نوشته شده توسط : آهن پرایس

آهن پرایس : صنعت فولاد در کشور با رشد حجم تولید و بازار فولاد با آرامش نسبی بهای ارز و ذهنیت عدم رشد این نرخ در کنار رشد قیمت‌های جهانی روبه‌روست و این شرایط در حال تغییراتی عمیق است که می‌تواند چهره متفاوتی از این بازار را ترسیم کند. این تغییر را باید پذیرفت که در نهایت کل زنجیره فولاد را دستخوش تغییری مثبت قرار خواهد داد.

وضعیت بازار فولاد اوضاع پیچیده‌ای پیدا کرده است. آغاز به کار معاملات اختصاصی ورق فولاد در بورس کالا برای صنایع خاص در کنار بحث‌های پیرامونی شیوه‌نامه و همچنین مباحث مطرح شده در مجلس در کنار افزایش گام به گام حجم و ظرفیت تولید و نزدیک‌تر شدن به هدف ظرفیت ۵۵میلیون تنی از مهم‌ترین ویژگی‌های این بازار است. 

اما این موارد را باید تکانه‌های مهمی از تغییرات بنیادین در بازار فولاد به شمار آورد. افزایش قیمت‌های جهانی در کنار ذهنیت عدم رشد بهای آزاد و نیمایی ارز را باید به این موارد افزود؛ خصوصا در شرایطی که هرچه تنش‌های ارزی کاهش یابد، فشارهای دولتی بر صنعت فولاد نیز کمتر خواهد شد و این نکته یک ذهنیت جدید را برای بازار به همراه می‌آورد. در شرایطی که امیدواری به نوسان شدید قیمت‌ها کمرنگ شود، ناخودآگاه حجم تقاضا نیز کاهش یافته و واحدهای تولیدی موجودی انبار کمتری را نگهداری خواهند کرد.

تمامی موارد فوق از یک تغییر بسیار مهم در بازار فولاد حکایت دارد که اگرچه شواهد خاصی از آن هم‌اکنون در دسترس نیست، ولی تجربه بازارهای مشابه همچون بازار پتروشیمی‌ها نشان می‌دهد که تغییر در بازار فولاد آغاز شده و به مرور زمان به افزایش آرامش و توجه به حجم تولید واقعی منتهی می‌شود. این سیگنال به احتمال قوی بر کل زنجیره اثرگذار می‌شود و تغییر را در تمامی بخش‌ها حس خواهیم کرد.

در شرایطی که حجم تولید در حال افزایش است و میزان تولید شمش و محصولات فولادی در کشور طی ۸ ماه امسال، به ترتیب ۱۳ و ۸ درصد افزایش یافته، می‌توان انتظار داشت تا با افزایش حجم تولید، بسیاری از ریسک‌ها و موضع‌گیری‌های پیشین تعدیل شده و در نهایت آرامش بیشتری را در بازار شاهد باشیم. به احتمال قوی اثرگذارترین سیگنال در آینده بازار رشد احتمالی بهای فولاد جهانی است که هم‌اکنون با شتاب رشد قیمت‌های به نسبت بالایی روبه‌روست بنابراین تولید و صادرات رونق خواهد داشت.



:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

آهن پرایس : وزارت راه و شهرسازی  که به تازگی روند ارائه آمار کشوری مسکن  را آغاز کرده در گزارشی تازه روند تحولات مسکن با تکیه بر اقتصاد کلان را ارائه و به شاخص هایی همچون نوسانات قیمت مسکن و ارز، سهم ارزش افزوده بخش مسکن و سهم بخش مسکن در هزینه خانوار پرداخته است.

این گزارش نشان می دهد در فاصله زمانی ۱۰ ساله بین سال های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۸ سهم بخش مسکن در هزینه خانوار به بالاترین میزان خود یعنی ۳۶ درصد رسیده که نسبت به سال ۱۳۸۸ به میزان ۳.۴ درصد افزایش یافته است. این شاخص برای شهر تهران در سال ۱۳۹۶ معادل ۴۹ درصد بوده است. با توجه به این آمار و لحاظ این موضوع که قیمت مسکن از سال ۱۳۹۶ به بعد دچار جهش شده احتمالا مسکن بیش از ۴۹ درصد هزینه های خانوارها را در بر می گیرد.

چند روز قبل محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی در یک نشست خبری اعلام کرد که  متوسط قیمت هر متر مربع مسکن در کشور ۱۵.۲ میلیون تومان است  که در این بین شهرهای تهران با میانگین متری ۲۷.۸ میلیون تومان، اهواز با متوسط ۲۳.۵ میلیون تومان، شیراز ۱۱.۴ میلیون، اصفهان، ۱۱.۴ میلیون و زنجان ۱۰.۹ میلیون تومان در هر متر مربع به ترتیب پنج شهر گران قیمت کشور هستند. شهرستان یاسوج در استان کهگیلویه و بویراحمد با متوسط قیمت ۳.۲ میلیون تومان در هر متر مربع کمترین قیمت را در بین شهرهای مرکز استانها به خود اختصاص داده است.

اخیرا نیز دفتر اقتصاد مسکن وابسته به وزارت راه و شهرسازی گزارشی از تحولات بازار مسکن با تکیه بر اقتصاد کلان ارائه کرده که حاکی از آن است سهم ارزش افزوده بخش مسکن از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۸، به ۴.۷ درصد کاهش یافته است. همچنین، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در شهر تهران و در تمامی مناطق شهری کشور از سال ۹۲ تا ۹۵ روند نزولی داشت و از سال ۹۵ تاکنون اندکی روند صعودی شده است.

آمارها در بخش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ساختمان‌های مسکونی، نشان  می‌دهد که در سال ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۶ سود تولید مسکن از ۷۰ به ۱۲۰ رسید و در سال ۹۷ و ۹۸ سود تولید مسکن به ترتیب در دو سال متوالی به ۶۴ و سپس ۶۰ درصد کاهش یافت.

آمار سهم بخش مسکن و ساختمان در ایجاد اشتغال در کشور سهم پایینی است و روند نزولی را طی کرده است. گزارش‌ها حاکی است که سهم مسکن و ساختمان در اشتغال در فاصله زمانی ۱۰ ساله بین سال‌های ۱۳۸۸تا ۱۳۹۸ از ۱۳.۱ درصد به ۱۲.۶ درصد کاهش یافته است.

 



:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

آهن پرایس: ظرف روزهای گذشته روند رو به رشد بهای سنگ‌آهن تا جایی پیش رفت که این کالا رکورد تاریخی قیمت خود را شکست؛ هرچند که در ادامه بهای این کالا در بازارهای جهانی دچار اصلاح شد اما همچنان سنگ‌ آهن صدرنشین بازارهای جهانی است. بررسی دلایل افزایش قیمت سنگ‌ آهن در بازارها می‌تواند نمایانگر زمان استمرار این روند رو به‌رشد باشد.

کیوان جعفری‌ طهرانی، تحلیلگر و کارشناس‌ارشد بازار کامودیتی‌ها درخصوص روند بازار سنگ‌آهن و رکورد‌شکنی‌های قیمتی این کالا ظرف هفته‌های اخیر در دنیا  گفت: برخلاف پیش‌بینی‌های قبلی، سنگ‌آهن در هفته‌های پایانی سال ۲۰۲۰ روند رو به رشد بی‌سابقه‌ای را طی کرد که برآورد می‌شود تا اواخر ژانویه و حتی روزهای ابتدایی فوریه نیز این روند ادامه یابد.   

جعفری‌ طهرانی گفت: برآوردهای قبلی از بازارسنگ‌ آهن در دنیا براساس سرد شدن هوا در چین در اواخر پاییز و زمستان امسال و کاهش تولید فولاد در این کشور و کاهش پروژه‌های ساخت ‌و‌ساز استوار بود اما برخلاف برآوردهای اولیه و روال سال‌های گذشته، تا به‌حال چین زمستان سردی نداشته و به این ترتیب روند فعالیت ساخت و ساز در این کشور ادامه داشته و تقاضا برای فولاد در این کشور کاهش چندانی نداشته است. البته عدم‌ کاهش تقاضای فولاد چین را نسبت به زمستان‌های سال قبل عنوان می‌کنند. در واقع تولید فولاد این کشور در هفته‌های گذشته به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن در روز رسید، این در حالی است که در ماه آگوست (تابستان) روزانه ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تن فولاد در چین نیز تولید می‌شد، بنابراین عدم‌کاهش جدی تولید فولاد چین، سیگنالی افزایشی برای بازارهای سنگ‌ آهن دنیا بود .

جعفری‌ طهرانی در مورد محدودیت در عرضه سنگ‌ آهن که سیگنال‌ ساز رشد بازارهاست گفت: در کنار استمرار تقاضا برای سنگ‌ آهن از سوی فولادسازان چینی، کاهش عرضه این محصول نیز به رشد قیمت‌ها در بازارآهن  دامن زد. از سویی در هفته گذشته طوفانی شدید در استرالیا ایجاد شد که این موضوع عاملی در جهت محدودیت عرضه سنگ‌آهن به‌ شمار می‌رود.



:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

آهن پرایس : هفته گذشته، نبود تقاضای واقعی برای خرید مقاطع طویل فولادی در بازار آزاد، قیمت این محصولات را با شیب آرامی کاهش داد و به نظر می‌رسد در این هفته نیز همین وضعیت رکودی، موجب ثبات نسبی نرخ این مقاطع شود. اما با توجه به احتمال عدم ریزش قابل توجه قیمت دلار و البته روند رو به رشد قیمت‌های منطقه‌ای CIS و در نتیجه بالا رفتن هرچه بیشتر نرخ‌های پایه محصولات فولادی در بورس کالا در هفته‌های آینده، به نظر می‌رسد رکود این روزهای بازار در میانه دی ‌ماه متوقف شود. 

همچنین، هفته گذشته قیمت محصولات فولادی در بازار آزاد در مجموع با شیب ملایمی افت کرد و در برخی روزها نیز شاهد ثباتی نسبی در بازار آهن کشور بودیم؛ به نحوی که براساس رصد اطلاعات مبادی رسمی فروش محصولات فولادی، با احتساب مالیات بر ارزش افزوده، هفته گذشته متوسط نرخ میلگرد ۱۴ آجدار در بازار آزاد کمی بیشتر از ۱۱۰ تومان پایین آمد، میانگین قیمت انواع نبشی نزدیک ۱۸۰ تومان ریخت و متوسط نرخ انواع شمش القایی نیز دچار ریزشی حدودا ۲۸۵ تومانی شد.

در این میان اما ، بر اثر کمبود ورق موجودی پروفیل‌ کاران، کمیاب شدن مجدد ورق در برخی مبادی فروش بازار آزاد، تداوم عرضه ناکافی ورق در بورس کالا و البته رقابت سنگین برای خرید ورق گرم در معاملات روز دوشنبه این بازار فیزیکی، میانگین قیمت انواع پروفیل (پروفیل‌های با ضخامت ۲ تا ۴ و قوطی‌های ستونی) در بازار آزاد تا روز سه‌شنبه نسبت به پنجشنبه هفته قبل از آن بیش از ۱۰۰۰ تومان بالا رفت، اما در دو روز کاری پایانی هفته گذشته، به طور متوسط حدود ۲۰۰ تومان از حباب قیمت این محصولات کاسته شد. 

از سویی دیگر،هفته گذشته، بازار آزاد آهن به جز حوزه‌های ورق و لوله و پروفیل در مجموع نسبت به این رقابت‌های بورس کالا بی‌توجه بود و نبود تقاضای واقعی برای مقاطع طویل موجب توقف روند رو به رشدی شد که برای نرخ این مقاطع پس از اجرای شیوه‌نامه اخیر دولت پدید آمده بود. تا زمانی هم که اوضاع ساخت‌وساز مسکن در همین وضعیت رکودی باشد و طرح‌های عمرانی دولت نیز متوقف بماند، به نظر می‌رسد تقاضای مصرفی حقیقی در بازار آهن شکل نگیرد.



:: بازدید از این مطلب : 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

آهن پرایس : خاندوزی نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اقدامات مهم بهارستان برای کنترل و کاهش قیمت مسکن به تشریح ۲ سیاست مجلس شورای اسلامی در این حوزه موثر بر اقتصاد و معیشت خانواده پرداخت و درباره تایید طرح مالیات بر خانه‌های خالی توسط شورای نگهبان تاکید کرد: اگر دولت این قانون را درفرصت مقرر قانونی اجرا کند از ماه‌های ابتدایی سال آینده شاهد کاهش قیمت مسکن ناشی از این قانون مجلس خواهیم بود.

سیداحسان خاندوزی نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به تایید طرح مالیات بر خانه‌های خالی در شورای نگهبان و تاثیر این قانون بر بازار مسکن گفت: در یک سال گذشته بازار مسکن کشور شاهد جهش قیمتی شدیدی بود که این موضوع به خانواده‌های جویای مسکن فشار زیادی وارد کرد برای رفع این شوک قیمتی در بازار مسکن باید دو سیاست اتخاذ و اجرایی کرد؛ نخست ساماندهی تقاضای بازار مسکن؛ این رویکرد موجب کاهش تقاضای سوداگری در بازار می‌شود و درحال‌حاضر در قالب طرح مالیات بر عایدی سرمایه در کمیسیون اقتصادی مجلس در حال بررسی و تصویب است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردس در مجلس شورای اسلامی افزود: دومین سیاست برای ساماندهی بازار مسکن مربوط به افزایش عرضه خانه به بازار بوده که شامل سیاست‌های تشویق ساخت مسکن جدید و تشویق عرضه مسکن‌های موجود به بازار است؛ قانون مالیات برخانه‌های خالی از مصادیق افزایش عرضه مسکن به بازار است به این معنا که این قانون انگیزه فعالان اقتصادی برای عرضه‌ی واحدهای مسکونی ساخته شده اما عرضه نشده به بازار را برای استفاده مصرف‌کنندگان را بیشتر می‌کند.

وی با بیان اینکه امیدواریم قانون مالیات بر خانه‌های خالی ظرف چند روز آینده برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شود، اضافه کرد: این قانون تاثیرات متعددی دارد که افزایش انگیزه برای عرضه مسکن به بازار یکی از نتایج آن خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه قانون مالیات بر خانه‌های خالی در بسیاری از کشورها از سال‌ها قبل مورد توجه بوده و اجرایی می‌شود، ادامه داد: برخی کشورها در ماه‌های اخیر درصد اخذ مالیات بر خانه‌های خالی را تشدید کردند به طور مثال در ونکوور کانادا نرخ ۱.۲۵ درصد ارزش واحد مسکونی به نرخ ۳ درصد ارزش واحد مسکونی افزایش یافته به این معنا که در صورت احتکار و عدم عرضه به بازار معادل ۳ درصد از ارزش خانه باید به عنوان مالیات به دولت کانادا پرداخت شود.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: علیرغم اینکه قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۱۳۹۴ نیز بر اخذ مالیات از خانه‌های خالی تصریح کرده بود اما الگو و روش پیاده‌سازی این مصوبه مورد ابهام بود که با مصوبه مجلس یازدهم ابهامات مرتفع شده و دولت مکلف است از زمان لازم الاجرا شدن قانون تدابیر لازم برای تحقق این مهم را فراهم کند.

 



:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

آهن پرایس: در معاملات هفته گذشته بورس کالا شاهد  رقابت حدودا ۲۵ درصدی برای خرید ورق گرم فولاد مبارکه اصفهان در روز دوشنبه، بودیم و در روز سه‌شنبه نیز میانگین موزون پایانی قیمت شمش بلوم با احتساب مالیات بر ازرش افزوده به ۱۰ هزار و ۶۹۱ تومان رسید و همچنین در روز چهارشنبه هم رقابت ۳/۷ درصدی برای خرید سبد مخلوط میلگرد و رقابت نسبتا سنگین ۱۰/۵ درصدی برای خرید انواع تیرآهن در بورس کالا شکل گرفت. 

