پایه استدلال ‌های خاص خود استوار است. برخی معتقدند تحریم ایران موازنه عرضه و تقاضا را در بازار های این محصولات به هم می‌ زند و با توجه به اینکه در حال حاظر بین چین و آمریکا نیز وضعیت نگران‌کننده‌ ای وجود دارد و از طرفی در برخی محصولات مثل سنگ‌ آهن نیز اتفاقات منفی در بخش عرضه رخ داده، باید منتظر افزایش قیمت در بسیاری از این کالا ها در بازار های جهانی باشیم. در مقابل برخی می گویند سهم ایران از بازارهای جهانی آن قدر بالا نیست که به عدم تعادل در این بازارها منتهی شود، بنابر این نباید نگران این وضعیت بود.

همچنین دسته دوم معتقدند ایران سال گذشته صادرات فولاد خود را کاهش داده ولی اتفاقی در بازار رخ نداده است؛ به علاوه در مورد سایر کالا ها نیز اصولا سهم جدی برای صادرات ایران وجود ندارد. به گفته این گروه تحریم فلزات در ایران برای خود کشور می‌ تواند مهم باشد اما برای بازارهای بین‌ المللی اهمیت چندانی ندارد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنابر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوصوضعیت بازار فولاد، وزارت خزانه‌ داری آمریکا دستور اجرایی جدید ترامپ برای تحریم بخش آهن، فولاد را صادر و ابلاغ کرد. بنابر دستور اجرایی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا صادر کرده، بخش فلزات و معادن ایران مشمول تحریم شده و این تحریم‌ ها ممکن است بازار داخلی فولاد را دچار تغییر و تحول کند. ترامپ در این دستور به اشخاص حقیقی و همه کشور ها هشدار داده است که هر گونه معامله با ایران در بخش فلزات یا اجازه دادن به ورود محصولات این بخش به بندر های این کشور ها برای آنها پیامد های وخیمی از جمله مصادره اموال و قرار گرفتن در لیست تحریم‌ های آمریکا به دنبال خواهد داشت و ناقضان این تحریم از ورود به آمریکا منع می ‌شوند.

تحلیل ‌های داخلی و جهانی، پیرامون موضوع تحریم فلزات ایران اعم از فولاد، آهن و فلزات غیرآهنی نشان می‌دهد دو نگاه متناقض در این زمینه وجود دارد که هر یک بر پایه استدلال ‌های خاص خود استوار است. برخی معتقدند تحریم ایران موازنه عرضه و تقاضا را در بازار های این محصولات به هم می‌ زند و با توجه به اینکه در حال حاظر بین چین و آمریکا نیز وضعیت نگران‌کننده‌ ای وجود دارد و از طرفی در برخی محصولات مثل سنگ‌ آهن نیز اتفاقات منفی در بخش عرضه رخ داده، باید منتظر افزایش قیمت در بسیاری از این کالا ها در بازار های جهانی باشیم. در مقابل برخی می گویند سهم ایران از بازارهای جهانی آن قدر بالا نیست که به عدم تعادل در این بازارها منتهی شود، بنابر این نباید نگران این وضعیت بود.

همچنین دسته دوم معتقدند ایران سال گذشته صادرات فولاد خود را کاهش داده ولی اتفاقی در بازار رخ نداده است؛ به علاوه در مورد سایر کالا ها نیز اصولا سهم جدی برای صادرات ایران وجود ندارد. به گفته این گروه تحریم فلزات در ایران برای خود کشور می‌ تواند مهم باشد اما برای بازارهای بین‌ المللی اهمیت چندانی ندارد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، بنابر اظهارات کارشناسان اقتصادی بازار مسکن، خرید و فروش مسکن در ۲۱ روز ابتدای اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ بالغ بر ۳۷ درصد در تهران کاهش داشته اما در کل کشور یک درصد افزایش نشان می‌دهد. رئیس اتحادیه مشاوران املاک علت کسادی بازار مسکن پایتخت را اعلام قیمت‌ های نامتعارف از طرف بعضی فروشندگان می‌ دانند.
مهم ترین ویژگی این روزهای بازار مسکن شهر تهران، تردید فروشندگان و عدم توان متقاضیان است. با  وجود اینکه حضور خانه اولی ها و کسانی که قصد باز سازی کردن آپارتمان خود را دارند از اواخر سال گذشته در بازار مسکن پر رنگ شده، اما آمار ها حاکی از آن است که به علت عقب‌نشینی مالکان، معاملات در فروردین ماه ۳۲ درصد و از یکم تا ۲۱ اردیبهشت ماه نیز ۳۷ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل کاهش یافته است. کارشناسان، علت اصلی این مساله را  التهاب شدید قیمت‌ های نامربوط می‌دانند که برخی آگهی‌ های کذایی نیز به این جو دامن زده است. به همین دلیل دادستانی در روز ۱۲ اردیبهشت ماه دستور داد تا قیمت از آگهی‌ ها برداشته شود.
طبق گزارشات میدانی بعد از این تصمیم، بازار در شرایط ابهام قرار گرفت و قیمت‌ ها دیگر بالا نرفت اما مجدداً روز ۲۱ اردیبهشت ماه با لحاظ شروط چهار گانه که مهم‌ ترین آن به استعلام قیمت مسکن از اتحادیه املاک مربوط می شود، قیمت مجدداً در آگهی‌ ها درج شد. بر اساس آماری که اتحادیه املاک ارائه داده از یکم تا ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ در کل کشور ۵۲ هزار و ۹۷ قرارداد خرید و فروش امضا شده که نسبت به زمان مشابه سال قبل یک در صد افزایش نشان می‌داد. اجاره نامه نیز ۳۰ هزار و ۷۴۷ مورد بوده که از کاهش ۱۳ در صدی نسبت به زمان مشابه سال گذشته حکایت دارد.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، روز گذشته نیز شاهد تداوم یافتن سیر نزولی قیمت ها در بازار آهن بوده ایم به طوری که اکثر کارخانه های تولیدکننده مصنوعات آهنی چون میلگردآجدار کاهشی ۵۰ تا ۱۰۰ تومانی، نبشی و ناودانی کاهش ۱۰۰ تا ۱۵۰  تومانی، تیرآهنکاهش ۲۰ تا ۳۰ هزارتومانی و در هم چنین در حوزه قوطی پروفیل کاهش ۳۰ تا ۱۰۰ تومانی در بهای اعلامی محصولاتی خود را رقم زده اند. که البته این نوسانات در سایر حوزه ها تقریبا ثابت و بدون تغییر نسبت به روز قبل تر خود باقی مانده بود.

در روز جاری نیز شنیده ها حاکی از فروکش کردن تب داغ قیمت در بازارآهن می باشد که البته تداوم یافتن این روند و رسیدن به قیمت های واقعی در بازار مستلزم حذف اختلاف قیمت آهن آلات مصرفی در بورس  کالا و بازار بیرون می شود. که توجه به این امر سبب می گردد سود جویانی که به دنبال یافتن فضای خالی برای رخنه در بازار می باشند  نتوانند ازخلاء های حاصل  در بازار استفاده کنند.

در ماه اخیر به دلیل بروز سیل، افزایش تقاضا و همچنین نوسانات قیمت ارز، بازار آهن دچار هیجانات کاذبی شده بود که این امر  می طلبید فعالان بازار با در نظر گرفتن سیاست مناسب اقداماتی مانند افزایش عرضه و تولید در حجم مورد نیاز، را برای  مهار هیجان بازار به کار می بستند اما حواشی اقتصادی و بحران های سیاسی به حدی تنگاتنگ باهم پیش رفتند که کنترل قیمت ها حتی از دست مسئولین نیز خارج شده بود و بازار در وضعیت نابه سامانی به سر می برد.

بدین ترتیب اختلاف قیمت‌ها می تواند بر سود و هزینه شرکت‌ها و بروز وقفه در فروش تاثیرگذار باشد و هم چنین  طبیعتا اختلاف قیمت‌ها سبب ایجاد رانت و گشوده شدن پای دلالان را به بازار باز می شود که برای حل این مشکل  عرضه کنندگان بورس در جلسات اخیر با وزارت صمت به دنبال برنامه‌ریزی هایی هستند تا اعلام قیمت نهایی در بورس هر چه سریع‌ تر به تعدیل قیمت ها و رسیدن به قیمت واقعی نزدیکتر بشود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

 

 


:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، توسعه صادرات فلز‌ های اساسی طی سال‌ های اخیر در دستور کار وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت بوده و دولت روی آن حساب باز کرده بود. مقایسه آمار سال‌ های اخیر نشان می‌ دهد ارزش صادرات فلزات اساسی افزایش داشته است.
دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه در ادامه اقدامات خصمانه خود، صادرات صنایع فلزی و معدنی از جمله صنایع آهن، فولاد، آلومینیوم و مس ایران را هدف تحریم‌ قرار داد. تحریم هایی که بیشتر شبیه به یک تهدید تو خالی است و نمی ‌تواند صنایع فولادی ایران را به همین راحتی زمین گیر کند، چرا که تحریم فولاد و صنایع فلزی ایران کاری دشوار و غیر قابل اجرا می باشد و لزوما همه کشور های هدف صادرات فلزات ایران، حافظان منافع آمریکا نیستند.
هاشم مهدی زاده، عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران اظهار داشت: اثر پذیری صنعت فولاد کشور از تحریم‌ ها بسیار کم است و شاید اختلال تحریم این صنایع تا ۱۵ سال آینده هم قابل مشاهده نباشد، چرا که در حال حاضر همه طرح‌ های فولادی و صنایع فلزی ایران در حال اجرا است و نیازی به سرمایه‌ گذار ندارد و در مرحله نصب ماشین‌ آلات و تست‌ های سرد و گرم و تکنولوژیک هستند.
واحد های فولادی کشور مانند ذوب آهن، فولاد خوزستان و فولاد مبارکه با برنامه ‌ریزی‌ ها و کار‌های کارشناسی که طی این چند سال در ساختار آنها صورت گرفته کاملا آماده ‌اند در مقابل تحریم‌ ها ایستادگی کنند و در مقابل تولید و مصرف مواد اولیه کارخانه ‌های کشور مشکلی با تأمین نیاز نداریم. هم اکنون با کمک واحد های  فولاد یزد و اسفراین در ساخت قطعات مورد نیاز صنعت فولاد مانعی در راه نیست و قابل ذکر است که صنعت فولاد کشور در این برهه زمانی می‌ تواند یک کارخانه‌ را از اول تا آخر به بهره برداری برساند.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، اتفاقات سیاسی روزهای اخیر بر روند عادی بازار بسیار اثر گذار بوده است به طوری که بازار آهنپس از تاثیرپذیری از این جو روانی طی دو روز گذشته روند کاهشی و به نوعی ریزش قیمتی را در پیش گرفته است.

هرچند این کاهش های اندک در مقابل سیر صعودی طی شده  بسیار ناچیز است اما می تواند برای متقاضیان خرید آهن را که مدت ها نظاره گره افزایش های نجومی قیمت ها بوده اند، روزنه ی امیدی برای تداوم روند کاهشی بهای آهن آلات  باشد.  نکته مهم و قابل تامل در این روزها بررسی تمامی ابعاد تاثیرگذار بر بازار آهن می باشد تا شاید  اعلام تصمیمات ترامپ را درخصوص تحریم های موثر بر احوال بازار را بدانیم. چرا که اثرگذاری این تحریم‌ها در کوتاه مدت «غیر‌مستقیم و روانی» و در بلند‌مدت «واقعی» می باشد. همچنین با اعلام ضرب‌الاجل سه ماهه رئیس‌جمهور آمریکا درباره اجرایی شدن این تصمیم جو روانی آن آغاز و به بازارهای وابسته به صنایع فولادی منتقل شده است.

جو روانی که سبب شد تا سیر صعودی نرخ میلگرد آجدار  تا ۱۵ اردیبهشت ماه سال جاری  تداوم یافته بود، در هم بشکند و وارد مدار کاهشی بشود. تجربه‌ سال‌های متوالی در بازار ثابت کرده است زمانی که بازار، روند کاهشی در پیش می‌گیرد، مصرف‌کننده واقعی هم که می‌خواهد اقدام به خرید کند، وارد بازار نمی‌شود و در واقع در انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ها می‌ماند و به همین دلیل پیش‌بینی کاهش قیمت در بازار آهن در این برهه به قوت خود باقی می‌ماند.

در برهه کنونی با توجه به قرارگرفتن در ماه رمضان از یکسو و مواجهه با تعطیلاتِ  پیش‌رویِ خرداد ماه از سوی دیگر به شرط عدم ارائه ی عرضه‌های نامتناسب در بورس کالا (قیمت‌های پایین‌تر از قیمت بازار آزاد) ، بازارمی‌تواند به یک آرامش نسبی دست پیدا کند ولی در مقابل نیز اگر عرضه‌های نامتناسب (از لحاظ قیمتی) در بورس کالا وارد شود و مجددا رقابت‌هایی حول آن شکل بگیرد، باعث بی نظمی در بازار خواهد شد و آن را به سمت التهابات قیمتی در نبود تقاضای واقعی و مصرف‌کننده واقعی سوق خواهد داد. در غیر این صورت در بازه زمانی بلندمدت به دلیل اینکه مصرفی در بازار  موجود ندارد روند آرام و بدون رشد را در پی خواهد گرفت.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، معاون وزیر صنعت با بیان این که فولاد، مس و الومینیوم ایران در دنیا مشتری های خاص خود را دارد اظهار داشت: تحریم های جدید آمریکا روی صنعت فلزار ایرات تاثیر گذار نیست.نگرانی زیادی بایت این تحریم ها وجود ندارد چون فولاد، مس و آلومینیوم در دنیا مشتری های خاص خود را دارد. بعید به نظر می رسد تحریم های جدیدی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به تازگی اعلام کرده خیلی بتواند روی صنعت فلزات تاثیر گذار باشد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: کالای ایرانی در بخش فلزات مانند فولاد، مس و آلومینیوم تمام و کمال استاندارد های جهانی را دارد و به‌ تبع کالای مرغوب محسوب می‌شود. وی با بیان اینکه مشکل خاصی بابت فروش فلزات ایران در سطح بازار های بین‌ المللی وجود ندارد، گفت: فولاد، مس و آلومینیوم ایران به‌دلیل مرغوبیت و کیفیت بالا همواره خریدارات خاص خود را دارد. سرقینی ادامه داد: طی یک ‌ساله گذشته با خروج آمریکا از برجام نه‌ تنها میزان صادرات در حوزه صنعت فلزات کشور کم نشد بلکه نسبت به مدت مشابه در سال ماقبل نیز بیشتر شده است.وی ضمن اشاره به اینکه تولید فولاد در جهان یک عدد بسیار بزرگی است، گفت: سالانه یک‌ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تن فولاد در دنیا تولید می‌شود.معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: عدد فولاد تولیدی ایران در بازار های جهانی عدد بزرگی نیست که خیلی بخواهد از بازار های جهانی تأثیر بپذیرد. ایران سال گذشته ۲۵ میلیون تن فولاد تولید کرد که یک و نیم درصد فولاد تولیدی جهان را شامل می‌ شود. معاون وزیر صنعت اظهار داشت، میزان صادرات کشور در برابر عدد صادرات صنعت فولاد اهن دنیا بسیار کوچک است بنا بر این ایران هیچ نگرانی بابت روند بازار های جهانی وجود ندارد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، پس از کش و قوس‌ های فراوان قیمت، از آگهی ‌های فروش مسکن حذف شد، با این حال واسطه ‌های ملکی معتقدند که درج نکردن قیمت، نوعی داروی موقت محسوب می‌شود و آینده مسکن به شرایط بازار ارز وابسته است.

حذف قیمت از آگهی‌ های فروش خودرو و مسکن که با دستور دادستانی انجام شد منحنی صعود قیمتی این بازار ها را تا حدودی کنترل کرد.

چند روز قبل رئیس اتحادیه نمایشگاه‌ داران از پایین آمدن قیمت خودرو خبر داده بود. رئیس اتحادیه املاک هم اعلام کرد که تب افزایشقیمت مسکن نیز به فراخور بازهای های مصالح مورد نیار آن هم چون بازار آهن پایین آمده است.

گزارش ‌های میدانی از دفاتر مشاور املاک نیز از وجود نوعی سردرگمی و ابهام در بازار خبر می‌ دهد. واسطه‌ های ملکی می‌گویند با وجودی که هنوز برخی فروشنده‌ ها از امضای قرارداد خودداری می‌کنند، تعداد فایل‌ های عرضه شده نسبت به هفته قبل افزایش یافته است.

طرف تقاضا نیز با دو مشکل کمبود نقدینگی و نبود افق روشن برای تصمیم‌گیری مواجه شده که خروجی این وضعیت به کاهش معاملات منجر شده است. طبق اعلام بانک مرکزی معاملات مسکن شهر تهران در فروردین ماه ۳۴۰۰ فقره بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۷۳ و ۳۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.

گزارش ‌های میدانی از بازار مسکن حاکی از آن است با وجود عدم درج قیمت در آگهی ‌ها بعد از ۱۲ اردیبهشت ماه ، قیمت‌ ها آن چنان که می بایست سیر نزوی را طی نکرده بلکه  نوسانات عجیبی را نیز مشاهده کرده  است. با این وجود مشاوران املاک معتقدند شرایط فعلی نمی‌ تواند در بازار مسکن پایدار بماند.

مصطفی‌قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به جلساتی که در این زمینه با حضور دستگاه‌های مختلف برگزار شده اظهار کرد: قرار است سایت وزارت راه و شهرسازی به عنوان مرجع و معیار تعیین قیمت‌ های پایه در نظر گرفته شود و سپس این اطلاعات توسط اتحادیه مشاوران املاک استخراج گشته  و در اختیار سایت‌ های اینترنتی قرار بگیرد.



:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به تحلیل آهن پرایس پیرامون وضعیت بازار آهن، روز گذشته پس از مدت ها شاهد روند نزولی در بازار آهن بوده و این امر سبب جریان یافتن خون تازه ای در کالبد بازار بی جان آهن شد و بسیاری از متقاضیان خرید آهن آلات به خصوص میلگرد آجدار و ورق های آهنی را پس از مدت ها ناامیدی از کاهش قیمت های موجود در بازار بار دیگر به فعالیعت و تلاش واداشت تا در جهت تکمیل پروژه های ناتمام خود برآیند. پروژه هایی که نیمه کاره رها شده اند و جمع کثیری از افراد جامعه را در بلاتکلیفی قرار دادند.

