نوشته شده توسط : آهن پرایس

بهرام سبحانی، مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه، در گفتگویی با اشاره به دستاورد های این شرکت اظهار داشت: از بزرگ ترین دستاورد های شرکت فولاد مبارکه که در سال 96 توانست آن را کسب کند، تامین نیاز بازار داخلی و در عین حال ارز آوری مناسب برای کشور می باشد. همچنین طی سال گذشته اهداف فولاد مبارکه محقق شد. از جمله این اهداف گندله سازی سنگان و توسعه مجتمع فولاد سبا بود که یکی پس از دیگری محقق شده و موجب شد تا مجموعه فولاد مبارکه در تولید گندله، افزایش میزان ورق فولادی و پاسخ گویی به تقاضای داخلی موفق عمل کرده و در کل مسیر دسترسی به تولید 6/8 میلیون تن فولاد پیش بینی شده برای سال 96 را هموار تر ساخت.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، بهرام سبحانی با بیان این موضوع که تامین نیاز بازار داخلی ازمحل توسعه دستاوردهای فولاد‌مبارکه در سال ۹۶ صورت می‌گیرد، افزود: با توجه به این موضوع که سال جدید، سال حمایت از کالای ایرانی می باشد، گروه فولاد مبارکه در تحقق این هدف تمام تلاش خود را خواهد کرد چرا که حمایت از تولید و کالای داخلی موضوع سازمانی نبوده و فرآیندی ملی است. مجموعه فولاد مبارکه تولید کننده ورق مورد نیاز بسیاری از صنایع کشور می باشد که در بخش های پایین دیتس این مجموعه تولید کنندگان قطعات و لوازم بسیاری موجود دارند که در سال های پیش باید این اقلام از دیگر کشور وارد می شد.

مدیرعامل فولاد‌مبارکه کسب رکوردهای پی در پی در بیشتر بخش های زیرمجموعه شرکت طی سال 96  را نشانه پویایی نیروی انسانی مجموعه عنوان کرد و گفت: گروه فولاد مبارکه با کسب این موفقیت ها توانست سود بسیاری را کسب کند که این سود نتیجه احساس مسولیت، توسعه‌یافتگی و تصمیم‌گیری‌های آگاهانه در توسعه‌ها ازجمله طرح‌های توسعه گندله‌سازی سنگان، توسعه سبا، اجرای طرح ۲/ ۷ میلیون تنی و همچنین کامل بودن زنجیره تولید در گروه فولاد‌مبارکه می باشد که حاصل آنها ایجاد توازن در تهیه و تامین مواد اولیه موردنیاز، افزایش تولید آهن اسفنجی، تولید تختال بیشتر و انواع ورق‌های فولادی بوده است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 204
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

روند بازار اهن طی یک ماهه اخیر بسیار پر تلاطم بود. با آغاز سال جاری شاهد افزایش بی سابقه قیمت آهن آلات در بازار بودیم بطوریکه تمامی مقاطع باهم افزایش قیمت یافتند.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، بالا رفتن نرخ دلار در اولین روز های بهار 97 موجب شد تا تمامی بازار ها از جمله بازار مسکن و بازار اهن تحت تاثیر قرار گیرد. بازار مسکن بشدت تحت تاثیر افزایش نرخ ارز قرار گرفته و در این بازه زمانی بطور میانگین قیمت واحد های مسکونی 500 هزار تومان در هر متر مربع افزایش یافت. بازار اهن الات نیز دست کمی از بازار مسکن نداشت. هر روزه شاهد اعلام قیمت های نجومی از سوی کارخانه ها بودیم. در هفته دوم فروردین ماه پس از اتمام تعطیلات نوروزی، برخی کارخانه ها با 200 تومان افزایش اعلام قیمت نمودند و برخی دیگر از اعلام قیمت خود داری کرده و فروش خود را بسته اعلام کردند.

اما روند صعودی بازار آهن آلات تنها تا هفته سوم فروردین ماه به طول انجامید و در هفته آخر پس از اعلام دلار تک نرخی از سوی دولت، شاهد کاهش روز افزون قیمت ها در این بازار بودیم. قیمت میلگرد اجدار که در سه هفته ابتدایی تا 200 تومان افزایش یافته بود، با ورود به هفته چهارم این ماه حدود 100 تا 150 تومان کاهش یافت. اگرچه هنوز قیمت ها به حالت قبل باز نگشته اما همین کاهش نسبی قیمت ها می تواند امیدوار کننده باشد و وضعیت بازار آهن را تسکین بخشد.

در روز گذشته، قیمت میلگرد آجدار 50 تومان کاهش یافت. همچنین شاهد کاهش 30 تومانی در بخش پروفیل ها بودیم.قیمت تیرآهن سایز 20 در انبار تهران ثابت اعلام شد و قیمت نبشی ها از سوی کارخانه های تولید کننده بطور میانگین با 50 تومان کاهش اعلام شد. قیمت ناودانی ایرانی هم متاثر از دیگر مقاطع با 70 تومان کاهش معامله شد. با بررسی بخش ورق ها به این مهم دست یافتیم که ورق گالوانیزه، ورق روغنی و ورق رنگی هیچگونه نوسانی نداشته اند اما در بخش ورق سیاه شاهد کاهش 70 تومانی قیمت ها بوده ایم.

با توجه وضعیت پر افت و خیز بازار آهن آلات طی یک ماهه اخیر، پیش بینی می شود که در اردیبهشت ماه شاهد ثبات در بازار آهن آلات باشیم.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 176
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، با توجه به آمارهای به دست آمده از اخبار بازارمسکن، مسئولان بخش مسکن کشور جو آرامی را برای بازار مسکن در سال جاری پیش بینی کردند اما برخی فعالان این بازار باعث رشد عجیب و جهش ناگهانی قیمت می شوند. به نظر می رسد مانند سال گذشته سوداگران سعی در برهم زدن بازار مسکن داشته باشند. از نیمه دوم سال گذشته شاهد رشد قیمت ها و معاملات در بخش مسکن به ویژه در شهر تهران بودیم از این سو پیش بینی ها حاکی از آن است که این افزایش توجه به نوسازها در بخش مسکن، به ساختمان های نیمه تمام نیز برسد. علی چگینی وزیر راه و شهرسازی در این رابطه بیان کرد: رشد شدید قیمت در هیچکدام از متغیرهای بخش مسکن پیش بینی نمی شود اما با توجه به رشد صدور پروانه های ساختمانی و افزایش سرمایه گذاری در بازار مسکن انتظار می رود که ارزش افزوده در بخش ساختمانی نیز افزایش یابد.
وی در ادامه افزود: از سوی دیگر بازار های اقتصادی تأثیرگذاری چشم گیری در بازار مسکن دارند که در سال 97 بازار ارز و طلا برای سرمایه گذاران جذاب تر از بازار مسکن به نظر می رسید و طبق مشاهدات همچنان نسبت به بخش مسکن بیشتر مورد توجه است.
در شروع اولین روزهای فروردین ماه 97 شاهد افزایش ناگهانی قیمت در بازار ارز بودیم که همین امر موجب شد تا میزان معاملات مسکن با کاهش مواجه شود. البته کاهش میزان معاملات در بخش مسکن علاوه جذابیت دلار و کوچ نقدینگی به سمت بازار ارز، از بازار آهن نیز تأثیر گرفت. بنابراین با افزایش قیمت اهن الات که متأثر از بازار ارز بود، بازار مسکن نیز دچار رکود شد و بسیاری از سازندگان دست نگه داشتند تا قیمت آهن به ثبات برسد. پیش بینی ها حاکی از آن است که در ماه پیش رو، قیمت در بازارهای موازی مسکن و ارز همراه با ثبات باشد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، روابط موجود میان قیمت سنگ آهن و فولاد به عنوان دو کالای اولیه که بر یکدیگر تاثیر می گذارند، طی سال های متوالی بصورت "خطی" بوده است. در سال های اخیر این رابطه خطی تغییر رویه داده و از وضعیت خطی مطلق خارج شده است. در حال حاضر قسمتی از این تاثیرگذاری ها بصورت خطی بوده و نیمی دیگر با تبعیت از وضعیت عرضه و تقاضا و وضعیت اقتصادی در کشور مبدا و شرایط اقتصادی در کشور مقصد می باشد.

بیشترین عامل تاثیر گذاری بر این رابطه وضعیت اقتصادی کشور مبدا می باشد. این تاثیر گذاری بصورتی است که وقتی  خط لوله ۵۲۹ کیلومتری کنسانتره غوطه‌ور در آب «شرکت آنگلو امریکن» در معدن minas-rio نشتی پیدا می‌کند و دو‌بار این اتفاق بطور متوالی رخ می دهد؛ در دفعه دوم موجب تعطیلی سه ماهه معدن شده و به دنبال تعطیلی این معدن و عدم تحویل به موقع کنسانتره به بازار، قیمت در بازار افزایش می یابد.

درباره این موضوع کیوان جعفری‌طهرانی تحلیلگر ارشد بازارهای جهانی سنگ‌آهن و فولاد می گوید: طی سال 2015 با شکست سد سامارکو برزیل شاهد وقفه در بازار و تاثیر پذیری قیمت ها از این اتفاق بوده ایم. در نتیجه هر اتفاقی که در کشور مبدا رخ دهد موجب عدم تحویل و یا مازاد تحویل شده و تاثیر بسزایی بر بازار کشور مقصد خواهد گذاشت.

وی در ادامه با اشاره به روند قیمت فولاد و سنگ آهن اظهار داشت: پیش بینی می شد که در بهار چین علی الخصوص پس از فستیوال کینگ مینگ که طی هفته گذشته برگذار شد، میزان ساخت و ساز با افزایش مواجه شده و با توجه به افزایش میزان ساخت و ساز، شاهد افزایش قیمت فولاد و سنگ آهن باشیم، اما از طرفی دیگر دولت چین سیاست انقباضی را در پیش گرفته که آن‌هم به «جنگ تجاری ترامپ» بازمی‌گردد، که این موضوع در هیچ از پیش بینی ها دیده نشده بود. اثرات این جنگ تجاری را این‌گونه می‌توانیم ببینیم که وقتی ترامپ چین را تهدید و چین هم ترامپ را تهدید می‌کند این موضوعات برای بازار عواقب بیشتری دارد، بصورتیکه موجب کاهش عرضه و تقاضای یکسری محصولات در این دو کشور می‌شود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 175
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار اهن، قیمت روز ورق سیاه در انبار تهران با آغاز آخرین هفته فرودین ماه کاهش یافت. در شرایطی که با شروع سال جدید قیمت تمامی مقاطع از جمله ورق آهن با افزایش مواجه شد، طی روز گذشته شاهد کاهش قیمت این مقطع فولادی بوده ایم. وضعیت بازار آهن در روز گذشته در تمامی مقاطع کاهشی گزارش شده است. پس از مدت ها افزایش قیمت، در حال حاضر شاهد کاهش قیمت ها هستیم. به دنبال تک نرخی شدن قیمت ارز، قیمت آهن الات نیز روندی نزولی در پیش گرفت. در صورتیکه قیمت دلار ثابت بماند شاهد ثبات در بازار اهن الات نیز خواهیم بود.

خبر های بازار آهن حاکی از کاهش قیمت ورق فولاد مبارکه می باشد. قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه در روز گذشته میانگین 70 تومان کاهش یافت. قیمت ورق اهن درب بنگاه تهران در حالی کاهش یافت که از ابتدای فروردین ماه با افزایش مواجه شده بود. در حال حاضر قیمت ورق سیاه 10 میل 6000*1500درب بنگاه 2840 تومان به ازای هر کیلوگرم می باشد.

ورق سیاه اکسین اهواز نیز همانند فولاد مبارکه کاهش قیمت بسیاری را تجربه نمود. قیمت ورق اکسین اهواز نیز از ابتدای سال نو پی در پی در حال بالا رفتن بوده است اما روز گذشته پس از اعلام دلار تک نرخی قیمت این محصول نیز کاهش یافت. روز گذشته ورق اکسین 10 میل 6000*2000با قیمت 2990 به ازای هر کیلوگرم معامله شد. پیش بینی قیمت اهن طی روز های آینده حاکی از روند کاهشی قیمت مقاطع فولادی می باشد.