درهفته‌ای که گذشت، بازار آزاد آهن به جز حوزه‌های ورق و لوله و پروفیل در مجموع نسبت به این رقابت‌های بورس کالا بی‌توجه بود و نبود تقاضای واقعی برای مقاطع طویل موجب توقف روند رو به رشدی شد که برای نرخ این مقاطع پس از اجرای شیوه‌نامه اخیر دولت پدید آمده بود. تا زمانی هم که اوضاع ساخت‌ وساز مسکن در همین وضعیت رکودی باشد و طرح‌های عمرانی دولت نیز متوقف بماند، به نظر می‌رسد تقاضای مصرفی حقیقی در بازارآهن شکل نگیرد.

نکته مهم اما اینجاست که وقتی مثلا  شمش ۱۰ هزار و ۷۰۰ تومانی براساس تاریخ تحویل‌های اعلام‌شده در سایت بورس کالا، در طول یک تا چهار هفته آینده به دست نوردکاران خصوصی برسد، آنها قیمت میلگرد ۱۴ آجدار تولیدی خود را با حداقل ۱۵ درصد سودی که همیشه بر آن اصرار داشته‌اند، در بازار آزاد به ۱۲ هزار و ۳۰۰ تومان خواهند رساند که این رقم تا حدودی از قیمت‌های این روزهای کف بازار میلگرد بالاتر است. 

بنابراین با وجود این که احتمالا نبود تقاضای واقعی در بازار آزاد و البته احتمال عدم صعود نرخ دلار، در این هفته  نیز قیمت مقاطع طویل را در شرایط ثبات نسبی قرار خواهد داد، اما به نظر نمی‌رسد که این اوضاع در هفته‌های بعدی هم ادامه داشته باشد؛ بخصوص که از هفته سوم دی‌ ماه به بعد قیمت پایه محصولات فولادی در بورس کالا بر اثر رشد شدید نرخ‌های منطقه‌ای CIS در چند هفته گذشته با افزایش افسارگسیخته‌ای مواجه خواهد شد.



:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

آهن پرایس :  قیمت پایه فولاد در بورس کالا ۳۶ درصد افزایش یافت. فشار این افزایش قیمت علاوه بر لوله و پروفیل‌ها بر مصرف کننده نهایی جامعه تحمیل می‌شود.دستور اجرایی شدن شیوه نامه جدید فولاد بعد از صدارت رزم حسینی وزیر جدید صمت ابلاغ شد. وزیر جدید نیز بخشی از مجموعه ای است که در تلاش است موضوع عرضه فولاد را عادلانه و به دور از رانت توزیع کند.

 لوله و پروفیل زیرمجموعه بسیاری دارد و این مجموعه یکی از حلقه‌های زنجیره فولاد است.  هر گونه تغییر در شیوه نامه، کاهش یا افزایش میزان تولید و عرضه فولاد بر این حلقه تاثیر مستقیم می‌گذارد. ملک ثابت، نایب رئیس هیئت مدیره سندیکای لوله و پروفیل در ارتباط با وضعیت گروه لوله و پروفیل بعد از وزیر جدید صمت به صدای بورس اظهار کرد: مافیای فولاد در ایران قدرت زیادی دارد، وزیر جدید صمت کار سختی در پیش دارد. به طور کلی تجارت با مصوبه و قانون یک شبه درست نمی شود و نیاز به پیگیری و توجه دارد.

وی در ادامه با انتقاد به عملکرد فولاد مبارکه اصفهان بیان کرد: کمبود عرضه همیشه عاملی برای افزایش قیمت هر کالا است. بزرگترین فولادساز کشور تنها عرضه کننده فولاد در بورس کالاست. لوله و پروفیل‌ها برای خرید ورق فولادی به عنوان مواد اولیه  تولیدات خود باید منتظر تصمیم فولاد مبارکه برای عرضه در بورس باشند. این فولاد سازی به خوبی با مهندسی فروش آگاه است و بر اساس میزان نیاز ورق فولادی بازار، فولاد به بورس کالا عرضه می‌کند.

نایب رئیس هیات مدیره سندیکای لوله و پروفیل با اشاره به تحولات هفته جاری در خصوص عرضه فولاد در بورس کالا بیان کرد: دوشنبه ۲۴ آذر ۹۹ قیمت پایه فولاد در بورس کالا  ۳۶ درصد افزایش یافت. فولاد مبارکه اصفهان فقط برای این تغییرپایه قیمت فولاد ۴ هزار میلیارد تومان  سود کرد. فشار این افزایش قیمت علاوه بر لوله و پروفیل‌ها بر مصرف کننده نهایی و شهروندان عادی جامعه تحمیل می‌شود.

وی بیان کرد: تعیین قیمت  ورق فولادی  باید براساس ۸۰ درصد فوب خلیج فارس باشد، در حال حاضر قیمت فولاد بر اساس فوب خلیج فارس ۶۴۰ دلار در هر تن است در حالی که قیمت این محصول استراتژیک در ایران بعد از ارزش افزوده ۷۰۰ دلار در هر تن است یعنی در حدود ۷ درصد گران‌تر از فوب خلیج فارس فروخته می‌شود.

ثابت با اشاره به نقش حیاتی وزارت صمت در مدیریت زنجیره فولاد بیان کرد:  بروکراسی اداری در وزارت صمت بسیار زمان بر است بسیاری از سهمیه‌های شرکت های تولیدکننده پروفیلی نسبت به قبل کاهش یافته است و نسبت به این کاهش اعتراض دارند. شرایط رسیدگی به شکایت در وزارت صمت باید بسیار سریع باشد چرا که اگر اعتراض به حق باشد کارخانجات دچار ضرر هنگفت می شوند. به عنوان مثال یک شرکت پروفیلی به میزان سهمیه خود در بهین یاب اعتراض دارد و معتقد است برای میزان تولیدی که در نظر دارد و در حال انجام است این سهمیه جوابگو نیست.  این اعتراض باید به سرعت پیگیری شود چرا که خط تولید یک کارخانه به نتیجه این رسیدگی بستگی دارد.

وی در ارتباط با تحولات قیمتی لوله و پروفیل بیان کرد: هر کیلو پروفیل هفته پیش ۱۹ هزار تومان بود و امروز به ۲۳ هزار تومان رسیده است دلیل اصلی این افزایش قیمت، به زنجیره بالاتر ( فولاد) مربوط است. شیوه نامه فولاد به درستی انجام نمی‌شود اجرای درست آن با همکاری فولادسازان بزرگ امکان پذیر است.



:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

آهن پرایس: سرانجام پس از گذشت ۱۳۳ روز از مصوبه مجلس و دوبار رفع ایراد، با تایید شورای نگهبان، مصوبه مجلس یازدهم درباره خانه های خالی به قانون تبدیل شد.

شورای نگهبان مصوبه اصلاح قانون مالیات بر خانه‌های خالی (ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم) را که ۱۵ مرداد ماه امسال در مجلس تصویب شده بود، پس از دو بار رفت و برگشت، تأیید و برای ابلاغ به دولت، به مجلس ارسال کرد. این در حالی است که در قانون بودجه امسال (۹۹) و همچنین در لایحه بودجه سال آتی (۱۴۰۰) مالیات بر خانه‌های خالی ذکر شده است.به گفته قانون گذاران، این ابزار و پایه مالیاتی مهم، می‌تواند در صورت اجرای صحیح، به بهبود بازار مسکن و افزایش عرضه واحدهای مسکونی خالی از سکنه و احتکار شده منجر و اجاره بها و همچنین قیمت مسکن را کنترل یا حتی کاهش دهد.

اگرچه کارشناسان اقتصادی معتقدند، بازار مسکن باید چه در بخش تولید و ساخت و ساز و چه در بخش خرید و فروش، کاملاً در دست بخش خصوصی باقی بماند و دولت‌ها دخالتی در این بازار نداشته باشند، اما بخش مهمی از کارشناسان هم معتقدند دولت‌ها در سراسر دنیا بدون دخالت در حوزه‌های مذکور، با استفاده از دو بازوی نظارتی «مالیات بر عایدی سرمایه» و «مالیات بر خانه‌های خالی»، در بازار مسکن مداخله غیر مستقیم دارند.

قانون مالیات بر خانه‌های خالی در خرداد ۹۴ ذیل ماده مکرر ۵۴ قانون مالیات‌های مستقیم در اواخر مجلس نهم تصویب و در آذر ماه همان سال از سوی معاون اول رئیس جمهور به وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شد؛ اما به دلیل نبود زیر ساخت لازم برای شناسایی خانه های خالی (سامانه اسکان و املاک کشور) این قانون عملیاتی نشد. در فصل آخر سال ۹۹ و فصل اول سال جاری، وزارت راه و شهرسازی اقداماتی را برای راه اندازی این سامانه انجام داد که البته به طور ۱۰۰ درصد به نتیجه نرسیده است. با این حال، با آغاز به کار نمایندگان مجلس یازدهم در خردادماه سال جاری، کمیسیون عمران مجلس تلاش کرد تا معیارهای مالیات ستانی در قانون یادشده را بار دیگر نیز تغییر دهد.

 



:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

آهن پرایس : بر اساس گزارش برخی خبرنگاران از جلسه دیروز کمیته فولاد، قیمت محصولات فولادی نه براساس نرخ صادراتی منطقه CIS در هفته پایانی ماه میلادی گذشته، بلکه براساس نرخ‌های این منطقه در هفته قبل از عرضه مشخص می شود، این یعنی وارد شدن شوک افزایش ۱۰۰۰ تا حتی بیش از ۲۰۰۰ تومانی نرخ پایه شمش بلوم و مقاطع فولادی در بورس کالا که البته این مساله با واقعیت‌های امروز نبود خریدار واقعی در بازار آزاد هم‌خوانی ندارد، اما مثل اجرای ناگهانی اصل شیوه‌نامه جدید، می‌تواند مجددا بازار را متشنج کند. 

در این شرایط به نظر می‌رسد دولت برای این که جلوی تاثیر نرخ‌های بورسی و شیوه‌نامه‌ای بر بازار آزاد آهن را بگیرد، نخست باید به صورت قاطع بر اجرای بند ۸ شیوه‌نامه، یعنی ممنوعیت هرگونه فروش خارج از بورس نظارت کند، سپس با جدی‌تر گرفتن فرآیندهای نظارتی که از هفته‌های گذشته آغاز شده است، مانع ایجاد فاصله شدید بین نرخ محصولات فولادی در بورس کالا و بازار آزاد بخصوص در حوزه ورق‌های فولادی شود. در نهایت، باید با هرگونه انبار کردن محصولات فولادی و دامن زدن به حضور تقاضای سرمایه‌ای مبارزه کند و از همه مهمتر، تا زمانی که بازار آهن ایران در رکود قرار دارد و بازار فولاد جهان همچنان به سوی گرانی بیشتر می‌تازد، حتی شده به صورت موقت، به جای ضریب ۸۰ درصد، ضریب ۶۰ تا ۷۰ درصدی برای نرخ‌های CIS در قیمت پایه محصولات فولادی در بورس کالا در نظر بگیرد. 

روز گذشته، در میان قیمت‌های اعلام‌شده از سوی نوردکاران فولادی، شاهد ثبات نسبی بیشتر انواع میلگرد آجدار در بازار آزاد بودیم و البته برخی مبادی فروش این محصول نیز قیمت اجناس خود را بین ۵۰ تا ۲۰۰ تومان بالا کشیده‌اند و برخی دیگر هم نرخ‌هایشان را تا ۱۵۰ تومان کاهش داده‌اند. در این میان شنیده‌ها از بازار نبشی و ناودانی نیز عمدتا از ثبات نرخ این محصولات حکایت دارد و البته بیشتر فروشندگان تیرآهن کیلویی نیز قیمت این محصول را ثابت نگه داشته‌اند. 

همچنین بازار محصولات حوزه لوله و پروفیل پس از جهش شدید در روزهای گذشته، به ثباتی نسبی رسیده است و حتی کاهش ۲۰۰ تومانی نرخ پروفیل‌های پرمصرف و عقب‌نشینی برخی مقاطع از بالای ارتفاع تند ۲۳ هزار تومان برای پروفیل با ضخامت ۲ حکایت دارد. گرچه به نقل از فعالان بازار، همچنان از کمبود موجودی ورق بزرگترین تولیدکننده ورق فولادی کشور در برخی واحدهای تولیدکننده لوله و پروفیل حکایت دارد که همین مساله می‌تواند خبرهای بدی را برای روزهای آینده بازار لوله و پروفیل به همراه داشته باشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

آهن پرایس : زمزمه‌های فروش متری مسکن حدود یک سال و نیم است که به گوش میرسد و درحالی به مرحله اجرا نزدیک می شود که گفته شده در این بازار مردم می توانند به منظور حفظ ارزش پول خود در مقابل تورم، اوراق مسکن از بورس کالا خریداری کنند.موضوع امکان تامین مالی پروژه های حمل و نقل و مسکن با استفاده از ظرفیت بازار سرمایه از حدود ۱۷ ماه قبل مطرح شد که در نهایت  اواسط اردیبهشت ماه سال جاری با همکاری سازمان بورس و وزارت راه و شهرسازی به مرحله توافق و اجرای نهایی رسید.

وزارت راه و شهرسازی در نظر دارد صندوقهای زمین و ساختمان که هم اکنون به صورت محدود از طریق ۴ تا ۵ شرکت بخش خصوصی فعالیت می کنند را گسترش دهد. معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی درباره این صندوقها گفته بود که عرضه پروژه های مسکن در بورس کالا ضمن اینکه سوددهی مناسبی برای سرمایه گذاران دارد، به تولید و عرضه مسکن کمک خواهد کرد.

این صندوقها با آنچه تحت عنوان بورس املاک و مستغلات شناخته می شود و اواخر مردادماه با عرضه یک واحد تجاری توسط شرکت عمران شهر جدید پردیس وارد مرحله اجرا شد متفاوت است. در بورس املاک، دارایی های مازاد شرکتهای دولتی و بانکها برای فروش در بازار سرمایه عرضه می شود. اما فروش متری مسکن در واقع جذب سرمایه های خرد برای اجرای پروژه های مسکونی و راهسازی است. سهامداران می توانند با خرید سهام که به صورت متری عرضه می شود در پایان پروژه سود تحقق یافته را دریافت کنند یا در صورت خرید کل یک واحد مسکونی، آن را به تملک خود درآورند.

بر این اساس با کمک این ابزار مالی بورس کالا که اوراق سلف مسکن نام دارد، ارزش تمام شده ساخت یک واحد یا یک پروژه، تبدیل به ورقه‌های کوچک بهادار می شود و در بازار توسط انبوه‌ساز عرضه می‌شود. در این بازار مردم می توانند به منظور حفظ ارزش پول خود را در مقابل تورم، اوراق مسکن از بورس کالا خریداری کنند.

 



:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

آهن پرایس : دلیل اصلی اینکه برخی از نوردکاران عرضه ای در بورس کالا ندارند، به جهت این است که  شمش مورد نیاز خود را از بورس کالا تهیه نمی کنند و در واقع چون شمش مصرفی خود را از بورس کالا تهیه نکرده اند خود را متعهد به عرضه محصول تولیدی خود در بورس کالا نمی دانند.

حالا در شیوه نامه جدید تنظیم بازار فولاد کشور که ظاهرا همه مفاد آن هنوز اجرایی نشده؛ انتظار می‌رود که فروش کلیه شمش ها از جمله تولیدکنندگان شمش القایی، در خارج از بورس کالا ممنوع شود و به طبع بدیهی است که این دسته از نوردکاران با اجرایی شدن کامل شیوه نامه جدید تنظیم بازار، مجبور خواهند شد که شمش مورد نیاز مصرفی خود را از بورس کالا تهیه کنند و متعاقب آن مجبور می‌شوند محصول تولیدی خود را در بورس کالا عرضه نمایند .

