نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، آخرین دستورالعملی که از سوی دولت تایید شد، مربوط به 5 سال اخیر است که صادرات فولاد را بر صادرات دیگرمحصولات ترجیح دادند. طبق قوانین تاکید شده از سوی دولت، بورس کالایی در بازار تداول پیدا کرد تا شرایطی مساعد در بازار فولاد برای عرضه و تقاضا فراهم شود و قیمت های معقولی برای محصولات فولادی، آهن و سایر محصولات دیگر تعیین گردد تا با قیمت مناسب در بازار فولاد ارائه شود.


کارشناسان صنعت فولاد در خصوص دستورالعمل های جدید ارزی دولت بیان نمودند: در اوایل سال 97 مصوبه ای ابلاغ شد که قرار بود مبنی بر آن قیمت گذاری محصولات فولادی در بازار بر مبنای دلار 4200 تومانی مشخص شود. متاسفانه پس از دستورالعمل های ارزی جدید دولت  توسط معاون رئیس جمهور نرخ دلار تغییر کرد و مصوبه ابلاغ شده برای قیمت معقول محصولات در بازار رسمی کالا لغو شد، لذا در هفته گذشته این مصوبه تغییر کرد و فقط کالاهایی شامل دریافت دلار 4200 تومان قرار گرفت که جزء محصولات ضروری و اساسی به شمار می رفت  و سایر کالاهای دیگر همانند، محصولات فولادی، پتروشیمی جزء  بازار ارز ثانویه بشمار رفتند.


بسیاری از کارشناسان صنعت فولاد بر این نگرش هستند که در چند ماه گذشته  با افزایش نرخ دلار  بسیاری از قشر جامعه  برای خرید دلار حریص تر شده اند. چرا که از یک سو کاهش سود بانکی  موجب شده که بسیاری از اقشار جامعه کسری سرمایه های خود را  در بازار ارز جبران کنند و از سوی دیگر  عدم اعتماد بسیاری از اقشار جامعه به بانک‌ها و موسسات مالی موجب شده است  تا حجم گسترده ای  از نقدینگی را وارد بازار ارز کنند. این امر نشان می دهد زمانی که عرضه ثابت باشد  تقاضا در بازار ارز افزایش می یابد به طوریکه  موجب می شود قیمت های نامتعارف در محصولات فولادی و سایر محصولات دیگر... ادامه دار باشد. 

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

طی روزهای گذشته دستوالعمل جدید دولت جهت تنظیم بازار، خبر اول رسانه ها شده بود. به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، این روزها نقد و بررسی هایی در مورد تنظیم بازار آهن و فولاد از سوی دولت صورت گرفته است و هر کسی از زاویه دید خودش این موضوع را ارزیابی می کند.

پس از عبور از مشکلات و مولفه های تأثیرگذار در بازار، نهایتا دستوالعمل جدید از سوی دولت روانه بازار شد. طبق این دستوالعمل، تلاش گردیده که التهاب بازار آهن و نوسانات قیمت قوطی پروفیل، قیمت میلگرد و سایر محصولات رفع گردد. در این میان مصاحبه ها نشان از تفاوت تفکرات اشخاص مختلف در این زمینه دارد؛ به همین دلیل ضعف مدیریتی در بازار دیده می شود.

مباحثی که این روزها در جریان است، گواه تقابل فولادی ها برای حفظ سهم بازار می باشد. این نبرد همانطور که قابل مشاهده است قربانیان زیادی دارد که از طرفی می تواند باعث تغییرات مدیران ارشد حوزه فولاد شود و از طرفی هم ممکن است منجر به تعطیلی برخی از واحدهای تولیدی و توزیعی گردد. آنچه این روزها مورد توجه قرار گرفته است و موجب شده فعالان بازار ترغیب به خرید محصولات فولادی نداشته باشند، نوسانات چشمگیر بازار از جمله بازار آهن تهران می باشد.

برای نجات فولادی ها از این نگرانی ها باید دولت طبق دستوالعمل جدید، سعی بر کنترل قیمت ها داشته باشد تا بازار از این آشفتگی ها رهایی باید. آنچه که این روزها بیشتر از همه چشمگیر شده است روند نزولی قیمت ها طی هفته اخیر می باشد. کارخانه های تولیدکننده میلگرد آجدار طی روزهای گذشته قیمت اعلامی محصولات خود را از 20 الی 150 تومان در هر کیلو کاهش دادند که همین امر موجب شده تا بازار در حال حاضر در سردرگمی فرو رود زیرا این فراز و نشیب های قیمتی به مزاج خریداران مصرفی و غیر مصرفی خوش نیامده است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 189
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، حبیب الله طاهرخانی مدیرعامل شرکت عمرانی در خصوص ساخت و ساز واحد های مسکونی جدید بیان نمود: قرار است حدود 50هزار واحد مسکونی نوساز در حومه شهر تهران ساخته شود. این واحدهای مسکونی جدید  با طرح مشارکت همگانی سازندگان ساخت و ساز ساخته خواهد شد بطوری که برای اعمال این طرح از سوی دولت تسهیلاتی در اختیار متقاضیان مصرفی و سازندگان ساخت و ساز قرار می گیرد. برای اجرای این طرح سازندگان ساختمان و انجمن صنفی انبوه سازان می توانند برای اتمام این طرح وارد مشارکت شوند و از تسهیلات 18 درصدی مسکن بهره مند شوند.

حبیب الله طاهرخانی مدیرعامل شرکت عمرانی در رابطه با اعمال طرح جدید مسکن در حومه شهر تهران بیان کرد: دولت در اجرای طرح جدید مسکن هیچ نقشی ندارد و تنها اجرای این طرح و مشارکت آن با سازندگان  برای قشر متوسط  جامعه صورت می گیرد که قدرت توان خریدشان را در شهر تهران از دست دادند تا اعمال این طرح جدید راهی برای بهبود وضع مسکن فراهم کند، همچنین در ساخت این پروژه عمرانی تنها حدود  30 درصد به شرکت تعلق می گیرد و بخشی از این واحدهای مسکونی در قالب طرح استیجاری به بنیاد مسکن واگذار خواهد شد. برای اجرای این پروژه محدودیتی برای قیمت گذاری آن وجود ندارد و همه ی ساخت و ساز این پروژه در قالب مشارکت به صورت خصوصی و توسط انبوه سازان  ساخته خواهد شد.

 طاهرخانی در خصوص شروع این پروژه بیان نمود: به زودی ساخت واحدهای مسکونی برای قشر متوسط جامعه اقدام به عمل می شود و برای اتمام این پروژه سعی و تلاش خود را خواهیم کرد و همچنین با بانک مسکن راجع به اعمال این طرح مسکن مذاکره های لازم انجام شود تا حتی بسیاری از متقاضیانی که صاحب خانه اول هم هستند بدون انتظار در قالب یک ثبت نام از این واحدهای مسکونی بهره مند شوند.



:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، طی چند روز گذشته قیمت محصولات فولادی و فلزات در بورس کالا با مشکلات متعددی مواجه شد و بسیاری از فعالان بازار و متقاضیان مصرفی شاهد این اتفاقات ناگوار بودند. در این میان کارشناسان صنعت فولاد راجع به اتفاقات گذشته در بازار بورس اعلام کردند که رئیس اتحادیه آهن فروشان در شهر تهران نامه ای در خصوص مشکلاتی که برای قیمت گذاری فلزات در بورس کالا به وجود آمده به مدیرعامل بورس کالا ارسال کرد،  تا جلسه ای برای قیمت محصولات فولادی و فلزات در حضور نماینده های تولیدکننده و توزیع کننده برگزار شود . طبق شنیده ها متن نامه حاکی از آن است که به جای  اینکه قیمت های پایه محصولات فولادی در بازار  مطرح شود،  قبل از آن در جلسه در حضور نماینده دولت و نماینده بورس تعیین شود. همچنین قیمت پایه محصولات فولادی بر اساس نرخی که در روز گذشته در بازار معامله شده است  به عنوان نرخ پایه روز بعد تعیین می شود.  


محمد آزاد، رئیس اتحادیه آهن فروشان اظهار کرد: مقرراتی که نرخ پایه بر اساس آن تعیین می شود باید طبق اصول خاصی رعایت شوند؛ به طوری که وقتی خبری از  نرخ پایه محصولات  فولاد در بازار منتشر شد  باید میزان حداکثر نوسان قیمت گذاری آن هم مشخص شود. همچنین نوسان قیمت های محصولات فولادی حدود 15 درصد در یک روز برای بازار  بورس کالا معقول نیست و باید نوسان قیمت تا 3درصد کاهش یابد. تغییر و تحولات گسترده بازار بورس بخاطر افزایش سرسام آور قیمت های محصولات فولادی معقول نیست . 

رئیس اتحادیه آهن فروشان در خصوص روند صعودی بازار محصولات فولادی بیان نمود: علت افزایش قیمت های محصولات فولادی و فلزات، تولیدکنندگان محصولات هستند که قیمت های محصولات را با توجه به قیمت پیشنهادی خود تعیین می کنند و بدون در نظر گرفتن قوانین خاص به این روال ادامه می دهند. متاسفانه این نحوه ی قیمت گذاری در بورس کالا معقول نبوده و ادامه این روند در بازار بورس کالا پیامدهای ناگواری را به بار خواهد آورد اگرچه این روند به نفع تولیدکنندگان بوده اما  موجب  دغدغه و نارضایتی بسیاری از متقاضیان مصرفی شده است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

در روز های جاری با توجه به شرایط بوجود آمده در بازار آهن، اکثر کارشناسان و فعالان ورود دولت را به حوزه قیمت گذاری امری اشتباه می دادند بر این عقیده اند که این کار نظم بازار را برهم ریخته و وضعیت کالاهایی را که سابقه بالایی در عرضه بورس کالا دارند را بدتر خواهد کرد.

به گزارش اهن پرایس در اخبار بازار آهن، اکثر کارشناسان بر این عقیده اند که این عمل دولت موجب ایجاد رانتی برزگ در بازار خواهد شد. اگرچه در حال حاضر نیز شاهد این رانت از سوی بورس کالا هستیم و علی رغم وعده های داده شده مبنی بر عرضه دیگر محصولات زنجیره فولاد، خریداران هنوز از کالاهای بورسی استقبال چندانی نکرده اند. این شرایط موجب التهاب بازار آهن و فولاد کشور و ورود تعزیرات حکومتی به منظور احتکار و جلوگیری از گران فروشی در این بازار ها شده است. به همین دلیل تولید کنندگان از ادامه فعالیتشان در این شرایط نگرانی های بسیاری دارند و برای حل آن به انجمن تولید‌کنندگان فولاد ایران به‌عنوان تشکل صنفی خود و همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی روی آورده اند.

خبر های بازار اهن حاکی از واکنش های نمایندگان مجلس در مقابل ورود دولت به عرصه قیمت گذاری می باشد. در این راستا نمایندگان مجلس شورای اسلامی از دولت خواستند تا در قیمت گذاری های بورس کالا مداخله ای نداشته باشد، که پس از آن شورای‌عالی بورس نیز دستور توقف معاملات بورس کالا را تا مشخص شدن شرایط معاملات بورس کالا داده است.

طی جلسه ای که چندی پیش با حضور مسئولان ذی ربط بر گزار شد، وزارت صنعت، معدن و تجارت هدف خود را از ورود به عرصه قیمت گذاری بورس کالا جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت ها و کنترل بازار اعلام نمود. اما در حال حاضر با وجود تمام تلاش های صورت گرفته شاهد تفاوت بسیار زیادی میان قیمت های بازار ازاد و بورس کالا هستیم. در حقیقت بازار مسیر خود را در پیش گرفته است و غیر قابل کنترل در های پیش روی می باشد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 327
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، در چهار ماه اول سال 97 میزان تسهیلات پرداختی بانک به متقاضیان مصرفی و سازندگان واحدهای مسکونی برای حمایت مالی جهت آماده سازی واحدهای مسکونی  و تامین خدمات روبنایی از سوی بانک مسکن دوبرابر شده است.

کارشناس بخش مسکن در خصوص افزایش تسهیلات بانک مسکن اعلام کرد که از اوایل سال 97  تا پایان تیرماه  میزان افزایش انواع تسهیلات از سوی بانک مسکن  به سازندگان ساختمان و همچنین سایر متقاضیان مصرفی 141 هزارو 80 فقره بوده است؛ که میزان تسهیلات پرداختی از سوی بانک  حدود 98.1 درصد  رشد داشته است. به طوری که در چهار ماه  اول سال 97 میانگین ارزش تسهیلات پرداختی از سوی بانک مسکن حدود 141 میلیارد و 744 میلیون تومان بوده است که این میزان تسهیلات پرداختی بانک مسکن با رشد 53 درصدی همراه بوده است.