بازار متعادل قطعا مناسب حال تمام اقشار و طیف های جامعه می باشد مگر قشری سود جو که از زیان مردم در شعف اند و به دنبال فرصت برای کشف راه حلی برای کسب سود بیشتر از بازار آشفته می باشند. اما این روزها که روند نزولی قیمت ها شروع شده است دست این طیف از جامعه برای چپاول مال مردم کوتاه مانده است.

به هر با وجود حال خوب  این روزهای متقاضیان خرید آهن آلات و از سر گیری معاملات و رونق کسب و کارها، فاز جدید تحریم های اعمالی علیه ایران در بخش فلزات و سنگ آهن ممکن است برای دوره کوتاهی معاملات تجاری در سمت صادرات را تحت تاثیر قرار دهد، اما بیش از آن بر واردکننده های محصولات فولادی به ایران اعمال فشار می کند. اگرچه ایرانی‌ها برای ادامه صادرات به کشورهای همسایه در خاورمیانه و منطقه شمال آفریقا (حوزه منا) در مورد محصولات فولادی و شرکای تجاری از جمله چین و هند در مورد صادرات محصولات سنگ‌آهن خود تلاش خواهند کرد.

 این فشارها  اروپا را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد  چرا که با توجه به قوانین ضد دامپینگ، همواره ورق گرم ایرانی به عنوان یک گزینه پایدار برای خریدارن اتحادیه اروپا مطرح بوده است و هم چنین محصولات وارداتی اروپا اعم از پروفیل، ورق های آلیاژی، کلاف گرم و لوله های بدون درز که برخی از مواد اولیه خود را از ایران تامین می کردند با وجود این محدودیت ها با مشکلاتی مواجه خواهند گشت.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، ایران جزو کشورهایی که صاحب چرخه کامل تولید فولاد به‌ عنوان کالای استراتژیک و شاخص توسعه صنعتی است، می باشد و با برنامه‌ ریزی درست و سیاست‌ های پایدار ارزی می‌ توان به‌ عنوان یکی از پنج‌ کشور برتر دارای زنجیره کامل فولاد به تولیدی مناسب و متناسب با اندازه اقتصاد کشور دست یافت.

با توجه به پیش ‌بینی رشد اقتصاد جهان، بخش فولاد نیز می‌تواند با رشد مواجه شود و روند تقاضای جهانی افزایش یابد. البته سیاست‌ های فولادی غول‌ های فولادی دنیا مانند چین و ایالات متحده در روند بازار و قیمت‌ ها تاثیر گذار خواهد بود. کارشناسان درخصوص عوامل تاثیرگذار بر قیمت فولاد در بازار اظهار داشتند: قیمت فولاد می‌ تواند تحت تاثیر چند عامل از جمله حوادث و بلایای طبیعی، ارزش دلار و شرایط عمومی اقتصاد جهانی و شرایط اختصاصی اقتصاد داخلی کشور ها قرار ‌گیرد.
عوامل داخلی موثر بر قیمت فولاد نیز شامل ارزش دلار آمریکا، تقاضای فولاد، تعرفه‌ های تجاری و تحولات سیاسی و اقتصادی است. مولفه‌ های جهانی تاثیرگذار بر قیمت فولاد شامل شرایط عمومی اقتصاد جهانی، بلایا و حوادث طبیعی، جنگ‌ های تجاری و سایر وقایع سیاسی است. کارشناسان بازار فولاد درباره عواملی که سال گذشته بر روند قیمت فولاد موثر بود بر این باورند که آمار منتشر شده از انجمن جهانی فولاد، افزایش ۶/ ۱ درصدی در حجم تقاضا را نشان می‌ دهد. افزایش حجم تقاضا به علت افزایش حجم ساخت و ساز در کل جهان بوده که این آمار افزایش ۵ درصدی ساخت و ساز را در منطقه آسیا و اقیانوسیه نشان می ‌دهد.

کارشناسان بازار فولاد همچنین عنوان کردتد: نگاه ما به تحریم‌ ها بیشتر مایل به فرصت است تا تهدید، اگرچه تحریم‌ ها تهدید کننده  نیز هستند اما باور ما این است که تهدید فقط گریبانگیر شرکت ‌های بزرگ و نامی دولتی است؛ از این رو این بهترین فرصت برای بخش خصوصی واقعی است.



:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، آثار حذف قیمت ها از روی سایت ها بر روی بازار مسکن تاثیر به سزایی گذاشته است. رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران، درباره وضعیتبازار اقتصادی مسکن و نتایج حذف قیمت مسکن توسط سایت‌ های دیوار و شیپور اظهار داشت: وقتی در حوزه مسکن اسم دلال به میان می‌آید، همه عموم تصور می کنند این دلالان همان مشاوران املاک هستند؛ در صورتی‌ که چنین نیست. وقتی این سایت‌ ها قیمت‌‌ ها را از روی سایت خود حذف کردند شاهد بودیم که چه تاثیر بزرگی بر بازار اقتصادی مسکن گذاشت.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران با تاکید بر گله‌ مندی از سایت‌ های دیوار و شیپور درباره فروش کد رهگیری در این سایت ‌ها افزود:‌ ماهیت کد رهگیری برای حفظ امنیت اقتصادی و اجتماعی است، بنابراین هنگامی‌ که با پرداخت مبلغی در این سایت ها اقدام به فروش کد رهگیری می‌ کنند، کاری خلاف قانون صورت گرفته است. وقتی در این سایت ‌ها کد رهگیری را با مبلغی نزدیک به ۱۵۰ هزار تومان می ‌فروشند، امنیت اقتصادی و اجتماعی یک جامعه را به مخاطره می‌ اندازند.

در پاسخ به این سوال که «آیا ممکن است مشاوران املاک هم مانند سایت دیوار در بحث قیمت‌ گذاری دخالت کنند و باعث افزایش قیمت‌ ها در حوزه مسکن شوند» گفت: لازم می‌دانم اعلام کنم که مشاوران املاک، از میدان ولی‌عصر به پایین، به‌ هیچ‌ وجه با این سایت ‌ها کار نمی‌کنند. مشاوران املاکی هم که نرخ تعیین کرده و حتی آن را روی شیشه و دیوار مغازه درج کرده بودند، با اقدام به ‌موقع اتحادیه صنف املاک و به کمک اداره اماکن پلمب شدند. امید بر این است با انجام اقدامات ذکر شده توسط مسئولان اقتصادی بازار مسکن وضعیت بازار رو به بهبود رود تا قدرت خرید خانه برای عموم مردم آسان باشد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

 

 


:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به تحلیل آهن پرایس در اخبار بازار آهن، مواضع سیاسی کشور و عکس العمل های اعمالی سران کشور در رابطه با تحریم های ناعادلانه و یک طرفه ی کشور آمریکا علیه ایران سبب گشته بازار در بلاتکلیفی عجیبی فرو رود.

روزگذشته با توجه به لغو مفاد برجام در پاسخ به فشار تحریم ها و خروج یک طرفه آمریکا از آن توسط ما، بار دیگر ترامپ بر شدت تحریم هایش افزود و در دستوری خصمانه بخش فلزات و معادن ایران را مشمول تحریم کرد. بنابر دستور اجرایی که دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا، بخش فلزات و معادن ایران که به گفته آمریکایی ها می تواند در تامین مالی برنامه هسته ای ایران  موثر باشد مشمول تحریم شده است.این تحریم ها  شامل بازار آهن، فولاد،  آلومینیوم،  سرب و مس می باشد.

بدین ترتیب وزارت خزانه‌داری آمریکا به شرکت‌های خارجی ۹۰ روز مهلت داده است تا داد و ستد با صنایع فلزات ایران را پایان دهند و اعلام قطع همکاری نمایند. از این رو احتمال می رود در روزهای آتی فشار بار اقتصادی بر دوش مردم بیش از پیش سنگینی کند و امیدهایکاهش قیمت در بازارهای فعال کشور را بر باد دهد چرا که شاید در بعد اول توجه به بازار داخلی و تامین نیاز متقاضیان خرید داخل امری چشم گیر به نظر برسد اما با کمی دقت می توان متوجه شد که محدودیت و فشارهای صادراتی کشور به شدت بر نرخ ارز در بازار داخل اثر می گذارد چرا که صنعت فولاد در ارز آوری برای کشور نقش به سزایی داشته است که با قطع همکاری های جهانی با آن قطعا سرمایه ارزی کشور لطمه بزرگی خواهد خورد.

از سوی دیگر بازار آهن در روزهای گذشته نشان داده است که به شدت به نرخ ارز وابسته است و با اندکی نوسان در آن شاهد  قیمت گذاری های عجیب و باورنکردنی در اعلام بهای محصولات تولیدی کارخانه ها از جمله میلگرد آجدار، قوطی پروفیل ها و انواع ورق بودیم.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنابر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، انتظار می رود وضعیت معاملات فولاد در بورس کالا با محوریت حجم عرضه فولاد در بازار داخلی کافی باشد. بنابر اظهارات کارشناسان، آمار های بورس کالا حکایت از آن دارد که در سال جاری حجم معامات فولاد به نسبت مدت مشابه سال قبل ۶ درصد افزایش یافته است؛ آن هم در شرایطی که حجم معاملات عرفی ۲ درصد افت داشته ولی حجم معاملات نقدی فولاد ۱۴۰ درصد تقویت شده است.