برای دریافت قیمت روز آهن آلات و یا خرید آهن می توانید با شماره 54103-021 تماس حاصل نمائید و با همکاران ما در زمینه خرید اهن آلات مشورت های لازم را به عمل آورید. همچنین برای در یافت اخبار روز بازار آهن به سایت اهن پرایس مراجعه و یا در کانال تلگرامی این مجموعه عضو شوید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازارمسکن، معاملات مسکن در ماه های پایانی سال 96 با کاهش رو به رو بوده است و سهم واحدهای قدیمی ساز از کل معاملات مجموعا 56 درصد افزایش داشته است که این نشان می دهد بازار مسکن مجددا دچار حباب شده است. در اسفند ماه به دلیل جهش ناگهانی قیمت ارز شاهد کوچ سرمایه های غیرمصرفی به بازار طلا و ارز بودیم که این امر موجب افت 33 درصدی معاملات نسبت به ماه های قبل شد. از سوی دیگر خرید و فروش مسکن نیز کاهش 11 درصدی را تجربه کرد.
نکته ی قابل توجه دیگر نیز کاهش چشمگیر فروش واحدهای نوساز بود. در این میان سهم واحدهایی با سن بنای 1 تا 5 سال نیز با کاهش 9 درصدی مواجه شد اما در مقابل سهم واحدهایی با سن بنای 16 تا 20 سال 29 درصد افزایش داشت. این موضوعات نشان دهنده آن است که به دنبال جهش ناگهانی قیمت مسکن در نیمه دوم سال گذشته، متقاضیان به سمت خرید خانه هایی متناسب با بضاعت خود رفتند بنابراین قیمت مسکن مجددا دچار حباب شد.
همانطور که قابل مشاهده است، بازار ارز و بازار مسکن دو بازار موازی هستند که بر روی هم اثرگذاری می کنند. اثر التهابی بازار ارز در بازار مسکن به شکل کاهش چشمگیر معاملات و جهش ناگهانی قیمت ها بروز کرد. بطوری که قیمت های پیشنهادی از سوی مالکان تا 41 درصد افزایش پیدا کرد و در کل معاملات متوسط قیمت مسکن شهر تهران در آخرین ماه سال 96 نیز 26 درصد افزایش داشت.  با وجود این موضوعات رشد بازار مسکن با وجود جهش قیمت ها در پایان سال، حدود 10 درصد نسبت به جهش قیمتی بازار ارز پایین تر است. این جهش های ناگهانی قیمت بر بازار آهن آلات نیز اثرگذار بود و همین امر موجب شد تا بازار اهن دچار رکود شود. با بازگشت حباب قیمتی مسکن، پیش بینی می شود که باردیگر این بازار و بازارهای موازی با آن دچار رکود شود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 209
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، بهرام سبحانی، مدیر‌عامل فولاد‌مبارکه در گفتگویی با اشاره به وضعیت بازار فولاد در سال جاری عنوان کرد: در سال جاری می توانیم این قول را بدهیم که قیمت ها در فولاد مبارکه متاثر از کاهش عرضه یا کاهش تولید افزایش نخواهد یافت. اما موضوعی که باید مورد بررسی قرار گیرد این که مواد اولیه برخی از محصولات فولادی اعم از مواد نسوز و فروآلیاژ ها وارداتی هستند، از این رو افزایش قیمت ارز و قیمت های جهانی بر ان ها تاثیر گذار خواهد بود. طبق گفته بهرام سبحانی، افزایش نرخ ارز موجب بالا رفتن هزینه ها خواهد شد. بطوری که طی ماه های اخیر برخی از مواد اولیه مصرفی با افزایش بسیار زیادی مواجه شده است. بطور مثال؛ الکترود گرافیتی که برای فولاد در کوره‌های قوس‌الکتریکی استفاده می‌شود، طی سال گذشته از ۲۵۰۰ دلار تا ۲۵ هزار دلارافزایش قیمت داشته است، این یعنی در همین بخش هزینه‌ها ۱۰ برابر شده است.

بهرام سبحانی در ادامه افزود: همچنین در صورتی که دستمزد کارگران در سال جاری با 20 درصد افزایش مواجه شود، بطور یقین بر قیمت های نهایی تاثیر خواهد گذاشت و شاهد افزایش قیمت محصول تمام شده خواهیم بود. وی در ادامه با اشاره به وضعیت قیمت محصولات فولادی در سال جاری گفت: پیش بینی قیمت فولاد و محصولات فولادی در سال جاری امکان پذیر نبوده، اما می توانیم این قول را بدهیم که ما در داخل کشور با کاهش میزان تولید و عرضه موجب افزایش قیمت ها نخواهیم شد و با بررسی وضعیت بازار سعی در افزایش میزان تولید خواهیم داشت.

مدیر عامل فولاد مبارکه در ادامه با اشاره به وضعیت بازار فولاد در سال گذشته خاطر نشان کرد: طی این مدت عواملی همچون خارج شدن صنایع پایین دستی ازرکود، موجب قوت بازار فولاد شد و باعث شد تا این بازار تحرک داشته باشد و به دنبال این امر نه تها میزان تولید در بخش فولاد افزایش یافت، بلکه این بخش برای تامین نیاز داخل صادرات خود را کاهش داد.

بهرام صبحانی در اخر خاطر نشان کرد: سال 96 برعکس سال 95 پیش رفت. در سال 95 به فولاد سازان خرده می گرفتند که چرا قیمت عرضه فولاد ایران در بازار های جهانی ارزان تر از بازارهای داخلی است، اما سال گذشته قیمت ها ثابت شد و میزان نوسان آن حدود 3 تا 4 درصد اعلام شد و قیمت نهایی فروش ما در داخل از قیمت FOB (تحویل بار کشتی در مبدأ) کشورهای تولیدکننده فولاد در خارج از مرزها پایین‌تر بوده است. حتی در قیمتی که شورای رقابت برای فولاد داخلی تعیین کرد گفته شد که منطبق بر قیمت FOB دریای سیاه باشد که شاهد بودیم که قیمت داخلی فولاد در هر تن تا ۳۰۰ هزار تومان از قیمت FOBدریای سیاه ارزان‌تر بوده است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

در شرایطی که از ابتدای سال جاری شاهد افزایش قیمت آهن آلات آن هم بصورت نجومی بوده ایم، روز گذشته بعد از سه روز تعطیلی قیمت اهن آلات در اکثر مقاطع کاهش یافت.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، بررسی وضعیت آهن در کشور نشان دهنده روند نزولی قیمت روز اهن الات در این بازار می باشد. قیمت ها در مقاطعی همچون تیرآهن، میلگرد اجدار و قوطی پروفیل با کاهش مواجه شد. به دنبال کاهش نرخ دلار در بازار و اعلام دلار 4200 تومانی در رسانه های خبری، طی روز گذشته قیمت ها در اکثر بازار ها روندی نزولی داشت. خبر های بازار آهن حاکی از کاهش 100 تومانی قیمت مقاطع در این بازار می باشد.

روز گذشته وضعیت بازار آهن در بخش میلگرد ها امیدوار کننده بوده است. چرا که قیمت میلگرد آجدار 30 تا 110 تومان افت قیمت داشته است. کارخانه میلگرد سیادن ابهر قیمت میلگرد خود را 70 تومان کاهش داد. این کارخانه پس از مدت ها افزایش قیمت، اقدام به پایین اوردن نرخ میلگرد های خود کرد. در حال حاضر قیمت میلگرد سایز 14 ابهر 2640 تومان می باشد.

کارخانه میلگرد آریان فولاد در بین دیگر کارخانه های میلگرد سازی بیشترین میزان کاهش قیمت را برای خود به ثبت رساند. این کارخانه در روز گذشته با 110 تومان کاهش قیمت، میلگرد سایز 14 خود را با قیمت 2610 تومان به فروش رساند.

خبر های بازار اهن حاکی از کاهش 40 تومانی میلگرد نیشابور می باشد. کارخانه نیشابور قیمت میلگرد اجدار خود را پس از 40 تومان کاهش با قیمت 2720 تومان به فروش رساند. در این بین شاهد ثبات قیمت میلگرد در برخی کارخانه ها از جمله ظفربناب و امیرکبیر خزر نیز بوده ایم. این دو کارخانه قیمت میلگرد خود را در روز گذشته ثابت اعلام نمودند.

پس از میلگرد ها به بررسی قیمت تیرآهن در بنگاه تهران می پردازیم. تیرآهن ها نیز در روز گذشته قیمت هایشان با کاهش مواجه گردید. اما در این میان شاهد ثبات قیمت تیرآهن ذوب آهن اصفهان بوده ایم. قیمت تیرآهن آریان فولاد 30000 تومان کاهش یافت تا در صدر بیشترین کاهش قیمت قرار گیرد. دیگر کارخانه های تیرآهن نیز قیمت های خود را کاهش داده اند.

پس از بررسی این دو مقطع فولادی، وضعیت قوطی پروفیل ها را مورد بررسی قرار می دهیم. قیمت قوطی اهن در روز گذشته بطور میانگین 50 تومان کاهش یافت. قیمت پروفیل یزد پس از 20 تومان کاهش قیمت، با قیمت 3310 تومان معامله شد. همچنین پروفیل جهان نیز پس از 100 تومان کاهش با قیمت 3320 تومان به فروش رسید. در این میان شاهد ثبات قیمت پروفیل صابری بوده ایم.

پیش بینی قیمت آهن طی روز های آینده حاکی از کاهش مجدد نرخ ها در این بازار پر نوسان می باشد. باتوجه به کاهش قیمت ارز، در صورتیکه این روند ادامه پیدا کند شاهد افت قیمت بیشتر در اکثر مقاطع فولادی خواهیم بود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 228
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازارمسکن، بر اساس آمارهای منتشر شده از بانک مرکزی تحولات مثبتی در بخش مسکن در حال وقوع است. بازار ساخت و ساز پس از یک دوره رکود دو ساله، از ابتدای سال گذشته با استقبال سرمایه گذاران روبه رو شد و روند افزایشی نسبت به فصول مشابه سال قبل از آن  در پیش گرفت. رونق سرمایه گذاری در ساخت و ساز اگرچه هنوز به اوج گیری کامل تیراژ آپارتمان سازی منجر نشده ولی با روند افزایشی در این بخش میتوان به رونق در صنعت های دیگر امیدوار بود.
با افزایش سرمایه گذاری در ساخت و ساز مسکن، بازار آهن آلات نیز با افزایش تقاضا رو به رو خواهد شد. اگرچه این امر ممکن است موجب افزایش قیمت های اعلامی کارخانه شود؛ اما با این وجود به دلیل وجود تقاضای واقعی در این بازار شاهد رشد و تحول بازار آهن و مسکن خواهد شد. بازار ساخت و ساز در دوره کنونی خروج از رکود، به شکل تازه ای خودنمایی کرده است و با ورود سرمایه گذاران به این بخش پروژه های ناتمام منجر به نوسازی می شود. در تابستان سال گذشته در کل کشور، شاهد روند افت سرمایه گذاری در ساخت و سازهای جدید بودیم به طوری که میزان رشد منفی در این حوزه 5 درصد بوده است اما درنیمه دوم سال 96 و سال جاری با رشد بالای 50 درصدی در حجم ورود سرمایه سازنده ها به بخش تکمیل ساختمان های ناتمام مواجه شدیم که این روند رو به رشد در عرضه مسکن نوساز نشانه بهبود مسیر ساخت و ساز و خروج از رکود به شمار می رود.
خروج از رکود در بازار ساخت و ساز مسکن کمک زیادی به رونق بازارهای موازی خود می کند از جمله بازار اهن الات که تأثیرپذیری مستقیمی از این روند دارد. هر چه سرمایه گذاری در بخش مسکن بیشتر باشد، تقاضای واقعی برای خرید انواع مقاطع فولادی افزایش پیدا خواهد کرد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش شرکت فولاد حامیران در تحلیل بازار فولاد، محمود اکبری معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه در رابطه با عملکرد سال گذشته این شرکت بیان کرد: طی سال 96 تولید محصولات فولاد مبارکه با افزایش ۱۲ درصدی همراه بود و ۷ میلیون و ۳۲ هزار و ۷۰۵ تن از محصولات این شرکت به بازارهای داخلی تحویل و به بازارهای جهانی صادر شد. سال گذشته با توجه به افزایش متقاضیان در بازارهای داخلی، صادرات محصولات شرکت نسبت به سالهای قیل 17 درصد کاهش یافت. از این میزان محصول 82 درصد به بازار داخلی و 18 درصد به بازارهای جهانی عرضه شد.
وی در ادامه افزود: فولاد مبارکه در سال گذشته بالغ بر ۵ میلیون و ۷۴۰ هزار و ۵۵۴ تن انواع محصولات به بازار داخلی عرضه کرد که نسبت به سال ۹۵ با رشد ۲۲ درصدی همراه بود. به علاوه تناژ ثبت سفارش شده با رشد 12 درصدی به 7 میلیون و 207 هزار تن رسید و از سوی دیگر حمل ریلی محصولات نیز با رشد 6 درصدی به یک میلیون و 129 هزار تن افزایش یافته است. اکبری با اشاره به رشد کیفی محصولات فولاد مبارکه تصریح کرد: میزان رضایت مندی متقاضیان طبق بررسی های صورت گرفته نسبت به سال قبل 2 درصد افزایش داشته است.
اکبری در ادامه با توجه به ثبت رکورد جدید فولاد مبارکه بیان کرد: در سال جدید ظرفیت اسمی  7.2 میلیون تن تختال در شرکت فولاد مبارکه محقق خواهد شد.
محمدرضا بنائیان مفرد مدیر ناحیه فولادسازی و ریخته گری مداوم فولاد مبارکه نیز سال 96 را پربار دانست و گفت: برنامه تولید سال گذشته 6 میلیون و 200 هزار تن بود که با تلاش های مستمر و رکورد بی سابقه به 6 میلیون و 450 هزار تن رسید و این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 14 درصد رشد داشته است. امید به آن است که با تلاش و کوشش بیشتر بتوانیم رتبه خود را در بازارهای داخلی و جهانی بهبود ببخشیم.