طبق آمارهای اعلام شده از سوی کارشناسان بخش مسکن، به دلیل رشد ساخت و سازهای واحدهای مسکونی و رونق خرید و فروش ملک در منطقه های مختلف تهران  و سایر شهرهای دیگر میزان تسهیلات پرداختی از سوی بانک مسکن در حال افزایش است، لذا در سال 97 میزان رشد ارزش ریالی تسهیلات پرداختی بانک مسکن به سازندگان ساخت واحدهای مسکونی نسبت به میزان تسهیلات پرداختی سال گذشته حاکی از افزایش سقف تسهیلات ساخت و خرید ملک بوده است.

میزان تسهیلات پرداختی از سوی  بانک مسکن به متقاضیان مصرفی و سازندگان ساخت و ساز ملک  در چهار ماه اول سال 97 نسبت به چهار ماه اول سال 96  با افزایش همراه بوده است که میزان رشد آن از  حدود 68 درصد به حدود  ۷۱ درصد  رسیده است. کارشناسان بخش مسکن بر این نگرش هستند که افزایش میزان تسهیلات پرداختی بانکی در رونق ساخت و ساز بازار مسکن اثرگذار است به طوری که افزایش پرداخت تسهیلات، عرضه و تقاضا را در بازار مسکن حریص تر می کند. همچنین با رونق ساخت مسکن میزان تقاضا برای دریافت تسهیلات از سوی بانک مسکن افزایش می یابد. 

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 411
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن،  طی چند روز اخیر که شاهد افزایش بی سرو سامان بازار مسکن بودیم. متاسفانه با ادامه این روند پیش بینی می شود که روند صعو دی بازار مسکن  همچنان در آینده ادامه دار باشد. طی ماه های گذشته  بازار مسکن با  تورم سرسام آور مواجه شد؛ به طوری که قیمت های نا متوازان بازار، بسیاری از فعالان این بخش را تحت تاثیر قرار داد که موجب شد برای ادامه فعالیت در بازار مسکن  امید خود از دست بدهند.

 
لذا کارشناس بخش مسکن در خصوص وضعیت نامتوازن بازار اعلام نمودند که این روند  بازار مسکن را نمی توان به طور واضح پیش بینی کردو در صورتی که  سیاست های دولت  در سرمایه های نقدینگی  و بانکی  به درستی  اعمال نشود، روند صعودی بازار مسکن  در آینده ادامه خواهد داشت و این التهابات بیش از پیش خواهد شد.


برخی از کارشناسان بازار مسکن بر این  باورند که افزایش بی رویه قیمت های مسکن به دلیل افزایش بسیاری از هزینه ها بوده و عملکرد اقتصادی و کنترل دولت  بر روند بخش مسکن  تاثیری ندارد .همچنین  با افزایش معاملات مسکن در منطقه های مختلف سطح شهر  تهران و افزایش معاملات سوداگران در بازار مسکن قیمت مسکن  بار دیگر با افزایش  غیر متعارف  مواجه شده است.


همچنین  در این چند روز اخیر بلاتکلیفی در بازار مسکن بسیار چشمگیر شده به طوری که  تصمیم گیری برای آینده بازار مسکن سخت شده است. بسیاری از کارشناسان  بخش مسکن  بر این نگرش هستند که، این افزایش قیمت  سرسام آور مسکن به  افزایش قیمت بازار طلا و ارز بستگی دارد به طور ی که اگر مردم  از بازار  ارز و سکه سیراب شوند بخش مسکن  بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. 
همچنین اگر سودهی برخی از سوداگران در بازار ادامه دار باشد؛ بخش مسکن در رکورد عمیق خود فرو می رود  و این افزایش نامتعارف بازار در سیر نزولی قرار می گیرد تا به یک قیمت  نسبتا ثابتی برسد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، بسیاری از کارشناسان صنعت فولاد بر این نگرش هستند که برخی از متقاضیان مصرفی، محصولات خریداری شده خود را در سایر بخش ها در بازارفولاد به کار می برند و لزومی برای الباقی آن برای صرف در بورس  کالا نمی بینند. در صورتی که  برخی از فعالان بازار فولاد با هم دستی هم گروه و هم عقایدهای خود تلاش می کنند که دولت و بورس بازار را تحت تاثیر خود قرار دهند تا قیمت های بازار را ثابت نگه دارند و تولیدکنندگان را وادار کنند محصولات خود را  با پایین ترین نرخ به بازار عرضه کنند.

طبق گزارش های به دست رسیده از سوی کارشناسان صنعت فولاد، فعالیت  برخی از گروه ها نشان می دهد که عرضه چشمگیری در بورس کالا صورت نمی گیرد  و علت اصلی اختلاف قیمت بازار و بورس، گروه ها و افرادی هستند که بر سازمان اثرگذار هستند که موجب آشفتگی بسیاری از تولیدکنندگان می شوند. 

همچنین با توجه به تجربه های بدست آمده از گذشته زمانی که واردات بعضی از محصولات بازار فولاد که نمونه داخلی آن در بازار کشور وجود دارد،  با نرخ کمتری به بازار عرضه می شود،  نشان دهنده آن است که بعضی سیاست های تعرفه ای محصور شده است. با این شرایط فعلی بازار متاسفانه دولت باید از گروه ها و افرادی که با  سیاست های خلاقانه خود خواستار  دریافت مواد اولیه  در بازار فولاد با قیمت های مناسب  هستند را منع کند لذا آنها  ظاهرا به فکر توسعه فعالیت صنایع پایین دستی خود هستند اما با توجه به آمارهای بدست آمده این روند تنها برای حمایت از صنایع پایین دستی فولاد نمی باشد و به معنی پخش مواد اولیه با قیمت های مناسب نیست. قیمت ها عامل اصلی سیگنال دهی در بازار هستند که سیاست ها اتخاذ شده دولت باید متمرکز بر این موضوع باشد تا بتواند بازار فولاد را از این چالش ها نجات دهد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

روز گذشته روند بازار اهن آلات معکوس شد و شاهد تغییر رویه قیمت ها در این بازار بودیم.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار اهن، با توجه به افزایش قیمت ها در هفته گذشته، تغییر رویه بازار اهن الات در اولین روز از هفته جاری موجب ایجاد شوک بزرگی در بازار شد.

خبر های بازار آهن حاکی از کاهش قیمت های میلگرد اجدار، نبشی، ناودانی و برخی از کارخانه های تیرآهن می باشد. روز گذشته قیمت ها در بخش میلگرد اجدار بطور میانگین 200 تومان کاهش یافت.

کارخانه میلگرد شاهرود ه پس از پنج روز اعلام قیمت نمود، در روز گذشته قیمت میلگرد سایز 14 خود را 450 تومان کاهش داد که این میزان در مقایسه با دیگر کارخانه ها بیشترین کاهش قیمت بوده است. همچنین کارخانه میلگرد سازی آناهیتای گیلان نیز از این کاهش قیمت ها مستثنا نبوده و در روز گذشته 60 تومان نرخ های خود را کاهش داده است. این کارخانه میلگرد سازی در مقایسه با دیگر کارخانه ها کمترین کاهش قیمت را تجربه کرده است.

اما این روند نزولی تنها در بخش میلگرد ها نبوده و به بخش نبشی ها نیز سرایت کرده است. قیمت نبشی ها در اولین روز از هفته جاری بطور میانگین 150 تومان کاهش یافت. در حال حاضر قیمت نبشی 5 ناب تبریز 4570 تومان می باشد.

به دنبال افت قیمت نبشی ها، ناودانی ها نیز از این روند پیروی کرده و کاهش یافتند. کارخانه ناب تبریز قیمت ناودانی خود را در تمامی سایز ها 200 تومان کاهش داد. در حال حاضر قیمت ناودانی در حدود 4560 تومان می باشد.

قیمت تیرآهن نیز در بنگاه تهران با کاهش رو به رو شد. اما این کاهش قیمت ها بسیار چشمگیر بود. قیمت تیراهن بطور میانگین 50 هزار تومان کاهش یافت. در حال حاضر قیمت تیرآهن سایز 20 ذوبی اصفهان یک میلیون و 262 هزار تومان می باشد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 246
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، رئیس اتحادیه آهن فروشان در خصوص صادرات آهن، فولاد، و سایر فلزات اعلام کرد: حدود 45 درصد  صادرات آهن و محصولات فولادی به کشورهای همسایه می باشد. 

وی در خصوص صادرات آهن و فولاد بیان نمود: در سال گذشته با وجود اینکه صادرات آهن و فولاد حدود 9 میلیون تن بوده است، حدود 40 تا 45 درصد این صادرات متعلق به کشورهای همسایه  بوده لذا تولیدات آهن و فولاد کشور ایران به دلیل کیفیت مناسب و استاندارد بالا توانسته متقاضیان مصرفی خود را در این شرایط نامطلوب بازار فولاد حفظ کند.

وی در رابطه با رجوع تولید کنندگان محصولات فولادی به انبارهای مختلف شهرهای ایران اظهار داشت: متاسفانه  هنوز مراجعه حضوری تولیدکنندگان محصولات فولاد و آهن به انبار کارخانه های شهرهای مختلف به طور رسمی اعلام نشده است. تاخیر این اقدامات ناشی از سرکشی تعزیرات به انبارهای شهرهای مختلف است که منجر شده آهن فروشان با ادامه این روند برفروش محصولات خود سماجت کنند، این امر موجب شد که قیمت آهن آلات، محصولات فولادی در سیر نزولی قرار گیرد.

طبق گزارش های اعلام شده از سوی کارشناسان صنعت فولاد، وضعیت نابسامان بازار فولاد موجب آشفتگی بسیاری از متقاضیان مصرفی و فعالان بازار شد به طوریکه متقاضیان مصرفی از خرید محصولات فولادی صرفه نظر کردند. این امر نشان می دهد در چند روز اخیر محصولات فولادی  در بازار با کاهش همراه بوده است.

 اکنون در این شرایط فعلی بازار قیمت تیرآهن درب کارخانه کیلویی  4 هزارو 200 تومان تا 4 هزارو 800 هزار تومان رسیده است  بطوری که سیر این روند برای محصول میلگرد هم به همین روال است. همچنین در این اوضاع بازار فولاد خرید و فروش به صورت جدی انجام نمی شود چرا که بسیاری از واسطه گران بازار فولاد از بردن محصولات فولادی به انبارهای مختلف سطح شهرها تردید دارند  که با انتقال محصولات خود به انبارها  توسط تعزیرات دستگیر شوند.

همچنین  در شهر اصفهان حدود 80 درصد انبارها تعطیل شده است از این رواجازه ورود و خروج محصولات به این انبارها وجود ندارد. این شرایط بازار نشان می دهد که باتوجه به اتفاقات اخیر تقریبا  خرید و فروش محصولات در بازار فولاد  متوقف شده است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

طی روز های اخیر در هر رسانه ای صحبت از فولاد سازان خصولتی می باشد که از اجرای طرح جدید تنظیم بازار اهن و فولاد و همچنین قیمت محصولات فولادی و مقاطع اهن به شدت گلایه مند بودند دو انتظار دارند تا این دستورالعمل اصلاح شود. این گروه از فولاد سازان از رانت در بازار آهن الات سخن می گویند. این در حالی است که تنها دوهفته از اعلام رسمی این دستورالعمل می گذارد و هنوز هیچ حرکتی در راستای ان صورت نگرفته است. اگرچه رفتار این گروه از فولاد سازان طی چندین و چند سال اخیر کاملا شناخته شده می باشد و برای عمده مردم رفتاری آشناست. شعار این گروه ” فروش در بازار داخلی هر چقدر گران تر، سود بیشتر، بهتر …” می باشد که در سال های اخیر تلاش های بسیاری زیادی در راستای رسیدن به این هدف صورت گرفته است. اگرچه با همکاری برخی از ناظران دولتی تا حدودی برای رسیدن به هدفشان موفق بوده اند. بصورتی که روز به روز شاهد افزایش قیمت آهن آلات اعم از میلگرد در بازار داخلی هستیم و در طرفی دیگر سود های کلان سهام این شرکت ها از سوی بورس به گوش می رسد.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، طی مدت یاد شده این دسته از فولاد سازان هر روشی را برای رسیدن به هدفشان در پیش گرفتند. از معادل سازی قیمت های بازار با دلار آزاد گرفته تا محدود کردن عرضه در بازار. بصورت کلی این گروه از هر روشی برای افزایش سودشان در بازار استفاده می کنند.