در واقع هدف اصلی از الزام عرضه تمامی تولیدکنندگان در تمامی لایه های تولید در بورس کالا مطابق شیوه نامه جدید تنظیم بازار فولاد کشور، و ممنوعیت عرضه های خارج از بورسی هم با همین هدف شفاف سازی معاملات در بستر بازار تدوین گردیده است.

وقتیکه همه تولیدکنندگان مجبور شوند محصولات تولیدی خود را فقط از طریق بورس کالا عرضه کنند، طبیعی است که شفافیت معاملات افزایش پیدا خواهد کرد و برخی مسائل حاشیه ای مثل فروش محصول بدون صدور فاکتور رسمی در بین لایه های حوزه شمش و نورد حذف خواهد شد . انتظار دولت و مجلس از اجرای قاطع شیوه نامه جدید تنظیم بازار فولاد کشور هم در تحقق همین موضوع بوده است .

جالب است بدانید ‌که اگر همه تولیدکنندگان شمش موظف به عرضه و فروش فقط از طریق بورس کالا گردند و وقتیکه همه نوردکاران مجبور باشند شمش مورد نیاز مصرفی خود را فقط از بورس کالا تهیه کنند؛ آنوقت واحد تولید شمش هم مجبور می شود آن روی سکه یعنی حوزه قراضه آهن که یکی از پیچیده ترین بازارهای نابسامان کشور می باشد را ساماندهی کند.

چون آمار فروش محصول این واحدهای ذوبی وقتی تماما روی دایره بیاید معاملات بورس کالا؛ به طبع نحوه چگونگی تهیه مواد اولیه این واحدها هم متقابلا روی میز خواهد آمد و در یک پروسه خودکار مجبور خواهند شد به ازای حجمی که شمش تولید میکنند و در بورس کالا عرضه میکنند؛ به همان مقدار فاکتور خرید مواد اولیه ارائه دهند؛ در غیر این صورت باید مالیات ارزش افزوده را از جیب ‌شان پرداخت کنند  و این پروسه در نهایت به اجبار منجر به شفاف سازی بازار قراضه آهن خواهد شد.

 



:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

آهن پرایس : معاون امور صنایع معدنی وزارت صمت دیروز در جلسه مشترکی با شورای رسته تولیدکنندگان شمش القایی انجمن فولاد با پیشنهاد این تولیدکنندگان مبنی بر تخصیص سهمیه آهن اسفنجی موافقت کرد و تاکید داشت که صادرات شمش القایی منوط به رعایت کامل کف عرضه مجاز در بورس کالا خواهد بود. به گزارش آهن پرایس، روز گذشته، شورای رسته تولیدکنندگان شمش القایی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، جلسه‌ای را با حضور داریوش اسماعیلی، معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت و سیف‌الله امیری، مدیرکل دفتر صنایع معدنی این وزارتخانه برگزار کردند. 

شنیده‌های ما از برخی منابع نزدیک به تولیدکنندگان شمش القایی حاکی از آن است که القایی‌ها در این نشست  مشکلات خود در رابطه با تامین مواد اولیه و عرضه شمش در بورس کالا را بیان کردند و خواستار همکاری و همراهی بیشتر دولت با بخش خصوصی شدند. این تولیدکنندگان در جلسه دیروز پیشنهاد دادند که جهت تشویق شرکت‌های این حوزه به حضور و عرضه بیشتر در بورس کالا، به شرکت‌هایی که تا کنون در بورس شمش عرضه کرده‌اند، سهمیه آهن اسفنجی تخصیص یابد. 

به نقل از برخی حاضران در این جلسه،  ظاهرا این پیشنهاد مورد موافقت معاون معدنی وزارت صمت نیز قرار گرفته و او دستورات لازم جهت اجرا و پیگیری موضوع را صادر کرده است و قرار بر این است که مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت، اقدامات لازم را درباره قیمت و شرایط عرضه آهن اسفنجی به تولیدکنندگان القایی انجام دهد. همچنین تولیدکنندگان حاضر در این جلسه، از وزارت صمت درخواست کرده‌اند در زمینه تسهیل عرضه شمش توسط شرکت‌های القایی در بورس کالا و ضمانت‌های سنگینی که در این زمینه دریافت می‌شود، هماهنگی لازم را با شرکت‌ بورس کالای ایران انجام دهند. 

تولیدکنندگان حاضر در این نشست همچنین از دولت درخواست کردند در شرایطی که شمش عرضه‌شده در بورس کالا در دو هفته بدون مشتری ماند، آنها بتوانند محصول خود را خارج از بورس به فروش رسانده و سپس معامله مذکور را در بورس کالا ثبت کنند. درباره این موضوع نیز قرارشد که موارد با هماهنگی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران بررسی و راهکارهای لازم در این زمینه تعیین شود. به گفته برخی منابع آگاه، مسئولان دولتی نیز در پایان این نشست تاکید کردند که صادرات تولیدکنندگان شمش القایی منوط بر رعایت کامل کف عرضه مجاز در بورس کالا خواهد بود.



:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

آهن پرایس :  مدتی است شائبه‌های بسیاری در خصوص فروش محصولات فولاد مبارکه از طریق سامانه مچینگ مطرح است. گفته می‌شود این کار برخلاف قانون است؛ این در حالی است که بر اساس آخرین مصوبه اعلام‌شده از سوی ستاد تنظیم بازار، میزان فروش محصولات فولاد مبارکه در بورس و مچینگ مشخص‌شده و تا ابلاغ شیوه‌نامه جدید دولت نیز از سوی هیچ ارگانی ازجمله وزارت صمت اعلام ‌نشده است که فولاد مبارکه حق فروش در مچینگ را ندارد؛ بلکه عکس این قضیه بوده و تا قبل از شیوه‌نامه بر اساس دستورالعمل‌های وزارت صمت، فولاد مبارکه ملزم بوده روال جاری را ادامه دهد.

معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه اصفهان با بیان این مطلب گفت: فولاد مبارکه همواره خود را مجری مصوبات دولت و ستاد تنظیم بازار دانسته و مصوبات این ستاد را نیز ۱۰۰ درصد اجرا کرده است؛ چراکه بر اساس این مصوبات، فولاد مبارکه توزیع خود را براساس سیستم عرضه مستقیم در بورس و مچینگ تنظیم و اجرایی کرده است.

طهمورث جوانبخت با اشاره به آخرین مصوبه تنظیم بازار برای فروش محصولات فولاد مبارکه افزود: بر اساس آخرین مصوبه تنظیم بازار که در اسفند سال ۹۸ اعلام‌شده، فولاد مبارکه باید ۴۰درصد محصولات گرم خود را در تالار بورس عرضه کند و ۶۰ درصد باقیمانده را از طریق سیستم مچینگ به فروش برساند؛ همچنین در خصوص محصولات سرد نیز ۲۰ درصد در تالار بورس عرضه مستقیم و ۸۰ درصد نیز به‌صورت مچینگ به خریداران فروخته شود.

وی تصریح کرد: فروش در سامانه مچینگ به این شکل است که ابتدا فولاد مبارکه به‌صورت عرضه مستقیم در تالار بورس، محصولات موردنظر را کشف قیمت کند و در عرضه هفتگی بر اساس همان قیمت کشف‌شده در بورس، محصول را در مچینگ یا همان عرضه اختصاصی به فروش برساند. درواقع بورس کالا محلی برای کشف قیمت است، اما نمی‌تواند محل مناسبی برای توزیع باشد و آن را به‌خوبی انجام دهد؛ بنابراین فولاد مبارکه از قانون تخطی نکرده و بر اساس آخرین مصوبه ستاد تنظیم بازار عمل کرده است.
معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه اصفهان در ادامه بیان کرد : سیستم مچینگ فولاد مبارکه به این شکل است که باعرضه محصول در تالار بورس، در ادامه مسیر فروش، درصد مشخص‌شده از محصولاتی که قرار است در مچینگ عرضه شود با همان قیمت کشف ‌شده در بورس به فروش می‌رسد و این فروش اختصاصی در مچینگ در بورس ثبت می‌شود. به‌این‌ترتیب ۱۰۰ درصد محصولات فولاد مبارکه در بورس عرضه و ثبت می‌شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

آهن پرایس: مدیر عامل اتحادیه تعاونی های عمرانی شهر تهران گفت : مطرح شدن سقوط قیمت مسکن بی معنی است. سیگنالهای غلطی که به بازار مسکن داده می شود صنعت ساختمان را زمین گیر می کند. به سیگنالهای گمراه کننده توجه نکنید.

خشایار باقرپور مدیر عامل اتحادیه تعاونی های عمرانی شهر تهران و کارشناس ارشد حوزه مسکن درباره قیمت مسکن و نوسانات بازار ارز گفت : مسکن نسبت به سایر بازارها استثناء است چون بازار مسکن بازار چالاکی نیست و تاثیرپذیری اش از ارزش پول ملی خیلی سریع و در لحظه نمود پیدا نمی کند.

وی در ادامه افزود : همواره گفته ام نرخی که در بازار مسکن می بینیم متاثر از قیمت ارز در چند ماه گذشته است و اکنون هم همین است و این پیش بینی را داشتیم که با این سیر صعودی که بازار ارز دارد احتمالا بازار مسکن دیگر متاثر نخواهد بود، چون توان خرید مشتری این امکان را ایحاد نمی کند که بیشتر از این قیمت مسکن بالا برود. باقرپور با تاکید بر اینکه اگر روند افزایش قیمت ارز مثل گذشته بود شیب افزایش قیمت مسکن تناسبی با آن نداشت، به تغییرات بازار بعد از انتخابات آمریکا اشاره کرد و گفت : به دنبال اتفاقاتی که یک هفته قبل از انتخابات آمریکا و بعد از آن افتاد و قیمت ارز شیب نزولی پیدا کرد، متاسفانه بسیاری از دست اندرکاران حوزه مسکن از جمله رئیس صنف مشاوران املاک و مسئولان وزارت راه و شهرسازی و برخی از نماینده های مجلس سیگنال های غلطی به بازار دادند و پیش بینی سقوط آزاد قیمت ها در بازار مسکن را مطرح کردند.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی های عمرانی شهر تهران در ادامه اظهارداشت : من همان زمان هشدار دادم که قیمت مسکن کاهش پیدا نمی کند چون این قیمت متعلق به زمانی است که قیمت دلار در محدوده کنونی بود و مسئله دیگر این است که در سوابق تاریخی کشور و حتی در زمان قطعنامه ۵۹۸ که شاهد سقوط قیمت ارز بودیم ،بازار مسکن متاثر از افت شدید قیمت ارز نشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

آهن پرایس: بازار ورق‌های فولادی طی هفته‌های اخیر، شاهد اتفاقات عجیبی بوده است. نوسان قیمت محصولات فولادی اگرچه تنها به قیمت ورق منحصر نمی‌شد اما در بازار ورق افزایش قیمت‌ها سیری باورنکردنی داشته است. در این رابطه کافیست نگاهی به قیمت ورق گرم فولادی در معاملات روز گذشته بازار آزاد داشته باشیم که با احتساب ۹درصد ارزش افزوده به قیمت ۱۵هزار تومان مورد معامله قرار گرفته بود، در حالی که همان ورق در بورس کالا با افزایش ۱۰ تا ۱۲ درصدی ۱۶ هزار تومان معامله شد، اتفاقی که سیگنال افزایش یکباره قیمت به بازار آزاد می‌دهد.اگرچه بررسی روند معاملات ورق بیانگر آن است که این دست معاملات پیش از این هم سابقه داشته است، طی دو هفته گذشته نیز چنین روندی در معاملات مشاهده شده بود. 

به عقیده فعالان بازار فولادی، دلیل این اتفاق به ابلاغ شیوه‌ نامه و تعیین قیمت‌ها براساس ۸۰ درصد قیمت جهانی (CIS) بازمی‌گردد، این در حالی است که فولاد مبارکه با ایجاد تغییراتی در نحوه فروش خود، ورق‌های فولادی را به صورت ال سی به مشتریان می‌فروشد.

تا پیش از تصویب شیوه نامه ساماندهی عرضه و تقاضای زنجیره فولاد، خریدار محصول مورد نظر خود را به صورت نقدی از فولاد مبارکه خریداری می‌کرد اما در روش ال‌ سی دو ماه پس از تحویل محصول، هزینه خرید به تولیدکننده پرداخت می‌شود. به اذعان فعالان حوزه فولاد، فروش اعتباری فولاد مبارکه از جمله مهم‌ ترین عوامل رشد شدید تقاضا در بورس کالا بوده است. به عبارت دیگر عرضه ورق گرم در بورس کالا چند ماه پیشتر تقاضای چندانی نداشت اما درحال‌حاضر به فروش ال سی منجر به افزایش تقاضای این محصول شده است.

گفتنی است که طی معاملات اخیر، سقف خرید در سامانه بهین یاب برای برخی محصولات فولادی حذف شد، فولاد مبارکه که هفته گذشته سقف مشخصی برای هر کد خرید در نظر گرفته بود، در معاملات اخیر اجازه خرید تا سقف ۴۴۰۰ تن به متقاضیان داد؛ مسئله‌ای که خود به افزایش شدید تقاضا دامن زده است.

 



:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

آهن پرایس : چهارمین هفته آذر، هفته پژوهش و فناوری نام‌ گذاری شده است. این نام‌ گذاری با توجه به اهمیت و نقش بسزای پژوهش در توسعه همه‌جانبه کشور انجام شده است.اثرگذاری پژوهش در توسعه کشورها به قدری جدی است که به‌عنوان یکی از پارامترهای توسعه‌یافتگی مورد توجه قرار می‌گیرد. این هفته فرصتی است که فعالیت‌های پژوهشی به‌ویژه در حوزه صنعت بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

همانطور که بارها تکرار شده ایران از ظرفیت‌های ویژه‌ای در حوزه معدن و انرژی برخوردار است؛ بنابراین توسعه اقتصادی کشور بر پایه‌ شکل‌گیری و توسعه صنایع معدنی باید مورد توجه قرار گیرد. توسعه این صنایع و حضور موفق آنها در بازارهای جهانی در سایه پژوهش به مرحله اجرا می‌ رسد و شاید به همین دلیل است که از همان ابتدای تاسیس یک مجموعه صنعتی، واحد تحقیق و توسعه نیز در کنار سایر اجزای آن شرکت، تشکیل می‌شود.گویی اهمیت این بخش و اثرگذاری آن در روند تولید با موفقیت بر کسی پوشیده نیست. با این وجود، گاه تحقیق و توسعه در صنایع ما آنطور که باید و شایسته پیشرفت است، مورد توجه قرار نمی‌گیرند.

انحصارگرایی در تولید، محدودیت در برقراری روابط بین‌المللی و ورود فناوری به کشور، یارانه‌های تولید که زمینه سودآوری تولید صنایع را بدون توجه به پژوهش و بهبود شرایط تولید فراهم می‌کند را باید از مهم‌ترین عواملی دانست که مانند سدی در مقابل توسعه این بخش قرار گرفته‌اند.

منصور یزدی ‌زاده، مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان درباره اهمیت تحقیق و پژوهش در توسعه صنایع به‌ ویژه صنعت مادری مانند فولاد گفت: دستاوردها و آموزه‌های عملی پروژه‌های بزرگ می‌تواند راهگشای بسیاری از کارشناسان و متخصصان در سایر صنایع کشور باشد. آموزه‌های جدید در قالب دانش می‌تواند در اختیار سایرین قرار گیرد و بدین‌صورت با ثبت و ضبط آنها علاوه بر محافظت و جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های معنوی شرکت، زمینه رشد و توسعه سایر صنایع کشور را هم فراهم کند. به‌طور طبیعی، انجام پروژه‌های بزرگ در صنایع اصلی زمینه تولید دانش نوین را فراهم می‌کند. این دانش علاوه بر منحصر بودن، ویژگی بومی و در دسترس بودن را نیز دارد.