این روند نشان می دهد که مشکلی در مسیر تغذیه بازار از بستر بورس کالا وجود ندارد ولی این داده را باید دقیق تر مورد ارزیابی قرار داد. در سال جاری حجم معاملات فولاد، در بورس کالا ۴۱۳ هزار تن بوده که به نسبت سال قبل ۶ درصد رشد داشته است اما در سال گذشته حجم معاملات نزدیک به ۳۹۰ هزار تن بوده و ۶ درصد کاهش حجم معاملات داشته‌ ایم یعنی رشد معاملات امسال را نباید خیلی هم جدی گرفت، زیرا عقب‌ افتادگی سال گذشته را جبران کرده است. تقاضا در سال ۹۸ باید بیش از سال ۹۶ باشد آن‌ هم در شرایطی که سیل هم به یکی از داده‌ های اصلی برای رشد تقاضا بدل شده و همچنین رونق بازار مسکن هم یک محرک دیگر برای رشد تقاضا به ‌شمار خواهد رفت. انتظار از بورس کالا در شرایط فعلی برای مدیریت بازار فولاد بیش از چیزی است که هم‌ اکنون شاهد بوده ایم، آن‌ هم در وضعیتی که کشور به این بازار برای مدیریت قیمت‌ ها نیاز دارد.

البته در هفته ‌ها و ماه ‌های اخیر به ‌صورت نامحسوس می ‌توان کاهش فعالیت و اثر گذاری بورس کالا را مشاهده کرد که یکی از آنها عدم ثبت عرضه ‌ها به‌ صورت کامل یا ثبت رقابت‌ هایی فراتر از انتظار است و همین امر موجب شده تا قیمت آهن آلات بطور نا معقول روند افزایشی را طی کند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

 

 


:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنابر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، انتظار می رود وضعیت معاملات فولاد در بورس کالا با محوریت حجم عرضه فولاد در بازار داخلی کافی باشد. بنابر اظهارات کارشناسان، آمار های بورس کالا حکایت از آن دارد که در سال جاری حجم معامات فولاد به نسبت مدت مشابه سال قبل ۶ درصد افزایش یافته است؛ آن هم در شرایطی که حجم معاملات عرفی ۲ درصد افت داشته ولی حجم معاملات نقدی فولاد ۱۴۰ درصد تقویت شده است.

این روند نشان می دهد که مشکلی در مسیر تغذیه بازار از بستر بورس کالا وجود ندارد ولی این داده را باید دقیق تر مورد ارزیابی قرار داد. در سال جاری حجم معاملات فولاد، در بورس کالا ۴۱۳ هزار تن بوده که به نسبت سال قبل ۶ درصد رشد داشته است اما در سال گذشته حجم معاملات نزدیک به ۳۹۰ هزار تن بوده و ۶ درصد کاهش حجم معاملات داشته‌ ایم یعنی رشد معاملات امسال را نباید خیلی هم جدی گرفت، زیرا عقب‌ افتادگی سال گذشته را جبران کرده است. تقاضا در سال ۹۸ باید بیش از سال ۹۶ باشد آن‌ هم در شرایطی که سیل هم به یکی از داده‌ های اصلی برای رشد تقاضا بدل شده و همچنین رونق بازار مسکن هم یک محرک دیگر برای رشد تقاضا به ‌شمار خواهد رفت. انتظار از بورس کالا در شرایط فعلی برای مدیریت بازار فولاد بیش از چیزی است که هم‌ اکنون شاهد بوده ایم، آن‌ هم در وضعیتی که کشور به این بازار برای مدیریت قیمت‌ ها نیاز دارد.

البته در هفته ‌ها و ماه ‌های اخیر به ‌صورت نامحسوس می ‌توان کاهش فعالیت و اثر گذاری بورس کالا را مشاهده کرد که یکی از آنها عدم ثبت عرضه ‌ها به‌ صورت کامل یا ثبت رقابت‌ هایی فراتر از انتظار است و همین امر موجب شده تا قیمت آهن آلات بطور نا معقول روند افزایشی را طی کند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

 

 


:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، معاون وزیر شهر سازی از برنامه این وزارتخانه برای فروش متری مسکن خبرداد و گفت: افراد  می توانند با منابع مالی خرد خود، چند متر از یک واحد را خریداری کنند و به تدریج مالک کل یک واحد مسکونی شوند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر عرضه با تقاضا همخوان نیست، افزود: علت عدم تعادل در عرضه و تقاضا، حاکم بودن سیاست انقباضی بر فضای توسعه مسکن است. هر چند سال یک بار جهش قیمت در بازار مسکن رخ می‌دهد تا این بازار خود را با شرایط تورمی کشور مطابقت دهد. وضعیت فعلی بازار مسکن مربوط به هفته‌ های اخیر نیست  و به بیش از یک سال اخیر برمی گردد. با این حال به دنبال روش‌ های مختلف تأمین منابع مالی برای توسعه و تولید مسکن هستیم تا عرضه با تقاضا متعادل شود. هدف جامعه ما اقشار متوسط و ضعیف جامعه است که به همین منظور طرح اقدام ملی برای ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی را برنامه ریزی کردیم که این طرح در حال حاضر همزمان با شروع احداث ۱۰۰ هزار واحد آن آغاز شده است.
وزیر شهر سازی اظهار داشت: من با مسکن مهر موافق هستم و در سال‌ های گذشته به این طرح کمی بی انصافی شده بود. اگر مسکن مهر نبود، معلوم نیستوضعیت بازار مسکن با چه شرایطی مواجه می‌ شد. در بسیاری از مناطق کشور، مسکن مهر بود که مردم را خانه دار کرد. ضمن اینکه واحد های مسکن مهر عمدتاً از نظر اسکلت و ساختار ساختمانی فوق العاده هستند؛ اما ممکن است در مرحله تکمیلی و نازک کاری نواقصی داشته باشند، به همین دلیل وزیر راه و شهرسازی در تکمیل ۵۰۰ هزار واحد مسکن باقی مانده دستور داده است تا قبل از افتتاح، همه نواقص برطرف شود و پیش از هر برنامه افتتاح مسکن مهر، نمایندگانی از وزارت راه و شهرسازی، کلیه واحدها را چک کنند تا هیچ واحدی ناقص به متقاضی تحویل داده نشود.



:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، پراکنده شدن شایعاتی چون خروج از برجام و احتمال رخ دادن جنگ در کشور پس از اظهار نظرهای جنجالی مسئولین کشوری و هم چنین اخبار نزدیک شدن ناو جنگی آمریکایی به مرز های آبی کشور سبب گشته  تا بازار آشفته ی آهن بار دیگر متشنج شود و التهابات موجود در آن بتواند بهترین فرصت را برای سود جویان بازار که خواهان اعمال فشار روانی بیشتر بر جامعه هستند، مهیا نماید.

بدین ترتیب تکثیر اخبار کذب و بی پایه و اساس در وهله ی نخست، مصرف کنندگان نهایی را  از بعد  مالی  متضرر کرده و  بعد با افزایش حجم نگرانی های حاصل از  تداوم سیر صعودی قیمت آهن آلات سمت تقاضای بازار را بیش از پیش متزلزل می کند. اعلام پیامی از سوی ریاست جمهور در رابطه با توقف بخش هایی از اقدامات داوطلبانه از برجام ( که احتمالا مربوط به بازگشت چرخه تولید اورانیم کم عیار و آب سنگین و خروج احتمالی ازNPT،که در متن قرارداد گنجانده شده بود) می باشد را می توان اقدامی هوشمندانه و یک هشدار به برهم زنندگان امنیت ملی و اخلالگران بازار های مالی و فعال کشور دانست.

بنابراین امید می رود با روشن شدن مواضع احتمالی ایران در روزهای آتی، شاهد کاهش واکنش منفی و هیجانی بازارآهن بویژه در بخشمیلگرد آجدار و انواع ورق باشیم و هم چنین به بازگشت آرامش و ثبات پس از مدت ها به  بورس کالا و  بازار طلا و ارز امید داشته باشیم؛ اگرچه کارشناسان  انتظار داشتند  تا با شروع ماه رمضان از تب تقاضای خرید آهن در  بازار داخل کاسته و سیر نزولی قیمت ها را شاهد باشیم اما با  تداوم عطش خرید متقاضیان حاضر در بورس فلزات ( به خصوص در بخش ورق سیاه ) که به دلیل حجم بالای  نقدینگی شاهد آن هستیم ، تا کنون  مانع تحقق این مهم شده است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنابر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، بهای مصنوعات فولادی هر روز رشد قیمت های جدیدی را تجربه می کند آن هم در شرایطی که محرک های اصلی رشد قیمت ها توانایی چندانی از خودشان نشان نمی دهند، یعنی این روند صعودی با واقعیت های بازار همخوانی چندانی ندارد.