شما می توانید برای آگاهی از قیمت محصولات فولادی از قبیل فولاد سمانته، فولاد زنگ نزن، فولاد تندبر و ... با شماره 63511-021 تماس برقرار کنید.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، تنش های ارزی یکی از مهم ترین عواملی است که بازارهای موازی خود را به شدت تحت تأثیر قرار می دهد. اگرچه در این زمینه دولت نیز باید در قبال این تنش های ارزی و تبعات ناشی از آن پاسخگو باشد اما به هر حال بازارهای موازی بر روی هم تأثیر مستقیم دارند.  با افزایش قیمت ارز، روند افزایشی قیمت در بازار مسکن و همچنین بازار اهن الات نیز ادامه پیدا می کند. در چند ماه اخیر با رشد قیمت دلار شاهد نوسانات بسیار زیادی در این دو بازار موازی بوده ایم به طوری که بازار مسکن با جهش ناگهانی 25 درصد افزایش قیمت را تجربه کرد. طبق گزارشات به دست آمده از اخبار بازار مسکن، این جهش قیمتی که بعد از بالا رفتن ارز پدیدار شده فروکش نخواهد کرد و ممکن است موجب شود که بار دیگر مسکن دچار رکود شود.
از سوی دیگر بازار آهن آلات نیز از روند افزایشی دلار تأثیر گرفت و هفته اخیر قیمت مقاطع فولادی هر روزه با افزایش مواجه شد. این افزایش قیمت در حدی بود که بسیاری از خریداران دست نگه داشتند تا بازار به ثبات برسد. قیمت دو محصول پرتقاضا میلگرد آجدار و تیرآهن به مراتب بیش از مقاطع دیگر افزایش قیمت داشت و همین امر موجب شد تا بازار آهن الات نیز در رکود به سر برد. 
با کمی تأمل می توان دریافت که بازارآهن و بازار مسکن متأثر از یکدیگر هستند. به همین دلیل با افزایش قیمت اهن آلات، ساخت و ساز در بخش مسکن با کاهش رو به رو شد و سرمایه گذاران به دلیل تب و تاب بازار ارز و جذابیت نوسانات دلار به بازار ارز منتقل شدند. با این وجود بر اساس مصوبه دولت مبنی بر کاهش قیمت دلار به 4200، انتظار می رود که قیمت مقاطع فولادی روند کاهشی پیدا کند اگرچه بار دیگر به قیمت اولیه خود باز نمی گردد اما کمی تب و تاب قیمتی فروکش خواهد کرد؛ با این وجود باید صبر کرد تا تأثیر آن بر بازار مسکن  دیده شود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 169
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازارآهن،  با شروع اولین روزهای کاری در سال جدید شاهد افزایش قیمت آهن آلات بودیم. طبق آمارهای بدست آمده از اخبار بازارآهن، نوسانات ناشی از بازار ارز موجب تب و تاب در بازاراهن الات شد به طوری که متقاضیان را مجبور به عقب نشینی کرد. در نیمه دوم فروردین ماه 97 بازار اهن با نوسانات شدیدی همراه بود؛ همین موضوع موجب شد تا رکود به این بازار راه یابد و با کاهش تقاضا مواجه شویم.
اگرچه با توجه به روزهای ابتدایی شروع کار در سال جدید نمی توان اطمینان کامل از واقعی بودن قیمت ها داشت، ولی با وجود این نشانه ها و افزایش قیمت در بازار اهن الات پیش بینی می شد که روند صعودی قیمت آهن همچنان ادامه داشته باشد اما به دلیل مصوبه جدید دولت مبنی بر کاهش قیمت ارز تا 4200 تومان، شاهد کاهش تدریجی قیمت اهن در روزهای پایانی فروردین ماه بودیم. شاید این کاهش تدریجی قیمت چشمگیر نباشد اما می تواند نشانه ی خوبی برای فروکش کردن قیمت های غیرواقعی هفته اخیر به شمار رود.
طی چند روز اخیر اکثر کارخانه قیمت های خود را 10 الی 100 تومان کاهش دادند و یا ثابت اعلام کردند. کارخانه میلگرد آذر فولاد امین از جمله کارخانه هایی بود که قیمت های اعلامی خود را با 100 تومان کاهش اعلام کرد و پس از آن کارخانه ی ابهرو فولاد قزوین هر کدام به ترتیب 20 و 90 تومان کاهش قیمت داشتند. از سوی دیگر کارخانه های تولید کننده نبشی و ناودانی شکفته و ناب تبریز قیمت های خود را ثابت اعلام کردند. این ثبات قیمت در کارخانه هایی همچون جهان پروفیل و کارخانه ی پروفیل یزد نیز دیده شد؛ این کارخانه ها نیز به ترتیب قیمت های خود را 30 و 10 تومان کاهش دادند در حالی که کارخانهپروفیل صابری و تهران شرق اقدام به کاهش قیمت نکرده و قیمت های خود را ثابت اعلام کردند. با توجه به روند پیش رو، نمی توان پیش بینی درستی از وضعیت بازار آهن ارائه داد و باید منتظر واکنش کارخانه ها در هفته جاری ماند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

 



:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، بعد از تعطیلات نوروزی  شوک بوجود آمده افزایش دلار در نیمه تعطیلات، اکثر فعالان بازار پیش بینی افزایش قیمت آهن آلات را داشتند اما با به وجود آمدن شوک هیجانی دلار 6000 تومان، شاهد جهش بی سابقه قیمت آهن آلات بودیم که در نهایت در همه مقاطع افزایش قیمت چشمگیری مشاهده شد.

این افزایش قیمت و تب و تاب روانی بازار ارز، اکثر خریداران را از خرید منصرف کرد و باعث کاهش تقاضای واقعی در بازار شد. اکثر خریداران با نگرانی قیمت ها را دنبال می کردند و با رصد اخبار امیدوار به تعدیل قیمت ارز و قیمت اهن آلات بودند.

قیمت میلگرد ها افزایش 200 تا 300 تومانی را تجربه کرد و قیمت تیرآهن نیز تا 50 هزار تومان افزایش یافت. قیمت ورق آهن و قیمت قوطی پروفیل و دیگر مقاطع نیز به همین نسبت افزایش داشت.

با اعلام ارز 4200 تومانی و تلاش ها برای تعدیل قیمت ارز متقابللا فردای آن روز بازار آهن افزایشی را شاهد نبود و با فروکش کردن نرخ ارز از 6000 تومان بعضی مقاطع از بعضی کارخانه ها به صورت محتاطانه ای قیمت ها را کاهش دادند. پیش بینی بازار آهن و پیش بینی قیمت آهن الات مطابق با تجربیات و رفتار گذشته بازار این امید را می دهد که با تثبیت شدن قیمت 4200 تومانی دلار که البته چند روزی زمان می برد، قیمت آهن آلات فروکش کند و از حباب خاج شود. افزون بر این کاهش تقاضا در بازار به علت افزایش قیمت آهن آلات خود دلیل دیگری است که تولید کنندگان را مجاب به کاهش قیمت ها کند. پیش بینی قیمت آهن در سال 97 به صورت کلی نیازمند سپری شدن حداقل یک فصل از سال می باشد و در اینده تحلیل آهن نیز ارائه می گردد.

آهن پرایس سامانه ای برای اطلاع رسانی و فروش انلاین اهن الات ساختمانی و صنعتی می باشد. برای اطلاع از آخرین قیمت اهن الات اعم از قیمت تیراهن، قیمت میلگرد اجدار، قیمت قوطی پروفیل، قیمت نبشی، قیمت ناودانی، قیمت ورق،قیمت لوله و همچنین اخبار بازار اهن میتوانید وبسایت ما را بررسی کنید و در صورت نیاز به خرید اهن با کارشناسان ما در ارتباط باشید. در آهن پرایس تضمین و اطمینان از کیفیت محصول در هنگام خرید را متعهد می شویم.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، جهش ناگهانی قیمت ارز و ورود آن به کانال 6000 تومان خیلی سریع به بازار آهن نیز سرایت کرد و باعث افزایش ناگهانی قیمت میلگرد و قیمت تیرآهن و سایر مقاطع شد.
با توجه به بالا بودن تقاضا برای این دو مقطع فولادی در صنعت ساختمان، این افزایش قیمت اهن باعث نگرانی فعالان صنعت ساختمان شد و آنها را مجبور به تأخیر در خرید کرد. بعد از تصمیم هیئت دولت در خصوص تک نرخی کردن ارز و ارائه ارز به قیمت 4200 تومان، تمامی فعالان بازاراهن در انتظار تعدیل قیمت ها ماندند که دور از انتظار هم نبود.
اولین روز بعد از اعلام دلار 4200 تومانی شاهد افزایش قیمت در بازارآهن نبودیم اما کماکان حباب قیمت ها باقی مانده بود و با گذشت دو روز از این اتفاق در بازار ارز بعضی از تولیدکنندگان با احتیاط اقدام به کاهش قیمت های اعلامی خود کردند چراکه کاهش تقاضا در بازار نیز خود دلیل دیگری بود که تولیدکنندگان را مجاب به کاهش قیمت ها کند. پیش بینی قیمت میلگرد با توجه به شرایط فعلی بازار باید به صورت کاهشی تا زمان  از بین رفتن حباب قیمت ها ادامه داشته باشد و در خصوص پیش بینی تیراهن نیز همین روند مورد انتظار است.
 و اما درمورد پیش بینی قیمت دلار، در دوره دولت دهم نیز یکبار به صورت دستوری نرخ ارز را ثابت کردند که دو ماهی در بازار دوام آورد و بعد از آن نرخ ارز مبادله ای را پیش کشیدند که قیمت آن به بازار نزدیک تر بود. حال باید منتظر ماند و دید که آیا دولت دوازدهم سیاست های ارزی درستی در راستای بازگرداندن ثبات در نظر گرفته یا خیر! 
در خصوص پیش بینی قیمت ارز در دراز مدت، انتطار افزایش آن را داریم  اما در شرایط فعلی کاهش قیمت ارز موجب بازگشت رونق به بازارآهن خواهد شد. در رابطه با آینده این طرح دولت باید کمی صبور بود تا تصمیم گیری های دولت در این خصوص واضح تر شود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

 



:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، در حالی فولاد سازان سال جدید را ترس و واهمه شروع کرده اند که خوف نوسانات قیمت ارز موجب شده تا آن ها احساس تعلل کرده که اقتصا کشور به کدام سمت پیش خواهد رفت. همچنین از طرفی دیگر شرایط مطلوبی که در سال گذشته در زمینه صادرات برای آن ها بوجود آمد باعث شده تا ان ها امیدوار باشند به ادامه این روند طی سال جاری و سوالی که در ذهن آن ها می گذرد این که آیا این روند صادرات ادامه دار خواهد بود یا خیر؟ اگر چه در این بین تحولات بین‌المللی، مهم‌تر از عوامل داخل به نظر می‌رسد.
عامل توقف تولید، نوسان نرخ ارز

فرهاد منفرد، کارشناس بخش فولاد با اشاره به شرایط بازار در سال 97 عنوان کرد: وضعیت اقتصاد کشور طی سال جاری به نحوی در حال پیش روی است که به وضوح نمی توان سال 97 را پیش بینی کرد. یکی از دلایلی که اقتصاد و صنعت کشور را با مشکل مواجه می سازد، نوسانات نرخ ارز می باشد. به دنبال این نوسانات در قیمت ارز اکثر کارخانه های فولادی تولید خود را در سال جدید متوقف کرده اند زیرا بیشتر آن ها در حال سردرگمی بسر می برند و نمی دانند در صورت تولید محصولاتشان فروش خواهد رفت و یا این که قرار است در انبار ها بماند.