وی افزود: صنعت فولاد و به‌ویژه شرکت ذوب آهن اصفهان، مادر صنعت نامیده می‌شود، چراکه این مجموعه زمینه رشد و توسعه سایر صنایع کشور را فراهم کرده است. وجود افراد خبره و با تجربه در این مجموعه عظیم فولادی باعث انجام کارهای جدید و به تبع آن تولید دانش ناشی از انجام پروژه‌ها و طرح‌ها می‌شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

آهن پرایس: اقبال شاکری ضمن ارج نهادن به خدماتی که مشاورین املاک ارائه می‌دهند، در عین حال تصریح کرد: متاسفانه نظارت مشخص و درستی بر عملکرد املاک وجود ندارد و خدماتی که تعدادی از بنگاه‌های املاک انجام می‌دهند در مقابل مطالباتی که دارند، بسیار ناچیز است و پاسخگوی اقدامات خود نیز نیستند.

وی افزود: با گفتگوهایی که با وزارت راه و شهرسازی و همچنین اتحادیه مشاورین املاک داشتیم، تاکید کردیم یک ساماندهی در این بخش انجام شود. اگرچه مسئله افزایش قیمت اجاره ومسکن به موضوعات مختلفی ارتباط دارد اما به دامن زدن بی رویه به قیمت املاک می‌توان به عنوان یکی از عوامل افزایش قیمت مسکن اشاره کرد زیرا با افزایش قیمت مسکن، حق کمیسیون نیز افزایش پیدا می‌کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به مطالبه شهروندان از نمایندگان برای رسیدگی به وضعیت مشاورین املاک به دلیل دریافت حق کمیسیون و نقشی که آنها در افزایش اجاره بها داشته‌اند، اظهار کرد: بعضی از مشاورین املاک درخواست‌های غیر قانونی، غیر واقعی و افزون طلبانه‌ای دارند و در واقع این مشاورین تلاش دارند با افزایش قیمت ملک و اجاره بها، سهم خودشان را افزایش می‌دهند.

وی تصریح کرد: متاسفانه مشاورین املاک با اقدامات انحرافی خود، به نابسامانی فعلی بازار مسکن دامن زده‌اند و به همین جهت نسبت به این موضوع ورود کرده‌ایم تا خدمات مشاورین املاک در قالب یک تعرفه نه درصدی از مبلغ مورد معامله پرداخت شود و به این شکل وضعیت نامناسبی که به وجود آمده است کاهش پیدا کند.

شاکری از تشکیل پرونده‌های متعدد از مشاورین املاک در دادگاه‌ها گفت و اظهار کرد: شکایت‌های زیادی از مستاجرین و مالکین علیه مشاورین املاک به ثبت رسیده است و این نشان از کارهای خلاف گسترده‌ای است که مشاورین املاک انجام داده‌اند. وی با تصریح بر اینکه اقدامات مشاورین املاک خلاف قانون موجود است، عنوان کرد: سه طرح در مورد نظام صنفی در مجلس شورای اسلامی مطرح است و اگر پیشنهاد دیگری در این زمینه وجود دارد، مجلس آماده شنیدن است.

 



:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

آهن پرایس : در هفته گذشته، افزایش قیمت جهانی محصولات بالا دستی نظیر سنگ آهن، سبب شد تا محصولات نهایی نیز با افزایش قیمت همراه باشند. بازار داخلی هم با رصد این جرقه های مستمر قیمتی، تمایل به رشد تقاضا و افزایش قیمت ها داشته که این روند کلی در بورس کالا و بازار آزاد، قابل مشاهده است. افزایش نرخ این هفته، قابل پیش بینی بود؛ چراکه قیمت جهانی روند صعودی داشت. شنیدن قیمت بالای ۵۰۰ دلار برای CIS همه را شوکه  کرد. اما افزایش سنگ آهن چین به بیش از ۱۵۰ دلار، دلیل محکمی برای این فرضیه است که قیمت جهانی، کماکان رو به افزایش خواهد بود.

در حال حاضر، مهم ترین مسئله در بازار داخل، عدم ثبات قیمت ارز و افزایش قیمت جهانی فولاد است. اما نمودار شمش فولادی بیانگر تاریخچه قیمتی این مدت است و می تواند پیش بینی بازار آتی را به ما نشان دهد. در هفته گذشته، همه انتظار رشد تقاضا را در بازار بورس کالا داشتند؛ هرچند تقاضا کمتر از حد انتظار بود، ولی رقابت های انجام شده و افزایش تقاضا در بازار میلگرد، شمش فولادی را وارد کانال ۱۱۰۰۰ تومان کرد و چهارشنبه، ۱۹ آذر ماه، میلگرد را در کانال ۱۲۰۰۰ تومان نشاند.

با توجه به کمبود مواد اولیه تولیدی کارخانجات ذوبی (آهن اسفنجی و قراضه آهن) و روند معاملات این روزهای شمش فولادی، ثبات کانال ۱۱۰۰۰ تومان، بسیار محتمل است و همچنان باید منتظر افزایش تقاضا در مقاطع فولادی با اعدادی بالاتر از ۱۲۳۰۰ در تمامی مبادی باشیم تا بتوانیم حضور شمش در این کانال را مسجل بدانیم.

از سویی دیگر، افزایش قیمت سنگ آهن صادراتی ایران می تواند تحت تاثیر مطرح شدن پیشنهاد تعیین قیمت سنگ آهن بر اساس قیمت جهانی باشد. بر همین اساس، سعید عسگرزاده، دبیر انجمن سنگ آهن ایران در نشست با معاون اقتصادی رئیس جمهورپیشنهاد داده است که از این پس، قیمت گذاری برای کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی، طبق فرمول فولاد و نرخ سنگ آهن، بر مبنای قیمت های جهانی باشد.



:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

آهن پرایس : ورق گرم ضخامت ۲ میلیمتر رول روز شنبه در اصفهان۱۷۷۰۰۰ ریال بود که تا آخر هفته به ۲۱۷۰۰۰ ریال رسید. ورق های گرم ضخامت ۴ تا ۱۵ میلیمتر رول با ۱۵۱۱۴۳ ریال افزایش به ۱۶۷۲۸۶ ریال رسید. ورق های اکسین که روز شنبه ۱۵۷۲۸۶ ریال برای ضخامت های ۱۰ تا ۴۰ بود تا آخر هفته به ۱۶۳۵۷۱ ریال رسید کاویان هم که سه ضخامت ۱۵ تا ۲۵ میلیمتر را عرضه می کرد قیمت را از ۱۴۳۰۰۰ ریال به ۱۴۶۰۰۰ ریال رساند. محدودیت عرضه ورق مبارکه و پائین آوردن سهمیه های تولیدکننده های پائین دستی در این افزایش قیمت بی تاثیر نبوده است ضمن آنکه بعضی ضخامت ها مثل ۱۲ میلیمتر با محدودیت شدید عرضه روبروست.

ورق سرد علیرغم رسیدن به قیمت ۲۶۹۵۴۵ ریال هر کیلو از ۲۵۰۰۰۰ ریال هر کیلو هنوز با عدم استقبال خریدار روبروست و این لطف الهی است چرا که در صورت گشایش تقاضا موجودی بازار بسیار محدود است. به لطف افزایش قیمت ورق گرم و بالا رفتن قیمت روی، قیمت ورق گالوانیزه هم افزایش یافت و از ۲۳۲۰۶۳ ریال به ۲۵۲۱۸۸ ریال رسید.

بازار فولاد ایران به طبع افزایش قیمت در بازار جهانی باید با رشد قیمت روبرو شود و آن را بپذیرد و امید به کاهش قیمت ها شاید در کوتاه مدت به علت فرارسیدن تعطیلات ژانویه  کمی روند کاهشی را تعدیل کند ولی واکسن کرونا تقاضای خفته در مصرف کننده ها را بیدار کرده است از طرف دیگر هزاران میلیارد دلار پول چاپ شده باید به چرخش بیفتد قیمت نفت دو روز پیش از ۵۰ دلار هر بشکه عبور کرد. در این میانه بازار ایران در انتظار مساله برجام نشسته در حالیکه مساله FATF همچنان برجاست در واقع رفع تحریم های خارجی بخشی از مشکل را حل می کند . با تصویب FATF کارخانه های ایرانی می توانند با استفاده از خطوط اعتباری و ال سی کالا صادر کنند که در آنصورت شرایط کاملاً متفاوت خواهد بود تا زمانی که این شرایط تغییر نکند که مجبور به تغییر هست فولادساز شمش را صادر خواهد کرد فارغ از آنکه قیمت ۱۰۰ دلار باشد یا هزار دلار چون در داخل امیدواری و تحرک و مصرف نیست.

اما روزی که این موانع برطرف شود شرایط به گونه دیگری خواهد شد. دل بستن به پائین آمدن ارزش دلار با توجه به بسیاری از فاکتورهای اقتصادی پس از برجام تنها بر باد دادن زمان است محققاً آنها که در بازار امروز فعال هستند در آینده موفق خواهند بود.

 



:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

آهن پرایس: عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه وضعیت کنونی بازار مسکن نشأت گرفته از خلاء آماری است، گفت: آمارهای ارائه شده از سوی وزارت راه و شهرسازی درباره قیمت مسکن در تهران با واقعیت های کنونی بازار مطابقت ندارند.

علی آذری عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اختلاف نظر بانک مرکزی و وزارت راه و شهرسازی در ارائه آمارهای بازار مسکن، گفت: بانک مرکزی اخیرا قیمت میانگین مسکن در شهر تهران را حدود ۲۷ میلیون تومان اعلام کرد، این در حالی است که مسئولان وزارت راه با رد آمارهای ارائه شده اعلام کردند که متوسط قیمت مسکن در تهران حدود ۱۸ تا ۲۰ میلیون تومان است.

آمارهای ارائه شده از سوی وزارت راه درباره قیمت مسکن با واقعیت های کنونی بازار مطابقت ندارند ؛ نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی گفت : آمارهای ارائه شده از سوی وزارت راه و شهرسازی درباره قیمت مسکن در تهران با واقعیت های کنونی بازار مطابقت ندارند و حتی در برخی از نقاط تهران، مساکن لوکس با قیمت هر متر مربع یکصد میلیون تومان به فروش می رسد.

وضعیت کنونی بازار مسکن نشأت گرفته از خلاء آماری است؛ وی گفت: وضعیت کنونی بازار مسکن نشأت گرفته از خلاء آماری و اطلاعاتی و فقدان برنامه ریزی کلان مبتنی بر این آمارها از سوی دستگاه های متولی حوزه مسکن است. از این رو تا وقتی که ما داشته های اطلاعاتی دقیقی نداشته باشیم، نمی توان بازار چند وجهی مسکن را مدیریت کرد.

آذری ادامه داد: به طور حتم تا زمانی که آمار بازار مسکن در حوزه قیمت ها، مالکیت افراد بر مساکن و میزان دقیق ساخت و ساز شفاف نشود، نمی توان به بهبود وضعیت در این حوزه امید داشت. البته در چند ماه اخیر قیمت مسکن به دلیل کاهش قیمت دلار و برخی مسائل مرتبط کاهش یافته، اما این روند را نمی توان ماحصل برنامه ریزی دستگاه ها دانست.

 



:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

آهن پرایس : با توجه به احتمال تداوم رشد قیمت محصولات فولادی منطقه CIS حداقل در یک هفته آینده، تلاش نوردکاران برای جبران فاصله کاهش‌یافته نرخ میلگرد و شمش و همچنین پررنگ‌تر شدن حضور تقاضای سرمایه‌ای در این روزهای ملتهب بازار آزاد آهن، احتمال تداوم رشد قیمت محصولات فولادی ادامه دارد. گرچه با توجه به رکود نسبی معاملات محصولات فولادی در روزهای پایانی این هفته و شرایط کلی رکودی حاکم بر بازار، به نظر می‌رسد شتاب این رشد از این هفته کمتر باشد.

به گزارش آهن پرایس، این هفته که به نوعی با دومین هفته اجرای شیوه‌نامه جدید دولت در بورس کالا مصادف بود، قیمت محصولات فولادی در بازار آزاد نیز با وجود نوسان اندک نرخ ارز در طول هفته، با شتاب تندی افزایش یافت؛ به نحوی که با در نظر گرفتن مالیات بر ارزش افزوده شاهد رشد بیش از ۱۰۴۰ تومانی متوسط نرخ میلگرد ۱۴ آجدار، افزایش حدودا ۶۲۰ تومانی میانگین قیمت انواع نبشی، صعود بیش از ۱۱۰۰ تومانی متوسط نرخ تیرآهن ۱۴ کیلویی، رشد بیش از ۲۱۵۰ تومانی میانگین قیمت انواع پروفیل (پروفیل‌های با ضخامت ۲ تا ۴ و قوطی‌های ستونی) و افزایش حدودا ۱۳۸۰ تومانی متوسط نرخ شمش القایی در بازار آزاد در هفت روز گذشته بودیم. 

مهمترین علت رشد پرشتاب نرخ محصولات فولادی در هفته اخیر نیز تداوم التهابات بازار آزاد ناشی از اجرای شیوه‌نامه جدید دولت در بورس کالا بود. نکته مهم در این میان آن است که نوع در نظر گرفته شدن قیمت پایه محصولات فولادی در بورس کالا براساس شیوه‌نامه جدید، ناگهان باعث شد که اختلاف میان قیمت پایه شمش و میلگرد در بورس کالا به حدود ۳/۲ درصد کاهش پیدا کند و اختلاف نرخ کشف‎شده آنها در هفته اول اجرای شیوه‌نامه نیز تا اندازه حدود ۴.۵ درصد کم شود. 

نکته دیگر نیز آن است که اصولا نبود متولی قاطع در بازار فولاد کشور باعث شده است که بازار آزاد آهن با کوچکترین تلنگری به هم بریزد. در این شرایط، اجرای نابهنگام شیوه‌نامه جدید دولت در بورس کالا، باعث بالا گرفتن تب التهابات بازارآهن در دوهفته اخیر شده وهمان‌طور که در ماه‌های اخیر مشاهده کرده‌ایم، وقتی بازار دچار چنین درجه‌ای از التهاب می‌شود، همیشه افرادی هستند که با دامن زدن به هیجانات موجود مانع کاهش قیمت‌ها می‌شوند.



:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

آهن پرایس : پس از گذشت ماه‌ها از التهاب بازار فولاد و شدت گرفتن موج انتقادات به این آشفتگی‌ها، طی هفته‌های اخیر معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری برای رفع این مشکلات قدم به عرصه گذاشت. محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری در نامه‌ای ضمن ابلاغ شیوه‌نامه‌ای با عنوان ساماندهی عرضه و تقاضای زنجیره فولاد، تلاش کرد مشکلات این زنجیره را برطرف کند. شیوه‌ نامه‌ای که با موجی از انتقادات از سوی فعالان زنجیره فولاد همراه شد. 

شاید بزرگ ‌ترین ایرادی که می‌توان به این شیوه‌ نامه گرفت، نادیده گرفتن نقش فعالان صنعتی و تشکل‌ها در تدوین آن باشد. البته برخی فعالان این زنجیره نیز با کلیات طرح یادشده موافق بودند اما در عین حال اعتقاد داشتند اصلاح آن ضروری است. شدت گرفتن موج انتقادات موجب شد سلسله جلساتی با حضور همه ذی‌ نفعان این زنجیره تشکیل شود و اصلاح آن در دستور کار قرار گیرد. درحال‌حاضر نیز بررسی مجدد مفاد مطرح ‌شده در این طرح در دستور کار قرار دارد. کما اینکه تاکنون مقررشده در برخی از این مفاد تغییراتی هم ایجاد شود تا بدین ‌ترتیب امکان سوءاستفاده از این شیوه‌نامه حذف شود.