قیمت دلار رشد بزرگی نداشته و از یک آرامش شکننده هر چند مقطعی برخوردار شده است. تجربه حاکی از آن است که قیمت ها و تقاضا در زمینه اقتصادی به دلیل ماه رمضان ناخود آگاه کاهش پیدا می کند و تقاضای واقعی از سمت مصرف کننده نهایی به صورت سنتی کاهش می یابد. در بازار آزاد فولاد نیز روز های گذشته از ساعت ۱۳ به بعد شاهد ثبت یک روند کاهشی شدید بودیم که به گفته فعالان اقتصادی این بازار، جو بازار اقتصادی فولاد به سمت نزدیک شدن به واقعیت‌ های خود و تخلیه حباب قیمتی است که البته این حباب هم در بازار و هم در بورس کالا وجود داشت، باید منتظر ماند و دید که این روند در روزهای جاری چه سمت و سویی خواهد داشت.

شواهد، علائم، رصد قیمت، حجم تقاضا و مقایسه قیمت‌ های عرضه شده در بورس کالا و بازار نشان دهنده این است  که تقاضای واقعی به معنای اصیل در بازار در جریان نیست و بیش از آنکه روند تقاضای واقعی در این فضا در جریان باشد، جریان سفته ‌بازی آشکار است. حجم عرضه‌ ها نیز به نسبت بالاست و البته واحد های تولیدی راه دیگری جز عرضه در بازار داخلی ندارند آن‌هم در شرایطی که به‌صورت کلی حجم تولید در داخل کشور به نسبت سال‌ های قبل افزایش جدی داشته است. این شرایط به این معنی است که انتظار داریم حجم عرضه فولاد با محوریت شمش برای تغذیه بازار کافی باشد ولی شاهد رشد بهای مصنوعات فولادی هستیم که مهم ‌ترین‌ جاده‌ صاف‌ کن رشد قیمت فولاد بوده است. رشد های چند ‌باره قیمت‌ها در روزها و حتی ساعات پایانی روز گذشته هم خاطرات پیشین را برجسته ساخته و هم نگرانی‌ های جدیدی را به همراه خواهد داشت.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، بنابر اظهارات کارشناسان اقتصادی مسکن امید می رود شیب افزایش قیمت مسکن از پایان تابستان ملایم  شود؛ زیرا تقاضای مؤثر در آن زمان افت می‌کند.
مباحثی که سال گذشته از طرف برخی افراد عنوان می‌ شد مبنی بر این‌ بود که تقاضایی در بازار مسکن وجود ندارد. روند رشد بازار مسکن که از خرداد ماه سال گذشته آغاز شد با افت و خیز های ماهیانه ادامه یافت و طبق محاسباتی که انجام شده در پایان سال ۱۳۹۷  این رشد تا شهریور ماه ۱۳۹۸ ادامه خواهد داشت و بعد از آن  بازار دچار رکود خواهد شد؛ آن هم نه به این علت که تقاضایی وجود ندارد بلکه تقاضای مؤثر کاهش می‌ یابد.
در خصوص مقایسه رشد قیمت مسکن نسبت به طلا و ارز، مسکن فاصله قیمتی نسبت به ارز و طلا را پر خواهد کرد اما به تدریج این اتفاق می‌افتد. طی ۲۵ سال گذشته بازار طلا و ارز ۱۸۶ برابر رشد کرده اما مسکن ۱۱۰۰ برابر افزایش یافته است. بخش مسکن این فاصله را حداقل برای ۱۰ تا ۱۵ سال آینده حفظ خواهد کرد و شاید در آن زمان با تحولات تکنولوژی، نرخ رشد جمعیت و گروه‌ های سنی، اوضاع تغییر کند.
کارشناسانبازار مسکن با بیان این‌که حذف قیمت‌ گذاری در سایت‌ های فروش ملک تأثیر چندانی در روند قیمتی بازار مسکن نخواهد داشت، تاکید کرد: شاید برای کالا هایی مثل خودرو، لوازم خانگی یا کالا های خاص فرهنگی، این مساله تأثیرگذار باشد ولی ملک، کالای سرمایه ‌ای است و عوامل تبلیغاتی تأثیرگذار چندانی در قیمت مسکن ندارد. این اقدامات ما نوعی گول زدن خودمان است. چند اپلیکیشن نمی‌توانند بازار کلان اقتصاد یک کشور را دگرگون کنند. آشفتگی در بازار هایی مثل لوازم خانگی از بین می‌ رود اما ملک موضوعی است که نگاه سرمایه‌ ای به آن وجود دارد و در عین حال که مصرفی است، کالایی قابل فروش محسوب می‌شود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

 

 


:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به تحلیل آهن پرایس از اخبار بازار آهن، سیر صعودی قیمت ها که گاها از سرعت آن کاسته می شود اما توقفی ندارد، نگرانی هایی را بهبازار آهن تزریق کرده است و سبب گشته تا سوالات بسیاری پیرامون این مطلب که با فروش  موجودی انبارها آیا می توان مجدد خریدی در جهت تکمیل موجودی داشته باشیم یا خیر  را  از جانب تامین کنندگان و هم چنین پرسش هایی در این رابطه که اگر امروز کالا را خریداری نکنیم،  آیا در روزهای  آینده قادر خواهیم بود با چنین قیمتی  بتوانیم  اقدام به خرید کنیم یا خیر؟ را بسیار زیاد از جانب متقاضیان خرید آهن آلات شنیده ایم.

جمعی از فعالان بازار  معتقدند که  در این شرایط بهترین اقدام این است که از سوی کارخانه‌ها عرضه‌ای صورت نگیرد، چرا‌که همزمان با عرضه‌ای که از سوی کارخانه‌ها صورت می‌گیرد، شاهد بالا رفتن قیمت در بورس کالا و ایجاد فرصت از سوی بازیگران بازار برای افزایش قیمت در بازار خواهیم بود، به ‌طوری‌که‌ طی چند روز گذشته که نیشابور اقدام به عرضه کرد، بازارمیلگرداز  ۵ هزار به رقم ۵ هزار و ۲۷۰ تومان نیز رسید.

چرایی  اتفاقات این چنینی که با افزایش عرضه به جای کاهش قیمت ها در بازار با موج جدید افزایش ها مواجه می شویم، هنوز در هاله هایی از ابهام به سر می برد. عده ای معتقدند که عرضه‌کننده با یک عرضه محدود در بورس کالا مجوز رشد قیمت را برای محصولات  باقی مانده‌ی خود که در انبارها نهفته است، دریافت می‌کند. عده ای دیگر نیز معتقدند که نوسانات و فرآیندهای سفته ‌بازی از سوی افرادی که مصرف‌کننده یا در حاشیه بازار هستند مورد توجه واقع نمی‌شود. در چنین مواقعی بهترین اقدام، «عدم عرضه‌های خرد» از سوی کارخانه‌ها است  چرا که عرضه‌ های خرد در چنین برهه‌ای تنها می تواند ضربات مهلک و جبران ناپذیری را به  بازار آهن و خریداران مصرفی آن وارد کند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

 



:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنابر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، شرکت فولاد آلیاژی ایران به شفاف سازی در خصوص نوسان ۵۰ درصدی قیمت سهام خود پرداخت و تنوع محصول و فعالیت های مناسب شرکت را در کنار جریان عرضه و تقاضا شکل گرفته در معاملات دلیلی بر رشد قیمت این سهم دانست.

شرکت فولاد آلیاژی ایران نسبت به شفاف سازی در خصوص نوسان قیمت سهام در روز های گذشته پرداخت. نوسان قیمت یاد شده که طی روز های قبل منجر به افزایش غیر معقول قیمت ها شد و موجب گردید نا دستور العمل اجرایی نحوه انجام معاملات در بورس اوراق بهادار تهران ملزم به برگزاری کنفرانس به منظور ارائه توضیحات و شفاف سازی شود. بر این اساس شرکت اعلام کرده که هیچ نوع تغییر با امنیتی در عملکرد مجتمع که منجر  به بروز تغییر در شرایط سود و زیانی آن شود به وقوع نپیوسته است.

بر این اساس رشد قیمت سهام فولاد طی روز های اخیر ناشی از عرضه و تقاضای بازار و تغییرات روند بازار سرمایه و همچنین افزایش مقدار فروش و محصول شرکت در فروردین ماه و اردیبهشت ماه سال ۹۸ نسبت به دوره مشابه سال قبل بوده است، که این شرکت همچنین تولید محصولات ویژه نظیر فولاد های زنگ نزن، کروم نیکل دار و تولید ۶ سایز و ۱۱ نوع محصول جدید در شرکت فولاد آلیاژی ایران را دلیلی دیگر بر اقبال سهام این شرکت در بازار عنوان کرده است . افزون بر اینکه تغییر استراتژی فروش شرکت و افزایش وزن محصولات آلیاژی از آن جا که ارزش افزوده بالا تر دارد، موجب افزایش رغبت معامله گران به خرید سهام این شرکت شده است که محصولات این شرکت در زمینه هایی نظیر: صنایع خودرو سازی، ماشین سازی، نفت و گاز و پتروشیمی، ابزارسازی، نیروگاهی، ریلی، ساخت لوازم پزشکی و جراحی و سایر صنایع ویژه کاربرد وسیع دارد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

 

 


:: بازدید از این مطلب : 169
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، افزایش قیمت مسکن قدرت خرید مردم را کاهش داده و این در حالی است که در سال جاری برنامه‌ های مجزایی برای افزایش قدرت خرید مردم و کنترل قیمت مسکن برنامه‌ ریزی شده است که یکی از آنها افزایش مبلغ وام مسکن در صورت تایید شورای پول و اعتبار می باشد. هر چند بسیاری از کارشناسان معتقد هستند افزایش مبلغ وام خرید مسکن با روند فعلی قیمت ها، نمی توان راهگشای مشکلات و توان متقاضیان باشد.