همچنین این نوسانات موجب شده تا فولاد سازان تا خرداد ماه هم ترس از تولید محصولاتشان داشته باشند زیرا فروردین در حال تمام شدن است و بیشتر واحد های تولیدی احتمالا در اردیبهشت ماه نیز تولیدی نخواهند داشت.
اگرچه این توقف تولید تنها می تواند از سوی تولید کنندگان کوچک صورت گیرد و تولید کنندگان بزرگ نمی توانند تولیداتشان را متوقف کنند.
فرهاد منفرد در آخر خاطر نشان کرد:

منفرد در ادامه خاطرنشان کرد: در مجموع، آغاز سال ۹۷ با نوسان نرخ ارز، باعث شده تا رکود بر بازار حاکم شود. از طرفی دیگر مسائل زیرساختی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و بازار مسکن نیز همچنان در رکود به سر می‌برد. به همین دلیل در صوتی که تصمیم جدی درباره تحولات به‌جود آمده گرفته نشود، بعید به نظر می‌رسد امسال را همانند سال گذشته، شاهد رونق فولادی‌ها در کشور باشیم.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازارمسکن، به خاطر افزایش قیمت دلار انتظار می رود که صنایع فولادی بازار صادراتی مناسب داشته باشند اما طبق آمارهای بدست آمده از اخبار بازارمسکن؛ افزایش نرخ دلار ساخت و ساز داخلی را راکد کرده به همین دلیل مصرف میلگرد افت کرده است. 
بررسی های صورت گرفته در وضعیت بین المللی بازار فولاد نشان می دهد که علی رغم کاهش 10 درصدی قیمت فولاد در سال گذشته، اکنون قیمت فولاد به دلیل افزایش تقاضا روند صعودی به خود گرفته است بنابراین همین افزایش قیمت می تواند سال خوبی را برای فولاد سازان رقم بزند. از سوی دیگر با وجود بهبود وضعیت جهانی چالش جدیدی نیز برای ایران به وجود آمده است چرا که هم اکنون آمریکا با وضع تعرفه های بالا برای واردات فولاد باعث شده کشورهایی که پیش از این فولاد به آمریکا صادر می کردند، برای عرضه محصولات خود وارد رقابت با ایران در بازارهای دیگر شوند.
همین موضوع که ایران باید با کشوری مانند چین وارد رقابت شوند، نشان می دهد که در بخش صادرات سال بسیار سختی خواهیم داشت و باید تلاش کنیم تا جایگاه خود را حفظ کنیم. اما نقطه ضعفی که وجود دارد این است که با وضعیت پیش آمده برای دلار که روندی صعودی را پیش گرفته است تولیدکنندگان فولاد در داخل چندان توان تولید نخواهند داشت و همین موضوع بازار ایران را آشفته کرده است. این آشفتگی بر بازار آهن آلات نیز تأثیر گذاشته و موجب شده با گرانی مقاطع فولادی از جمله میلگرد آجدار روند ساخت و ساز مسکن به کندی پیش رود. در سال گذشته شاهد آن بودیم که به دلیل تحرکات بوجود آمده در بازار ارز، بازار مسکن رونق نسبی پیدا کرد اما به دلیل تداوم افزایش قیمت دلار در سال جدید معاملات مسکن متوقف شد که همین امر در تقاضای فولاد نیز تأثیرگذار بود به صورتی که بازارآهن در حالت رکود و نیمه تعطیل به سر می برد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، با توجه به بالا رفتن قیمت ارز طی روز های اخیر، دومین روز از معاملات محصولات فولادی در بوری کالا با افزایش قیمت ها خاتمه یافت.بیشترین افزایش قیمت مربوط به کارخانه ذوب آهن اصفهان می باشد. قیمت سبد میلگرد این کارخانه نسبت به قیمت اولیه 160 تومان افزایش یافت. آهن اسفنجی نیز پس از 63 تومان افزایش با قیمت 1200 تومان معامله شد.

خبر های بازار فولاد حاکی از افزایش 100 تومانی قیمت میلگرد خراسان پس از معامله 550 تنی این کارخانه می باشد. این افزایش قیمت بدلیل افزایش میزان تقاضای میلگرد این کارخانه و وجود رقابت بین متقاضیان گزارش شده است. 

 همچنین سبد 240 تنی میلگرد ذوب آهن نیز 28 تومان بیشتر از نرخ سبد 5 هزار تنی اعلام شد که  حدود 6 درصد افزایش نسبت به قیمت پایه داشته است. همچنین شاهد افزایش میلگرد سایز 10 کارخانه فولاد کرمان نیز بوده ایم. این کارخانه پس از 175 تومان افزایش، قیمت میلگرد خود را 2475 تومان اعلام نمود.

در سمتی دیگر شاهد افزایش قیمت آهن اسفنجی فولاد سیرجان ایرانیان نیز بوده ایم. این کارخانه پس از 63 تومان افزایش قیمت، نرخ پایه محصول خود را 1175 تومان اعلام نمود. پس از عرضه 5 هزار تنی این محصول،شاهد بیش از 21 هزار تن تقاضا برای خرید آن بودیم که همین امر موجب شد تا نرخ پایه اهن اسفنجی فولاد سیرجان 5 درصد دیگر افزایش یافته و با قیمت پایه 1238 تومان معامله شود.این در شرایطی است که اخرین عرضه اهن اسفنجی این کارخانه در تاریخ 28 بهمن ماه سال گذشته بوده که با قیمت 1060 تومان معامله شده است. بدین معناکه در کمتر از دو ماه نرخ آهن اسفنجی این کارخانه 180 تومان افزایش یافته است که البته با توجه به افزایش نرخ محصولات فولادی طی روز های اخیر، این افزایش قیمت چندان غیر منطقی نمی باشد. 

 به نظر می اید مهم ترین دلیل بالا رفتن قیمت ها در بورس کالا بجز افزایش پی در پی نرخ ارز، نگرانی فعالان بازار از افزایش قیمت ها در اینده ای نه چندان دور می باشد. قیمت ارز هر روزه و هر ساعت در حال تغییر و ثبت رکوردی جدید می باشد که نه تنها بخش فولاد و آهن را تحت تاثیر خود قرار داده است بلکه اقتصاد کشور را به دنبال خود کشانده است.

به نظر می رسد دلیل اصلی این افزایش قیمت ها در بورس کالا، افزایش پی در پی و شدید نرخ ارز و نگرانی فعالان بازار از رشد قیمت ها در آینده نزدیک است. نرخ ارز هر روز و شاید هر ساعت رکوردی جدید را از خود به جا می گذارد و نه تنها فولاد و فولادی ها بلکه بخش اعظمی از اقتصاد کشور را به دنبل خود می کشاند. در نتیجه  نیاز است دولت به جای تمرکز بر کنترل قیمت فولاد از طریق بخشنامه های دستوری، قیمت ارز را مدیریت کند که عامل اصلی افزایش اخیر قیمت ها است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

اطلاعات بدست امده از قیمت روز آهن آلات حاکی از افزایش قیمت ها در این بازار می باشد. بازار آهن آلات با شروع سال جدید دچار نوسانات بسیار زیادی متاثر از نرخ ارز شد، بطوری که این افزایش قیمت ها موجب شده تا بسیاری از کارشناسان و فعالان این بخش ابراز نگرانی کنند.

به گزارش اهن پرایس در اخبار بازار آهن، با بررسی نوسانات قیمتی در روز گذشته شاهد افزایش نرخ ها در اکثر مقاطع بوده ایم. در حال حاضر وضعیت بازار اهن بسیار نابسمان می باشد و در هر ساعت شاهد افزایش قیمت ها می باشیم. وضعیت آهن در کشور بصورتی است که پیش بینی قیمت آهن تا پایان فروردین ماه را تقریبا غیر ممکن کرده است. چرا که با توجه به خبرهای بازار آهن، نوسانات بوجود آمده در این بازار تا حدی گزارش شده که قدرت پیش بینی را از اکثر کارشناسان این بخش گرفته است.

قیمت میلگرد آجدار در روز گذشته روندی صعودی را در پیش گرفت. اکثر کارخانه ها همانند دیگر روز ها اقدام به بالا بردن قیمت هایشان کردند. کارخانه میلگرد امیرکبیر خرز روز گذشته قیمت میلگرد خود را 120 تومان افزایش داد. این کارخانه طی چند روز اخیر پی در پی در حال بالا بردن قیمت هایش بوده است و روز گذشته هم پس از افزایش 120 تومانی قیمت میلگرد سایز 14 خود را 2790 تومان اعلام نمود.

کارخانه میلگرد شاهین بناب در صدر بیشترین افزایش قیمت در روز گذشته قرار گرفت. این کارخانه قیمت میلگرد سایز 14خود را 330تومان افزایش داد تا با این میزان افزایش قیمت، رتبه اول را در بین دیگر کارخانه ها کسب کند. این کارخانه میلگرد سازی نرخ میلگرد خود را پس از 330 تومان افزایش، 2830 تومان اعلام کرد.

دیگر کارخانه های میلگرد سازی نیز همانند دو کارخانه فوق بطور میانگین قیمت هایشان را 150-200 تومان افزایش دادند.

بررسی های صورت گرفته نشان دهنده افزایش قیمت قوطی پروفیل ها نیز می باشد. قیمت قوطی در روز گذشته با افزایش بسیار زیادی مواجه شد. بطوری که پروفیل ضخامت 2/5 و 3 بطور میانگین 200-270 تومان افزایش قیمت را تجربه نمود.

کارخانه پروفیل سازی تهران شرق سردمدار این افزایش قیمت ها می باشد. این کارخانه قیمت قوطی اهن خود را 270 تومان افزایش داد. پس از این افزایش قیمت در سمتی دیگر کارخانه صابری می باشد که این کارخانه نیز همچون پروفیل صابری قیمت قوطی آهن خود بصورت نجومی افزایش داد. این کارخانه قیمت قوطی 2/5 و 3 را خود را پس از 250 تومان افزایش با قیمت 3350 تومان اعلام نمود.