یکی از مهم ‌ترین انتقادهایی که از سوی تولیدکنندگان شمش به این بخشنامه وارد می‌شود آن است که تعیین نرخ پایه شمش فولاد براساس ۸۰ درصد نرخ منطقه سی‌آی‌اس با تسعیر نرخ نیما به منزله قیمت‌گذاری دستوری این محصول است. هرچند همین ماده با استقبال تولیدکنندگان صنایع پایین‌ دستی روبه‌ رو شده است و آنها اعتقاد دارند می‌توانند زمینه کنترل این بازار را به‌دست بگیرند.حال میان این حرف‌ وحدیث‌ها و حتی در مواردی حاشیه‌های ایجاد شده، وزیر صنعت، معدن و تجارت با حضور در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد: قیمت‌گذاری دستوری کنار مى‌ رود.

علیرضا رزم‌ حسینی به صراحت اعلام کرد که وزارت صنعت، معدن و تجارت به هیچ عنوان به‌دنبال قیمت‌گذاری دستوری فولاد یا هر محصول دیگری نیست، بلکه مدافع تولید و شفافیت به کمک بورس کالاست. وی در ادامه افزود: بورس کالا، محور شفافیت است، به‌علاوه آنکه رقابت را در خرید و فروش محصولات شکل می‌دهد. بنابراین باید انتظار داشته باشیم که عرضه محصولات فولادی در بورس کالا زمینه شفافیت هرچه بیشتر را در این بازار فراهم کند. وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: عرضه تنها بخشی از محصولات زنجیره فولاد در بورس و مابقی آنها در پستوها، به هیچ عنوان قابل‌ قبول نیست.



:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

آهن پرایس : ثبات مسکن برای اقتصاد کشور فایده دارد؛ زیرا بخش ساخت و ساز می تواند برای افزایش تولید برنامه ریزی کند. مردم هم که طیف مصرفی هستند در این شرایط می توانند با استفاده از نظام پس انداز، تسهیلات و حمایتهای دولت خانه دار شوند. اما نکته مهم این است که دولت و به طور خاص وزارت راه و شهرسازی به چه نحو می خواهد از این ثبات اقتصادی استفاده کند. می طلبد که وزارت راه و شهرسازی برنامه عملیاتی کاملا مشخص و اجرایی در کنار بخش خصوصی برای حوزه مسکن ارایه دهد و از شعارپردازی خودداری کند.

اگر مسئولان وزارت راه و شهرسازی صرفا بگویند قیمت مسکن پایین می آید ما در آینده نتایج مطلوبی را از این حوزه نخواهیم گرفت و فشار اقتصادی وحشتناکی که در حوزه مسکن رخ داده مجددا تکرار می شود. طی یک سال و نیم گذشته وزارت راه و شهرسازی در پروژه اقدام ملی مسکن اقدام خاصی انجام نداده، چرا که بخش خصوصی در کنارش نیست. مسکن مهر اگر به موفقیت نصفه و نیمه ای رسید به این دلیل بود که دولت وقت به این نتیجه رسید که تولید مسکن را به اهل فن واگذار کند. هم اکنون وزیر راه و شهرسازی اعلام کند از ۴۰۰ هزار واحد اقدام ملی چه مقدار به بخش خصوصی واگذار شده، چه تعداد را ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، بنیاد مسکن و دیگر سازمانهای دولتی بر عهده گرفته اند و مساله مهمتر اینکه سازمانهای دولتی تا چه میزان موفقیت داشته اند  در این میان بخش خصوصی از طرح اقدام ملی مسکن استقبال نکرده است؛ زیرا مسئولان اساسا به بخش خصوصی اعتقاد ندارد.

با اشاره به کاهش ۱۴ درصدی ساخت و ساز در شهر تهران طی شش ماهه ابتدای امسال نسبت به نیمه اول سال گذشته میتوان گفت: ریسک سرمایه گذاری در حوزه تولید مسکن در تهران به شدت افزایش یافته و عدم بازگشت سرمایه برای تولیدکننده مسکن در استان تهران شرایط را سخت کرده است. سطح دسترسی قشر مصرفی به مسکن مناسب در تهران به شدت پایین آمده و سازندگان متوجه این هستند واحدی را که می سازد متقاضی ندارد. بنابراین از بازار خارج می شوند و در واقع ریسک خواب سرمایه را نمی پذیرند. 

در شهرستانها البته اوضاع مقداری متفاوت است و ساخت و ساز نسبت به ماههای گذشته مقداری بهتر شده است؛ زیرا شکاف بین توان خرید متقاضیان مصرفی با قیمتها چندان عمیق نیست.



:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

آهن پرایس : رئیس اتحادیه آهن ‌فروشان استان کرمانشاه با اشاره به رشد شدید نرخ محصولات فولادی پس از اجرای شیوه‌نامه ساماندهی عرضه و تقاضای زنجیره فولاد بیان کرد: با اجرای شیوه‌نامه جدید، قیمت‌ها حدود دو هزار تومان افزایش پیدا کرد، ولی بازار کرمانشاه همچنان نیمه‌ تعطیل است و اخیرا  فعالیت خاصی نداریم؛ زیرا وقتی مشتری در بازار نباشد، کاهش یا افزایش قیمت محصولات تاثیری بر وضعیت رکودی بازار نمی‌گذارد.

وی با اشاره به کاهش قدرت خرید مردم در  سال‌های اخیر ادامه داد: در بازار آهن، عرضه و تقاضا با یکدیگر همخوانی ندارد. به طوری که مصرف‌کنندگان محصولات فولادی به حداقل نیاز خود در این روزهای سرد زمستانی رسیده‌اند و میزان خرید و فروش‌ها کمتر شده است و بازار دیگر کشش افزایش قیمت‌ها را ندارد؛ اما از سویی دیگر، عرضه‌کننده ها بدون توجه به این مساله، نرخ محصولات خود را همچنان افزایش می‌دهند.

به گزارش آهن پرایس، نزدیک سه هفته از ابلاغ شیوه‌نامه جدید دولت برای ساماندهی عرضه و تقاضای زنجیره فولاد می‌گذرد و دراین مدت این زنجیره، مخالفت‌ها و حمایت‌های متفاوتی را نسبت به این شیوه‌نامه اظهار داشته‌اند. در این میان اما هفته گذشته، تعیین نابهنگام قیمت شمش در معاملات بورس کالا براساس شیوه‌نامه جدید، باعث ایجاد آشفتگی در بازار فولاد کشور شد؛ به نحوی که حتی تا پایان معاملات روزهای گذشته بازار آزاد آهن نیز شاهد رشد بیش از اندازه نرخ مقاطع طویل فولادی و محصولات حوزه لوله و پروفیل به دلیل بالا بودن قیمت پایه فولاد در بورس کالا بودیم. 

وی همچنین درباره پیش‌بینی خود از روند قیمت آهن‌آلات در ماه‌های اخیر نیز افزود : قیمت فولاد، رابطه مستقیمی با نرخ دلار دارد و اگر قیمت دلار افزایشی باشد، نرخ محصولات فولادی نیز رو به افزایش خواهد بود. البته باید توجه داشت در روزهای سرد زمستان، میزان عرضه و تقاضا با یکدیگر همخوانی ندارند، اما قطعا کارخانه‌های بزرگ تولیدکننده فولاد مثل فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان تاثیر زیادی بر قیمت محصولات فولادی در بورس کالا و بازار آزاد دارند و قطعا رشد قیمت محصولات این کارخانجات در ماه‌های آینده همچنان بازار آهن را متلاطم نگاه خواهد داشت.



:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

آهن پرایس : این روزها، بازار فولاد ایران متاثر از شرایط جهانی و قوانین داخلی، دچار تحولاتی شده است که مهم ‌ترین آن، پایین‌ تر قرار گرفتن نرخ فولاد از نرخ جهانی است. این اتفاق علی‌ رغم صعود قیمت فولاد در جهان رخ داده است که همین موضوع، پایین‌ تر بودن نرخ فولاد در ایران را تبدیل به رویدادی نادر می‌کند. همه‌گیری شیوع ویروس کرونا و تاثیرات آن بر زندگی مردم، همچنان یکی از اثرگذارترین دلایل تحولات اقتصادی در دنیاست.  به دلیل قرنطینه های طولانی و سختگیرانه، صنعت تحت تاثیر قرار گرفت و در پی آن مصرف مواد اولیه محدود شد. بسیاری از کشورها هم برای ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا تولید را کاهش دادند.

اما چین به این دلیل که زودتر از دیگر کشورها توانست شرایط را کنترل کند، زودتر هم به شرایط عادی بازگشت. این کشور برای تحقق رشد اقتصادی خود، منابع مالی کلانی را به صنعت تزریق کرد که همین امر موجب افزایش تقاضا در چین شد. بر اساس نیازهای این کشور، میزان تولید هم افزایش یافت اما به دلیل تقاضای زیاد، واردات قابل توجهی هم از مواد اولیه به این کشور صورت گرفت. درواقع می‌توان گفت افزایش تقاضای کشور چین در مقابل کاهش تولید درجهان منجر به افزایش بهای فولاد شده است.

رشد صعودی قیمت فولاد در دنیا، دلایل دیگری نیز دارد. سیاست‌های ضد تجاری وضع شده در آمریکا که متاثر از شرایط کروناست، باعث افزایش ناگهانی قیمت شده است. فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را صفر درصد تعیین کرده است که باعث خروج پول از بازار سهام این کشور شده و از سویی دیگر افزایش قیمت مواد اولیه را به دنبال داشته است.

اما برخلاف بازار جهانی قیمت فولاد  در ایران با کاهش رو به رو شده است که دلایل زیادی باعث به وجود آمدن این شرایط شده است. از مهم ‌ترین آن‌ها، شیوه نامه تازه وزارت صمت است که قیمت پایه را ۸۰ درصد قیمت جهانی معامله شده در هفته گذشته اعلام می‌کند. از سویی دیگر فضای روانی حاکم شده در ایران پس از پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا، باعث شده که آینده بازار در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد و بسیاری از فعالان صنعت منتظر ثبات تازه‌ای در اقتصاد ایران بمانند. همین موضوع باعث رکود در بازار فولاد شده است.

از سویی دیگر فصل پاییز و زمستان، همیشه فصل کاهش تقاضای تولیدات فولادی بوده است که تعطیلات کرونا هم بر تاثیر این شرایط افزوده همه این شرایط درکنار یکدیگر باعث شده که نرخ فولاد در ایران از نرخ جهانی جدا شود و علی رغم شیب بالای صعود نرخ جهانی، ایران در سراشیبی کاهش قیمت فولاد قرار گیرد



:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

آهن پرایس: محمود محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه موضوع مسکن و نرخ آن تفاوت بسیار اساسی و سایر بخش‌ها دارد گفت: افزایش نرخ مسکن در ماه‌های گذشته ناشی از تلاطم‌هایی است که در بازار‌های موازی ایجاد شده است البته تاثیر‌پذیری افزایش نرخ مسکن در مقایسه با سایر کالا‌ها و اقلام بسیار کمتر و دیرتر بوده به طوری که بیشتر بازار‌ها بسیار زودتر از افزایش نرخ دلار تاثیر گرفته‌اند.

وی ادامه داد: بخش عمده‌ای از تقاضای مسکن مربوط به سرمایه‌ای بودن این بازار است و بسیاری از سرمایه‌گذاران برای حفظ سرمایه خود سعی می‌کنند که نرخ را افزایش دهند.او بیان کرد: نرخ مسکن در ماه‌های گذشته ارتباط مستقیمی با بازار‌های موازی داشته است و البته در این بازار عرضه و تقاضا هم تاثیر گذاشته است.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی بیان کرد: کاهش نرخ در بازار‌های موازی هم البته در این بخش تاثیر‌گذار بوده، ولی بسیار دیر‌تر تاثیر گذاشته است و با بیان اینکه هر کدام از اقدامات صورت گرفته در بازار مسکن در جایگاه خودشان تأثیر‌گذار بوده است گفت: به طور مثال در بحث مالیات زمانی که بحث اخذ مالیات از خانه‌های خالی در تیر و مرداد امسال مطرح شد آمار منتشر شده و تعداد واحد‌هایی که عرضه شد رشد قابل ملاحظه‌ای داشت و بنابراین نشان می‌دهد که این اقدامات در بازار مسکن مثبت بوده است.

این مقام مسئول بیان کرد: تعدادی هم سازندگان در راستای این طرح واحد‌های خود را وارد بازار کرده و تعدادی هم همزمان با اجرای این طرح توانستند واحد مورد نظر خود را خریداری کردند.

معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه توقعات مردم در این زمینه متفاوت بوده است گفت: بسیاری از مردم با ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن توانستند واحد مورد نظر خود را انتخاب کنند و همین موضوع باعث شد که بخش عمده‌ای از متقاضیان بازار مسکن دغدغه‌ای از بابت مسکن نداشته باشند او یادآور شد: در طرح اقدام ملی مسکن مشخص شده بود که چه تعداد واحد برای آنها ساخته شده و تعدادی واحد هم جدید هم به زودی وارد بازار مسکن شوند بنابراین کسانی که متقاضی هستند و یا بیشتر از آن واحد وارد بازار می‌شود یا در حال احداث است.



:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

آهن پرایس : کارشناسان بر این باورند سنگ آهن که دومین کومودیتی بزرگ بعد از نفت از نظر وزن و همچنین ارزش می باشد، می تواند به عنوان یک شاخص اقتصادی در بازارهای جهانی نقشی داشته باشد و جای رقیب خود یعنی مس را بگیرد. چرا که علاقه به سرمایه گذاری در بازار این ماده اولیه فولادسازی در سطح جهان بیشتر شده و از طرفی با چرخه های صنعتی و اقتصادی به ویژه چین که بزرگترین مصرف کننده سنگ آهن نیز می باشد پیوند دارد.

از سوی دیگر، برخی معتقدند سنگ آهن در ارتباط نزدیک با چرخه های اقتصادی چین از جمله محرک های اقتصادی و توسعه های زیربنایی آن است و شاید بتواند حتی بهتر از مس به عنوان یک شاخص اقتصادی کلان خود را نشان دهد. درسال ۲۰۲۰، اقتصاد چین در سطح دنیا بهترین عملکرد را داشته و شاید موتور حرکت و رشد اقتصادی دنیا باشد و سنگ آهن نیز نماینده این رشد بوده است. در حال حاضر قیمت سنگ آهن به بالاترین سطح ۷ سال اخیر رسیده که به دلیل محدودیت عرضه و رشد تولید فولاد خام چین بوده است و همچنین در سطح جهان نیز بسته های محرک اقتصادی دولت ها برای بهبود اقتصادی بر پایه توسعه زیرساخت ها جهت نجات از رکود دوره پاندمی کرونا بوده است. 

امسال سنگ آهن ۵۶ درصد رشد قیمت داشته در حالی که مس ۲۴ درصد رشد قیمت داشته و برخی معتقدند امسال سنگ آهن بین کومودیتی ها بهترین عملکرد را داشته است. از آنجایی که امسال عملکرد بازار سنگ آهن با توسعه های اقتصادی و عملکرد سایر کومودیتی ها بیشتر هم تراز بوده، شاید بتواند یک شاخص اقتصاد کلان گردد. به گزارش آهن پرایس، فقط در طی ۱۰ سال ، بازار سنگ آهن از بازاری مبهم با قراردادهای سالانه  به یک کالای مالی جهانی تبدیل شده است که به طور مرتب صفحه اول مطبوعات مالی را در دست دارد. مس به طور سنتی به عنوان فشارسنج سلامت اقتصادی جهان نقش داشته زیرا در توسعه  و پیشرفت غرب بسیار مورد استفاده قرار گرفته است ، در حالی که توسعه چین بیشتر با استفاده از میلگرد و سایر محصولات فولادی و مبتنی بر زیرساخت ها بوده است ، از این رو پیوندهای قوی آن با سنگ آهن مطرح است.



:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

میلگرد نوعی پروفیل است با سطح مقطع دایره شکل که از نورد گرم و یا از فولاد ریخته‌گری شده بدست می آید که به اصطلاح در بازار به آن آرماتور نیز می‌گویند.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام آهن پرایس، به دلیل اینکه چسبندگی بین فولاد تقویتی و بتن بهبود یابد، میلگرد را به صورت آجدار می‌سازند بنابراین ارتفاع آج‌ها و فضای برآمدگی‌ها باید بر اساس استانداردهای مربوطه طراحی شود.

انواع میلگرد و مشخصات آنها

در کشور ما قسمت عمده فولادهای میلگرد که توسط کارخانه ذوب‌آهن اصفهان تولید می‌شود، با استاندارد روسی مطابقت دارند. میلگردها به سه استاندارد A۱,A۲,A۳,A۴ تقسیم می‌شوند.

میلگرد نرم بدون آج (A۱)

این نوع میلگرد با تنش جاری ۲۳۰۰ کیلوگرم بر سانتیمتر مربع و تنش گسیختگی ۳۸۰۰ کیلوگرم بر سانتیمتر مربع به عنوان میلگرد نرم شناخته می‌شود و عمدتا بدون هیچ گونه آج می‌باشد.

میلگرد نیمه سخت با آج ساده (A۲)

این نوع میلگردها با تنش جاری ۳۰۰۰ کیلوگرم بر سانتیمتر مربع و تنش گسیختگی ۵۰۰۰ کیلوگرم بر سانتیمتر مربع به عنوان میلگرد نیمه خشک و نیمه نرم شناخته می‌شود. این نوع میلگردها برای عملیات ساختمانی و خصوصا خاموت زنی مناسب بوده و انجام عملیات جوشکاری بر آن توصیه نمی‌شود. قیمت روز میلگرد استاندارد A۲ به طور معمول از قیمت میلگرد آجدار استاندارد A۳ کمتر می باشد.

میلگرد سخت با آج پیچیده (A۳)

این نوع میلگرد آجدار با تنش جاری ۴۰۰۰ کیلوگرم بر سانتیمتر مربع و تنش گسیختگی ۶۰۰۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع به عنوان میلگرد خشک شناخته می‌شود که عمدتا بصورت آجدار و آج جناقی می‌باشد؛ از این رو برای تغییر شکل با زوایای تند مناسب نیست.

میلگرد سخت با آج دوکی (A۴)

میلگردها با استاندارد A۴ دارای آج دوکی شکل هستند. این نوع میلگردها جزء محصولات سخت محسوب می‌شود و از لحاظ مقاومتی نیز به عنوان میلگرد رده S۵۰۰ ذکر می شود. شکل آج این نوع میلگرد آجدار به صورت آج مرکب نسبت به محور طولی می‌باشد و از این طریق نسبت به سایر رده‌ها متمایز است.

کاربرد میلگرد در ساختمان سازی

کاربرد میلگرد در ساختمان سازی بسیار گسترده است بطوری که عضو جدانشدنی صنعت ساختمان سازی می باشد. حجم استفاده از این محصول در صنعت ساختمان به اندازه‌ای بالا است که می‌توان قیمت میلگرد را از عوامل تأثیرگذار بر قیمت مسکن دانست. مهم‌ترین کاربرد میلگرد آجدار  در تولید بتن آرمه است. مقاومت کششی بتن برخلاف مقاومت فشاری آن بسیار پایین است، به همین دلیل باید با استفاده از مصالح دیگر این ضعف را برطرف کرد.

کدام کارخانه میلگرد بهتر است؟

در حالت کلی اکثر کارخانه‌های تولید میلگرد آجدار استاندارد هستند اما بعضی از کارخانه‌ها از کیفیت بالاتری در استفاده از مواد اولیه برخوردارند و این باعث تقاضای بیشتر روی برند آنها می‌شود، از جمله این کارخانه‌های تولیدکننده میلگرد می‌توان به ذوب آهن اصفهان، میلگرد نیشابور، میلگرد کویر کاشان، میلگرد پرشین اشاره کرد.

در خرید میلگرد باید به چه نکاتی توجه کرد؟

برای خرید میلگرد علاوه بر برند کارخانه، سلامت بار، بعد مسافت بین محل بارگیری تا محل تخلیه و وزن نهایی هر شاخه نیز مهم است، علاوه بر این با توجه کاربرد میلگرد در سازه باید برای انتخاب نوع آن نیز دقت کافی را داشت. یکی از این فروشندگان بزرگ و معتبر  در این زمنیه شرکت آهن پرایس است که با تماس با آن‌ها می‌توانید سفارشات خرید میلگرد را ارائه و آن ها را به بهترین کیفیت و با پایین‌ترین قیمت دریافت نمایید.

عوامل موثر بر قیمت میلگرد آجدار

قیمت میلگرد در اصل قیمت تمام شده مواد تشکیل‌دهنده آن بعلاوه ارزش افزوده کارخانه تولیدکننده آن است. قیمت مواد اولیه از جمله سنگ آهن در بازار جهانی و به همان نسبت در بازار چین بر قیمت نهایی شمش و در نهایت آرماتور تاثیر مستقیم می‌گذارد. همچنین هزینه‌های حمل و نقل و قیمت نفت نیز موجب بالا رفتن قیمت تمام شده مواد اولیه و به تبع آن قیمت روز  میلگرد می‌شود. البته علاوه بر فاکتورهای ذکر شده که جزو مهمترین عوامل موثر بر قیمت میلگرد آجدار محسوب می‌شوند می‌توان به شوک‌های هیجانی بازار که معمولا در اقتصاد ایران به تاثیر از اتفاقات سیاسی و اجتمایی رخ می دهد نیز توجه داشت.

در ایران کارخانه‌های مختلفی تولید کننده میلگرد هستند که لیست قیمت میلگرد آن‌ها در سایت آهن پرایس موجود می‌باشد و به صورت لحظه‌ای به روز رسانی می‌شود. بروز رسانی لحظه‌ای قیمت آهن آلات این امکان را برای مشتریان فراهم می‌سازد تا هر لحظه و هر زمان بتوانند با مراجعه به وب سایت آهن پرایس از آخرین قیمت آهن‌آلات و همچنین انواع میلگرد با خبر باشند.

علاوه بر این با مراجعه به سایت آهن پرایس می‌توانید به راحتی برای خرید میلگرد و یا آهن آلات مورد نظر خود اقدام کنید، در آهن پرایس علاوه بر فروش میلگرد، انواع آهن آلات ساختمانی از جمله تیرآهن، پروفیل، نبشی و ناودانی و انواع ورق سیاه و ساختمانی و ورق های گالوانیزه و روغنی و لوله‌ها با تضمین کتبی کیفیت و بهترین قیمت به فروش می‌رسند. اگر قصد خرید هر گونه آهن آلات را دارید  قبل از اقدام پیشنهاد می‌شود با مشاوان آهن پرایس از طریق خط ویژه ۰۲۱۵۴۱۰۳ در ارتباط باشید و یا برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاهده قیمت بروز  آهن آلات تولیدی کارخانه‌های مطرح و معتبر کشور به وب سایت آهن پرایس به آدرس www.ahanprice.com  مراجعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

این روزها با توجه به پیشرفت تکنولوژی و دسترسی به اینترنت برای عموم، جامعه به سمت رفع نیاز های خود براین بستر در حرکت است. بستر اینترنت کمک شایانی به افرادی کرده است که دچار ضیغ وقت هستند و حضور فیزیکی برای آنها به راحتی میسّر نیست. در گذشته افراد به منظور خرید محصولات و خدمات مورد نیاز خود، مجبور به حضور فیزیکی در محل مورد نظر بودند و در برخی مواقع محل ارائه دهنده محصولات یا خدمات، دورتر از محل اقامت فرد بود اما هم اکنون با پیشرفت روز افزون تکنولوژی و اهمیت سرعت و زمان برای بسیاری از افراد، دنیا به سمت خرید و فروش آنلاین و ارائه خدمات اینترنتی پیش می رود. امکان مقایسه سریع و کاهش هزینه های خرید و دسترسی همیشگی از مزایای خرید اینترنتی دردنیای امروز است.

با توجه به نیاز روز افزون افراد به اینترنت و خدمات آنلاین، فروشگاه آهن پرایس با هدف فروش و ارائه خدمات اینترنتی جهت سهولت در انجام مشاوره و خرید آهن الات همچون میلگرد آجدار، تیرآهن، قوطی پروفیل و ... راه اندازی گردید. فروشگاه اینترنتی آهن پرایس مرجع اطلاع رسانی صنعت آهن و فولاد کشور و فروش آنلاین انواع آهن آلات ساختمانی و صنعتی با نزدیک به نیم قرن سابقه در این حوزه است. با توجه به سابقه دراز مدت و نمایندگی های رسمی اخذ شده از کارخانجات بزرگ و معتبر ایران و همچنین با بکار گیری تیم های حرفه ای، بر این تلاش است تا بهترین کیفیت، قیمت و خدمات را عرضه نماید و پیروز عرصه رقابت باشد.

مجموعه آهن پرایس به منظور سهولت در انتخاب کالا توسط مشتریان، راه های ارتباطی متفاوتی را در اختیار مخاطبان خود قرار داده است؛ از این رو مشتریان گرامی می توانند از طریق کانال تلگرامی و یا وب سایت آهن پرایس اقدام به بررسی و مقایسه قیمت ها کرده، سپس در صورت تمایل خرید خود را قطعی نمایند. در صورت نیاز به مشاوره قبل از خرید نیز کارشناسان آهن پرایس پاسخگو سوالات مشتریان به صورت تلفنی خواهند بود؛ از این رو متقاضیان می توانند با خیالی آسوده قبل از اقدام به خرید از ویژگی ها، کیفیت و قیمت محصول خود آگاهی یابند، سپس اقدام به خریدی آگاهانه نمایند.

 دسترسی آسان به قیمت های تمامی کارخانجات تولیدی، ارائه اخبارو تحلیل و پیش بینی روزانه از بازارهای آهن، فولاد وبازار های موازی همچون بازار مسکن، شفاف سازی قیمت ها و ارائه نوسانات روزانه قیمت های اعلام شده توسط تولیدکنندگان از جمله کارکردهای مجموعه آهن پرایس می باشد. علاوه بر اعلام لحظه ای قیمت ها، این مجموعه امکانات متعددی را نیز برای مشتریان خود فراهم آورده است؛ از جمله جدول وزنی آهن الات، امکان دریافت پیش فاکتور آنلاین و مشاهده هزینه حمل از مبدا تا مقصد مورد نظر که به منظور سهولت در انجام سفارش مشتریان می باشد.

مزیت دیگر سایت آهن پرایس برای مخاطبان خود، امکان مقایسه قیمت های چندین کارخانه، هزینه حمل و وزن محصول بطور همزمان می باشد که ویژگی بسیار مهمی برای خریداران به شمار می آید؛ چراکه در رابطه با قیمت آهن الات موجود در بازار از جمله قیمت میلگرد ، این مقایسه موجب سهولت بیشتری در تصمیم گیری می گردد و خریداران می توانند با اطلاع از قیمت های تولیدکنندگان مختلف و بررسی و مقایسه هر محصول، با دید آگاهانه خرید خود را انجام دهند.

یکی دیگر از ویژگی های بسیار مهم سایت آهن پرایس، ارائه اطلاعات تکمیلی کارخاجات می باشد چراکه بسیاری از خریداران به دنبال کالایی برای خرید هستند ولی نمی دانند که این کالا در کدام شهر تولید شده و از کدام مبدا برای آنها ارسال خواهد شد؛ بنابراین مشتری می تواند با بررسی اطلاعات هر کارخانه اقدام به انتخاب و خرید آهن آلات خود نمایند.

 

مجموعه آهن پرایس چه محصولاتی را ارائه میدهد؟

آهن پرایس با دارا بودن کارشناسان فعال و متخصص در زمینه آهن آلات، اقدام به فروش انواع آهن آلات از جمله تیرآهن و هاش، میلگرد آجدار و ساده، نبشی و ناودانی، قوطی پروفیل، انواع لوله، انواع ورق از جمله ورق سیاه، ورق روغنی، ورق گالوانیزه و ... کرده است. کارشناسان این مجموعه در تلاش هستند تا با آگاهی و تجربه خود، راهنمایی های مناسبی را به مشتریان ارائه دهند تا آنها بتوانند با خیالی آسوده بهترین تصمیم را در کم ترین زمان ممکن بگیرند.

حمل و نقل کالا به چه شکل صورت میگیرد؟

یکی دیگر از امکانات مجموعه آهن پرایس، هماهنگی ماشین و ارسال بار برای مشتریان می باشد. در این مرحله به دلیل اهمیت سلامت و کیفیت بار ارسالی برای مشتریان، واحد کنترل کیفی هنگام بارگیری بر سر بار نظارت خواهد کرد. این نکته حائز اهمیت است که قبل از ارسال بار هزینه حمل با مشتریان هماهنگ می گردد تا در صورت رضایت و تأیید هزینه حمل توسط مشتری ماشین برای بارگیری آماده سازی گردد.

اقدامات آهن پرایس برای جلب رضایت مشتریان خود

در فرایند انتخاب و خرید محصول و خدمات مورد نیاز انسان همیشه چندین عامل مهم وجود دارند که تعیین کننده و تاثیر گذار بر تصمیم نهایی هستند. قیمت، کیفیت و سرعت در ارائه خدمات، برخورد و پاسخگویی مناسب، مسلما از مهمترین عوامل برای تصمیم گیری و اقدام به خرید برای مشتریان هستند. در مجموعه آهن پرایس برای تمامی این عوامل تلاش هایی بی وقفه در حال انجام است؛ بدین معنا که این مجموعه کتبا تضمین می نماید تا در صورت مغایرت بار ارسالی با صورت سفارش تأیید شده توسط مشتری، بار ارسالی را بازگردانده و تمامی مبلغ را به حساب ایشان عودت نماید. رضایت مستمر و حداکثری مشتریان تضمین کننده رشد و پیشرفت مجموعه ما در بازار امروز است و ما مشتاقانه به دنبال رشد و پیشرفت روز افزون هستیم.

با مراجعه به وب سایت آهن پرایس به آدرس www.ahanprice.com  می توانید از تمام خدمات این فروشگاه بزرگ آهن آلات بهرمند شوید و به راحتی قیمت روز آهن آلات مختلف را نمایید. اگر قصد خرید هر گونه آهن آلات از جمله میگلرد ، تیرآهن ، لوله ، نبشی ، پروفیل ، ورق و...  را دارید  قبل از هر اقدام پیشنهاد می‌شود با مشاوان آهن پرایس از طریق خط ویژه ۰۲۱۵۴۱۰۳ در ارتباط باشید تا مشاوره های لازم را در این باره دریافت کنید.



:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

آهن پرایس :رضا شهرستانی در مورد آخرین وضعیت شیوه نامه ساماندهی عرضه و تقاضای زنجیره فولاد، اظهار داشت: با توجه به اینکه جلسه بررسی این شیوه نامه در هفته گذشته ناقص ماند، روز شنبه نیز جلسه دیگری تشکیل شد. بر این اساس مقرر شد آقای نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهوری، نکات ضعف شیوه نامه را که در جلسه مشخص شد، به صورت کارشناسی بررسی کند و سپس نتیجه را برای بازنگری به دولت ارسال کند.

عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد افزود: لذا باید تا هفته آینده صبر کنیم تا پیشنهاد اصلاحیه به دولت ارسال شود و دولت ضمن بررسی نکات ضعف، در شیوه نامه بازنگری کند. وی در مورد نکات ضعف این شیوه نامه، گفت: باید تمام محصولات نهایی زنجیره فولاد از طریق بورس عرضه شود؛ اختلاف قیمت را باید در اختیار بورس قرار دهیم تا خود آنها تنظیم کنند، در واقع همان کاری که ۲۰ سال است بورس انجام می‌دهد و نمی‌شود ماهانه آن را ثابت نگه داشت زیرا قیمت فولاد هر روز تغییر می‌کند و باید بازار را بررسی کنند که اگر تقاضای کاذبی ایجاد شد کف قیمت‌ها را بالاتر ببرند و اگر نبود، کف را کاهش دهند.