به علت افزایش قیمت مسکن با وقوع برخی تلاطمات در بازار های ارز و سکه در سال های گذشته، مسکن نیز به عنوان کالای سرمایه‌ ای برای حفظ  دارایی ‌های مردم در برابر حفظ تفاوت ‌های ارزش پول ملی با ارز، در فاصله زمانی کوتاهی تحت تاثیر قرار گرفت.؛ هر چند که نقدینگی ‌های سرگردان راهی بازار های جذابی مانند ارز و سکه شد اما افزایش نرخ ارز علاوه بر ایجاد اختلال در بازار مسکن، قیمت مصالح ساختمانی را نیز افزایش داد.

در عین حال افرادی هستند که بعد از به ثبات رسیدن این بازار سعی در تزریق ارز های خود به بازار های موازی هستند. این موضوع علاوه بر تاثیرگذاری بر قیمت‌ ها، سمت و سوی تقاضای مسکن را تغییر داده و ساخت و ساز را به سمت خانه‌ های لوکس کشانده است. قیمت مصالح ساختمانی و قیمت آهن آلات نیز از دیگر عوامل افزایش قیمت‌ ها در این بازار بود. بعد از نوسانات ارزی، ارزش افزوده بخش مسکن نسبت به بازار های رقیب در جایگاه پایین ‌تری قرار داشت، از سویی دیگر با تثبیت نرخ ارز به دلیل اینکه فروشندگان هزینه‌ های زیادی برای مصالح و تجهیزات ساختمانی داده‌ اند، بعید است قیمت املاک خود را کاهش دهند زیرا با این کار می‌توانند در برابر تفاوت ارزش افزوده‌ ای که مسکن با سایر بازار ها دارد، کمی مقاومت کرده و ضرر را جبران نمایند.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 333
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، افزایش قیمت مسکن قدرت خرید مردم را کاهش داده و این در حالی است که در سال جاری برنامه‌ های مجزایی برای افزایش قدرت خرید مردم و کنترل قیمت مسکن برنامه‌ ریزی شده است که یکی از آنها افزایش مبلغ وام مسکن در صورت تایید شورای پول و اعتبار می باشد. هر چند بسیاری از کارشناسان معتقد هستند افزایش مبلغ وام خرید مسکن با روند فعلی قیمت ها، نمی توان راهگشای مشکلات و توان متقاضیان باشد.

به علت افزایش قیمت مسکن با وقوع برخی تلاطمات در بازار های ارز و سکه در سال های گذشته، مسکن نیز به عنوان کالای سرمایه‌ ای برای حفظ  دارایی ‌های مردم در برابر حفظ تفاوت ‌های ارزش پول ملی با ارز، در فاصله زمانی کوتاهی تحت تاثیر قرار گرفت.؛ هر چند که نقدینگی ‌های سرگردان راهی بازار های جذابی مانند ارز و سکه شد اما افزایش نرخ ارز علاوه بر ایجاد اختلال در بازار مسکن، قیمت مصالح ساختمانی را نیز افزایش داد.

در عین حال افرادی هستند که بعد از به ثبات رسیدن این بازار سعی در تزریق ارز های خود به بازار های موازی هستند. این موضوع علاوه بر تاثیرگذاری بر قیمت‌ ها، سمت و سوی تقاضای مسکن را تغییر داده و ساخت و ساز را به سمت خانه‌ های لوکس کشانده است. قیمت مصالح ساختمانی و قیمت آهن آلات نیز از دیگر عوامل افزایش قیمت‌ ها در این بازار بود. بعد از نوسانات ارزی، ارزش افزوده بخش مسکن نسبت به بازار های رقیب در جایگاه پایین ‌تری قرار داشت، از سویی دیگر با تثبیت نرخ ارز به دلیل اینکه فروشندگان هزینه‌ های زیادی برای مصالح و تجهیزات ساختمانی داده‌ اند، بعید است قیمت املاک خود را کاهش دهند زیرا با این کار می‌توانند در برابر تفاوت ارزش افزوده‌ ای که مسکن با سایر بازار ها دارد، کمی مقاومت کرده و ضرر را جبران نمایند.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 236
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، افزایش قیمت مسکن قدرت خرید مردم را کاهش داده و این در حالی است که در سال جاری برنامه‌ های مجزایی برای افزایش قدرت خرید مردم و کنترل قیمت مسکن برنامه‌ ریزی شده است که یکی از آنها افزایش مبلغ وام مسکن در صورت تایید شورای پول و اعتبار می باشد. هر چند بسیاری از کارشناسان معتقد هستند افزایش مبلغ وام خرید مسکن با روند فعلی قیمت ها، نمی توان راهگشای مشکلات و توان متقاضیان باشد.

به علت افزایش قیمت مسکن با وقوع برخی تلاطمات در بازار های ارز و سکه در سال های گذشته، مسکن نیز به عنوان کالای سرمایه‌ ای برای حفظ  دارایی ‌های مردم در برابر حفظ تفاوت ‌های ارزش پول ملی با ارز، در فاصله زمانی کوتاهی تحت تاثیر قرار گرفت.؛ هر چند که نقدینگی ‌های سرگردان راهی بازار های جذابی مانند ارز و سکه شد اما افزایش نرخ ارز علاوه بر ایجاد اختلال در بازار مسکن، قیمت مصالح ساختمانی را نیز افزایش داد.

در عین حال افرادی هستند که بعد از به ثبات رسیدن این بازار سعی در تزریق ارز های خود به بازار های موازی هستند. این موضوع علاوه بر تاثیرگذاری بر قیمت‌ ها، سمت و سوی تقاضای مسکن را تغییر داده و ساخت و ساز را به سمت خانه‌ های لوکس کشانده است. قیمت مصالح ساختمانی و قیمت آهن آلات نیز از دیگر عوامل افزایش قیمت‌ ها در این بازار بود. بعد از نوسانات ارزی، ارزش افزوده بخش مسکن نسبت به بازار های رقیب در جایگاه پایین ‌تری قرار داشت، از سویی دیگر با تثبیت نرخ ارز به دلیل اینکه فروشندگان هزینه‌ های زیادی برای مصالح و تجهیزات ساختمانی داده‌ اند، بعید است قیمت املاک خود را کاهش دهند زیرا با این کار می‌توانند در برابر تفاوت ارزش افزوده‌ ای که مسکن با سایر بازار ها دارد، کمی مقاومت کرده و ضرر را جبران نمایند.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنابر تحلیل آهن پرایس از وضعیت بازار آهن، روز گذشته بازار آهن با نوسانی در حدود ۵۰ الی ۷۰ تومانی قیمت در هر کیلو در حوزه میلگرد  مواجه گشت و بازار با اعلام کف ۵۱۵۰ تا سقف ۵۳۵۰ تومان ( با احتساب مالیات ارزش افزوده) در حال نوسان بود که در نهایت با محاسبه تقریبی میانگین این ارقام حدود ۵۲۴۰ تومان برای هر کیلو برآورد گردید.

در اواخر وقت روز کاری گذشته با عقب نشینی نرخ ارز در بازار، شنیده  شدن  زمزمه های عرضه روز دوشنبه و احتمال بالای تشکیل باز متشکل ارزی در روزهای آتی هیجانات  بازار آهن به تدریج فروکش کرد تا بازار را سکوت معناداری فرا بگیرد؛ از این رو انتظار می رود با عقب نشینی احتمالی دلار به کانال ۱۴ هزار تومان هیجانات کاذب بازار  به سرعت در حال محو شدن باشند.

با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، امید می رود شاهد بازگشت آرامش نسبی به سایر حوزه های اثرگذار بر بازار داخلی و تعدیل قیمت آهن آلات به ویژه قیمت میلگرد آجدار که از تقاضای بیشتری برخوردار است، به سطح قابل پذیرشی با  منطبق گزاره های بنیادین این بازار باشیم که البته تجربه ثابت کرده است اگرچه در این ماه از حجم تقاضا  و فعالیت فعالان بازار کاسته می شود اما بقای این آرامش کاملا وابسته به شرایط لحظه ای نرخ  ارز در حاشیه بازار می باشد. ارزی که با اجرای محدودیت ها حکم کیمیا را یافته است و حتی بانک مرکزی در سال گذشته  با اعمال دستورالعملهای متعددی را برای بازگرداندن ارز حاصل از صادرات صادر نتوانست  اقدام موثری انجام دهد و حتی برخی از این قواعد  به علت عدم شفافیت در محتوا و برخی دیگر به دلیل ضعف در به کارگیری سبب گشت تا صادرکنندگان اجبارا نتوانند به آنها عمل کنند و عملا ارز آوری چشمگیری برای اقتصاد کشور رقم نخورد.