فروشگاه اینترنتی آهن پرایس مرجعی معتبر برای  اطلاعات و مبادلات در صنعت آهن و فولاد کشور می باشد. برای خرید اهنو یا اطلاع از قیمت آهن آلات می توانید با شماره های 021-54103 تماس حاصل نمائید و با کارشناسان ما در ارتباط باشید. همچنین می توانید برای در یافت قیمت روز اهن در کانال تلگرامی مجموعه عضو شوید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 171
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

 


به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، یکی از عواملی که موجب منحرف کردن منابع از بازارمسکن می شود نوسانات نرخ ارز است. بازار ارز می تواند تأثیر مستقیم بر عرضه و تقاضای مسکن داشته باشد و قیمت مسکن را متأثر کند. با توجه به تغییرات نرخ ارز کارشناسان در تحلیل اثرگذاری این متغیر بر بازار مسکن دچار خطا می شوند و با توجه به پیچیدگی های آن، اثراتش را چندان قابل ارزیابی نمی دانند. 
در مجموع افزایش نرخ ارز، موجب افزایش قیمت ها در اقتصاد کلان و مسکن می شود. این عامل اثر یکسانی بر بازار مسکن می گذارد و عمدتاً از طریق تورم هزینه سمت تولید را تحت الشعاع قرار می دهد. در این حالت ارز به عنوان عامل تورم عمومی به شمار می آید و اگر نرخ آن افزایش یابد، قیمت مسکن نیز افزایش پیدا می کند. از سوی دیگر بازار ارز یکی از جایگزین های بازار مسکن می باشد بنابراین افزایش نرخ ارز، سرمایه گذاری در بازار مسکن را تحت تأثیر قرار می دهد و باعث عدم تمایل سرمایه گذاران برای ورود به بازار مسکن می شود. این امر باعث می شود تقاضا برای مسکن کاهش یابد بنابراین تمایل سرمایه گذاری در ساخت و ساز نیز کاهش می یابد.
طی چند روز اخیر با افزایش نرخ ارز، قیمت آهن آلات نیز با افزایش نجومی رو به رو بوده است بطوری که قیمت میلگرد آجداربا افزایش 50 الی 180 تومانی مواجه شد. نوسانات قیمت آهن آلات با توجه به افزایش نرخ ارز باعث کنارگیری متقاضیان شده و حباب بزرگی در بازار آهن و بازار مسکن به وجود می آید. هرچه افزایش نجومی قیمت در این دو بخش داشته باشیم، از تقاضای واقعی دورتر خواهیم شد و حتی سرمایه گذاران نیز برای ورود به این بازارها تمایلی پیدا نمی کنند. در نتیجه ارز بر روی اهن الات و مسکن تأثیر مستقیم می گذارد و قیمت آنها را تحت تأثیر قرار می دهد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

خبرهای بازار آهن حاکی از افزایش بی رویه قیمت روز تیرآهن در روز گذشته می باشد. در شرایطی که قیمت آهن آلات متاثر از نرخ دلار روز به روز بالا می رود، شاهد افزایش بی رویه نرخ تیراهن بوده ایم.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، در روز سه شنبه مورخ 20  فروردین 97، قیمت تیراهن ها بطور غیر منتظرانه ای بالا رفت. طی روز های اخیر قیمت تیراهن ها بطور میانگین 5 تومان افزایش یافته است اما در روز گذشته شاهد افزایش 50 هزار تومانی این مقطع فولادی بوده ایم.

قیمت تیراهن سایز 20 آریان فولاد پس از 50 هزار تومان افزایش با قیمت 752 هزار تومان معامله شد. این کارخانه طی یک ماهه اخیر پی در پی در حال افزایش نرخ تیراهن هایش بوده است. در این ماه قیمت تیراهن آریان فولاد در بد ترین حالت 25 هزار تومان افزایش یافت. با توجه به این موضوع، بالا رفتن قیمت های این کارخانه در روز گذشته بسیار غیر منتظرانه بوده و موجب شد تا شوک بزرگی به بازار اهن وارد شود.

در سمتی دیگر به بررسی قیمت های کارخانه یزد می پردازیم. این کارخانه نیز از ابتدای ماه جاری مدام در نوسان بسر برده است. کارخانه یزد طی یک ماهه اخیر بطور میانگین 18 تومان نرخ های خود را افزایش داده است. اما این در حالی است که روز گذشته شاید افزایش بی رویه قیمت های این کارخانه نیز بوده ایم. قیمت تیرآهن یزد برای سایز 20 در روز گذشته پس از 50 هزار تومان افزایش با قیمت 752 هزار تومان اعلام شد.

اخبار بازار اهن نشان دهنده افزایش قیمت تیرآهن کارخانه فایکو نیز می باشد. قیمت تیرآهن فایکو پس از 40 هزار تومان افزایش، 747 هزار تومان اعلام شد.

کمترین نوسان قیمت مربوط به تیرآهن ذوبی می باشد. قیمت تیراهن ذوب آهن اصفهان در روز گذشته 10 هزار تومان افزایش یافت.

با توجه به نوسانات بوجود آمده در قیمت تیراهن ها، پیش بینی می شود طی روز های جاری بازار این مقطع فولادی پر افت و خیز سپری شود تا به یک ثبات قیمتی رسد. پس از این افزایش قیمت در بخش تیرآهن ها، اکثر متقاضیان خرید اهن آلات از تصمیم خود صرف نظر کرده و منتظر ثبات قیمت ها هستند. همچنین در روز گذشته شاهد بسته شدن فروش اکثر کارخانه ها و بنگاه ها در تهران نیز بوده ایم.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش اهن پرایس در اخبار بازار فولاد، بالا رفتن نرخ ارز طی روز های اخیر تاثیرات بسزایی بر بازار فولاد گذاشته و موجب شده تا شاهد افزایش قیمت در بازار فولاد در تمامی مقاطع فولادی باشیم. با وجود این شرایط، کارشناسان و فعالان بازار فولاد بر این عقیده اند که این نوسانات قیمتی کاملا غیر منطقی و غیر واقعی می باشد و همان اندازه که این افزایش قیمت غیر واقعی است، نا پایدار هم می باشد و بزودی شاهد ثبات قیمت در بازار خواهیم بود. زیرا به دنبال این اتفاقات، تقاضای واقعی در بازار از بین رفته و در حال حاضر تنها تقاضا های انباری به منظور تکمیل موجودی انبار ها وجود دارد. مورد دیگری که می توان به عنوان دلیلی برای برگشت ثبات قیمت ها به بازار به آن اشاره نمود، برجسته شدن مجدد نقش واسطه‌ها و خریدهای دلالی می باشد.

در شرایط فعلی و در حالی که بازار دچار افزایش قیمت های هیجانی و غیر منتظرانه شده است، به عقیده اکثر کارشناسان و فعالان با سابقه در این بازار  این رخ داد برای بازار های صادراتی و داخلی فولاد اصلا خوش بینانه نمی باشد زیرا این خرید ها در شرایط ثبات بازار انجام نشده و این امر منطقی نمی باشد. با توجه به بررسی های صورت گرفته بر روی نوسانات بازار اهن و فولاد به این مهم دست یافتیم که قیمت ورق 2 میل فولاد مبارکه طی روز های اخیر 12 درصد افزایش داشته است که این میزان افزایش قیمت غیر مجاز بوده و کاملا غیر منطقی می باشد.

در روز های اخیر بالا رفتن قیمت ها در بازار آهن آلات و مقاطع فولادی موجب شده تا یک جو روانی بوجود آید. بصورتیکه اکثر سرمایه در غیاب دسترسی به ارز به سمت بازار فولاد سرازیر شده اند. در این بین اولین محصولی که در سال جدید با افزایش قیمت مواجه شد، آهن اسفنجی بود که در بورس کالا یک روزه از مرز 80 تومان افزایش گذشت. پس از آن شمش القایی در بازار با افزایش قیمت مواجه شد و یعد از این دو محصول شاه افزایش قیمت میلگرد، تیرآهن و دیروز ورق به اندازه ۱۲ درصد بوده ایم.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

تداوم افزایش نرخ ارز موجب شده تا میزان فروش های صادراتی افزایش یافته و به دنبال این افزایش فروش شاهد افزایش تقاضای خرید به منظور تکمیل موجودی انبار ها بوده ایم. افزایش میزان خرید از سوی انبار دار ها طی روز های اخیر موجب شده تا قیمت فولاد بالا رود. این بالا رفتن نرخ ها بصورتی بوده است که بخش بورس را هم تحت تاثیر خود قرار داده است و قیمت اکثر محصولاتی که در رینگ صنعتی در بخش فولاد و مواد اولیه مورد داد و ستد قرار گرفته بیش از 100 تومان در هر کیلو افزایش داشته است.

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، در حال حاضر اکثر خرید های صورت گرفته در بورس کالا برای تکمیل موجودی انبار ها بوده است و تنها به دلیل رفع نگرانی های ناشی از کمبود های احتمالی شمش و میلگرد می باشد. زیرا با ادامه دار بودن روند افزایش نرخ ارز، انگیزه صادرات برای تولید کنندگان بالا خواهد رفت که از نظر اقتصادی نیز این امر قابل توجیه می باشد. در نتیجه چنانچه این اتفاق رخ دهد، طی ماه های آینده و در فصل ساخت و ساز شاهد کمبود موجودی خواهیم بود. از این رو در حال حاضر رقابت در بورس کالا برای تکمیل موجودی انبار ها بدون منطق در حال افزایش می باشد.

خبرهای بازار فولاد حاکی از فروش آهن اسفنجی شرکت فولاد سیرجان با حجم  ۵ هزار تن و با قیمت پایه ۱۱ هزار و ۷۵۰ ریال می باشد که قیمت پایه این محصول در مقایسه با آخرین قیمت سال گذشته حدود 115 تومان افزایش داشته است. اما روز گذشته پس از اینکه روی تابلوی بورس رفت با رقابت خریداران این محصول با رشد ۶۳۵ ریالی با قیمت ۱۲ هزار و ۳۸۵ ریال به فروش رسید. با توجه به این موضوع، آهن اسفنجی در سال جاری با افزایش هزار و ۷۸۵ ریالی در مقایسه با آخرین معامله ای که در اواخر بهمن ماه سال گذشته با نرخ ۱۰ هزار و ۶۰۰ ریال انجام شده، همراه بود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 233
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

پس از افزایش مجدد نرخ دلار در روز گذشته شاهد افزایش پی در پیقیمت روز اهن آلات در بازار آهن بوده ایم.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، روز گذشته در بازار آهن الات شاهد نوسانات بسیاری علی الخصوص در بخش میلگرد ها بودیم. این نوسانات قیمتی متاثر از نرخ دلار بوده است، چرا که قیمت دلار با افزایش بسیاری مواجه گردید و به دنبال این امر طی روز گذشته بار ها قیمت آهن الات با افزایش اعلام شد.

طبق خبرهای بازار آهن، قیمت میلگرد آجدار 10 تا 60 تومان افزایش یافت. قیمت این مقطع فولادی از ابتدای سال جاری هر روزه در حال افزایش می باشد و هنوز شاهد ثبات قیمت در این محصول نبوده ایم. قیمت میلگرد ذوب آهن در روز گذشته پس از افزایش 30 تومانی در دو مرحله، با نرخ 2730 تومان اعلام گردید. همچنین دیگر کارخانه های میلگرد سازی از قبیل ظفر بناب، سیادن ابهر، پرشین فولاد و ... نیز از این افزایش قیمت ها مستنثا نبودند. قیمت میلگرد ظفربناب پس از 40 تومان افزایش با قیمت 2620 تومان خرید و فروش شد. کمترین افزایش قیمت مربوط به کارخانه سیادن ابهر با 10 تومان افزایش و بیشترین افزایش قیمت مربوط به کارخانه نیشابور با 180 تومان می باشد. البته کارخانه نیشابور پس از اتمام تعطیلات نوروزی، روز گذشته برای اولین باز اقدام به اعلام قیمت نمود که این افزایش ناگهانی قیمت های این کارخانه به این دلیل می باشد.

پس از بررسی وضعیت آهن در بازار اهن آلات به بخش پروفیل ها می رسیم. این بخش از مقاطع فولادی تنها بخش امیدوار کننده بازار در روز گذشته بوده است. قیمت روز پروفیل ها در اکثر کارخانه ها ثابت اعلام شد. این امر در شرایطی رخ داد که پروفیل ها نیز همانند دیگر مقاطع فولادی پی در پی در حال افزایش قیمت بودند. اما روز گذشته اکثر کارخانه های پروفیل سازی با اعلام ثبات قیمت ها موجب ارام شدن جو این بخش از بازار شدند.

با توجه به افزایش روز افزون نرخ دلار طی روز های اخیر، احتمال افزایش قیمت این ارز بین المللی طی روز های آینده نیز وجود دارد. در صورتی که این اتفاق رخ دهد شاهد افزایش قیمت روز افزون نرخ آهن آلات در کشور خواهیم بود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

تأثیر بازارآهن بر بازارمسکن


به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، با وجود اینکه هنوز سال 97 حرکت های اصلی خود را آغاز نکرده، آمارهای به دست آمده از اخبار بازارمسکن حاکی از بازگشت رونق به این بازار در سال جاری است.  بسیاری از کارشناسان بخش مسکن معتقدند که بازار مسکن از رکودی که در چند سال گذشته قرار گرفته بود، خارج شده و باید شاهد رونق بیشتر ساخت و ساز مسکن باشیم.
مطرح شدن این موضوعات اگرچه نشانه ی بازگشت چرخه اقتصادی به بخش مسکن است اما از نگاه متقاضیان این روند موجب افزایش مجدد قیمت مسکن می شود. از سوی دیگر افزایش قیمت مصالح ساختمانی مورد نیاز در ساخت مسکن باعث بازگشت مسکن به رکود خواهد شد. با وجود اینکه این روزها فعالان بازار ساختمانی از پیاده سازی برنامه های نوسازی دولت خرسند هستند اما تأثیر افزایش قیمت مصالح ساختمانی و آهن آلات از قبیل میلگرد و تیرآهن را خطری برای رونق بازارمسکن می دانند.