شهرستانی ادامه داد: نکته بعدی این بود که اختلاف قیمت ورق فولاد که ۸۰ درصد CIS تعیین شده بسیار زیاد است زیرا تقاضا بیشتر از نیاز است که خود باعث تشدید سفته بازی در بازار می‌شود لذا ما پیشنهاد دادیم این عدد ۹۵ درصد باشد. برای محصولات طویل نیز به جای ۸۰ درصد پیشنهاد دادیم ۹۰ درصد باشد.

عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد تاکید کرد: اگر این پیشنهاد در دولت تصویب شود، قیمت گذاری دستوری که در شیوه نامه ذکر شده بود، لغو می‌شود. وی افزود: نکته دیگر اینکه به جای امضای طلایی، یک فرمولی برای مصرف داخلی و صادرات تعیین شود که فقط ضرایب این فرمول چند وقت یک بار تغییر کند.

شهرستانی ادامه داد: همچنین باید بر اساس مقدار مصرف سهمیه بندی شود نه بر اساس ظرفیت؛ زیرا ما ۲۵ میلیون تن ظرفیت محصولات طویل در کشور داریم در صورتی که نیازمان ۷.۵ میلیون تن است.

عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد تصریح کرد: نکته دیگر اینکه کوره‌ها خیلی برای زنجیره فولاد مهم هستند زیرا ۵۰ درصد نیاز داخل را تأمین می‌کنند. این کوره‌ها بخش خصوصی محسوب می‌شوند و مواد اولیه را از بازار آزاد به قیمت‌های بین المللی می خرند از این رو اجحاف است که با ۸۰ درصد قیمت CIS در بورس عرضه کنند، مگر اینکه قیمت مواد اولیه شأن نیز با همان نسبت تأمین شود؛ اگر این شرکت‌ها تعطیل شوند شرکت‌های بزرگ مجبور به تأمین نیاز داخل می‌شوند و صادرات از بین می‌رود لذا باید این موضوع هم با حضور معاونت معدن وزارت صمت، مسئولان بورس و انجمن فولاد بررسی شود.



:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

آهن پرایس: نسبت «قیمت به اجاره» تحت‌تاثیر جهش قیمت مسکن در سال‌جاری، قله جدیدی را فتح کرد. بررسی نشانگر دماسنج ملکی در ۲۲ منطقه شهر تهران نشان می‌دهد: در تابستان سال‌جاری، نسبت قیمت به اجاره به شکل بی‌سابقه‌ای با رشد مواجه شده و به سطح ۵/ ۳۱ رسیده است. به گزارش «آهن پرایس»، با استناد به آخرین آمار رسمی مربوط به تحولات بازار مسکن مناطق ۲۲ شهر تهران در تابستان ۹۹ که از سوی مرکز آمار ایران منتشر شده است، آخرین داده‌های مربوط به نسبت قیمت به اجاره‌ بهای مسکن که از آن تحت عنوان نسبت P به R یاد شده و به نوعی دماسنج ملکی شناخته می‌شود، نشان می دهد رابطه بین قیمت و اجاره مسکن از حد متعارف و معمول خارج شده و درون دامنه متعارف قرار ندارد.

در شرایط معمول و متعارف که بازار مسکن نه در حالت رکود شدید و افت قیمت قرار دارد و نه در شرایط جهش قیمتی، نسبت قیمت به اجاره ‌بهای مسکن یا همان نسبت P/ R به‌طور متوسط در بازه ۱۵ تا ۲۵ قرار دارد. این در حالی است که در شرایط جهش قیمت مسکن این نسبت از عدد ۲۵ فراتر رفته و در شرایطی که بازار مسکن با رکود شدید یا افت قیمت همراه شود، نسبت قیمت به اجاره‌ بهای مسکن عددی کمتر از ۱۵ را نشان می‌دهد. 

همچنین، این نسبت به نوعی نمایانگر میزان بازدهی اجاره‌داری برای موجران و مالکان مسکن نیز محسوب می‌شود. در شرایطی که نسبت قیمت به اجاره‌بها عددی بالاتر از ۲۵ را نشان دهد به این معناست که جهش قیمت مسکن اتفاق افتاده و برای احیای رابطه متعارف بین قیمت و اجاره‌بهای مسکن یا باید افت یا ثبات قیمت مسکن رخ دهد یا سطح اجاره‌بها به حدی افزایش پیدا کند که این نسبت مجدد احیا شود. اما در شرایطی که این نسبت عددی کمتر از ۱۵ را نشان دهد به این معناست که بازار مسکن کشش افزایش قیمت را دارد.

نکته مهمی که بیانگر تفاوت معنادار وضعیت حباب بازار مسکن و خروج «نسبت قیمت به اجاره» از محدوده متعارف در مقایسه با فصول گذشته است، رشد همزمان اجاره‌بها با جهش قیمت مسکن است. در وضعیت عادی در صورتی که اجاره‌بها با رشد قابل‌توجه مواجه شود این نسبت مجددا احیا می‌شود اما در حال حاضر به دلیل آنکه جهش قیمت مسکن با اضافه پرش همراه بوده حتی رشد قابل‌توجه اجاره‌بها نیز نتوانسته به کمک احیای این نسبت‌ بیاید.

 



:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

آهن پرایس : تعهدات ذوب‌آهن در بازار تنها مختص ریل نیست و همچنین شامل تیرآهن‌های سنگین نیز می‌شود. معاون بهره‌برداری ذوب‌آهن اصفهــان با بیان اینکه طی سال‌جاری این شرکت موفق شد سبد محصولات صنعتی خود را از ۷ درصد به ۱۵درصد افزایش دهد، گفت: مطابق بررسی‌های انجام شده کشش بازار ریل کشور ســالانه ۱۰۰ هزار تن است و حتی با توســعه و اجرای خطوط ریلی به نظر می‌رسد در سال‌های آینده نیاز کشور به ریل به ۶۰ تا ۷۰ هزار تن برسد.

مهرداد تولاییان با اشاره به اینکه یکی از نقاط قوت ذوب‌آهن که موجب سـودآوری شده تولید ریل است، اظهار کرد: سیاست‌گذاری و برنامه بلندمدت ذوب‌آهن این است که بتواند در سبد خود محصولاتی با ارزش افزوده بالا مانند ریل و محصولات صنعتی همچون فولادهای ۷۰ کروم۲، آرک‌ها و ریل‌های معدنی و ورق سازه را تولید کند.

وی با بیان ایــنکه ذوب‌آهن به جــای محصولات ســاختمانی همچــون میلگرد و تیرآهن به ســمت محصــولات صنعتی پیش رفته اســت، تصریح کرد: با وجودی که در کشــور محدودیت‌های مواد اولیه و انرژی وجود دارد، در کنــار کمیت محصولات باید به سمت افزایش کیفیت محصولات تولیدی حرکت کنیم.
وی با بیان اینکه البتــه ذوب‌آهن در حوزه صادرات نیز فعال است و بین ۴۵ تا ۵۰ درصد محصولات این شرکت صادر می‌شــود، اظهار کرد: اما درباره ریل، با توجه بــه نیازهای داخلــی، همچنان فضای موجود تاکید بر تامین نیاز ریل داخل دارد تا مجوزی برای واردات ریل به کشور صادر نشود

معاون بهره‌برداری شرکت ذوب‌آهن اصفهان با بیان اینکه حدود ۸۰درصد تیرآهن‌های سنگین کشور توسط ذوب‌آهن تولید می‌شــود، گفت: با توجه به این موضوع نمی‌توان تنها اقدام به تولید ریل کرد و مجموعه‌ای از محصــولات را با توجه به سفارش‌ها و تعهدات خود تولید می‌کنیم.
وی در ادامه تاکید کرد: اگر در داخل به تیرآهن ســنگین نیاز نباشد، ذوب‌آهن می‌تواند تمام وقت خود را به تولید ریل اختصاص دهد.

تولاییان با بیان ایــنکه براساس قراردادهای موجود ماهانه ۱۰ هزار تن تیرآهن سنگین توسط ذوب‌آهن تولید می‌شــود، اما نیازهای موجود در بازار ماهی ۸ هزار تن اســت، گفت: با توجه به قرارداد یکساله ذوب‌آهن در تامین تیرآهن‌های سنگین، تا ۶ ماه نخست سال آینده نیز روند بازار همین گونه خواهد بود.



:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

آهن پرایس : نتایج جدید یک نظرسنجی دوره‌ای_ماهانه، از مدیران شرکت‌های ساختمانی، نشان می‌دهد بدبینی سمت عرضه به آینده بازار ملک متوقف شده و انتظارات سازنده‌ها روی مرز خوش‌بینی قرار گرفته است. بررسی‌ها درباره این تغییر نگاه حاکی است شرایطی که آبان‌ماه در مسیر رشد قیمت مسکن رقم خورد، مطلوب سازنده‌ها است. جهش قیمت در حداقل یک‌سال اخیر نه تنها تقاضای مصرفی را آسیب زد، بلکه برای سازنده‌ها نیز از بابت «رشد شدیدتر قیمت زمین» و «نبود تقاضای موثر و پایدار» گران تمام شد. از سوی دیگر، فعالان ساختمانی، آینده معاملات ملک را «غیرهیجانی» می‌بینند و در عین حال به «بازگشت خریداران مصرفی به بازار هرچند نه خیلی زود» امیدوار هستند. ریزش قیمت در بازارهای مختلف، مطابق آنچه مدیران ساختمانی اعلام کرده‌اند،‌ اثر خود را بر قیمت تمام‌شده ساخت مسکن گذاشته است.

نمایشگر بازار ساخت‌وساز کشوری مسکن از قرار گرفتن این بازار در فاز ریکاوری خبر داد. به گزارش آهن پرایس، این نمایشگر که تحت تاثیر رویدادهای آبان ماه بازارهای اقتصادی و بازار معاملات مسکن در سمت عرضه واحدهای مسکونی نیز از شرایط سیاه به رنگ خاکستری تغییر وضعیت داده است، نشان‌دهنده بهبود انتظارات سازنده‌ها از وضعیت پیش‌روی بازار ساخت‌وساز و معاملات مسکن در ماه‌های آتی است. همچنین، گزارش مربوط به چشم‌انداز مدیران و فعالان ساختمانی که هر ماه با عنوان شامخ ساختمان(شاخص مدیران خرید ساختمان) توسط اتاق تعاون ایران منتشر می‌شود، نشان می‌دهد تحت تاثیر رویدادهای آبان و اثر آن بر کاهش انتظارات تورمی، بازار ساخت و ساز و دیدگاه فعالان این حوزه از آینده کوتاه‌مدت بازار ساخت مسکن نیز تحت تاثیر قرار گرفته است و دیدگاه مدیران ساختمانی نسبت به شرایط پیش‌روی خود در این عرصه در کوتاه‌ مدت، نسبت به ماه قبل بهبود یافته است. 

نتایج این گزارش از واکنش مثبت مدیران ساختمانی به کاهش ریسک خارجی بازار مسکن و ساخت‌وساز خبر می‌دهد. این چالش مربوط به اثر حجیم شدن حباب قیمتی در بازار مسکن و به حداقل رسیدن حضور متقاضیان مصرفی و حذف خانه‌اولی‌ها از بازار به دلیل جهش مستمر قیمت مسکن در سه سال گذشته است. به دلیل نبود تقاضای موثر و مصرفی برای خرید مسکن، به‌رغم کاهش ریسک‌های غیراقتصادی و اثر آن بر رفتار سایر بازارها و از جمله بازار مسکن در آبان ماه، اگر چه شرایط بازار مسکن و ساخت‌وساز از دید فعالان ساختمانی از حالت سیاه به رنگ خاکستری تغییر وضعیت داده است اما نبود تقاضای مصرفی همچنان مهم‌ترین چالش و مانع در مسیر تغییر این وضعیت به حالت خوش‌بینی یا سفید شدن وضعیت است.



:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

آهن پرایس: بازار مقاطع طویل فولادی کشور در اولین روز از هفته جاری با افزایش تقاضا و رشد قیمت روبه‌رو شد، به‌گونه‌ای که بهای میلگرد سایز ۱۲ از ۱۰ هزار و ۳۰۰ تومان در روز شنبه هفته قبل ( ۸ آذر) به ۱۰ هزار و ۹۰۰ تومان در شنبه (۱۵ آذر) رسید. 

شکل‌گیری موج جدیدی از انتظارات تورمی در کشور،  درعین تکانه‌های افزایشی نرخ ارز و افزایش قیمت‌های جهانی که به رشد بهای پایه شمش و مقاطع طویل فولادی در هفته قبل منجر شد؛‌ مهم‌ترین سیگنال‌های رشد قیمت فولاد بودند. ورود بهای فولاد به مسیر افزایشی درحالی به وجود آمد که قرارگیری در فصل سرد سال که زمان سنتی رکود مصرفی در بازار به‌شمار می‌رود و تعدیل نرخ ارز نسبت به هفته‌های قبل باعث شده بود تا در هفته‌های گذشته قیمت محصولات مختلف زنجیره فولاد در مسیر کاهشی قرار گیرند. هرچند که سیگنال‌های جدید اثرگذار اجازه استمرار شرایط فعلی را به این بازار نداد.

محمد اعتباری از فعالان بازار فولاد درخصوص وضعیت فعلی بازار مقاطع طویل فولادی گفت: درحالی که انتظار می‌رفت بهای مقاطع طویل فولادی کشور به علت قرارگیری در زمان فصل سرد سال که زمان سنتی رکود در بازار مصرف به‌شمار می‌رود کاهشی شود، اما افزایش نرخ ارز در روز ابتدایی این هفته در عین رشد قیمت‌های پایه هفته گذشته، سیگنالی افزایشی به بازار مقاطع طویل فولادی وارد کرد و در نهایت باعث شد تا بهای هر کیلوگرم میلگرد در بازار آزاد به ۱۰ هزار و ۹۰۰ تومان برسد.

اعتباری در تشریح وضعیت بازار فولاد در هفته گذشته افزود: تعدیل انتظارات تورمی، ورود نرخ ارز به مسیر کاهشی و قرارگیری در فصل سرد سال که زمان سنتی رکود در بازار مصرف مقاطع طویل فولادی کشور تلقی می‌شود باعث شده تا ظرف هفته‌های اخیر بهای این محصولات در بازار آزاد وارد مسیر کاهشی شود و در حالی‌که بهای هر کیلوگرم میلگرد در روزهای پایانی مهر ماه به ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان رسیده بود، این نرخ به کانال ۱۰ هزار تومان بازگشت و بازار مجدد شاهد معامله میلگرد با قیمت ۱۰ هزار و ۲۰۰ تومان در روزهای ابتدایی هفته قبل بود. با توجه به نبود تقاضای مصرفی در بازار امکان استمرار این روند کاهشی و برگشت نرخ مقاطع به کانال ۹هزار تومان نیز وجود داشت، اما نحوه سیاست‌گذاری مسوولان در تعیین نرخ پایه شمش و مقاطع فولادی در بورس کالا اجازه این افت قیمتی را برای هفته قبل به بازار نداد.



:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

آهن پرایس : سنگ آهن در سال ۲۰۲۰ و در میانه بحران کرونایی بازارهای فولادی جهان با کاهش حجم استخراج و تولید در مبدأهای اصلی یعنی برزیل و استرالیا روبه‌رو شد و قیمت آن نیز با شیب بسیار تندی بالا رفت؛ به نحوی که حتی در ماه‌های ژوئن و سپتامبر قیمت جهانی سنگ آهن از ۱۰۰ دلار در هر تن نیز عبور کرد و همچنان هم قله‌های جدیدتری را در بالای ارتفاع ۱۰۰ دلاری فتح می‌کند و حتی اخیرا به بالای مرز ۱۳۰ دلار در هر تن نیز رسیده است. این اتفاق البته روی سیکل بازار جهانی فولاد نیز اثر گذاشته و افزایش نرخ محصولات میانی و نهایی این صنعت بزرگ را رقم زده است. 