نکته جالب توجه در این روزها که بسیاری از تولیدکنندگان و صادرکنندگان از آن شکایت دارند ارزی است که بانک مرکزی در قبال صادرات ۶ ماهه دوم سال گذشته از آنها طلب می نماید. دلارهایی که عملا وجود خارجی ندارند و این صادرکنندگان برای جلوگیری از توقف خط خود و حفظ قدرت رقابت با کارت های اجاره ای به صورت ریالی صادرات صورت گرفته است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، بنابر اظهارات مدیر عامل شرکت فولاد هرمزگان، یکی از اصولی که هر شرکت تولیدی و بازرگانی باید به ‌آن پایبند باشد، رعایت حقوق مصرف‌ کنندگان است و در اصل بازاریابی، مشتری حرف اول را می‌زند بنابراین تولید کننده همیشه باید به مشتری فکر کند. شرکت فولاد هرمزگان با رعایت مراحلی چون کیفیت مطلوب ، قیمت مناسب، تحویل به موقع و خدمات پس از فروش و بطور کلی با در نظر گرفتن نیاز های مشتری موفق به کسب این گواهینامه شده است.

یکی از کارهای خوبی که در فولاد هرمزگان انجام می‌شود و رضایت مشتری را به دنبال دارد برگزاری سالانه ‌ی همایش و جلسات متعدد با مشتریان است که به صورت سالانه رضایت مندی مشتریان را مورد سنجش قرار می دهد و از آنها در خواست می‌ شود که نکات مورد نظر خود را به مدیریت انعکاس دهند.

وی در خصوص مسئولیت های شرکت فولاد در راستای حفظ محیط زیست ابراز داشت : قطعا یکی از مسئولیت‌ های مهم ما بحث محیط زیست است و هر شرکت تولیدی باید در قبال مسئولیت های اجتماعی وظایف خود را ایفاء کند. ما نیز از این قاعده مستثنی نیستیم و در راستای حفظ محیط‌ زیست اقدامات قابل توجهی را انجام داده‌ایم.  مدیر فروش و بازاریابی فولاد هرمزگان با اشاره به اینکه مواد خام مورد نیاز شرکت را بیشتر در داخل تامین می‌شود، عنوان کرد: در راستای حمایت از تولید داخلی سعی کرده‌ایم مواد خام را از داخل تامین کنیم چرا که این کار باعث رشد و ارتقاء روند تولید در کشور خواهد بود.و همچنین در خصوص صادرات با توجه به حقوق مصرف کننده در داخل کشور و همچنین صادرات در حوزه بین المللی، اظهار داشت: از زمانی که فولاد هرمزگان شروع به تولید کرد توانستیم به اقصی نقاط دنیا صادرات داشته باشیم که این نشان از کیفیت مناسب و توانایی فولاد هرمزگان در رقابت با سایر شرکت ها و تولید کننده ها در سطح بین المللی دارد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، اقدامات فوری برای ساماندهی بازار مسکن، قیمت‌ گذاری نامتعارف، واکنش خنثی متقاضیان واقعی به قیمت‌ های فعلی، عدم قطعیت در سطح اقتصاد کلان و انتظارات تورمی در حوزه ساخت و ساز، بازار مسکن را در شرایط مه‌ آلود قرار داده که سیاست‌ گذاران با ساماندهی سایت‌ های فروش ملک در فضای مجازی و اتخاذ مدل‌ های تأمین مالی برای بخش عرضه و تقاضا درصدد غلبه بر شرایط فعلی هستند.

قیمت‌ گذاری‌ های نامتعارف از سوی طرف عرضه، مسکن را برای طرف تقاضا دست‌ نیافتنی کرده است. در هفته‌ های اخیر قیمت‌ های پیشنهادی مسکن در فضای مجازی به طور روزانه بالا می‌رفت تا این‌ که روز پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه با ورود پلیس فتا، دستورالعمل حذف قیمت‌ های بازار خودرو و مسکن به مدیران سایت‌ های واسط ابلاغ شد. با این حال سازندگان مسکن ایجاد موانع متعدد اینچنین را از جمله عوامل رکودزا در حوزه ساخت می‌ دانند.

بنابر اظهارات انبوه‌ سازان فشار مالیاتی، افزایش قیمت مصالح ساختمانی، رشد قیمت زمین و سایر عوامل تأثیرگذار بر حوزه ساخت و ساز طی یک سال گذشته، تأثیر خود را با بروز جهش قیمتی بر سمت تقاضا نشان داده است.  اخیراً نیز بخشنامه‌ ای از سوی معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهر سازی به منظور احیای سیاست ارجاع نظارت برای سازمان نظام مهندسی ابلاغ شده که انبوه‌ سازان این موضوع را نوعی توزیع کوپن برای گروهی خاص و مغایر سیاست‌ های کلان دولت ارزیابی می‌کنند.
در روز های اخیر بسته ‌ای را به منظور رونق‌ دهی به این حوزه رونمایی کرد که مهم ‌ترین بخش آن به افزایش سقف تسهیلات ساخت تا ۱۷۰ میلیون تومان و راه‌ اندازی لیزینگ مسکن مربوط است. پیشنهاداتی که در صورت اجرا ممکن است در تسهیل شرایط برای هر دو طرف عرضه و تقاضا مؤثر باشد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، به رغم جریانات حاکم بر بازارهای مالی کشور قیمت های اعلامی در بازار آهن مسیری متفاوت را طی می کند و هر روز به ‌رغم اغلب متغیرهای کاهشی شاهد قیمت گذاری های بی پایه و اساس در این بازار هستیم.

در اتفاقات این چنینی که روند صعودی حاکم بر بازار با واقعیت‌ ها و قواعد آن همخوانی چندانی نداشته و افزایش نرخ ارز نیز به کندی در جریان است، پافشاری به تداوم افزایش بهای محصولات تولیدی کارخانه ها بسیار تعجب برانگیز است چرا که با شروع ماه مبارک رمضان بازارهای مالی اغلب با رکود و کاهش در تقاضای واقعی برای خرید مواجه می گردد. وجود عواملی چون محدودیت  های صادراتی اعمال شده از جانب دولت نیز به سخت تر شدن شرایط تولید داخل دامن خواهد زد.

نکته قابل تامل در بازار حجم بالای عرضه های صورت گرفته توسط واحد های تولیدی به بازار داخل می باشد که این میزان عرضه و تولید نسبت به سال های گذشته نیز افزایش یافته است. کارشناسان معتقدند که عدم تعادل میان عرضه و تقاضا در بازار در چنین شرایط قاعدتا سیر نزولی قیمت ها را در پی خواهد داشت اما رشدهای چند ‌باره قیمت‌ها در روزها و حتی ساعات پایانی روز گذشته دخیل بودن عوامل بسیاری  را در برهم زدن نظم اقتصادی برجسته ساخته و هم نگرانی‌های جدیدی را در رابطه با شکل گیری عوامل نوظهور موثر در بازار را  به همراه خواهد داشت.

در این میان نقش بورس کالا در وضعیتی که کشور به مدیریت قیمت‌ها نیاز دارد، بسیار محسوس می باشد. البته در روز های  اخیر به‌صورت نامحسوس می‌توان کاهش فعالیت و اثرگذاری بورس کالا را مشاهده کرد که یکی از آنها عدم ثبت عرضه‌ها به‌صورت کامل یا ثبت رقابت‌هایی فراتر از انتظار است که در نهایت راهی جز ابطال برخی معاملات را باقی نمی‌گذارد. حال در شرایطی که گویی یک موج جدی رشد قیمت‌ها نه‌تنها در بازار آهن بلکه در بسیاری از بازارهای کالایی به‌راه افتاده باید نقش بورس کالا را برجسته‌ تر دید اما این چابکی و پرکاری در بورس کالا دیده نمی‌شود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، مدیر عامل فولاد مبارکه در رابطه با  اهداف صنعت فولاد کشور بیان کرد: این صنعت گام در مسیر روشنی گذاشته است به گونه ای که استقاده از توان داخلی، بومی سازی و ارتقای دانش و فناوری بر اساس معیارهای روز دنیا پیگیری می شود.

اجرای رویکردهای فوق با محوریتفولاد مبارکه، اکنون چشم ‌انداز روشن ‌تری پیش روی صنعت فولاد و سایر صنایع معدنی دیگر قرار داده و البته تولید کنندگان تجهیزات مورد نیاز این صنعت را امیدوار به ادامه مسیری کرده است که دستیابی به جایگاه بالاتری را در سال‌ های جاری نوید می‌دهد. مدیر عامل فولاد مبارکه در بیانات خود تصریح کرد: اکنون علاوه بر اینکه کمیسیونی به‌ طور دائمی در فولاد مبارکه اصفهان راه‌ اندازی شده تا پل ارتباطی میان تولید کنندگان داخلی با صنعت فولاد کشور باشد، قرار است که اقتصادی در کشور پی‌ریزی شود که ثمرات آن، عدم وابستگی به دلارهای نفتی و دوری از تحریم‌ ها و محدودیت‌ هایی است که به واسطه نفتی بودن اقتصاد ایران شکل گرفته است.