بازارآهن متأثر از نرخ دلار
برخی از مصالح ساختمانی هنوز هم وابسته به واردات یا مرتبط با قیمت گذاری ارز هستند که این امر می تواند تأثیر مستقیم بر روی افزایش قیمت آهن آلات بگذارد. محمد آزاد رئیس اتحادیه آهن، فولاد و فلزات در رابطه با این موضوع می گوید: « با وجود اینکه در بازار آهن افزایش قیمتی قابل توجهی نداشتیم اما روند افزایشی قیمت ارز در روزهای گذشته از سال 97 نشان دهنده افزایش قیمت آهن در روزهای آتی است. »
وی درادامه افزود: آهن در بازارجهانی تفاوت قیمتی خاصی نداشته است اما در بازار داخلی به دلیل افزایش قیمت دلار شاهد افزایش قیمت آهن آلات بودیم. این افزایش قیمت به همین میزان می تواند قیمت مسکن را نیز متأثر کرده و با توجه به افزایش تقاضا برای آهن در بازار مسکن در ماه های آینده افزایش قیمت قابل توجهی را در بخش مسکن شاهد خواهیم بود. بنابراین می توان گفت که بازار مسکن و آهن آلات دو بخش مرتبط به هم هستند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، پس از گذشت تنها چند روز از آغاز سال حمایت از کالای ایرانی، ابلاغیه ای از سوی دولت مبنی بر میزان تعرفه واردات سال 97 برای درج در کتاب مقررات صادرات و واردات صادر شد. بر اساس ابلاغیه جدید دولت، میزان تعرفه واردات ورق گرم، ورق سرد و ورق پوشش دار یک پله کاهش یافت.

طبق اطلاعات منتشر شده از میزان تعرفه های سال 97، تعرفه واردات ورق گرم تا سایز 4.75 میلی‌متر و ورق گرم عریض با عرض بیش از هزار و 850 میلی‌متر، پس از 5 درصد کاهش به 10 درصد رسیده است.

همچنین شاهد کاهش 5 درصدی تعرفه واردات ورق های API نیز بوده ایم. موارد استفاده این ورق ها در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی می باشد که در حال حاضر پس از کاهش 5 درصدی، میزان تعرفه آن ها نیز از 15 درصد به 10 درصد رسید.

در این میان شاهد کاهش تعرفه واردات ورق های سرد با ضخامت بین 0.5 تا یک میلی‌متر نیز بوده ایم. میزان تعرفه این ورق ها از 20 درصد به 10 درصد کاهش یافت. همچنین تعرفه واردات ورق قلع اندود نیز کاهش یافت. میزان کاهش تعرفه این ورق فولادی 11 درصد گزارش شده است و در حال حاضر با 15 درصد تعرفه واردات خرید و فروش می شود. پیش از این میزان تعرفه واردات ورق قلع اندود 26 درصد بوده است.

 میزان تعرفه ورق پوشش آلمینیوم از 26 درصد به 20 درصد رسید و کاهش 6 درصدی را تجربه نمود.

با توجه به کاهش این چنینی میزان تعرفه واردات در کشور، پیش بینی می شود با توجه به این امر که مازاد تقاضایی در بازار وجود ندارد، تولید کنندگان داخلی در آینده ای نه چندان دور ضرر و زیان دیده و بعید نیست که سرنوشت برخی صنایع از جمله نساجی، کفش و پوشاک در انتظار صنعت فولاد باشد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

براساس بررسی های صورت گرفته بر روی قیمت روز آهن آلات، به این مهم دست یافتیم که افزایش قیمت در این بازار همچنان ادامه دارد.
به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، در شرایطی که انتظار می رفت با شروع هفته جاری وضعیت اهن الات در کشور بهبود یافته و کارخانه ها اقدام به اعلام قیمت های واقعی کنند، باز هم قیمت ها افزایش یافت تا بازار روی دیگری از خود به متقاضیان نشان دهد. در حال حاضر نرخ ارز همچنان افزایشی می باشد و مادامی که در این بازار نوسان وجود داشته باشد، نمی توان انتظار ثبات و یا کاهش قیمت در بازار آهن آلات داشت.
خبرهای بازار اهن حاکی از افزایش قیمت تمامی مقاطع در بازار اهن آلات می باشد. قیمت تیرآهن ها از 2000 تومان تا 25000 تومان افزایش یافت. این امر در شرایطی رخ داد که نه تنها قیمت تیراهن افزایش یافت، بلکه قیمت های میلگرد آجدار، میلگرد ساده، نبشی، ناودانی و انواع ورق ها نیز با افزایش مواجه شد.
میلگرد آجدار با شروع هفته جاری استارت نوسانات خود را زد و در اولین روز از هفته از 10 تا 155 تومان بصورت متغیر در سایز 14 افزایش یافت. همچنین قیمت میلگرد ساده نیز درب کارخانه 30 تا 50 تومان بالا رفت.
در این میان قیمت نبشی ها و ناودانی ها که از ابتدای سال جاری آرام و قرار نداشت، باز هم بالا رفت. قیمت نبشی 40 تا 135 تومان افزایش یافت و ناودانی ها حدود 30 تا 50 تومان بالا رفت.
در شرایطی که وضعیت بازار آهن در روز گذشته افزایشی گزارش شده است، قیمت پروفیل در برخی کارخانه ها پس از گذشت حدود یک ماه کاهش قیمت را تجربه نمود. اگرچه این کاهش قیمت تنها مربوط به چند کارخانه بوده و دیگر کارخانه ها قیمت های خود را افزایش دادند.
همچنین روز گذشته آغاز اعلام قیمت کارخانه های ورق در سال جاری بود. قیمت ورق سیاه پس از یک ماه 30 تومان افزایش یافت. ورق گالوانیزه همچنان در ثبات بسر برده و ورق روغنی و ورق رنگی با افزایش مواجه شده است. قیمت ورق روغنی و رنگی 50 تومان افزایش یافت.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 276
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازارمسکن، بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی بانک مرکزی تعداد واحدهای فروخته شده در تهران به 181 هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است. این میزان افزایش نسبت به سال قبل 11.8 درصد گزارش شده است در حالی که بررسی ها نشان می دهد مسکن همچنان در رکود به سر می برد. این رکود از زمانی اتفاق افتاد که قیمت مسکن با افزایش نجومی رو به رو شد و منجر به کاهش قدرت خرید مردم شد. 
این رکود همچنان ادامه دارد به دلیل اینکه قدرت خرید مسکن افزایش پیدا نکرده است و بخش عمده ای از جامعه درگیر این موضوع هستند. برنامه ریزی های صورت گرفته برای رشد اشتغال زایی در سال جاری به گونه ای هدف گذاری شده است که مسکن بخش نقطه قوت اقتصاد ایران برای رشد در سال جاری محسوب می شود. با توجه به اخباربازارمسکن میزان خرید و فروش واحدهای مسکونی در تهران در سال 96 رکود چند سال اخیر را شکسته است. بانک مرکزی هر ماه آماری در خصوص میزان معاملات انجام شده در بخش مسکن منتشر می کند که آخرین آمار، مربوط به تحولات بازار مسکن در اسفند ماه سال 96 می باشد. 
این آمارها نشان دهنده آن است که مسکن تهران اهمیت زیادی در بازار مسکن دارد؛ از این رو بر میزان معاملات در سایر بازارها تأثیر می گذارد. رکود در مسکن تهران سیگنال رکود را به سایر شهرها مخابره می کند و رونق آن نیز علامتی برای بهبود وضعیت در شهرهای دیگر است. طبق گزارشات احتمال بازگشت رکود به بازار مسکن وجود دارد زیرا با رسیدن سقف تسهیلات به 200 میلیون تومان، احتمال دارد مسکن دوباره گران شود و همین موضوع موجب می شود سرمایه گذاران از این بخش خارج شوند و قدرت خرید مردم همچنان ضعیف باقی بماند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

 



:: بازدید از این مطلب : 176
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، در شرایطی که اروپا به طور موقت از پرداخت تعرفه برای فولاد های وارداتی به امریکا معاف شده است، اعمال این تعرفه ها در اینده به یکی از چالش های بزرگ کشور های این منطقه تبدیل شده است. این مشکل تا جایی بر کشور های این منطقه فشار وارد کرده که به عقیده آن ها بهترین راه حل برای این مشکل اعمال تعرفه واردات از جانب اتحادیه اروپا می باشد. در صورتی که این مهم صورت گیرد خطر بزرگی وارد کنندگان آسیایی را تهدید خواهد کرد.

اگرچه این موضوع را باید در نظر گرفت که از مهم ترین اهداف رئیس جمهور امریکا از اعمال این تعرفه ها مذاکره بر سر تراز تجاری امریکا با آن هاست. کما این‌که اضافه شدن تدریجی نام کشور های معاف از تعرفه گواه این موضوع می باشد.

معافیت اروپایی‌ها از تعرفه واردات

در روز پنجشنبه 22 مارس شاهد اعلام معافیت کشور های اروپایی از تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم از سوی نماینده تجارت آمریکا بودیم. انتشار این خبر موجب خوش بینی کارشناسان و فعالان صنعت اروپا شده و آن ها فرصت دارند تا در این بازه زمانی به دنبال راه حل دائمی برای رفع این مشکل باشند.

اما مشکلات و نگرانی های فولاد سازان اروپایی تنها به تعرفه ها ختم نشده و صنعت فولاد این کشور بر این عقیده هستند که عدم اعمال تعرفه واردات از ورود مازاد صادرات فولاد جهان که با اعمال تعرفه‌ها به سمت سایر کشورهای مشمول تعرفه وارداتی می‌شود،  جلوگیری نمی‌کند و این موضوع شرایط تولید کنندگان را حتی بیش تر از اعمال تعرفه ها تحت تاثیر قرار می دهد.

طبق گزارشات منتشر شده از سوی متال بولتن، طی سال های 2013 تا 2017 میزان صادرات کشور های روسیه، ترکیه و اروپا رشد 65 درصدی داشته است. این در شرایطی است که طی دو ماه اخیر این میزان مجددا 12 درصد افزایش یافت. در سال 2017، میزان واردات فولاد آمریکا از ترکیه 1.98 میلیون تن بود که کویل سرد، کویل گرم، کویل گالوانیزه و میلگرد بیشترین سهم از صادرات ترکیه به آمریکا را داشتند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 280
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بررسی خبرهای بازار آهن طی هفته گذشته نشان می دهد با شروع سال جدید وضعیت اهن آلات در کشور با نوسانات بسیار زیادی مواجه شده است. اگر چه سال گذشته کارشناسان و فعالان این حوزه با پیش بینیبازار آهن برای سال جدید، مردم را از این نوسانات قیمتی تا حدودی آگاه کرده بودند اما با اعمال این افزایش قیمت ها بر روی مقاطع، موج نگرانی بازار آهن آلات را فرا گرفت.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، در هفته دوم فروردین ماه اکثر کارخانه های تولید مقاطع فولادی فروش خود را بسته اعلام نمودند. بیشترین اعلام قیمت و موجودی از سوی بخش میلگرد ها رخ داد. وضعیت بازار آهن در تهران نیز مطلوب نبوده و اکثر بنکداران اقدام به فروش نمی کردند.

افزایش قیمت در کارخانه های میلگرد سازی بطور میانگین حدود 200 تومان در هفته گذشته بوده است. همچنین در بخش تیرآهن نیز شاهد افزایش قیمت ها تا سقف 30,000 تومان بودیم. کارخانه های ورق سیاه، ورق روغنی، ورق گالوانیزه و ورق رنگی فروش خود را در تمام روز های هفته گذشته بسته بودند. در بخش نبشی ها نیز افزایش قیمت حدود 60 تومان بوده است، این در شرایطی است که در بخش ناودانی ها این میزان 30 تومان گزارش شده است.