چنانچه شرایط مطلوبی بوجود آید، حتی قیمت ها از معادل سازی با منطق دلار نیز سبقت خواهد گرفت، همانطور که در سال گذشته در برهه از زمان شاهد افزایش بیش از اندازه قیمت محصولات فولادی در بازار داخلی علی الخصوص میلگرد و تیرآهنبودیم. این افزایش قیمت ها در سال گذشته حتی بیش از نرخ معادل با کالای وارداتی بوده است. هر کجا که منافع نجومی آنها تهدید شود با تمام قدرت مقابل آن خواهند ایستاد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 211
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، طی چند روز گذشته شاهد تورم سرسام آور قیمت مسکن بودیم. بار دیگر افزایش قیمت مسکن با تورم 36 درصدی مواجه شد، بطوری که این روند صعودی بازار مسکن در شهر تهران مورد توجه بسیاری از فعالان بازار و متقاضیان مصرفی قرار گرفت.
کارشناسان بخش مسکن در خصوص تورم 36 درصدی بازار مسکن شهر تهران اینگونه بیان کردند: در اوایل سال 97 قیمت هر متر مربع زمین ساختمان کلنگی حدود 6 میلیون و 700 هزار تومان بوده است. برحسب آمارها در ابتدای سال جاری  97 با روند صعودی بازار مسکن، مبلغ اجاره واحدهای مسکونی با افزایش چشمگیریهمراه بوده است؛ بطوری که میزان مبلغ کل اجاره، به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک متر مربع زیر بنای مسکونی تعیین شده است.

همچنین در ابتدای سال جاری در مقایسه با اوایل سال 96 افزایش قیمت های بازار مسکن در شهر تهران با رشد 26.7 درصدی همراه بوده است. معامله های واحدهای مسکونی در شهر تهران توسط مشاورین املاک انجام می شود، از این رو مشاورین در خصوص گرانی ها بیان کردند که میزان اجاره یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده در شهر تهران با مساحت 80 متر مربع و با عمر بنای 14 سال در مقایسه با سال 96 به رشد 5.8 درصد رسیده است.

به طور میانگین  در ابتدای سال جاری، قیمت فروش هر متر مربع زمین ساختمان کلنگی معامله شده با مساحت 260متر مربع در شهر تهران، حدود شش میلیون تومان بوده است که همچنین در مقایسه با سال 96 با رشده 33.7 درصد همراه بوده است.

برحسب آمارهای اعلام شده از سوی کارشناسان بخش مسکن در شهر تهران در اوایل سال 97 تعداد معامله های زمین ساختمان کلنگی حدود  33.3  درصد افزایش یافته است. همچنین در ابتدای سال جاری  در شهر تهران میزان معامله های واحدهای مسکونی با مساحت 90متر مربع با عمر بنای 11 سال  که توسط اداره ثبت املاک انجام می شود حدود 6.2 میلیون تومان رسیده است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، طبق گزارش های روز گذشته، اوضاع بازار فولاد ملتهب بود و همچنین دو کشور آمریکا و ترکیه روابط خوبی نسبت به هم نداشتند. ترامپ رئیس جمهور آمریکا درخصوص تعرفه واردات محصولات فولادی بیان نمود که تعرفه واردات محصولات فولادی ساخت ترکیه به آمریکا 50 درصد شامل می شود و تعرفه واردات آلومینیوم تنها 20 درصد خواهد شد. رئیس جمهور آمریکا طی اختلافات خود با ترکیه بر این درصد تعرفه تاکید کرد و هم اکنون که کشور ترکیه از هشتمین فولادساز جهان محسوب می شود.

اما  کشور ترکیه در واردات آلومینیوم به کشور آمریکا در جایگاه مناسبی از رتبه جهان قرار ندارد؛ همچنین در سال گذشته کل صادرات آلومینیوم ترکیه به کشور آمریکا تنها به  4500 تن رسیده بود. از سوی دیگر ارزش سهام شرکت های صادرات محصولات فولادی در بازار بورس ترکیه حدود 10درصد با کاهش مواجه شده است بطوری که برحسب آمارهای ارائه شده از سوی انجمن صادرکنندگان فولاد ترکیه در سال 96 صادرات محصولات فولادی در رتبه چهارم کشورترکیه قرارگرفته است که پس از صادرات خودرو در کشور ترکیه مواد شیمیایی در اولویت قرار دارد. همچنین طی دوسال گذشته  از مهمترین عوامل رشد اقتصاد ترکیه  به شمار می رود.

در اواخر سال 96 تولید فولاد خام در کشور ترکیه به 37/5 میلیون تن رسیده بود که کشور ترکیه با تولید فولاد خام توانست در رتبه هشتم جهان قرار بگیرد، لذا بیشتر از 70درصد محصول میلگرد از صادرات فولاد کشور ترکیه محسوب می شود و همچنین کشور ترکیه از بزرگ ‌ترین وارد ‌کننده قراضه فولادی در جهان شناخته شده است.

طبق آمارهای اعلام شده کارشناسان بین‌المللی بر این نگرش هستند که روند صعودی  تعرفه‌های فولاد آمریکا منجر به سقوط روند صنایع فولاد ترکیه نخواهد شد. لذا با ادامه این روند تنها موجب می شود که کشور ترکیه به دنبال افزایش نفوذ در بازارهایی همانند منطقه خاورمیانه و اروپا بگردد تا جایگاه خود را ارتقاء بدهد. همچنین صنعت فولاد ترکیه به واردات مواد اولیه بستگی دارد و کاهش ارزش لیر در کشور ترکیه موجب می شود که روند صادرات فولاد ترکیه موثر شود به طوری که منجر به افزایش بهای تمام شده واردات محصولات فولادی و مواد اولیه شیمیایی به ویژه قراضه فولادی خواهد شد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

خبر های منتشر شده از وضعیت بورس کالا حاکی از عدم صدور مصوبه ای مبنی بر تغییر نرخ پایه عرضه های محصولات بورس فولاد سازان از قبیل میلگرد آجدار و تیراهن می باشد. طی روز های اخیر خبر هایی مبنی بر تغییر نرخ پایه محصولات فولادی در بورس کالا شنیده می شد اما شواهد حاکی از عدم انجام این مصوبه تا به امروز می باشد و قیمت ها همچنان به قوت خود باقیست.

به گزارش اهن پرایس در اخبار بازار آهن، شنیده ها حاکی از این است که موضوع تغییر قیمت پایه عرضه محصولات فولادی بورس کالا از قبیل قیمت میلگرد و تیراهن، نه تنها بر حوزه ساختمان تاثیر می گذارد بلکه تاثیر آن را می توان در بخش هایی از صنایع مادر و پایین دست نیز مشاهده کرد. در نتیجه این موضوع با اعتراض بسیاری از فعالان این بخش ها مواجه شده است.

برای مثال می توانیم به بخش خودرو سازی اشاره کنیم که اعتراض در این حوزه دیده شده است. زیرا چنانچه قیمت رسمی عرضه ‌های بورس بر اساس دلار بازار ثانویه رسمیت پیدا کند میزان هزینه تولید خودرو حدود 40 درصد رشد می یابد و این موضوع مسئله بسیار مهمی است که نمی توان از آن گذشت.

از سویی دیگر کشور ما در حال حاضر میزان تولیداتش افزایش یافته و با این افزایش تولید توانسته رتبه یازدهم دنیا را از آن خود کند. از طرفی دیگر تحریم های کشور موجب شده تا صادرات این بخش با مشکل مواجه شود بصورتیکه در حال حاضر از افزایش تولید باعث شده تا به مازاد تولید تبدیل گردد و این امر در بازار های داخلی بیشتر خود نمایی کند.

در حال حاضر برخی بر این تلاش هستند تا قیمت ها را در بازار داخلی اهن الات افزایش دهند. محصولاتی اعم از میلگرد و تیرآهن جزء این دسته از محصولات هستند که بعضی تلاش بر افزایش نرخ هایشان دارند. با توجه به وضعیت بوجود آمده در بازار آهن الات، پیشنهاد می شود متقاضیان تصممیمات تجاری خود را تحت تاثیر هیجانات بوجود آمده در بازار نگیرند و در خرید خود توجه و دقت بیشتری نمایند تا از ضرر و زیان های ناشی از آن هیجانات کاسته شود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، طی چند ماه گذشته بازار فولاد در کشورمان با مشکلات متعددی مواجه شد، بطوری که شاهد اتفاقات ناگوار بودیم. صنعت فولاد به عنوان یکی از مهم ترین محصول  مورد نیاز صنعتگران در بازار فولاد شناخته شده است و این اوضاع نابسامان بازار فولاد موجب نگرانی و آشفتگی بسیاری از فعالان بازار شد.

کارشناسان صنعت فولاد در خصوص روند التهابات بازار فولاد بیان نمودند: افزایش قیمت غیرمعقول محصولات فولادی، عرضه محدود و همچنین سوداگران از دلایلی هستند که موجب نارضایتی بسیاری ازتولیدکنندگان صنایع فولاد شده است. برخی از تولیدکنندگان بر این نگرش هستندکه علارغم اینکه حجم عرضه با کاهش مواجه نشده بلکه از دلایل مطرح شده، مازاد تولید در بازار فولاد می باشد که موجب گرانی محصولات فولادی شده است.

باتوجه به گزارش های اعلام شده از سوی کارشناس صنعت فولاد، رسول خلیفه سلطانی دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در خصوص  این اظهارات بیان نمود: علت افزایش قیمت های محصولات فولادی در بازار، کاهش عرضه محصولات فولادی نیست و این امر صحت ندارد لذا واقعیت روند بازار فولاد ناشی از بعضی سیاست های  گذشته می باشد. همچنین  روند صعودی قیمت مواد اولیه محصولات تولیدی در بخش های مختلف بازار فولاد و تحمیل متقاضیان کاذب در بازار از جمله دلایلی می باشند که منجر به افزایش نامتعارف قیمت های محصولات فولادی در بازار داخلی کشور شده است که پیش بینی می شود در آینده نزدیک دولت بتواند این روند بازار فولاد را بطور معقول کنترل کند. از سوی دیگر تحریم ها نیز توانسته روی بازار فولاد اثرگذار باشد که پیش بینی می شود آینده بازار با مازاد تولید همراه باشد.

با توجه به پیش بینی های مطرح شده بازار فولاد به ثبات نسبی خواهد رسید، به طوریکه از این بحران خارج میشود و بسیاری از تولیدکنندگان صنایع فولاد می توانند با آسوده خاطر نیازشان را در بازار فراهم کنند. 

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

در شرایطی که میزان تولید میلگرد کشور در هر ماه حدود 2 هزار تن می باشد و میزان تولید سالانه این مقطع فولادی به دو میلیون و 400 هزار تن رسیده است، شاهد افزایش مجدد قیمت این محصول در بازار های داخلی هستیم که موجب ملتهب شدن بازار شده است. به دنبال این رشد قیمت ها و عدم کنترل بازار توسط مسئولین، طی یک هفته اخیر قیمت میلگرد کارخانه زاگرس حدود سی درصد افزایش یافته است. این در حالی است که بررسی وضعیت یک ماهه این کارخانه نشان می دهد که قیمت های این کارخانه تولید کننده در یک ماه اخیر هفتاد درصد رشد داشته است. شرایط بوجود آمده در بازار اهن الات بی سابقه بوده و موجب سردرگمی متقاضیان شده است. قیمت میلگرد اجدار چندی پیش در محدوده 3500 تومان قرار داشت و در یک ماهه اخیر قیمت این مقطع اهن به 5000 تومان نیز رسیده است که این میزان التهاب بسیار عجیب می باشد و اولین سوالی که ذهن متقاضیان و تولید کنندگان را درگیر آن می کند این است که آیا نظارتی بر قیمت های بازار وجود دارد یا خیر؟

به گزارش اهن پرایس در اخبار بازار اهن، وضعیت بوجود آمده و افزایش قیمت ها در بازار آهن الات در حدی است که در یک روز به صورت متوالی سه بار از سوی تولید کنندگان قیمت اعلام می شود که همین امر موجب ایجاد نا امنی در بازار شده است. در شرایطی که وضعیت بازار ناامن باشد، میزان معاملات با کاهش رو به رو می شود و از قدرت خرید و فروش تولید کننده و مصرف کننده کاسته خواهد شد.

اگرچه در اواسط هفته گذشته بسته جدید ارزی از سوی دولت اعلام گردید که تا کنون موفق به حل مشکلات این بازار نشده است و هنوز هیچ کنترلی بر قیمت محصولات فولادی وجود ندارد. طی هفته جاری قرار بر این است که با تعیین تکلیف از سوی دولت برای بسته جدید ارزی، عرضه هایی از سوی بورس کالا صورت گیرد که باید منتظر شد و دید که این عرضه های جدید چه تاثیری بر نرخ میلگرد و دیگر محصولات فولادی در بازار خواهد گذاشت.