دلیل اصلی رشد قیمت سنگ آهن در ماه‌های اخیر نیز به اعتراف همه فعالان این بازار، سیاست‌های ابرقدرت شرق آسیا یعنی چین بوده است؛ کشوری که توانسته با ادامه روند ادغام شرکت‌های فولادی خود و افزایش ظرفیت تولید و بالا بردن بهره‌وری صنایع فولادی و همچنین ایجاد رونق در بخش‌های مختلف نظیر ساختمان‌سازی و لوازم خانگی که مشتری های پروپاقرص محصولات فولادی هستند، سرعت گردش چرخ صنعت فولاد خود را بالا ببرد و موجب رشد نرخ جهانی سنگ آهن در ماه‌های گذشته شود. 

همچنین در حالی که صادر کنندگان سنگ آهن بسیاری از مشتری‌های خود را در ابتدای سال ۲۰۲۰ از دست داده بودند، رفته‌رفته هرچه بیشتر به انتهای سال جاری میلادی نزدیک شدیم، سهم خرید سنگ آهن در بازارهای جهانی از سوی چین به دو دلیل بیشتر شد؛ نخست آن که در ماه‌های میانی سال۲۰۲۰  انباشت سنگ آهن در مخازن بندرهای مختلف چین، این کشور را به واسطه‌ای مهم در چرخه خرید و فروش این نهاده مهم صنعت فولاد تبدیل کرد.

دومین دلیل نیز رشد شدید خرید سنگ آهن برای مصرف داخلی در خود چین بود که باعث شد نیاز این کشور در سال ۲۰۲۰ به سنگ آهن روز به روز بیشتر شود و چینی‌ها حتی به واردات سنگ آهن از کشورهای دیگری به جز استرالیا که بزرگترین تامین‌کننده سنگ آهن چین محسوب می‌شود هم فکر کنند.



:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

آهن پرایس : مطابق با آخرین آمارهای رسمی مربوط به سرشماری سال ۱۳۹۵، آخرین سرشماری آماری صورت گرفته تاکنون، حدود ۲ میلیون و۶۰۰ هزار واحد مسکونی خالی از سکنه در کشور وجود دارد . هر چند این آمار مربوط به سال ۹۵ است و انتظار می‌رود در سرشماری جدید که سال ۱۴۰۰ انجام خواهد شد، تعداد واحدهای مسکونی خالی از سکنه نسبت به سال ۹۵ تغییر کرده باشد. با این حال آمار ۲ میلیون و۶۰۰ هزار واحدی، آخرین آمار رسمی اعلام شده درخصوص تیراژ واحدهای خالی از سکنه در کشور است.

پیش از این در جریان اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم، در سال ۹۴، قانون دریافت مالیات از خانه‌های خالی به تصویب رسید اما با گذشت ۵ سال از تصویب این قانون، تاکنون اجرایی نشده است. در همه این سال‌ها ضعف و نبود سیستم اطلاعاتی برای شناسایی خانه‌های خالی، به‌عنوان مهم‌ترین مانع دریافت این مالیات معرفی شد؛ در حالی‌که به موجب این قانون متولی مسکن مکلف شده بود به فاصله کمی از تصویب این قانون نسبت به راه‌اندازی سامانه شناسایی خانه‌های خالی و درج اطلاعات مربوط به آنها و مالکان آنها در این سامانه اقدام کند.  

همچنین در سال جاری، متولی راه‌اندازی این سامانه اعلام کرد این سامانه راه‌اندازی شده است و بر این اساس، همه مالکان واحدهای مسکونی برای شناسایی خانه‌های خالی موظف به درج اطلاعات مالکیتی و هویتی خود در این سامانه شدند. با این حال وجود نواقص و ابهامات اجرایی در این سامانه باعث شده است عملا فرآیند شناسایی خانه‌های خالی و مالکان آنها برای دریافت مالیات، برای پنجمین سال متوالی پس از تصویب این قانون به تعویق بیفتد.

در این میان، اخیرا مجلس نیز طرحی برای دریافت مالیات از خانه‌های خالی مصوب کرد که این طرح پس از ارائه به شورای نگهبان مورد تایید قرار نگرفت وبرای دومین بار متوالی برای رفع ابهامات وایرادات وارد شده از سوی شورای نگهبان به مجلس بازگردانده شد. در این طرح، نرخ دریافت مالیات از خانه‌های خالی برای افزایش ضریب بازدارندگی، نسبت به قانون دریافت این مالیات که در سال ۹۴ تصویب شد، افزایش یافته است.



:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

آهن پرایس: مسعود شکوری، رئیس اتحادیه آهن ‌فروشان استان زنجان با مقصر دانستن بورس کالا در اجرای نابهنگام شیوه‌ نامه ساماندهی عرضه و تقاضای زنجیره فولاد گفت: بورس کالا با اجرای نابهنگام این شیوه‌ نامه هجمه شدیدی به بازار وارد کرد و به یکباره قیمت محصولات فولادی را کیلویی هزار تومان افزایش داد؛ بنابراین تا زمانی که فعالیت بورس کالا شفاف نباشد، نابسامانی قیمتی در محصولات زنجیره فولاد ادامه خواهد داشت و معلوم نیست آخر این داستان به کجا ختم می شود.

وی با بیان این که نمی‌توان قضاوت درستی درباره آینده اجرای شیوه‌نامه جدید دولت داشت، عنوان کرد: چند روز بیشتر از اجرای شیوه‌ نامه جدید دولت نگذشته است، اما اگر فعالیت بورس کالا شفاف شود و دست‌های افراد برخوردار از رانت در این حوزه کوتاه شود، می‌توان به بهبود اوضاع بازار فولاد با اجرای این شیوه‌نامه امیدوار بود.

شکوری پیش‌بینی خود از روند آینده قیمت محصولات فولادی در بازار آزاد را نیز این‌طور بیان کرد: قیمت فولاد همواره براساس نوسانات ارزی تعیین می‌شود و بنابراین در حال حاضر هم اگر نرخ دلار افزایش یابد، قیمت محصولات فولادی نیز بالا خواهد رفت. البته اکنون تقاضا برای خرید محصولات فولادی به دلیل شرایط آب ‌وهوایی پایین آمده است، چرا که در شمال و غرب کشور بارندگی‌ها آغاز شده و فصل سرما باعث توقف بخش زیادی از فعالیت‌های صنعتی و ساختمانی شده است.
رئیس اتحادیه آهن ‌فروشان استان زنجان ادامه داد: بنابراین به نظر می‌رسد تا دو ماه آینده سیر کاهشی قیمت محصولات فولادی تا حدودی ادامه داشته باشد و حتی ممکن است نرخ میلگرد به کمتر از ده هزار تومان نیز برسد؛ البته به این شرط که بهره‌ برداران از رانت در بازار ارز و فولاد کشور باعث دستکاری در قیمت‌ها نشود و اگر این افراد بازار را به حال خود بگذارند، قطعا بازار فولاد به تعادل مناسبی خواهد رسید.

شکوری شرایط قیمت محصولات فولادی در بازار استان زنجان را نیز تابع قیمت‌های کشوری دانست و گفت: وقتی فولادسازان قیمت محصولات تولیدی خود را افزایش می‌دهند، طبیعتا نرخ محصولات فولادی در سراسر کشور تحت تاثیر این روند افزایشی قرار می‌گیرد و نرخ آهن‌ آلات در تمام کشور تابع همین روند خواهد بود.



:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

آهن پرایس : از اواسط هفته گذشته، اجرای نابهنگام شیوه‌نامه جدید دولت در تعیین قیمت پایه شمش بلوم در بورس کالا به میزان حدود هزار تومان بالاتر از نرخ کف بازار شمش‌های القایی، به نوعی شوک و سردرگمی خاصی را به بازار آزاد آهن وارد کرد و شاهد آن بودیم که پس از بسته شدن فروش اغلب تولیدکنندگان مقاطع طویل فولادی و محصولات حوزه لوله و پروفیل در روز دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه قیمت بیشتر این محصولات بین ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان افزایش یافت، اما در روزهای بعدی بازار آزاد در برابر رشد بیشتر قیمت‌ها مقاومت کرد.

نکته اصلی درباره این مقاومت نیز اینجاست که درست است که با اجرای شیوه‌نامه جدید اختلاف میان قیمت کشف‌شده شمش و میلگرد در بورس کالا به حدود ۳ درصد رسیده است، اما به نظر می‌رسد تداوم رکود بازار آهن بر اثر انتظارات کاهشی ناشی از پیروزی بایدن و همچنین وضعیت کرونایی حاکم‎شده بر کشور و کاهش فعالیت‌های ساختمانی و صنعتی در شرایط آب و هوایی موجود، همچنان وزنه سنگین‌تری از نرخ‌های پایه بورس کالایی برای ایجاد تعادل قیمتی در بازار آزاد دارد و همین مساله جلوی رشد شدید قیمت‌ها را در دوران پیاده‌سازی نسخه نهاوندیان در بازار فولاد کشور گرفته است. 

نمود این مقاومت را نیز در هفته گذشته اولا در بدون مشتری ماندن بخش زیادی از شمش‌ها و مقاطع طویل عرضه‌شده در معاملات این هفته بورس کالا مانند هفته‌های گذشته مشاهده کردیم و از آن مهمتر، دیدیم که بازار آزاد نیز در دو روز پایانی هفته به نوعی در برابر رشد بیشتر قیمت‌ها مقاومت کرد و حتی شاهد کاهش ۱۰۰ تا ۳۰۰ تومانی قیمت انواع میلگرد آجدار، نبشی، تیرآهن و حتی لوله و پروفیل در مجموع دو روز پایانی این هفته نسبت به روز سه‌شنبه بودیم.

نکته مهمتر اما اینجاست که قیمت بیلت و میلگرد صادراتی CIS به عنوان مبنای نرخ‌گذاری محصولات فولادی در بورس کالا در یک هفته گذشته به ترتیب حدود ۲۰ و ۵۰ دلار افزایش یافته است و میانگین موزون هفتگی نرخ حواله‌جات دلار نیمایی فقط حدود ۲۰۰ تومان کمتر شده است.



:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

آهن پرایس  : وزیر صنعت، معدن و تجارت ریشه بسیاری از فسادها و دلالی‌ها در ساختار اقتصادی ایران را در دو نرخی بودن ارز دانست و همچنین وعده داد که با دنبال شدن سیاست فراوانی کالا و افزایش تولید، قیمت‌ها کنترل و متعادل شود. چرا که نوسانات بازار ارز به شدت بر صنایع مهمی چون  فولاد در داخل تاثیر می گذارد و اگر کنترل نشود قطعا تولیدات این صنعت را در معرض خطر قرار می دهد.
علیرضا رزم‌ حسینی با بیان اینکه راه‌اندازی سامانه جامع تجارت به کمتر شدن زمینه‌های فساد کمک می‌کند، گفت: همه مراحل از ثبت‌سفارش کالا تا صدور مجوزهای ۲۳ گانه در این سامانه انجام می‌شود و این سامانه به بانک‌های عامل و بانک مرکزی نیز متصل است. 

سامانه جامع تجارت در بخش واردات تقریبا کامل شده و به نظر می‌رسد با عملیاتی شدن این سامانه و تکمیل اطلاعات لازم بسیاری از زمینه‌های فساد و تبعیض‌های اقتصادی رفع خواهد شد و مسیری را طی کنیم که تولیدکنندگان و تجار مجبور نشوند برای دریافت امضاهای طلایی هزینه بپردازند.

وی افزود: با توجه به اهمیت واردات حدود ۲۰ میلیون تن کالا به کشور، کد شناسه کالا مساله‌ای است که باید پیگیری شود و در حال حاضر بیش از ۵۵۰ هزار انبار در سامانه جامع تجارت قابل‌رصد است و کالاهایی که وارد انبار می‌شوند از بدو ورود قابل‌رهگیری است و این سامانه می‌تواند تجارت نو (مدرن) را در ایران فعال کند.

 همچنین این دسترسی برای کاربران فراهم شده تا از دستگاه‌های مختلف به سامانه یاد شده دسترسی داشته باشند. توجه به این نکته ضروری است که حرکت به سمت تجارت الکترونیک رتبه کسب‌و‌کار ایران را نیز بهبود می‌بخشد. به گفته وی در حال حاضر می‌توان از طریق سامانه جامع تجارت اطلاعات یک تاجر شامل میزان و نوع کالای ثبت‌سفارش شده، مبدا کالا، میزان ارز دریافت شده و بانک پرداخت‌کننده، ارز از کدام کشور جابه‌جا و چگونه منتقل شده و مسیر ترخیص بعد از ورود به بندر در دسترس برنامه‌ریزان قرار دارد. 

 رزم‌حسینی همچنین ابراز امیدواری کرد که تا ۱۱ بهمن ماه مرحله دوم سامانه جامع تجارت تکمیل شود و گفت: در حال حاضر کاستی‌ها بیشتر در حوزه گمرک، بنادر و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی است که تکمیل خواهد شد. بنابراین امید است با ایجاد چنین تفکرهایی بتوان صنایع مهمی چون فولاد را از رکود خارج کرد به و آیندهای بهتر صنایع مادر اندیشید.



:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

آهن پرایس: وضعیت معاملات ،طبق اعلام رئیس اتحادیه مشاوران املاک در چند روز اخیر تغییر خاصی رخ نداده است. وی در این باره گفت: «درحال‌حاضر عرضه بر تقاضا سبقت گرفته است. حجم متقاضیان فروش بین ۱۰ تا ۱۵ درصد بیشتر از خریداران است. ظرف چند هفته گذشته قیمت مسکن در قسمت‌های مختلف تهران حدود ۱۰ درصد کاهش یافته است به عبارت دیگر بازار مسکن در رکود و انتظار به سر می‌برد. وضعیت بازار مسکن به وضعیت بازارهای موازی و قیمت طلا و ارز بستگی دارد. کاهش قیمت طلا و دلار باعث شده است که این بازار هم در رکود باشد».

برای بررسی بیشتر وضعیت جدید قیمت‌ها به قیمت تعدادی از واحدهایی که اخیراً در مناطق تهران به فروش رفته است نگاهی می‌اندازیم. منطقه ۱۷ یکی از ارزان‌ ترین مناطق تهران به شمار می‌آید. اطلاعات موجود در یکی از فایل‌ها نشان می‌دهد که این واحد ۶۸ متری ۷ سال ساخت، به قیمت ۸۷۰ میلیون تومان به فروش رفته است. به عبارت دیگر برای خرید هر متر آپارتمان در این منطقه ارزان قیمت باید حدود ۱۲ میلیون و هفتصد هزار تومان هزینه کرد.

قیمت واحد نوساز ۵۹ متری که هشتم آذرماه در محدود وحیدیه شرقی به فروش رفته است یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است (هر متر حدود ۳۱ و نیم میلیون تومان). در منطقه ۵ پایتخت، یک واحد ۱۰۶ متری ۱۵ سال ساخت به قیمت ۴ میلیارد تومان به فروش رفته است (هر متر ۳۸ میلیون تومان).

در این بین عضویت اتحادیه مشاوران املاک در اصناف کشور به پایان می‌رسد و زیرمجموعه وزارت راه‌سازی و شهر خواهد شد. رئیس اتحادیه مشاوران املاک، مصطفی قلی‌ خسروی گفت: موضوع خروج اتحادیه مشاوران املاک را باید نهایی دانست چون دستور رئیس‌جمهور است. این موضوع دیر یا زود دارد پس باید منتظر ماند اما به هر حال اتفاق خواهد افتاد. این اتفاق به حال مشاوران املاک و بازار مسکن مثبت خواهد بود. واقعیت آن است که این رسته شرایط خاص خود را دارد و از ابتدا نباید در چارچوب اتاق اصناف فعالیت می‌کرد.



:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 آذر 1399 | نظرات ()