بر اساس اطلاعات بدست امده، اکثر بنکداران و کارخانه هایی که در هفته گذشته فروش خود را بسته بودند، اعلام کردند که از روز شنبه مورخ 18 فروردین ماه اقدام به اعلام قیمت خواهند نمود. با توجه به وضعیت پیش امده از امروز باید در انتظار اعلام قیمت از سوی دیگر کارخانه ها باشیم، علی الخصوص کارخانه های ورق، چرا که پس از  آغاز سال جاری هیچ یک از کارخانه های تولید کننده این مقطع فولادی اعلام قیمت ننموده و متقاضیان در انتظار هستند تا شاهد وضعیت بازار ورق ها در سال جاری باشند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش اهن پرایس در اخبار بازار فولاد، اگرچه بازار فولاد در سال جدید طی روز های کاری 5 تا 9 فروردین و بعد  از آن در روزهای 14 و 15 فروردین آن چنان پیوسته نبوده اما به عقیده برخی کارشناسان و فعالان این حوزه در این بازه زمانی شاهد بازار گرمی بوده ایم.افزایش ناگهانی قیمت ها در بازار مقاطع و محصولات فولادی موجب شد تا پس از تعطیلات شک بزرگی به بازار وارد شود.

از طرفی دیگر با توجه به پیش بینی هایی که در سال گذشته شده بود، عواملی همچون افزایش نرخ ارز، بالا رفتن قیمت جهانی فولاد و همچنین مشکل کم آبی که در حال حاضر یکی از معضلات کارخانه های فولاد سازی می باشد، موجب شده تا انبار های خالی از محصولات که در حال دست و پنجه نرم کردن با افزایش قیمت بوده اند، همچنان خالی بمانند.

از طرفی دیگر در سال گذشته با اعمال تعرفه واداتی فولاد از سوی رئیس جمهور امریکا شاهد روندی نزولی در بازار های جهانی بودیم. اما پس از گذشت چند روز دوباره قیمت ها افزایش یافت که به دنبال این افزایش قیمت های جهانی، نرخ ارز هم بالا رفت که در پی این اقدامات شاهد هجوم خرید برای پر کردن انبار ها بوده ایم. اما این خرید از سوی مصرف کننده نمی باشد و نمی توان آن را خریدی تلقی کرد که بلافاصله منجر به رونق شود و تنها انبار دار ها اقدام به خرید کرده اند.

پیش از تعطیلات عید نوروز، اکثر قریب به اتفاق کارشناسان در بخش بازار اهن نوید رونق این بازار را در شب عید می دادند اما این بازار روی خوش به متقاضیان نشان نداد تا شاهد رکود این بازار در شب عید باشیم. با توجه به این امر خریدی که طی روز ها در بازار فولاد و آهن الات رخ داده است تنها برای پر کردن موجودی انبار ها بودهف انبار هایی که قبل از شب عید پر نشده و خالی از محصولات مانده است. در واقع در بازار انتظار کاهش قیمت فولاد در روزهای قبل از عید وجود داشت و همین عامل مانع از رشد خریدها شد هرچند این پیش بینی هم محقق نشده است.

با آغاز سال جاری شاهد افزایش حدود 3 درصدی قیمت میلگرد ها بوده ایم. این افزایش قیمت ها در بازه زمانی 5 تا 9 فروردین و 14 و 15 این ماه رخ داده است. پس از این افزایش قیمت در بخش میلگرد ها، کم کم شاهد افزایش قیمت در بخش هایی نظیر تیرآهن، نبشی و... نیز بودیم. این در شرایطی است که احتمالا افزایش نرخ حمل و نقل و هزینه های تولید موجب شده تا قیمت محصولات فولادی در بازار با افزایش مواجه شود.

برخی ازکارشناسان بازار فولاد بر این عقیده اند که اگرچه شاهد بالا رفتن قیمت کالا در بازار محصولات فولادی بوده ایم،  اما این امر طی روندی به دست نیامده که مصرف‌کننده واقعی به‌عنوان خریدار در بازار مشاهده شود. اگرچه برخی از مصرف‌کننده‌های تیرآهن در غرب کشور به منظور ساخت ساختمان‌های زلزله‌زده دست به خرید محصولات فولادی زده‌اند اما در  شرایط کلی و در رابطه با مصارف دیگر، بیشتر خریدهای انباری صورت گرفته و خریدها واقعی نبوده است.

با توجه به اینکه در خرداد ماه ایام ماه رمضان را در پیش داریم به همین دلیل خریدهای انباری شدت بیشتری می‌گیرد، از طرفی دیگر تحرکات اخیر بازار را می‌توان پیش‌بینی در جهت بازاری پر رونق در سال پیش‌رو دانست، زیراهر چند خریدها واقعی نبوده اما خریدهای انباری صورت گرفته است و این روند را می‌توان پیش‌زمینه رونق در بازار فولاد دانست.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس دراخبار بازار اهن، اطلاعات بدست امده حاکی از افزایش قیمت میلگرد ها در روز گذشته می باشد. در شرایطی که پس از اتمام تعطیلات نوروز شاهد افزایش قیمت در تمامی مقاطع فولادی بوده ایم، روز گذشته نیز این افزایش قیمت ها خاتمه نیافت و قیمت میلگرد آجدار درب کارخانه بیش از پیش روند افزایشی خود را ادامه داد. در 15 فروردین 97 قیمت میلگرد سایز 14 حدود 20 تا 165 تومان افزایش یافت. این در شرایطی اتفاق افتاد که تعداد اندکی از کارخانه های میلگرد سازی فروش خود را بسته و اغاز کار آن ها از هفته آینده می باشد.

کارخانه میلگرد ظفر بناب که در اولین روز پس از تعطیلات نرخ میلگرد های خود را 30 تومان افزایش داده بود، در روز گذشته نیز دوباره قیمت میلگرد هایش را با 30 تومان افزایش اعلام نمود تا شاهد افزایش 60 تومانی قیمت های این کارخانه در سال جدید باشیم.

وضعیت آهن در این روز ها بسیار نوسانی می باشد، بطوری که کارخانه میلگرد هیربد در بین دیگر کارخانه ها رکورد افزایش قیمت را زد. این کارخانه که در روز 14 فروردین اعلام قیمت نکرده بود، در روز گذشته در اقدامی عجیب نرخ میلگرد خود را 165 تومان افزایش داد. در حال حاضر قیمت میلگرد سایز 14 هیربد 2560 تومان می باشد.

اخبار بازار آهن حاکی از این است که کارخانه اریا ذوب نیز همانند دیگر کارخانه ها قیمت های خود را افزایش داد. این کارخانه میلگرد سازی نیز همچون کارخانه هیربد در اولین روز پس از تعطیلات نوروزی هیچگونه قیمتی اعلام ننموده و روز گذشته پس از 14 روز قیمت خود را با 130 تومان افزایش اعلام کرد. در حال حاضر نرخ میلگرد اریا ذوب برای سایز 14 2530 تومان اعلام شده است.

پیش بینی قیمت آهن آلات طی روز های جاری نشان می دهد که این افزایش قیمت ها تا پایان فروردین ماه ادامه دار خواهد بود و پس از آن باید منتظر برقراری جوی نسبتا ارام در این بازار پر فراز نشیب بمانیم.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش اهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، با بهبود شرایط معادن و صنایع معدنی طی سال های اخیر شاهد افزایش قدرت صادرات در این بخش و افزایش توانمندی ها در پروژه های مختلف بوده ایم.

بهبود وضعیت بخش های زیر مجموعه ایمیدرو به عنوان یک نهاد توسعه محور در اقتصاد ملی خود نشان دهنده این امر می باشد. علی الخصوص در وضعیتی که در حال حاضر عنوان یکی از صادرکنندگان مهم را در زنجیره فولاد جهان کسب کرده ایم. 

مهدی کرباسیان رئیس هیت عامل ایمیدرو با اشاره به کسب رکورد 8 میلیون تن صادرات در سال 96 می گوید: یکی از افتخارات سازمان ایمیدرو طی سال های اخیر رونق بخشیدن به یک سازمان متوقف در سال 92 می باشد که در حال حاضر این سازمان را بدون آنکه رقیب بخش های خصوصی باشد به یک سازمان فعال تبدیل کرده است. در مقابل باید به این مهم نیز توجه داشته باشیم که در حال حاضر جایگاه ایران در صادرات محصولات معدنی و صنایع مرتبط بسیار خوب می باشد. علی الخصوص در وضعیتی که طی سال 96 اگرچه سهم معدن و صنایع معدنی از GDP کشور حدود 5 تا 6 درصد بوده است اما در بخش صادرات سهم 23 درصدی را داشته است.

از موفقیت های بخش زیر مجموعه ایمیدرو که عنوان بازوی اصلی دولت در توسعه معادن و صنایع معدنی را داراست، می توان به گذار صنایع معدنی کشور از فاز واردات به رویکرد صادرات محور، تامین بخش بزرگی از نیاز داخل در حوزه محصولات تولیدی و مخصوصا فولاد، اطمینان از تامین زنجیره تولید در حوزه فولاد، توجه به معادن و صنایعی همانند مس و آلومینیوم و همچنین عناصر نادر خاکی، بومی سازی بسیاری از تجهیزات و فرآیندهای تولیدی و همچنین تامین منابع مالی خارجی اشاره نمود.

 در شرایط فعلی وجود رکود حاکم و همچنین الزام به گسترش زمینه های صادرات در سیستم اقتصادی کشور موجب شده تا نیاز توجه به پتانسیل های موجود در این بخش بیش از پیش مهم بنظر رسد. بخش معدن و صنایع معدنی از جمله بخش هایی هستند که نه تنها از پتانسیل بالایی برخوردار هستند، بلکه بازار جهانی ثتبیت شده ای در بین کشور های همسایه دارند. از جمله عواملی که می تواند بر روی این روند تاثیر گذار باشد، تصمیم سازی و اتخاذ سیاست های مناسب در این بخش از ساماندهی وضعیت معادن کوچک تا اکتشاف ذخایر معدنی جدید می باش.

تصمیم سازی و اتخاذ سیاست های مناسب در این بخش از ساماندهی وضعیت معادن کوچک تا اکتشاف ذخایر معدنی جدید همگی از مسائلی است که میتوانند در این روند بسیار تعیینکننده باشند. در اینباره و با وجود پتانسیل های موجود در این حوزه، به اعتقاد مهدی کرباسیان رکودی که در بخش معدن وجود داشت در حال رفع بوده و معادن کوچک نیز همواره نیازمند حمایت هستند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

جدیدترین اخبار بازار آهن حاکی از افزایش ناگهانی قیمت تمامی آهن آلات در بازار می باشد. پس از اتمام تعطیلات نوروزی و اغاز سال جدید، بازار اهن آلات متاثر از نرخ دلار و دیگر عوامل تاثیر گذار روند افزایشی را در پیش گرفت. در شرایطی که با آغاز سال 97 شاهد افزایش بیش از حد نرخ دلار بوده ایم، بالا رفتن قیمت آهن آلات هم به این نگرانی ها دامن زد تا شاهد جو نا آرامی در بازار آهن باشیم. سه بازار ارز، آهن و مسکن بصورت سلسله وار بر روی هم تاثیر می گذارند و در شرایطی که شاهد افزایش قیمت در دو بازار ارز و آهن بوده ایم انتظار می رود نرخ ها در بازار مسکن نیز با افزایش مواجه شود.

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار آهن، وضعیت بازار آهن در روز گذشته بسیار نا مطلوب بوده است تا جایی که شاهد افزایش قیمت ها تا حد 200 تومان نیز بوده ایم که این امر بسیار نگران کننده می باشد. در صورتیکه وضعیت ارز در کشور به همین روال پیش رود، پیش بینی قیمت آهن در بازار، چیزی بجز یک روند افزایشی نمی تواند باشد. با آغاز هفته سوم فروردین ماه 97 قیمت اکثر مقاطع افزایش یافت. میلگرد، تیرآهن، نبشی، ناودانی و... از جمله مقاطعی بودند که روز گذشته با افزایش ناگهانی قیمت مواجه شدند.

قیمت میلگرد آجدار در اکثر کارخانه ها افزایش یافت. این افزایش قیمت بین 30 تا 120 تومان اعلام شد. کارخانه میلگرد سیادن ابهر قیمت میلگرد سایز 14 خود را پس از 100 تومان افزایش 2510 تومان اعلام نمود.میلگرد ظفربناب نیز پس از افزایش 30 تومانی با قیمت 2530 تومان معامله شد. همچنین دو کارخانه پرشین فولاد و حسن رود به ترتیب قیمت میلگرد های خود را 50 و 80 تومان افزایش دادند و با قیمت های 2500 و 2510 تومان اقدام به فروش کردند.