اما پس از رسیدن به نیمه دوم مرداد ماه و اعمال دور اول تحریم ها بر علیه ایران، انتظار می رفت که قیمت ها در بازارهای داخلی با افزایش زیادی مواجه شود و این موضوع یکی از عوامل مهم تورم و افزایش قیمت محصولات فولادی باشد. اما این اتفاق رخ نداد و این عامل در حال حاضر نتواست تغییر چندانی در بازار هایمان ایجاد کند. اگرچه بسیاری از کارشناسان بر این عقیده اند که موضوع تحریم ها در بلند مدت میزان تاثیرش را بر بازار ها نشان خواهد داد و موجب بروز نشانه های افزایش قیمت دربازار خواهد شد. یکی دیگر از مهم ترین دلایل افزایش قیمت ها در بازار، رشد بی رویه نرخ ارز و سکه در بازار ها بوده است که به تدریج موجب بالا رفتن قیمت ها در بازار های فولادی شده است. 

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

در شرایطی که میزان تولید میلگرد کشور در هر ماه حدود 2 هزار تن می باشد و میزان تولید سالانه این مقطع فولادی به دو میلیون و 400 هزار تن رسیده است، شاهد افزایش مجدد قیمت این محصول در بازار های داخلی هستیم که موجب ملتهب شدن بازار شده است. به دنبال این رشد قیمت ها و عدم کنترل بازار توسط مسئولین، طی یک هفته اخیر قیمت میلگرد کارخانه زاگرس حدود سی درصد افزایش یافته است. این در حالی است که بررسی وضعیت یک ماهه این کارخانه نشان می دهد که قیمت های این کارخانه تولید کننده در یک ماه اخیر هفتاد درصد رشد داشته است. شرایط بوجود آمده در بازار اهن الات بی سابقه بوده و موجب سردرگمی متقاضیان شده است. قیمت میلگرد اجدار چندی پیش در محدوده 3500 تومان قرار داشت و در یک ماهه اخیر قیمت این مقطع اهن به 5000 تومان نیز رسیده است که این میزان التهاب بسیار عجیب می باشد و اولین سوالی که ذهن متقاضیان و تولید کنندگان را درگیر آن می کند این است که آیا نظارتی بر قیمت های بازار وجود دارد یا خیر؟

به گزارش اهن پرایس در اخبار بازار اهن، وضعیت بوجود آمده و افزایش قیمت ها در بازار آهن الات در حدی است که در یک روز به صورت متوالی سه بار از سوی تولید کنندگان قیمت اعلام می شود که همین امر موجب ایجاد نا امنی در بازار شده است. در شرایطی که وضعیت بازار ناامن باشد، میزان معاملات با کاهش رو به رو می شود و از قدرت خرید و فروش تولید کننده و مصرف کننده کاسته خواهد شد.

اگرچه در اواسط هفته گذشته بسته جدید ارزی از سوی دولت اعلام گردید که تا کنون موفق به حل مشکلات این بازار نشده است و هنوز هیچ کنترلی بر قیمت محصولات فولادی وجود ندارد. طی هفته جاری قرار بر این است که با تعیین تکلیف از سوی دولت برای بسته جدید ارزی، عرضه هایی از سوی بورس کالا صورت گیرد که باید منتظر شد و دید که این عرضه های جدید چه تاثیری بر نرخ میلگرد و دیگر محصولات فولادی در بازار خواهد گذاشت.

اما پس از رسیدن به نیمه دوم مرداد ماه و اعمال دور اول تحریم ها بر علیه ایران، انتظار می رفت که قیمت ها در بازارهای داخلی با افزایش زیادی مواجه شود و این موضوع یکی از عوامل مهم تورم و افزایش قیمت محصولات فولادی باشد. اما این اتفاق رخ نداد و این عامل در حال حاضر نتواست تغییر چندانی در بازار هایمان ایجاد کند. اگرچه بسیاری از کارشناسان بر این عقیده اند که موضوع تحریم ها در بلند مدت میزان تاثیرش را بر بازار ها نشان خواهد داد و موجب بروز نشانه های افزایش قیمت دربازار خواهد شد. یکی دیگر از مهم ترین دلایل افزایش قیمت ها در بازار، رشد بی رویه نرخ ارز و سکه در بازار ها بوده است که به تدریج موجب بالا رفتن قیمت ها در بازار های فولادی شده است. 

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، طی چند روز گذشته افزایش نامتوازن قیمت مسکن موجب بلاتکلیفی بسیاری از قشر جامعه شد. کارشناسان بخش مسکن در رابطه با روند صعودی قیمت های واحدهای مسکونی اظهار کردند: اگر در این اوضاع نامتعارف قیمت مسکن، بسیاری از متقاضیان مصرفی ملک معامله کنند می توان گفت که در این شرایط در بازار مسکن خطایی نبوده است چرا که برای خرید ملک دستورالعمل خاصی وجود ندارد که بتوان براساس آن قیمت های معقولی  برای مسکن محاسبه کرد.


کارشناسان بخش مسکن بر این باورند  که طی چند ماه آینده معاملات مسکن در بازار متوقف خواهد شد، چرا که اوج گیری و تشدید قیمت های مسکن تحرکاتی در بازار مسکن ایجاد می کند و این شرایط موجب  می شود بخش مسکن با رکورد مواجه شود. این رکورد ناشی از قیمت های غیرمعقول مالکین ملک می باشد که هر مالکی بر اساس اشتیاق خود  قیمت واحد مسکونی را تعیین کرده است و به هیچ عنوان قیمت های اعلام شده با نظر کارشناس مسکن مطابقت ندارد. 


کارشناس بخش مسکن عباس شوکتی در مورد افزایش قیمت های بازار مسکن اظهار نمود: در شرایط فعلی که شاهد این وضع نامطلوب و رکورد تاریخی بازار مسکن بودیم تا زمانی که قیمت های نامتوازن مسکن با کاهش مواجه نشود، بازار مسکن متوقف خواهد بود.
همچنین کارشناسان بخش مسکن درمورد شکسته شدن قیمت های مسکن به متقاضیان مصرفی اعلام نمودند: برای سروسامان دادن به این اوضاع نامطلوب بازار مسکن بهتر است از خرید مسکن صرف نظر کنید چرا که با  توقف بازار مسکن روند صعودی قیمت های مسکن در سیر نزولی قرار خواهد گرفت.  چنانچه نوسانات بازار ارز و نرخ دلار و سکه سیر صعودی داشته باشد بار دیگر قیمت مسکن را تحت تاثیر قرار می دهد و از سوی دیگر اگر شاهد کاهش التهابات نرخ ارز در بازار باشیم ، قیمت مسکن نیز در مسیر نزولی پیش خواهد رفت.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 262
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس دراخبار بازار فولاد، طی چند روز اخیر بازار فولاد در روندی نزولی قرار گرفت. در این میان طی چند روز گذشته بعد از افزایش روز افزون محصولات فولادی، در این شرایط فعلی بازار محصولات  فولادی با کاهش قیمت مواجه شد. در گزارشات امروز خبرهایی حاکی از افزایش قیمت محصولات فولادی در میان بسیاری از فعالان بازار فولاد منتشر شده بود اما مجدد بازار فولاد به روال معمول بازگشت و روند سیر نزولی را به خود گرفت. در این مدت زمان قیمت سایر محصولات فولادی دست کم حدود 32/1  درصد تکان خورد. 

برخی از کارشناسان اقتصاد بر این معتقدند  که موج نقدینگی در3 مرحله حرکت از خود نشان می دهد، که اولین حرکت با رشد قیمت های محصولات فولادی همراه بوده است و بعد از آن مرحله توقف رشد قیمت های محصولات در بازارفولاد است تا  بازار فولاد را از آشفتگی و نابسامانی خارج کند.

 بعد از سروسامان دادن بازار فولاد در کوتاه مدت دوباره می تواند با سیر صعودی  همراه باشد بطوری که  قیمت های محصولات فولادی در بازار  به طور معقول کنترل و با رشد نامتوازان مواجه نشوند. هم اکنون بازار فولاد بعد ازگذراندن دو مرحله صعودی و نزولی منتظر دستورالعمل های جدید ارزی دولت است و  فعالان بازار فولاد از این بلاتکلیفی بازار بی طاقت شدند و خواستار سروسامان دادن به  این شرایط فعلی بازار فولاد هستند و در انتظار دستورالعمل های جدید ارزی دولت به سر می برند تا وضعیت قیمت های محصولات فولادی مشخض شود، بطوری که این شرایط فعلی بازار موجب نارضایتی و آشفتگی بسیاری از صنعتگران شده است.
 باتوجه به افزایش غیرمعقول محصولات فولادی که بازار فولاد را ملتهب ساخته، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام نمود: دولت برای حل مشکلات صنعت فولاد تمام تلاش های خود را می کند که شرایط  بازار فولاد را از این بحران خارج کند. بنابراین باید منتظر تغییرات اساسی در این زمینه باشیم.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 307
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

طی روز های اخیر شاهد بروز اتفاقات جدیدی در بازار ارز و سکه هستیم که نتیجه بکار گیری روشی جدید از سوی بانک مرکزی در راستای تغییر سیاست دخالت های دستوری در قیمت بازار و رهاسازی آن طبق قانون عرضه و تقاضا بوده است. در روز هایی که طرح بسته جدید ارزی از سوی دولت اعلام شد، شاهد کاهش قیمت دلاری بودیم که پیش از این به سرعت در حال افزایش بوده و در این راه به نرخ 12000 تومان نیز رسیده است. اجرای کامل این بسته و ورود بیشتر ارز به بازار دوم قطعا موجب کاهش بیشتر قیمت ها در بازار های کالایی و قیمت محصولات فولادی از قبیل تیرآهن و میلگرد خواهد شد.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار اهن، شرایط بازار آهن آلات بصورتی است که در حال حاضر اصرار وزارت صمت بر کنترل دستوری قیمت محصولات فولادی از قبیل تیرآهن و میلگرد موجب شده تا نرخ ها در بورس کالا به شدت ملتهب گردد. از سویی به اجبار تولید کنندگان محصولات فولادی خود را در بورس کالا با قیمت های دستوری به عرضه می رسانند و از طرفی دیگر خریداران محصولات فولادی دربورس کالا که معمولا تولید کنندگان لوله و پروفیل شرکت های تولید کننده مقاطع و سفته بازان و واسطه ها هستند، در حال حاضر از شرایط بوجود آمده استفاده می کنند.

وضعیت بازار آهن الات به گونه ای است که سود حداقل 2000 تومان به ازای هر کیلوگرم خرید محصولات فولادی عرضه شده در بورس کالا شرایط را برای واسطه گری ها و سفته بازان بسیار جذاب کرده است و هر روزه انگیزه آن ها برای خرید بیشتر می شود که همین موضوع باعث خواهد شد تا تقاضا در بازار افزایش یافته و قیمت تیرآهن و میلگرد و دیگر محصولات فولادی در کف بازار با افزایش مواجه شود. که نتیجه این کار ضرر تولید کننده و مصرف کننده نهایی خواهد شد و در این میان صنایع پایین دستی فولاد و واسطه ها از سود زیادی برخوردار خواهند شد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، طی چند ماه گذشته شاهد افزایش بی رویه قیمت مسکن در مناطق مختلف شهر تهران ( پایتخت) بودیم که موجب بلاتکلیفی بسیاری از فعالان بازار و متقاضیان مصرفی شد . طی چند روز اخیر برحسب آمارهای گذشته، رئیس سازمان نظام مهندسی کشور در خصوص افزایش قیمت مسکن بیان نمود: طی 4 سال گذشته دستورالعمل های نامناسب دولت در بخش مسکن موجب شد که  کنترل حاکمیت  خود را در معاملات مسکن از دست بدهیم، بطوری که این امر باعث ایجاد  شرایطی در بازار مسکن  شد که  اقتصاد کلی کشور را تحت تأثیر قرار داد.

رئیس سازمان نظام مهندس فرج الله رجبی اظهار داشت : حدود 20 تا 25 درصد بازار مسکن به اقتصاد کشور مربوط است که با ادامه این روند نا متوازن در بخش مسکن موجب شد؛ آن را واگذارکنیم.

وی در ادامه  افزود: من بر این نگرش هستم که باید به راهبردهای توسعه مسکن اهمیت زیادی بدهیم بطوری که به عنوان راهبردهای اساسی در بخش اقتصاد کشور به آن توجه کنیم. همچنین ضروری است که وزارت راه و شهرسازی با همکاری بانک مرکزی سیاست هایی را تالیف کند که اگر در بخش مسکن، قیمت بطور نامتعارف افزایش یافت، بتوان با تمهیدات مناسبی این بخش مسکن را سروسامان داد.

این روند بدون اجرا نشدن سیاست های  مناسب در بخش مسکن  از سوی وزارت راه و شهرسازی امکان پذیر نیست همچنین نباید از روش های گمراه استفاده کنیم که میدانیم  از نظر حقوق شهروندی نادرست است. باید سیاست هایی که موجب برهم زدگی اقتصاد کشور می شود را اصلاح کنیم، لذا در حوزه مسکن نیاز به سرمایه دولتی نیست و مهم سرمایه ملی مردم است که در بخش مسکن وارد بازار مسکن می شود.