اولین بخش از فعالیت فولاد مبارکه برای توجه هر چه بیشتر به توانمندی‌ های تولید کنندگان داخلی در صنعت فولاد، برگزاری نمایشگاهی بود که ثمرات بسیار ارزشمندی برای بخش صنعتی کشور به جای گذاشت. در عین حال برای اینکه بتوان دستاورد ها و به‌ طور کلی برگزاری این نمایشگاه را از حالت تبلیغی و نمایش خارج کرد، کمیسیونی به‌ طور دائم در فولاد مبارکه تشکیل شده که ماموریت اصلی آن، این است که بتواند بومی ‌سازی صنعت فولاد را با بهره‌ گیری از توان داخلی، گسترش دهد.
بر این اساس، جلساتی هم تشکیل شده و بعد از اتمام نمایشگاه نیز، ۴۵ شرکت و شخص برای تامین برخی قطعات و تجهیزات مورد نیاز فولاد مبارکه اعلام آمادگی کرده‌اند. بر این اساس برنامه‌ریزی‌هایی در حال انجام است که بر مبنای آن بتوان به‌صورت دائم با این تولیدکنندگان وارد تعامل شده و نقش حمایتی از تولیدات آنها را صورت داد، به نحوی که شرایطی ایجاد شود که به دلیل وجود تحریم ها، از تولیدکنندگان داخلی تجهیزات مورد نیاز صنعت فولاد، بهره‌ برداری شده و  قرارداد هایی برای سرمایه‌گذاری منعقد شود که بتوان اهداف بومی‌ سازی را پیش برد.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 378
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس  در تحلیل بازار مسکن، وزیر راه و شهر سازی در خصوص وضعیت بازار مسکن و اظهارات برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در رابطه با این بخش، اظهار کرد: واقعیت این است که التهابات قیمتی که در بازار مسکن روی می دهد ریشه در همان عملیات روانی دشمن دارد که فرآیند اقتصادی کشور را هدف قرار داده است.
وی در ادامه اظهار کرد: در این ماجرا عده ایی آگاهانه یا نا آگاهانه آتش بیار معرکه شده اند. در زمان جنگ تحمیلی، عده ای کالا را از سطح بازار جمع آوری و آن را احتکار می کردند، در حال حاظر اتفاقات گذشته مجدد تکرار شده و عده ایی کالا را جمع و نمی گذارند به دست عموم مردم برسد و یا اینکه با اعلام قیمت مسکن به صورت نجومی در سایت های مجازی، جو روانی به بازار القا می کنند.
وی با ابراز این‌ که عده‌ ای در حال حاضر آگاهانه یا ناآگاهانه در جهت التهاب اقتصاد و برنامه عملیات روانی دشمن علیه کشورمان حرکت می‌کنند، تصریح کرد: اساساً معامله مسکن با این نرخ‌ ها صورت نگرفته است و بازار مسکن در رکود به‌سر می‌برد.
وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر این‌ که عده‌ ای می‌گویند دستگاه  متولی بخش مسکن مقصر است، ولی هیچ ارتباطی به وزارت راه و شهرسازی ندارد، این وضعیت متأثر از جنگ روانی دشمن دانست.
وزارت راه و شهر سازی برای رونق مسکن و تعادل ‌بخشی به آن اضافه کرد: در این راستا یک برنامه منسجم و کامل در حال اجراست. این برنامه را به‌ صورت کامل و با تمام قوا اجرایی کرده و نسبت به برخی  مراتب نیز تأثیری نمی ‌پذیریم. رونق ‌بخشی به مسکن را به‌ صورت  قاطع اجرا می‌کنیم و لوازم مورد نیاز نیز فراهم شده است. وی با اعلام این ‌که زمین مورد نیاز برای تولید مسکن در اختیار سازندگان قرار گرفته شده ادامه داد:مباحث مربوط به توانمند سازی سازندگان را در دستور کار قرار داده‌ ایم؛ در این راستا با مجوز شورای پول و اعتبار وام ساخت مسکن به‌صورت انفرادی و زوجین را افزایش داده‌ایم که به خریدار منتقل خواهد شد.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

 



:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، در پایان هفته گذشته بازار آهن شاهد روند تقریبا ثابتی از بهای اعلامی کارخانه ها بود که این شرایط تقریبا با شروع هفته جاری نیز تداوم یافته است؛ به طوری که در اغلب مبادی حداکثر افزایش های اعلام شده مقداری در حدود ۲۰ تا ۳۰ تومان تا کنون بوده است و بسیاری از تولیدکنندگان نیز در روز جاری قیمت های اعلامی خویش را نسبت به روزهای پایانی هفته پیش ثابت اعلام داشته اند.

وجود چنین شرایطی در بازار را  می توان از دو بعد مورد بررسی قرار داد: یک بعد امیدوار کننده نسبت به توقف قیمت آهن آلات و تجربه ثبات هرچند اندک در بازار با عرضه احتمالی، محصولات فولاد مبارکه، ذوب آهن اصفهان و  شمش های دولتی که در بورس کالای این هفته می باشد. اما مورد دیگر که بیشتر با  این شرایط تطبیق دارد جستجوی بهانه جدید کارخانه داران در محدودیت عرضه کالا و افزایش قیمت مجدد می باشد. در این میان فعالان بازار و متقاضیان خرید، بازیچه ی دست سیاست گذارانی شده اند که از کسادی کسب و کار مردم هیچ نگرانی به خود راه نمی دهند و با مجموعه‌ای از خطاهای پرتکرار در عرصه سیاستگذاری اقتصادی شان در کنار فشارهای بین‌المللی ناشی از تحریم، باعث شده اند تا عرصه فضای کسب ‌وکار کشور بر بنگاه‌های بخش خصوصی به شدت تنگ شود و آنان از منظر تامین مواد اولیه و ماشین‌آلات، تامین نقدینگی و سرمایه در گردش، حفظ اشتغال، تولید با ظرفیت کامل، فروش در بازار داخل و صادرات در تنگنای کم‌ سابقه‌ای قرار گیرند؛ به نحوی که کمتر امیدی به سودآوری و حفظ اشتغال و حتی حیات بنگاه خود داشته باشند.

«تصمیم نگرفتن» یا «دیر تصمیم گرفتن» عارضه بزرگی در دولت می باشد چرا که عدم وجود چنین مهارتی سبب شده تا  بعد از برجام اصلاحات ساختاری مهمی مانند بهبود استانداردهای بانکی و اصلاح ترازنامه‌ها، تصویب FATF و همکاری با بانک‌های مهم خارجی در دستور کار قرار نگیرد. در صورتی که اقدامات به موقع می‌توانست بنگاه‌های  اقتصادی را قوی تر  و ایمن تر  سازد. بی‌توجهی به اصلاح سیاست ارزی و دست نکشیدن از سیاست پولی انبساطی باعث شد تا با کوچک‌ترین جرقه‌ای که با مساله خروج آمریکا از برجام زده شد، روند مخرب پرنوسان قیمت ارز آغاز گردد؛ مسأله ای که بهترین بهانه برای سود جویان در بازار آهن در جهت تداوم روند صعودی قیمت ها هرچند اندک می باشد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنابر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، در جلسه ای که به میزبانی ناحیۀ آهن ‌سازی برگزار شد، مدیر این ناحیه به ذکر ظرفیت ‌ها و توانمندی ‌های ویژه و پروژه‌ های ناتمامی که نیاز به سرمایه‌ گذاری دارند پرداخت و پس از آن، مدیران نواحی تولیدی، دیدگاه‌ ها و پیشنهاد ‌های خود را در راستای افزایش کمی و کیفی محصولات و تأمین مواردی که در ادامه روند فرایند تولید تأثیرگذار خواهند بود، مطرح کردند.

اختصاص بودجه برای طرح‌ های ناتمام و تلاش های ویژه جهت آموزش‌ های لازم به کارکنان جهت کسب تخصص ‌های مورد نیاز و حفظ سطح بالای علمی کارکنان و نیز تلاش به رفع مشکلات معیشتی کارکنان با هدف آسایش ذهنی ایشان از جمله موارد مطرح‌‍ شده در این جلسه بود. به ‌روز رسانی اتاق ‌های کنترل در ناحیۀ آهن‌ سازی، افزایش اختیارات مدیران نواحی جهت پیشبرد بهتر کارها و افزایش بهره وری، اولویت ‌بندی ویژه جهت ترخیص قطعات مورد نیاز نواحی تولیدی در گمرک با توجه به ضرورت اعلام‌شده از طرف نواحی تولیدی، تأمین الکترود گرافیتی و مواد اولیه استراتژیک،  مواد لازم جهت تولید ورق رنگی لوازم‌ خانگی و اصلاح خطوط ناحیۀ سبا ازجمله مواردی بود که از جانب مدیران نواحی مطرح شد و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مهندس عظیمیان نیز در پایان به ارائۀ راهکارهای لازم و ضرورت مدیریت در شرایط تحریم توسط مدیران پرداخت و گفت: در حال حاضر که دشمنان سعی می‌کنند عرصه را برای ما تنگ کنند و فولاد مبارکه را به‌ عنوان نماد و چشم امید صنعت کشور مورد هدف قرار داده‌ اند، باید با اتکا به ظرفیت ‌ها و  قابلیت‌ های بسیار زیاد خود از مشکلات سر بلند و از این مسیر به‌ سلامت عبور کنیم. مدیرعامل فولاد مبارکه خطاب به مدیران نواحی تولیدی گفت: اگر مشکلات پیش روی تولید زیاد است، در عوض استعدادها و توانمندی‌های ما هم زیاد است و باید به استعدادهای خود ایمان داشته باشیم تا در صنعت فولاد پیشرفت کنیم.



:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 ارديبهشت 1398 | نظرات ()