اما این افزایش قیمت ها تنها مربوط به میلگرد اجدار نمی شد و پس از بررسی های صورت گرفته بر روی قیمت اهن آلات، به افزایش قیمت در بخش تیرآهن ها نیز پی بردیم. قیمت تیرآهن در بنگاه تهران تا سقف  30,000تومان افزایش یافت. تیرآهن سایز 20 ذوبی در بنگاه تهران پس از 13,000  تومان افزایش به 845,000 تومان رسید. همچنین قیمت تیرآهن آریان فولاد نیز پس از 25,000 تومان افزایش با قیمت تمام شده 682,000 تومان معامله شد.

آمار بدست آمده از وضعیت بازار اهن حاکی از افزایش قیمت نبشی و ناودانی ها نیز می باشد. کارخانه نبشی ناب تبریز در 14 فروردین ماه قیمت ناودانی و نبشی خود را 30 تومان افزایش داد. همچنین کارخانه آریان فولاد نیز اقدام به افزایش 60 تومانی قیمت نبشی های خود کرد. دیگر کارخانه ها از جمله شکفته، ظهوریان، اسپیرال و... فروش خود را بسته اعلام کردند.

در بخش پروفیل ها تمامی کارخانه ها بجز کارخانه گل نرده فروش خود را بسته بودند و هیچگونه قیمتی اعلام نکردند. کارخانه پروفیل گل نرده قیمت پروفیل ضخامت 2/5را پس از 220 تومان افزایش، 3200 تومان اعالام نمود.

تمامی کارخانه های ورق سیاه، ورق گالوانیزه، ورق روغنی و ورق رنگی طی روز گذشته فروش خود را بسته و اقدام به اعلام قیمت نکردند. همچنین لوله مانیسمان در بنگاه تهران خرید و فروش نشده و هیچگونه قیمتی از سوی بنکداران برای این مقطع فولادی اعلام نشد.

طبق خبرهای بازار آهن، میزان خرید اهن آلات در بازار با کاهش مواجه شده و در شرایط فعلی متقاضیان اقداماتی مبنی بر خرید و یا فروش آهن در این بازار پر تلاطم انجام نداده اند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن؛ طبق گزارش بانک مرکزی قیمت مسکن در اسفند ماه سال 96 با رشد 26 درصدی مواجه شد. حال باید بررسی کرد که آیا این افزایش قیمت در سال 97 نیز ادامه دار خواهد بود؟
بر اساس آمارهای به دست آمده از اخبار بازار مسکن، بهروز ملکی کارشناس بخش مسکن از افزایش قیمت مسکن در سال جدید خبر داد. ملکی در این مورد بیان کرد: با نگاهی به 25 سال اخیر می توان به این نتیجه رسید که در بازار مسکن دوره های رونق و رکود متوالی وجود داشته است. بازار مسکن از اواخر سال 95 وارد دوره رونق خود شد و با کاهش نرخ سود بانکی اکثر سرمایه گذاران وارد بخش مسکنشدند. بنابراین در ماه های اخیر سال 96 قیمت مسکن روند افزایشی پیش گرفت.
بهروز ملکی در ادامه تصریح کرد: اینکه بتوانیم میزان رشد قیمت در سال جدید را تخمین بزنیم، بستگی به عوامل متعددی دارد. مهم ترین مولفه هایی که میتوان به آنها اشاره کرد بازار پول و نرخ ارز کشور، نرخ تورم عمومی و میزان رشد اقتصادی است. با توجه به وضعیت این شاخص ها رشدهای مختلفی ممکن است در بازار مسکن قابل ملاحظه باشد. اما در این میان با بررسی آمارهای به دست آمده از روند افزایشی قیمت در چند ماه اخیر، میتوان این امکان را در نظر گرفت که رشد قیمت در سال 97 بالاتر از نرخ تورم عمومی باشد. در این میان که قدرت خرید متقاضیان کاهش پیدا کرده است، با گرانی دوباره مسکن ممکن است که بازار بار دیگر وارد دوره ی رکود شود. اگر این رکود ادامه دار شود، به بخش های صنعتی نیز می رسد و ساخت و ساز با کاهش جدی مواجه می شود. کاهش ساخت و ساز مسکن موجب می شود که بافت های فرسوده به قوت قبل باقی بمانند و نتوان به نوسازی شهر کمک کرد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش اهن پرایس در اخبار بازار فولاد، در شرایطی که باید اکثر مقادیر سنگ آهن  کنسانتره به فولاد تبدیل شود، شاهد صادرات این دو محصول به دیگر کشور ها هستیم که این عمل یک نوع خام فروشی به حساب می آید و موجب ضرر صنایع فولادی کشور می باشد.

آمار بدست آمده از سوی انجمن جهانی فولاد حاکی از رشد میزان تولید فولاد خام در کشور می باشد گه یکی از سریعترین رشد ها در سطح جهانی تلقی شده است. کشور ما طبق اهداف چشم انداز 1404 قرار است به تولید 55 میلیون تن فولاد خام دست یابد که طی سال گذشته این میزان تولید به 27 میلیون تن رسید که باید با برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان سال 1404 بتواند به این مهم دست یابد.

در سال 1391 میزان تولید فولاد خام در کشور چیزی حدود 14 میلیون و 361 هزار تن اعلام شد که این میزان در سال 92 به 15 میلیون و 627 هزار تن افزایش یافت. همچنین تولید این محصول در سال 95 حدود 18 میلیون و 466 هزار تن اعلام شد. در سال گذشته میزان صادرات فولاد خام در کشور حدود 5.5 میلیون تن افزایش یافت و در کل ارزش صادرات معدن و صنایع معدنی کشور به 6.5 میلیارد دلار رسید که این میزان از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب 30 و 14 درصد رشد داشته است.

همچنین خبرهای بازار فولاد حاکی از صادرات 6 میلیون و 697 هزار و 197 تنی زنجیره فولاد و محصولات پایین دستی طی سال گذشته می باشد که ارزش آن 2 میلیارد و 699 میلیون تن گزارش شده است.

کشور ما در بین دیگر کشور ها در سطح جهانی از لحاظ تولید فولاد خام نام آشنا می باشد و در بین 15 کشور اول تولید این محصول می باشد که طی سال گذشته توانست با تکمیل زنجیره فولاد و افزایش میزان تولیداتش رتبه خود را از چهاردهم به سیزدهم جهان ارتقا دهد.

پیش بینی می شود با توجه به شرایط فعلی، در سال جاری رتبه ایران به مراتب بهتر شده و میزان تولیداتش را ارتقا دهد. اگرچه درزمینه تولید فولاد باید به این امر توجه کرد که برای ایجاد ارزش افزوده بیشتر در این صنعت باید به سمت تولید فولاد آلیاژی و خاص پیش رویم.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، افزایش تدریجی قیمت مسکن در ماه های پایانی سال 96 موجب شد متقاضیان به سمت بازارهای دیگر سوق پیدا کنند؛ در نتیجه رشد معاملات به صفر رسید. روند صعودی قیمت مسکن اثر منفی بر بازار مسکن گذاشت و متقاضیان مجبور به خرید واحدهای قدیمی ساخت شدند. 
بر اساس آمارهای به دست آمده از اخبار بازار مسکن، افزایش قیمت مسکن متأثر از رشد قیمت ارز و افزایش قیمت های پیشنهادی از سوی مالکان بوده است که همین امر سبب شد رکود بار دیگر به بازار مسکن بازگردد. طبق پیش بینی ها نشانه های رکود تورمی به تدریج ظهور یافته است و همانطور که مشاهده شد، این رشد زود هنگام قیمت مسکن به افت معاملات منجر شد. پیش بینی می شود در نخستین ماه های سال 97 نیز این افت ادامه دار باشد به دلیل اینکه تنها 0/5 درصد نسبت به ماه مشابه سال گذشته رشد داشته است. این شرایط در حالی رقم خورد که ما شاهد جهش ناگهانی 50 درصدی قیمت مسکن بودیم و همین رشد بی رویه موجب شد معاملات روند نزولی پیدا کنند.
از سوی دیگر با افزایش قیمت ارز بخش ساخت و ساز مسکن نیز با رکود روبه رو شد. در شرایطی که نیاز متقاضیان مسکن به واحدهای نوساز افت کرده بود، افزایش قیمت ارز اثر خود را بر بازار آهن آلات نیز گذاشت و همین امر موجب شد تا بخشساخت و ساز نیز با رکود مواجه باشد. در روزهای پایانی سال 96 قیمت های اعلامی کارخانه های میلگرد و تیرآهن با نوسان همراه بود که این موضوع باعث شد تا سرمایه گذاران خرید آهن را به بعد از تعطیلات نوروزی موکول کنند. با کاهش ساخت و ساز مسکن امری عادی است که معاملات نیز با کاهش رو به رو باشند. با وجود این شرایط امکان دارد قیمت نفت در آینده تغییر چشمگیری نداشته باشد و با وجود تسهیلات بانکی قدرت خرید مردم کمتر از قبل شود که در این صورت امیدی به خروج بازار مسکن از رکود وجود ندارد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

 



:: بازدید از این مطلب : 452
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، پیش بینی های صورت گرفته از بازار خارجی سنگ آهن و محصولاتش طی سال 97 حاکی از کاهش قیمت این محصول در سه ماه ابتدایی سال جدید می باشد. این پیش بینی از سوی بسیاری از تحلیل گران معتبر دنیا اعم از «مک کوئری»، موسسه «اچ.بی.آی»، «موسسه پلتس» و «موسسه متال‌بولتن» می باشد. این تحلیل گران بر این عقیده اند که از نیمه دوم سال 2018 که همان از فروردین ماه سال جاری می شود، قیمت سنگ آهن در سه ماه کاهش خواهد یافت که این میزان کاهش قیمت بیشترین افت در ماه های آوریل، می‌ و ژوئن تلقی شده است. پس از این کاهش قیمت ها بازار به یک ثبات نسبی خواهد رسید. از این رو فصل بهار را می توان موعد بیشترین افت قیمت در مدت ۱۲ ماهه سال ۹۷ دانست که بر روی دیگر محصولات نیز تاثیر گذار خواهد بود.

خبرهای بازار آهن حاکی از اظهارات تحلیلگران دیگر از جمله کیوان جعفری تهرانی درباره ارتباط سنگ آهن و فولاد و تاثیراتشان بر یکدیگر می باشد. این تحلیل گر ارشد می گوید: اکثر کارشاناسان بر این باورند که رابطه فولاد و سنگ آهن خطی نیست. زیرا با توجه به این موضوع، در کشور چین میزان مصرف قراضه رو به افزایش است و موقعیت آهن قراضه به عنوان یک ماده اولیه در حال تعریف شدن است و همچنین کشور چین رو به خرید آهن اسفنجی آورده است. در این مورد می توان گفت که وابستگی بازار به سنگ اهن از سال 2018 کاهش خواهد یافت و تا سال 2025 این میزان به مراتب کمتر خواهد شد که این روند حدود 7 سال به طول خواهد انجامید.

اما در مورد روابط دیگر محصولات در چرخه سنگ آهن می توان گفت که یک رابطه خطی بر قرار است. علی الخصوص رابطه دو محصول کنسانتره و گندله که با سنگ اهن خطی می باشد، بصورتیکه هر میزان افت در قیمت سنگ اهن موجب کاهش قیمت کنسانتره و گندله به همان میزان می شود. اما رابطه گندله و سنگ آهن خطی نمی باشد. به این معنی که در بین این دو محصول یک فاصله قیمتی وجود دارد زیرا آهن اسفنجی رابطه بیشتری با قیمت آهن قراضه دارد تا گندله.

آهن پرایس سامانه ای برای اطلاع رسانی و فروش انلاین اهن الات ساختمانی و صنعتی می باشد. برای اطلاع از آخرین قیمت اهن الات اعم از قیمت تیراهن، قیمت میلگرد اجدار، قیمت قوطی پروفیل، قیمت نبشی، قیمت ناودانی، قیمت ورق،قیمت لوله و همچنین اخبار بازار اهن میتوانید وبسایت ما را بررسی کنید و در صورت نیاز به خرید اهن با کارشناسان ما در ارتباط باشید. در آهن پرایس تضمین و اطمینان از کیفیت محصول در هنگام خرید را متعهد می شویم.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 177
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 فروردين 1397 | نظرات ()