 برحسب گزارش های اعلام شده از سوی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی این امر نشان می دهد که  حرکت صنعت، کنترل نقدینگی، اشتغال و سپرده های بانک مرکزی همگی بر روی بخش مسکن اثرگذار هستند که  موجب رشد قیمت در این بازار شده است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 188
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس


به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، افزایش ناگهانی بازار ارز و سکه موجب شد که بازار مسکن دچار التهابات شدیدی شود. این تشدید و اوج گیری قیمت ها در بازار ارز موجب شد بسیاری از اقشار جامعه نسبت به اقتصاد کشور اعتماد  خود را از دست بدهند. این  روند نامتوازن بازار و افزایش انتظارات تورم، روی بازار مسکن اثرگذار است به طوری که این افزایش نامتعارف  قیمت های واحدهای مسکونی منجر شد که بسیاری از متقاضیان مصرفی از خرید مسکن صرف نظرکنند.

این بلاتکلیفی در بازار مسکن توجه بسیاری از فعالان بازار و متقاضیان مصرفی را به خود جلب کرد.  کارشناسان بخش مسکن در خصوص افزایش نرخ تورم مسکن اظهار کردند : در سال 97 خرداد ماه افزایش قیمت مسکن در مناطق مختلف شهر تهران نسبت به اردیبهشت ماه با رشد 10 درصد همراه بوده است.

همچنین این افزایش نامتعارف قیمت واحدهای مسکونی در مناطق مختلف شهر تهران ( پایتخت) به سایر شهرهای مختلف  تراوش  شده است و این افزایش قیمت های  مسکن در بسیاری از شهرها  با کاهش معاملات همراه بوده است . تغییر و تحولات بازار مسکن در ابتدای سال جاری با رشد چشمگیری همراه بوده است.اگرچه در اوایل سال 97 معاملات بازار مسکنافزایش یافت اما در خرداد ماه معاملات واحدهای مسکونی  ماهانه 10 درصد کاهش یافته است. این شرایط نشان می دهد که معاملات مسکن در شهر تهران در خرداد ماه نسبت به اردیبهشت ماه با رشد منفی 8 درصد مواجه شده و علاوه بر این در بسیاری از شهرهای مختلف این رشد منفی با جهش وسیعی رونمایی شد .

بر اساس این گزارشات به دست رسیده از کارشناسان مسکن،  کاهش حجم معاملات مسکن در بازار شهر تهران از بهمن سال 96 آغاز شد، به صورتی که حجم معاملات مسکن در بهمن ماه با محدودیت مواجه شد و همچنین این کاهش روند در ماه های بعد هم ادامه یافت.
برحسب گزارش های منتشر شده، کارشناسان بخش مسکن اعلام نمودند که  اگر دولت بتوانند نرخ تورم سالیانه را به طور مناسب کنترل کنند، نباید شاهد افزایش بی رویه قیمت های واحدهای مسکونی  در بازار مسکن باشیم. همچنین یکی از مولفه های موثر که بر میزان تولید مسکن در کشور  نقش بسزایی دارد، افزایش نرخ تورم می باشد که طی چند ماه گذشته به وفور شاهد آن بودیم.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 196
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

وضعیت بازار آهن آلات در اولین روز از هفته جاری بسیار مبهم می باشد. از ابتدای روز قیمت ها با تاخیر بسیار زیاد اعلام شد و هنوز اکثر کارخانه ها قیمتی اعلام نکرده اند.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، تنها چند کارخانه در حال حاضر اعلام قیمت نموده است که طبق امار بدست آمده قیمت ها با نوسان همراه بوده است. قیمت میلگرد اجدار از اابتدای روز تنها از سوی کارخانه های سیادن ابهر، هیربد زرندیه، شاهرود و حسن رود انزلی اعلام شده که هر کدام رفتاری متفاوت در بازار داشته اند.

قیمت میلگرد آجدار سیادن ابهر 400 تومان افزایش یافت. این کارخانه در روز پنجشنبه هفته گذشته قیمت میلگرد سایز 14خود را 4200 تومان اعلام نمود و در حال حاضر قیمت اعلامی این کارخانه پس از افزایش 4600 تومان می باشد. کارخانه هیربد زرندیه نیز همانند کارخانه های ابهر قیمت های خود را با افزایش اعلام نمود. این کارخانه طی یک ماه اخیر و با شروع افزایش قیمت ها در بازار، بیشترین افزایش را داشته است و در حال حاضر پس از 700 تومان افزایش قیمت، میلگرد سایز 14 خود را 5530 تومان اعلام نمود.

در این میان شاهد افزایش قیمت های کارخانه میلگرد شاهرود نیز هستیم. این کارخانه میلگرد سازی قیمت میلگرد خود را 790 تومان افزایش داد و در حال حاضر با قیمت 4600 تومان در حال معامله می باشد.

خبر های بازار آهن حاکی از کاهش قیمت میلگرد حسن رود انزلی می باشد. این کارخانه پس از حدود پنج روز اعلام قیمت نمود که طبق آمار بدست آمده قیمت های خود را 100 تومان کاهش داده است. هم اکنون قیمت میلگرد حسن رود 4600 تومان اعلام شده است.

براساس آخرین اخبار بدست امده از سوی اهن پرایس، کارخانه آریان فولاد نیز میلگرد خود را 150 تومان افزایش داده است. با توجه به گزارش فوق، به این مهم دست می یابیم که شرایط فعلی بازار آهن الات نسبتا افزایشی بوده و در برخی مبادی اعلام قیمت از سوی کارخانه ها صورت نمی گیرد و فروش ها بسته می باشد.  

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 345
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، درابتدای سال جاری کشور ایران با تولید 12.5 میلیون تن محصولات فولادی بزرگترین تولید کننده در جهان شناخته شده است، که یازدهمین تولید کننده  وسیع محصولات فولادی به شمار می رود.
کارشناس بخش فولاد در خصوص میزان رشد تولیدات محصولات فولادی بیان نمود که در 6 ماه اول سال 1396 تولید محصولات فولادی به 9.947 میلیون تن رسیده بود، درحالی  که در  اوایل سال 1397  تولید محصولات فولادی ایران با رشد 25.8 درصد همراه بوده است.  
با توجه به افزایش تولید محصولات فولادی در سال 97  طی چند ماه اخیر، افزایش میزان تولید محصولات فولادی با 12 میلیون تن رشد همراه بوده است. این امر نشان می دهد که تولید محصولات فولادی در جهان در اوایل سال 97 نسبت به سال 96 با رشد 4.6 درصد مصادف بوده است.
برحسب آمارهای اعلام شده از سوی کارشناس بخش صنعت فولاد، با توجه به رشد روز افزون محصولات فولادی جهان در سال 97 کشور ایران یازدهمین تولید کننده بزرگ فولاد جهان شناخته شده است به طوری که تولید محصولات فولادی ایران نسبت به کشورهای صنعتی مانند: استرالیا، کانادا، فرانسه، اسپانیا .. و سایر کشورهای دیگر رشد چشمگیری داشته است. همچنین گزارشی از میزان رشد محصولات فولادی در سال 1396  منتشر شده است که طی این گزارش کشور ایران در سال 1396 از سیزدهمین تولید کنندگان  بزرگ فولاد شناخته شده بود، که  در سال 97 توانست با از میان برداشتن دو کشور بزرگ صنعتی مکزیک و اوکراین در جایگاه یازدهم ترقی خود را نشان بدهد.
همچنین در طی چند ماه اخیر کشورهای بزرگ صنعتی فولاد، چین، ژاپن و هند  شناخته شده اند. که در کشور چین با تولید 451 میلیون تن محصولات فولادی از بزرگترین تولید کنندگان فولاد جهان مشهود شده است و ژاپن هم با تولید 52.98 میلیون تن محصولات فولادی جایگاه چشمگیری از خود نشان داد که دومین تولید کنند بزرگ محصولات فولادی در جهان شناخته شد. همچنین در این میان کشور هند با تولید 52.83 میلیون تن محصولات فولادی توانست در جایگاه رتبه سوم ارتقا پیدا کند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخباربازار مسکن ، طی چند ماه  گذشته التهاب بازار مسکن  موجب رشد غیرمعقول  قیمت های واحد های مسکونی در منطقه های مختلف شهر تهران ( پایتخت) شده بود، بطوری که بسیاری از کارشناسان  از این اوضاع نابسامان بازار مسکن ابراز نگرانی کردند.

بسیاری از کارشناسان بر این نگرش هستند  زمانی که ما شاهد کاهش نرخ ارز شویم ، قیمت واحدهای مسکونی کاهش می یابد بطوری که این کاهش نرخ ارز منجر می شود که واحد های مسکونی درمناطق مختلف شهر تهران به قیمت معقولی برسد.

بسیاری از کارشناسان  بخش مسکن بر این عقیده اند که افزایش نرخ ارز و سکه بر افزایش غیرمعقول قیمت مسکن تاثیری ندارد. در صورتی که طی چند ماه اخیر رئیس بخش اقتصاد مسکن وزارت  راه و شهرسازی دلیل افزیش صعودی قیمتهای مسکن را نوسانات ارزی اعلام کرد.

طی چند هفته گذشته پروانه اصلانی معاون دفتر برنامه ریزی و ساختمان وزارات  راه و شهرسازی در خصوص  علت افزایش قیمت بازار مسکن در بازارهای موازی بیان نمود، بخشی از کارشناسان که علت افزایش صعودی قیمتهای مسکن را تورم نرخ ارز نمیدانند متاسفانه ، علت اختلاف عقیده برخی از کارشناسان از جایی آغاز می شود که بسیاری  از کارشناسان براین معتقدند ، مسکن جزء کالای وارداتی نیست و تنها به صورت داخلی تولید می شود بدین سبب نرخ ارز  بر جهش قیمتهای مسکن نقشی ندارد. ه

طبق گزارش های اعلام شده بعضی از کارشناسان براین نگرش هستند ، کالاهایی که از ممالک دیگر به کشور  وارد میشود  و هزینه‌هایی که برای ایجاد سود در آینده صرف می‌شود تحت تاثیر افزایش نامتوازن نرخ ارز قرار می گیرد.

حسین عبده تبریزی مشاور وزیر راه و شهرسازی در خصوص تاثیر کاهش نرخ ارز بر قیمت واحد های مسکونی بیان نمود ، که برخی از اقشار مختلف جامعه بر این نگرش هستند که با افزایش و کاهش نرخ ارز قیمت واحدهای مسکونی و زمین با تغییر و  تحول قیمتی مواجه می شود این موضوع صحت دارد ، در صورتی  که نرخ ارز در حال افزایش است قیمت برخی از کالاها همچنین قیمت واحدهای مسکونی افزایش می یابد اما چیزی که بسیار در این مبحث مورد توجه قرار می گیرد ، زمین و مسکن جزء کالای مستعد معامله نیستند. چرا که با تغییر و تحول نرخ دلار قیمت خودرو هم دگرگون می شود چون خودرو کالایی است که  می توان آن را صادرکرد ولی زمین و مسکن جزء کالاهایی هستند که واردات و صادرات ندارند، این امر نشان می دهد،  قیمت مصالح ساختمانی که به نرخ ارز بستگی دارد  باتوجه به افزایش روز افزون نرخ ارز قیمت بخش مصالح ساختمانی هم افزایش می یابد، در این میان

واحدهای مسکونی هم اندکی با افزایش قیمت همراه بوده است لذا افزایش قیمت این بخش  نسبت  به افزایش نرخ دلار کمتر است .

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد ، کمبود خرید محصولات تولیدی تحت تاثیر تهدیدهای ایالات متحده  آمریکا قرار گرفت ، بطوری که شمش و تختال محصولات صادره شده در بازار آهن آلات با سیر نزولی همراه بوده است، همچنین  در طی چند ماه گذشته به دستور دولت  محصولات صادراتی بیلت و شمش  که شامل ظرفیت بیشتری بود این محصولات آهن آلاتبه متقاضیان مصرفی داخلی اختصاص داده شد ، این روند منجرشد  به دلیل افزایش متقاضیان مصرفی داخلی، این محصولات صادرات ایران با محدودیت مواجه شوند.

 حمید طاهر زاده معاون انجمن تولید کنندگان فولاد کشور در رابطه با تحریم محصولات صادرات ایران به مطبوعات داخلی اعلام کرد، دستور اجرایی به صنعت فولاد کشور برای رفع این بحران داده شده  و قیمت ثابتی که بر مبنای میانگین سه شاخص نرخ بازار بین المللی بدست می آید از طریق بورس کالا دست کم حدود 50 درصد از میزان تولیدات داخلی خود را به متقاضیان مصرفی در بازار داخلی فولاد اختصاص دهند.

