به تحلیل آهن پرایس در اخبار بازار آهن، معاملات شکل گرفته در حوزه ی میلگرد آجدار حاکی از این است که نرخ کف بازار بین ۴۰۳۰ تا ۴۱۰۰ بعلاوه مالیات بر ارزش افزوده بوده است که نشان دهنده ی تداوم کسادی در بازار می باشد. اگر چه نیاز مشتریان سایزهای ریز ( ۸ تا ۱۲) و یا بارهای ترکیبی با سایزهای ریز، همچنان و تنها توسط تولیدکنندگان بخش خصوصی برآورده شده و کارخانجات دولتی در برآورده نمودن این نوع درخواست ها تا حد زیادی ناتوان هستند اما بازار هم چنان کجدار و مریز به راه خود ادامه می دهد. همین امر سبب گشته است تا این لحظه شنیده های بازار میلگرد آجدار در اکثر مبادی رسمی توام با ثابت اعلام گردد.
مبحث نگران کننده ی این روزها بازارآهن در اخبار افزایش ۲۰ الی ۳۰ درصدی نرخ کرایه حمل بار در برخی از مبادی با توجه به رکود حاکم بر بازار بوده است که می تواند فشار بیشتری را به لایه های مختلف زنجیره تامین فولاد کشور تحمیل کند و همچنین تولیدکنندگانی که مواد اولیه آنها سهمی از ترابری ریلی کشور ندارد را بیش از پیش در معرض فشار اقتصادی قرار دهد. از سوی دیگر در حال حاضر فولادسازان روی موضوعی دست گذاشته اند که به نوعی خط قرمز سیاستهای کلی نظام اقتصاد مقاومتی حاکم است و آن درخواست آزادسازی صادرات بدون قید و شرط است.
این در حالی است که از قول رئیس بانک مرکزی بارها شنیدهایم صادرات بدون تعهد بازگشت ارز حاصل از صادرات، توجیه منافع ملی نداشته و ندارد و خط قرمز بانک مرکزی محسوب میشود. فولادسازان با استناد به رکود بی سابقه حاکم بر بازار و مازاد تولید داخلی فولاد و همچنین مشکلات متاثر از تحریم های ناجوانمردانه آمریکا در خصوص وصول مطالبات ارزی، تمنای بازنگری در الزامات فعلی وضع شده برای آنها در حوزههای صادراتی را دارند و این چالش ایجاد شده برای آنها همچنان که دیده می شود ادامه دارد.
:: بازدید از این مطلب : 202
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0