بطوری که محصولات صادراتی شمش نسبت به تامین درخواست متقاضیان مصرفی در بازار داخلی امری بسیار اثرگذار است ، بطوری که توجه به ادامه این روند در بازارداخلی  فولاد منجر می شود که محصولات  صادراتی  در ایران ادامه دار باشد.

طبق گزارش های اعلام شده از سوی کارشناس بخش صنعت ،  با ادامه این روند ارزیابی شده که متاسفانه ، با افزایش متقاضیان مصرفی داخلی در بازار آهن آلات شرایطی برای رفع کمبود محصولات صادرات ایران  تامین نشده است و ادامه این روند نامطلوب به اعتبار ریالی بستگی دارد که به دلیل کاهش ارزش ریالی، صادرات محصول ایران را با مشکل های متعددی مواجه ساخته است.

بسیاری از فعالان بازار و متقاضیان مصرفی بر این عقیده هستند، که اعتبار ریالی ایران تحت تاثیر اقدامات ایالات متحده آمریکا قرار گرفته است و این موجب آشفتگی این وضع نامطلوب بازار داخلی ایران شده است همچنین بسیاری از متقاضیان داخلی بازار ترجیح دادند به جای نگهداشتن سرمایه های خود در بانک های دولتی و غیردولتی ، آن را صرف خرید کالاهایی که سود زیادی در بازار داخلی دارد اعمال کنند.  

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد ، کمبود خرید محصولات تولیدی تحت تاثیر تهدیدهای ایالات متحده  آمریکا قرار گرفت ، بطوری که شمش و تختال محصولات صادره شده در بازار آهن آلات با سیر نزولی همراه بوده است، همچنین  در طی چند ماه گذشته به دستور دولت  محصولات صادراتی بیلت و شمش  که شامل ظرفیت بیشتری بود این محصولات آهن آلاتبه متقاضیان مصرفی داخلی اختصاص داده شد ، این روند منجرشد  به دلیل افزایش متقاضیان مصرفی داخلی، این محصولات صادرات ایران با محدودیت مواجه شوند.

 حمید طاهر زاده معاون انجمن تولید کنندگان فولاد کشور در رابطه با تحریم محصولات صادرات ایران به مطبوعات داخلی اعلام کرد، دستور اجرایی به صنعت فولاد کشور برای رفع این بحران داده شده  و قیمت ثابتی که بر مبنای میانگین سه شاخص نرخ بازار بین المللی بدست می آید از طریق بورس کالا دست کم حدود 50 درصد از میزان تولیدات داخلی خود را به متقاضیان مصرفی در بازار داخلی فولاد اختصاص دهند.

بطوری که محصولات صادراتی شمش نسبت به تامین درخواست متقاضیان مصرفی در بازار داخلی امری بسیار اثرگذار است ، بطوری که توجه به ادامه این روند در بازارداخلی  فولاد منجر می شود که محصولات  صادراتی  در ایران ادامه دار باشد.

طبق گزارش های اعلام شده از سوی کارشناس بخش صنعت ،  با ادامه این روند ارزیابی شده که متاسفانه ، با افزایش متقاضیان مصرفی داخلی در بازار آهن آلات شرایطی برای رفع کمبود محصولات صادرات ایران  تامین نشده است و ادامه این روند نامطلوب به اعتبار ریالی بستگی دارد که به دلیل کاهش ارزش ریالی، صادرات محصول ایران را با مشکل های متعددی مواجه ساخته است.

بسیاری از فعالان بازار و متقاضیان مصرفی بر این عقیده هستند، که اعتبار ریالی ایران تحت تاثیر اقدامات ایالات متحده آمریکا قرار گرفته است و این موجب آشفتگی این وضع نامطلوب بازار داخلی ایران شده است همچنین بسیاری از متقاضیان داخلی بازار ترجیح دادند به جای نگهداشتن سرمایه های خود در بانک های دولتی و غیردولتی ، آن را صرف خرید کالاهایی که سود زیادی در بازار داخلی دارد اعمال کنند.  

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

15 مرداد اولین روز پس از اعمال تحریم ها از سوی دونالت ترامپ رئیس جمهور امریکا بود. از ابتدای هفته جاری قیمت ها در بازار آهن آلات روندی نزولی را در پیش گرفت، اما دیری نگذشت که این روند معکوس شد. در دو روز گذشته قیمت آهن آلاتمجددا به روند صعودی هفته های اخیر بازگشت. پیش از این کارشناسان این حوزه بارها درباره افزایش قیمت ها پس از اعمال تحریم ها صحبت کرده بودند و تا حدودی این روند پیش بینی می شد. 
به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار اهن، در این میان شاهد افزایش قیمت میلگرد اجدار درب کارخانه بودیم. در هر دوره از افزایش قیمت ها، اولین مقطع آهنی که تحت تاثیر قرار  می گیرد میلگردها هستند که نوسانات آن ها گواه از وضعیت بازار می باشد. دو روز گذشته نیز روند بازار آهن به همین صورت طی شد. قیمت میگرد آجدار درب کارخانه بطور میانگین 200 تومان طی دو روز افزایش یافت.
با توجه به وضعیت بوجود آمده و تحریم های جدید علیه ایران، پیش بینی بازار آهن حاکی از ادامه روند افزایش قیمت ها تا پایان هفته جاری می باشد. هنوز هیچگونه صحبتی درباره وضعیت بازار اهن تا پایان ماه و ماه های اتی نشده و آینده این بازار مبهم می باشد.
در حال حاضر متوسط قیمت میلگرد اجدار سایز 14 تا 25، حدود 4800 تومان می باشد. در روز گذشته باز هم روند افزایشی قیمت ها ادامه داشت و پیش بینی می شود امروز هم همین روند ادامه داشته باشد چرا که بسته ارزی جدید وارد بازار شده و همین امر احتمال افزایش قیمت ها را بیش از این به همراه دارد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، طی چند روز اخیر به دلیل بی ثبات بودن بسته های ارزی شاهد رکورد در بازار داخلی فولاد بودیم. این روند حاکم بر بازار داخلی فولاد نسبت به روند سال های گذشته با رشد غیر معقولی مواجه شده و این وضعیت نابسامان بازار فولاد موجب دغدغه و نارضایتی بسیاری از صنعتگران شده است. طبق گزارشات کارشناسان صنعت فولاد، اکنون این رکورد تاریخی بازار داخلی  موجب شده که بسیاری از محصولات صادراتی، متقاضیان و فعالان بازار فولاد را تحت تاثیر قرار دهد؛ به طوری که باعث رشد و رونق محصولات فولادی شده است. این شرایط فعلی که در بازار فولاد حکمفرما است، بسیار مورد توجه فعالان بازار فولاد قرار گرفته بطوری که توانسته بسیاری از مشکلات صادرکنندگان را از بحران خارج کند.


بر اساس شرایط کنونی بازار فولاد، کشورمان توانسته در سال 96 حدود 21 میلیون و 884 هزار تن فولاد  خام تولید کند که نسبت به سال 95  با رشد همراه بوده است. بر اساس آمار ها این امر نشان می دهد که تولید فولاد خام در  سال 96 نسبت به سال 95 به رشد حدود 5/18 درصد رسیده است.
 به طور کلی در سال 96  از ایران فولاد خام صادر شده حدود 6 میلیون و 872 هزار تن بوده که نشان می دهد، میزان صادرات کشور در سال 96 در مقایسه با صادرات محصولات در سال 95  با رشد حدود 84 درصدی همراه بود است و همچنین در سال 96 میزان صادرات فولادی بر حسب دلار حدود 4 میلیارد دلار اعلام شده است.
براساس گزارش های اعلام شده فعالان  و متقاضیانی که محصولات خود را در بازار فولاد عرضه می کنند، بر این باورند که صادرات محصولات فولادی باعث شده که طی چند سال گذشته تولید محصولات فولادی روندی صعودی داشته باشند. باتوجه به اعمال تحریم ها در شرایط کنونی بازار فولاد مشخص می شود که اعمال تحریم ها می توانند بازار فولاد را تحت تاثیر قرار دهد به طوری که این اعمال تحریم ها در اقتصاد کشور موجب آشفتگی و برهم زدن فعالیت بسیاری از بازارها شده است .

این شرایط کنونی بازار فولاد ضرر و زیان هایی را برای تولید محصولات فولادی فراهم می کند که موجب می شود فرصت هایی برای مداخله سوداگران در حوزه رشد قیمت محصولات فولادی ایجاد شود. لذا کارشناسان بخش حوزه صنعت بر این نگرش هستند که محصولات فولاد ایران از سطح کیفی بالا و همچنین قیمت متعادلی برخوردار هستند و این امر منجر شده که رشد بازار محصولات ایرانی جایگاه ویژ ه ای داشته باشد. همچنین این امر موجب شده  محصولات فولادی ایران مورد توجه متقاضیان مصرفی خارجی قرار بگیرد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، طی چند ماه گذشته نرخ مسکن با التهابات شدیدی مواجه شد. این موضوع  مورد توجه بسیاری از فعالان بازار و متقاضیان مصرفی قرار گرفته است. براساس گزارش های اعلام شده، در شرایط فعلی محمد آزاد رئیس اتحادیه آهن فروشان از افزایش 45 یا 50درصدی قیمت آهن خبر داد که طبق آمارهای به دست آمده افزایش قیمت آهن موجب رشد قیمت آپارتمان های مسکونی شده است. همچنین این شرایط نامطلوب بازار مسکن موجب سردرگمی بسیاری از فعالان بازار و متقاضیان مصرفی شده است  بطوری که این بلاتکلیفی در بازار مسکن بسیار چشمگیر می باشد.

در شرایط فعلی بازار، این افزایش یکباره قیمت مسکن باعث شده که بسیاری از سازندگان تردید داشته باشند و بسیاری از فعالان بازار از فروش مسکن های خود صرفه نظر کردند. با توجه به رشد نامتعارف در بازار مسکن بسیاری از سازندگان مسکن نگران این هستند که، با ادامه این روند نامطلوب توان ساخت و سازشان را از دست می دهند که با توجه به التهابات بازار بسیاری از متقاضیان مصرفی توان تصمیم گیری ندارند و در این شرایط فعلی بازارمسکن در انتظار بهتر شدن اوضاع این بخش به سر می برند. 

در بازار مسکن عرضه و تقاضا تعیین کننده هستند بطوری که کاهش عرضه منجر شده که تقاضا افزایش یابد. این امر نشان می دهد که قیمت واحدهای مسکونی با جهش چشمگیری همراه بودهو این شرایط فعلی بازار مسکن را با مشکلات متعددی مواجه ساخت.

محمد آزاد رئیس اتحادیه آهن فروشان در خصوص آشفتگی و مشکلات بازار مسکن بیان کرد که حدود  20درصد از مخارج ساخت و ساز مسکن صرف هزینه آهن به کار می رود لذا بازار مسکن با 8درصد افزایش قیمت به رشد 45 تا 50 درصد رسیده است و تا وقتی که اعتبار ریالی تثبیت و مورد حمایت قرار نگیرد، این روند گرانی در بازارها ادامه دار خواهد بود بطوری که هیچ کس نمی تواند  کاهش قیمت روند بازار را به طور قطعی اعلام نماید وهمچنین پیش بینی وضعیت بازار بسیار سخت خواهد شد.

رئیس اتحادیه آهن فروشان در رابطه با این موضوع اظهار کرد:  95 درصد از مواد اولیه  نظیر ذغال سنگ و سنگ آهن از تولیدات داخلی به شمار می روند که دولت ایران وابستگی چندانی به این واردات مواد اولیه ندارد بنابراین نباید با افزایش نرخ ارز محصولات تولیدی با گرانی همراه باشد. زمانی که محصولات تولیدی صادر می شود، به ازای این محصولات  صادر شده ارز دریافت می گردد. همچنین بورس کالا برای قیمت گذاری در جدول بورس، به قیمت های جهانی اهمیت زیادی می دهد که این  روند به زیان مصرف کننده داخلی خواهد شد.
مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت دررابطه با ادامه این روند نابسامان در کلیه بازارها بیان کرد: ما خواستار بهتر شدن این وضعیت نامطلوب بازارهستیم تا محصولات فولادی با قیمت مناسب تری در بازار رونمایی شود، لذا  در بازار کمبود محصولات فولادی وجود ندارد و به همان میزان که تقاضا موجود هست، عرضه محصولات هم وجود دارد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

طی روز های اخیر صحبت هایی از قبیل فروشمان بسته است، انبارهایمان خالی است و حتی برق نداریم را از زبان اهن فروشان و تولید کنندگان در بازار اهن الات شنیده ایم. فعالان و کارشناسان این حوزه بر این عقیده اند که دلیل این نگرانی ها در بخش مسکن، افزایش قیمت آهن آلات است که تاثیر بسزایی بر بازار مسکن گذاشته است. طی سال گذشته زمزمه هایی مبنی بر افزایش قیمت به گوش می رسید که طی ماه های اخیر این افزایش قیمت ها اوج گرفته و قیمت اکثر محصولات حدود 60 درصد رشد داشته است.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، محمد رضایی کارشناسان بازار در اینباره اظهار داشت: طی روز های اخیر جملات مشابهی را از هم صنفی های خود می شنویم که باید در این خصوص به آن ها حق بدهیم. چرا که در حال حاضر نگرانی ها درباره بازار آهن الات بسیار زیاد است. با توجه به این امر که بازار در بی ثباتی بسر می برد، آهن فروشان نگران این هستند محصولی را که صبح می فروشند می توانند بعد از ظهر با همان قیمت بخرند یا خیر.

در حال حاضر برخی از کارخانه های تولید کننده فروش خود را بسته اند و به بهانه های مختلف این کار را ادامه داده اند. این تولید کنندگان اظهار کرده اند که به دلیل خالی بودن انبار هایشان فروش ندارند و می گویند قطعی برق موجب شده تا خط تولیدشان عقب بیوفتد. با این وجود کارخانه هایی داریم که در هر شرایطی نیاز بازار را تامین کرده اند در نتیجه نگرانی مبنی بر کمبود عرضه در بازار وجود ندارد. تنها نگرانی که در این بخش وجود دارد نوسانات پی در پی این بازار می باشد.

رضایی در ادامه با اشاره به سود 2 تا 3 درصدی آهن الات از کارخانه تا درب مغازه افزود: در حال حاضر نرخ تمامی محصولات فولادی رشد داشته است. قیمت میلگرد آجدار از 2500 توامن در اوایل سال جاری به 5500 تومان در یکی دوهفته اخیر رسیده است. همچنین قیمت تیرآهن سایز 14 از شاخه ای 410 هزار تومان به 810 تومان رسیده است. که این نوسانات به نوبه خود قابل توجه بود و موجب نگرانی هایی در این بازار شده است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 201
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

روز گذشته در شرایطی کاملا غیر منتظرانه قیمت اهن آلات روند نزولی را در پیش گرفت.

به گزارش اهن پرایس در اخبار بازار آهن، در روز هایی که قیمت اهن الات سر به فلک کشیده بود و هر روزه شاهد افزایش قیمت ها تا 500 تومان بودیم، روز گذشته کاهش قیمت ها اهن فروشان را متعجب کرد و همین امر موجب شد تا امید به بازار آهن آلات بازگردد.

خبر های بازار آهن حاکی از کاهش قیمت ها تا سقف 870 تومان می باشد. قیمت میلگرد آجدار در اولین روز هفته جاری در بیشترین حالت 870 تومان کاهش یافت. این کاهش قیمت مربوط به کارخانه تیکمه داش می باشد که در حال حاضر رتبه اول را در بیشترین کاهش قیمت روز گذشته از ان خود کرده است. کمترین کاهش قیمت را نیز کارخانه آذر فولاد امین داشته است که پس از 350 تومان کاهش، قیمت میلگرد سایز 14 خود را 4900 تومان اعلام کرد. در حال حاضر متوسط قیمت میلگرد اجدار 5000 تومان می باشد که امیدواریم تا پایان هفته این روند ادامه دار بوده و نرخ ها در بازار به تعادل رسد.

دیگر بخش بازار آهن که کاهش قیمت ها چشمگیر بوده است، بخش نبشی ها می باشد. این بخش از بازار آهن در روز گذشته تا سقف 610 تومان کاهش قیمت داشته است. کارخانه ناب تبریز بیشترین کاهش قیمت را در میان دیگر کارخانه ها به ثبت رساند. این کارخانه قیمت نبشی خود را در تمام سایز ها 610 تومان کاهش داد. در حال حاضر قیمت نبشی ناب تبریز 4810 تومان می باشد.

در این میان شاهد کاهش قیمت ناودانی ها نیز بوده ایم. در این بخش نیز کارخانه ناب تبریز کاهش قیمت داشته است و قیمت ناودانی سایز 10 خود را 610 تومان کاهش داده است.

با توجه به وضعیت بوجود آمده در بازار آهن آلات و نوسانات متعدد در این بازار ملتهب، پیش بینی می شود تا اواسط هفته این روند ادامه دار بوده و قیمت ها تا حدودی با کاهش مواجه شود.  

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، باتوجه به وضعیت نابسامان بازار مسکن  طی چند روز اخیر، مدیر عامل بانک مسکن در رابطه با میزان تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق تسهیلات اعلام نمود : « درخواستی برای افزایش تسهیلات خرید مسکن به بانک مرکزی ارسال شده است تا اقداماتی برای خرید مسکن خانوارهایی که توان قدرت خریدشان را دست دادند اعمال شود، زیرا تسهیلاتی که  از سوی مدیرعامل بانک مسکن در نظر گرفته شده بود، در روزهای گذشته حدود 60 میلیون بوده  و هم اکنون در سال 97 این تسهیلات  به 80 میلیون تومان رسیده است.»

کارشناس بخش مسکن در خصوص افزایش تسهیلات خرید مسکن بیان کرد که با توجه به شرایط  نامطلوب بازار و رشد نامتعارف قیمت های مسکن افزایش حدود 20 میلیون تسهیلات نسبت به گذشته بسیار ناچیز است؛ بطوری که جبرانی برای تامین مالی متقاضیان مصرفی نمی شود.

 این روند نامطلوب شرایطی برای افزایش فعالیت سوداگران را فراهم می کند به طوری که کاهش توان مالی متقاضیان مصرفی در بازار مسکن را تبدیل به یک بازار سرمایه ای کرده، از این سو رونقی که در بازار مسکن بازگشته، کاذب است و امکان رکورد در این بخش وجود دارد. در شرایط فعلی که بازار مسکن با مشکلات متعددی مواجه شده است، تصمیم گیری برای آینده بازار سخت شده و چنانچه بازار مسکن به ثبات نرسد این بخش به ثبات نمی رسد.

کارشناسان بخش مسکن در خصوص افزایش تسهیلات خرید مسکن بیان کردند که افزایش این میزان تسهیلات برای  خرید واحدهایی با عمر بنای 15 سال به بالا می باشد. به طوری که این میزان افزایش تسهیلات نمی تواند کمبود توان مالی متقاضیان مصرفی را جبران کند چرا که این میزان افزایش تسهیلات با انتظارات بسیاری از متقاضیان مصرفی مطابقت ندارد .

متاسفانه  مشکل این حوزه اقتصادی خرید ملک های نوسازی است که با توجه به افزایش تسهیلات در نظر گرفته شده از سوی مدیر عامل بانک مسکن، باز هم  این تسهیلات با توان مالی  متقاضیان مصرفی تطابق ندارد. همچنین این افزایش سقف تسهیلات حدود 20 میلیون تومانی موجب نگرانی بسیاری از کارشناسان بخش مسکن شده است بدین معنی که این اوضاع نامطلوب و افزایش صعودی قیمت های مسکن  در بازار نمی تواند توان مالی متقاضیان مصرفی را پوشش دهد .

این امر نشان می دهد که این افزایش سقف تسهیلات مسکن در امور تامین مالی متقاضیان مصرفی اثر گذار نخواهد بود و در صورت موافقت درخواست مدیرعامل بانک مسکن از سوی بانک مرکزی، در صورت لزوم باید دستور العمل هایی در خصوص با نحوه اجرای این افزایش تسهیلات خرید مسکن برای حمایت متقاضیان مصرفی صورت گیرد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار آهن، طی هفته گذشته شاهد کاهش ارزش پول ملی کشورمان بودیم که همین امر موجب ایجاد آشوب در بازار آهن شد. این روند بطوری بود که موجب ترس خریداران و فروشندگان آهن آلات شده بود. التهاب شدید قیمت در مقاطع فولادی زمانی بیشتر شد که نرخ دلار به 11000 تومان رسید.

طی هفته گذشته این افت و خیزها بصورت لحظه ای پیش می رفت بطوری که قیمت ورق گالوانیزه نیز با نوسان همراه بود. همانطور که مشهود است بازار در حال حاضر نیز به ثبات نرسیده ولی طبق روندی که در آخرین روز هفته گذشته شاهد آن بودیم، پیش بینی می شود طی هفته جاری شاهد کاهش قیمت آهن آلات نسبت به هفته قبل باشیم.

آشوب های به وجود آمده در بازار به دلیل تزریق نقدینگی از سوی افراد غیر متخصص به بازار و نوسانات نرخ ارز است اما پیش بینی می شود که این جریان در روزهای پیش رو روندی کاهشی به خود بگیرد. از این رو در بخش پروفیل ها امروز 13 مرداد ماه شاهد کاهش قیمت کارخانه جهان پروفیل نسبت به هفته قبل بودیم. این کارخانه قیمت قوطی پروفیل های خود را پس از 300 تومان کاهش، 5800 اعلام نمود. 

کارخانه های تولیدکننده میلگرد نیز با آغاز اولین روز هفته، قیمت های اعلامی محصولات خود را کاهش دادند. کارخانه میلگرد آجدار بافق یزد به طور میانگین با 380 تومان کاهش، قیمت میلگرد سایز 12 خود را 4800 تومان اعلام نمود. کارخانه آناهیتا نیز دومین کارخانه ای بود که در بخش تولیدکنندگان میلگرد قیمت های اعلامی خود را 500 تومان کاهش داد، از این رو این کارخانه میلگرد سایز 12 خود را 5000 تومان اعلام کرد.

کارخانه آذر فولاد امین نیز با پیروی از این روند نزولی، قیمت محصولات خود را با کاهش 350 تومانی نسبت به آخرین روز هفته گذشته اعلام قیمت کرد. این کارخانه قیمت محصول سایز 12 خود را پس از روزها افزایش، امروز 4900 تومان اعلام کرد. با توجه با افت و خیز قیمت در بازار آهن آلات بخصوص در بازار آهن تهران، می توان پیش بینی کرد که این روند کاهشی تا چند روز آتی ادامه دار باشد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 221
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد؛ یکی از بازارهای مهم جهانی که  طی هفته های اخیر شاهد التهابات آن بودیم، بازار فولاد است. بررسی ها نشان می دهد که با کاهش رشد اقتصادی چین، زیان های قابل توجهی برای آمریکا به وجود آمده است. طبق گزارش های منتشر شده قیمت میلگرد آجدار در بورس شانگهای با افت 2 درصدی همراه بوده است اما کارشناسان بر این باورند که محدودیت های چین به تنهایی بر بازار فولاد و آهن آلات اثر نگذاشته است و باید به تعرفه های تجاری موجود توجه بیشتری داشت.

با نگاهی به محصولات معدنی نیز می توان به این نتیجه رسید که قیمت سنگ آهن و زغال سنگ نیز تحت فشار هستند و روند کاهشی را طی می کند. معامله گران بخش فولاد در رابطه با این موضوع می گویند، نبرد تجاری فعلی می تواند تولیدات صنعتی را تحت تأثیر قرار دهد بخصوص در بخش فولاد که این روزها با تغییرات چشمگیری همراه بوده است. 

به عنوان مثال میزان تولید روزانه فولاد در چین حدود هزار و نهصد تن کاهش را تجربه کرده، بدین معنی که این روند کاهشی می تواند سیگنال هایی را به بازار مخابره کند و تمامی مقاطع را تحت تأثیر قرار دهد. در مقابل آمارهای منتشر شده از بخش آهن و فولاد آمریکا کمی متفاوت است. بر اساس این آمارها میزان تولید فولاد در آمریکا طی هفته گذشته با افزایش 21 هزار تنی همراه بوده است. برخی  کارشناسان معتقدند که رسیدن به ظرفیت بالای 90 درصد در کارخانه های بزرگ آمریکا می تواند بر تولید کل فولاد این کشور تأثیر بگذارد بنابراین فولاد جهانی دستخوش تغییر و تحول می گردد.

این تغییرات در بخش فولاد در ایران هم کاملا مشهود است بطوری که طی ماه گذشته قیمت های مقاطع فولادی فراز و نشیب شدیدی را تجربه کرد. با توجه به تعرفه های جدید در صنعت فولاد، نمی توان پیش بینی دقیقی از آینده این بازار داشت.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

از اواسط تیر ماه وضعیت بازار های کشور ملتهب شد. تا جایی که شاهد افت ارزش پول ملی کشور در دو سه هفته اخیر بوده ایم. به دنبال این التهابات و کاهش ارزش پول کشور، رعب و وحشت به بازار های کالایی، علی الخصوص محصولات فولادی وبازار اهن آلات رسوخ کرد و هر روزه قیمت ها را در این بازار ها افزایش داد، تا جایی که هر روزه شاهد بالا رفتن قیمت ها در بازار اهن الات و محصولات فولادی و محصولات تخت از قبیل ورق گالوانیزه و میلگرد ها بوده ایم.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، طی این روز های پر التهاب، قیمت دلار به 11000 تومان نیز رسید. این افزایش قیمت دلار بدین معنی است که ارزش پول کشور ما در مقابل کشور امریکا صفر می باشد. در حال حاضر عده ای که مدت سپرده گذاری یکساله شان به پایان رسیده است طی هفته های اخیر سپرده هایشان را از بانک دریافت کرده و به بازار تزریق کرده اند. به عقیده برخی از کارشناسان این بخش، روند هیجانات اقتصادی در کشور تا پایان دور دوم تحریم ها ادامه خواهد داشت.

نقدینگی کسانی که در این بازار مبتدی هستند پس از ایجاد التهابات و نوسانات در بازار به دیگر بازار ها سرازیر خواهد شد. در روز های اخیر کارشناسان در خصوص قیمت دلار و تاثیر آن بر قیمت آهن آلات اظهار کردند؛ چنانچه قیمت دلار به 10 هزار تومان رسد، قیمت میلگرد 5000 تومان خواهد شد و در صورتیکه قیمت دلار تا اواسط مرداد ماه افزایش یابد، نرخ محصصولات فولادی نیز در همین راستا حرکت خواهد کرد.

در خرداد ماه سال 96، متوسط قیمت میلگرد اجدار در حدود 1500 تومان گزارش شده است. این در حالی  است که قیمت این مقطع آهن در مرداد ماه سال 97 به حدود 4500 تومان رسید. همچنین افزایش قیمت ها در بخش آهن آلات موجب بالا رفتن قیمت مسکن نیز شده است. در سال 96 متوسط قیمت واحد های مسکونی در شهر تهران در حدود چهار و نیم میلیون تومان بوده که این میزان در سال 97 به حدود هفت میلیون تومان رسیده است. با توجه به این نوسانات، شاهد افزایش 300 درصدی قیمت های محصولات فولادی و 50 تا 60 درصدی قیمت مسکن در سال جدید بوده ایم که به موجب آن قدرت خرید قشر ضعیف جامعه روز به روز با کاهش مواجه می شود.

چنانچه قیمت آهن آلات و مسکن همچنان روندی صعودی را در پیش گیرد، قیمت مسکن نیز به همین میزان بالا خواهد رفت که این موضوع فاجعه می باشد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

از اواسط تیر ماه وضعیت بازار های کشور ملتهب شد. تا جایی که شاهد افت ارزش پول ملی کشور در دو سه هفته اخیر بوده ایم. به دنبال این التهابات و کاهش ارزش پول کشور، رعب و وحشت به بازار های کالایی، علی الخصوص محصولات فولادی وبازار اهن آلات رسوخ کرد و هر روزه قیمت ها را در این بازار ها افزایش داد، تا جایی که هر روزه شاهد بالا رفتن قیمت ها در بازار اهن الات و محصولات فولادی و محصولات تخت از قبیل ورق گالوانیزه و میلگرد ها بوده ایم.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، طی این روز های پر التهاب، قیمت دلار به 11000 تومان نیز رسید. این افزایش قیمت دلار بدین معنی است که ارزش پول کشور ما در مقابل کشور امریکا صفر می باشد. در حال حاضر عده ای که مدت سپرده گذاری یکساله شان به پایان رسیده است طی هفته های اخیر سپرده هایشان را از بانک دریافت کرده و به بازار تزریق کرده اند. به عقیده برخی از کارشناسان این بخش، روند هیجانات اقتصادی در کشور تا پایان دور دوم تحریم ها ادامه خواهد داشت.

نقدینگی کسانی که در این بازار مبتدی هستند پس از ایجاد التهابات و نوسانات در بازار به دیگر بازار ها سرازیر خواهد شد. در روز های اخیر کارشناسان در خصوص قیمت دلار و تاثیر آن بر قیمت آهن آلات اظهار کردند؛ چنانچه قیمت دلار به 10 هزار تومان رسد، قیمت میلگرد 5000 تومان خواهد شد و در صورتیکه قیمت دلار تا اواسط مرداد ماه افزایش یابد، نرخ محصصولات فولادی نیز در همین راستا حرکت خواهد کرد.

در خرداد ماه سال 96، متوسط قیمت میلگرد اجدار در حدود 1500 تومان گزارش شده است. این در حالی  است که قیمت این مقطع آهن در مرداد ماه سال 97 به حدود 4500 تومان رسید. همچنین افزایش قیمت ها در بخش آهن آلات موجب بالا رفتن قیمت مسکن نیز شده است. در سال 96 متوسط قیمت واحد های مسکونی در شهر تهران در حدود چهار و نیم میلیون تومان بوده که این میزان در سال 97 به حدود هفت میلیون تومان رسیده است. با توجه به این نوسانات، شاهد افزایش 300 درصدی قیمت های محصولات فولادی و 50 تا 60 درصدی قیمت مسکن در سال جدید بوده ایم که به موجب آن قدرت خرید قشر ضعیف جامعه روز به روز با کاهش مواجه می شود.

چنانچه قیمت آهن آلات و مسکن همچنان روندی صعودی را در پیش گیرد، قیمت مسکن نیز به همین میزان بالا خواهد رفت که این موضوع فاجعه می باشد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

از اواسط تیر ماه وضعیت بازار های کشور ملتهب شد. تا جایی که شاهد افت ارزش پول ملی کشور در دو سه هفته اخیر بوده ایم. به دنبال این التهابات و کاهش ارزش پول کشور، رعب و وحشت به بازار های کالایی، علی الخصوص محصولات فولادی وبازار اهن آلات رسوخ کرد و هر روزه قیمت ها را در این بازار ها افزایش داد، تا جایی که هر روزه شاهد بالا رفتن قیمت ها در بازار اهن الات و محصولات فولادی و محصولات تخت از قبیل ورق گالوانیزه و میلگرد ها بوده ایم.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، طی این روز های پر التهاب، قیمت دلار به 11000 تومان نیز رسید. این افزایش قیمت دلار بدین معنی است که ارزش پول کشور ما در مقابل کشور امریکا صفر می باشد. در حال حاضر عده ای که مدت سپرده گذاری یکساله شان به پایان رسیده است طی هفته های اخیر سپرده هایشان را از بانک دریافت کرده و به بازار تزریق کرده اند. به عقیده برخی از کارشناسان این بخش، روند هیجانات اقتصادی در کشور تا پایان دور دوم تحریم ها ادامه خواهد داشت.

نقدینگی کسانی که در این بازار مبتدی هستند پس از ایجاد التهابات و نوسانات در بازار به دیگر بازار ها سرازیر خواهد شد. در روز های اخیر کارشناسان در خصوص قیمت دلار و تاثیر آن بر قیمت آهن آلات اظهار کردند؛ چنانچه قیمت دلار به 10 هزار تومان رسد، قیمت میلگرد 5000 تومان خواهد شد و در صورتیکه قیمت دلار تا اواسط مرداد ماه افزایش یابد، نرخ محصصولات فولادی نیز در همین راستا حرکت خواهد کرد.

در خرداد ماه سال 96، متوسط قیمت میلگرد اجدار در حدود 1500 تومان گزارش شده است. این در حالی  است که قیمت این مقطع آهن در مرداد ماه سال 97 به حدود 4500 تومان رسید. همچنین افزایش قیمت ها در بخش آهن آلات موجب بالا رفتن قیمت مسکن نیز شده است. در سال 96 متوسط قیمت واحد های مسکونی در شهر تهران در حدود چهار و نیم میلیون تومان بوده که این میزان در سال 97 به حدود هفت میلیون تومان رسیده است. با توجه به این نوسانات، شاهد افزایش 300 درصدی قیمت های محصولات فولادی و 50 تا 60 درصدی قیمت مسکن در سال جدید بوده ایم که به موجب آن قدرت خرید قشر ضعیف جامعه روز به روز با کاهش مواجه می شود.

چنانچه قیمت آهن آلات و مسکن همچنان روندی صعودی را در پیش گیرد، قیمت مسکن نیز به همین میزان بالا خواهد رفت که این موضوع فاجعه می باشد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

پس از مدت ها عدم اعلام قیمت از سوی کارخانه های تولید کننده آهن، امروز مورخ 10 مرداد ماه سال 97  شاهد اعلام مجدد قیمت ها از سوی تولید کنندگان هستیم.

به دنبال صحبت ها روز گذشته رئیس جمهور ایران و همچنین دونالد ترامپ رئیس جمهور کشور امریکا مبنی بر تمایل به مذاکره بدون شرط با ایران، قیمت ها در بازار ها ارز و سکه با کاهش مواجه شد. قیمت دلار که به 11000 تومان نیز رسیدن بود، تحت تاثیر این صحبت ها به قیمت 9800 تومان کاهش یافت. همچنین قیمت سکه از 4 میلیون و 50 هزار تومان به 3 میلیون و 850 هزار تومان کاهش یافت.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، با توجه به اینکه بازار اهن الات از نرخ ارز تاثیر می گیرد و قیمت ها با توجه به قیمت ارز تعیین می شود، هم اکنون شاهد تغییراتی در بازار اهن الات هستیم. اگرچه این تغییرات چندان چشمگیر نبوده و در حال حاضر تنها اتفاقی که در بازار افتاده است اعلام قیمت از سوی کارخانه ها می باشد که این روند طی یک هفته اخیر متوقف شده بود.

در حال حاضر کارخانه قوطی پروفیل جهان اعلام قیمت کرده است که آخرین قیمت اعلامی این کارخانه در چهارشنبه هفته گذشته بوده است. نرخ اعلامی این کارخانه برای ضخامت 2.5 میل 6100 تومان می باشد.

همچنین کارخانه آناهیتا گیلان تولید کننده میلگرد اجدار، روز گذشته قیمت میلگرد سایز 14 خود را 6000 تومان اعلام کرد که در حال حاضر طبق گزارشات بدست آمده این کارخانه قیمت میلگردش را 300 تومان کاهش داده و با قیمت 5700 تومان در حال معامله می باشد.

با توجه به شرایط جدید پیش آمده در کشور و اظهارات رئیس جمهور امریکا در خصوص مذاکرات با ایران، می توان تا حدودی به روند ماه آینده بازار امیدوار بود که همین امر باعث خواهد شد تا کمی از نگرانی های تولید کنندگان و متقاضیان کاسته شود. اگرچه این امیدواری تا حدودی نیست که بتوان گفت قیمت ها طی یک ماه به روند قبلی باز می گردد اما باز هم جای امیدواری هست.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 169
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، در شرایطی خرید و فروش واحدهای مسکن مهر در سال 1397 به اتمام می رسد که به طور کلی رئیس اداره کل بانک مسکن دلیل این پایان خرید و فروش مسکن مهر را در سال1397، تأکید دولت اعلام نموده است.  بر حسب آمارهای بدست آماده از سوی مهدی احمدی کارشناس بخش مسکن، پس از مدتها  سماجت زیاد  دولت برای اتمام و تحویل واحدهای مسکونی مسکن مهر، پیش بینی  می شود که طرح پرونده مسکن مهر تا پایان سال 97 به اتمام رسیده و حمایت های مالی جهت آماده سازی واحدهای مسکونی و تامین خدمات روبنایی و زیربنایی، ازسوی بانک مسکن با همراهی دولت تامین خواهد شد.


از  آغاز اجرای طرح مسکن مهر تا پایان خرداد ماه 1397 فروش اقساطی واحدهای مسکونی مسکن مهر که مالکان آنها کارت قسط پرداختی را اخذ کردند، امکان پذیر بوده و با توجه به این روند طبق گزارش های اعلام شده، طرح فروش تسهیل مهر با استفاده از کارت پرداخت قسط برای مالکان صادر می گردد تا تمجیداتی برای تامین مالی در اختیار مالکین  در ساخت مسکن  به صورت قسطی صورت گیرد.


مهدی احمدی در رابطه با  ادامه این روند خاطرنشان کرد از میان استان های کشور، شعبه بانک مسکن  در استان تهران  نزد 195 هزار و 586 واحد مسکونی مسکن مهر وجود دارد که به ازای  فروش این واحدها به صورت قسطی کارت قسط پرداخت، برای متقاضیان  صادر می گردد. در اواخر بهار سال 1397 با طرح مسکن مهر حدود 5 هزارو 325 میلیارد و 801 میلیون و 700 هزار تومان تسهیلاتی برای این واحدها در استان تهران در نظر گرفته شد که  فروش اقساطی آنها نیز از طرف بانک مسکن آغاز شده است. رئیس اداره کل روابط عمومی بانک مسکن در بخش مسکن مهر، چهار استانی را که بیشترین تعداد واحدهای مسکن مهر را به صورت اقساطی به فروش رسانده و متقاضیان کارت قسط پرداختی  خود را اخذ کرده اند را پس از شهر تهران به ترتیب استان های اصفهان، فارس ، خراسان رضوی و آذربایجان را اعلام نمود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 341
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 مرداد 1397 | نظرات ()